Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:36

Belliebel schreef:
Misschien was het beter geweest als je dat gelijk erbij had gezegd, dan is het ook duidelijker voor andere mede-bokkers..

zal ik volgende keer doen, en als je wat wilt weten dat mag je het gerust vragen hoor !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:36

elmiran schreef:
@Breezy: Had je vriend er dan geen last van toen hij nog in dat huis woonde?.

Hier zijn ook weer vreemde dingen gebeurd :=.

nee hij had nergens last van behalve als de stroom het niet deed als ik er was :D .
Hij geloofde er allemaal niet zo in maar soms had hij wel rare gevoelens daar ook alleen als ik er was. Leek net of iemand mij dat huis uit wilde hebben. Ik mocht daar een soort van gewoon niet komen en mijn vriend wel...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:39

_Nann_ schreef:
Ik weet niet of het echt een gave genoemd mag en kan worden.
Maar ik vind dat het wel een gave is, ik ben namelijk HSP, wat betekend dat je extraam hoog gevoelig/ sensitief bent.

Ik zie dit als gave omdat ik de mogelijkheid heb, mensen extreem goed aan te voelen, evenals spanningen/ emoties.
Ook voel ik bepaalde situaties altijd aankomen ( ongelukken bijv. ) en zelfs als ik mensen niet ken, kan ik heel gemakkelijk aanvoelen in welke "state of mind" iemand is.

En het klinkt echt absurt stom misschien, maar ik voel ook energieen van overleden personen ( niet dat ik communiceer of echt zie, maar voelen doe ik het wel. ) Dit komt waarschijnlijk door m'n HSP zijn, ik zit net tegen het medium achtige aan... maargoed meestal hou ik zulke dingen voor me, want je word al snel voor gek verklaard haha :D

Ik denk trouwens dat iedereen ergens wel een "gave" heeft hoor!

Ik ben ook HSP en mijn zoon ook en van mijn dochter vermoed ik het. Ik kan zelf goed met dieren overweg. nu als volwassene moet ik mij bter concentreren, mijn zoon doet het uit zichzelf. Die is dus heel open. Dochter is wat geslotener dus valt minder op.

Ik heb zelf ook talloze ervaringen, net als mijn moeder en met mijn zoon. Die vroeg op een gegeven moment of een buurjongen voor de zomer dood zou gaan. Haren rezen ter berge! Dus nee gezegd, dat we dat niet hopen, er niet vanuit gaan. Maar dat je nooit nooit kan zeggen. Enkele dagen later (het was begin april) is dat jochie geschept door een auto en zijn we hem 2 keer bijna verloren op de intensive. Hij leeft nog maar is door de hersenbeschadigingen een heel ander jochie geworden. Zoon wilde ook weken niet met hem spelen, want "X was X niet meer". Voor mijn zoon was zijn oude buurjongen wel degelijk gestorven die dag...

Wat jij zegt met energien heb ik dus met levenden. Met mensen die mij niet eens kennen. Of nou ja niet... O.a. een bekend Amerikaans iemand waar ik "iets" spritueels bij voel sinds ik hem de eesret keer op TV zag, jaren geleden. Ik was 8 ofzo. Inmiddels weet ik veel over en van hem en weet ik dat veel dingen die ik toenh zag/voelde kloppen. Ik "ken" hem dus wel, hij mij niet behalve dan de 2 keer dat ik hem ontmoet heb en de keren dat ik hem geschreven heb. Ik voel altijd aan als er iets met hem is! En omdat hij best bekens is, is het met Google dan ook zo uit te vinden dat er idd iets met hem is. Dacht vroeger dat dat gewoon puber-sentiment was, ingebeeld. Maar ik ben nu 35 en heb het nog...

_Nann_

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:33

@Zilfstar... Dat is wel bizar, dat je zoontje dta heeft aan voelen komen, maar zeer herkenbaar.
IK heb vaak dat ik een vreemde soort van dagdroom heb, die 9 van de 10 keer ook nog eens uitkomt. soort van voorspellende vooruitblik.

Maargoed ik vind het nog steeds heel lastig uitleggen hoe en wat ik voel, het is ook niet altijd goed in woorden uit te drukken.
Ik praat er eerlijk gezegd ook vrij weinig over, ten eerste omdat HSP niet bij iedereen bekend is en ten 2e omdat mensen je nogal snel voor gek verklaren.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 15:50

_Nann_ schreef:
en ten 2e omdat mensen je nogal snel voor gek verklaren.

Daarvoor is dit topic ook bedoeld, dan kan je alles kwijt :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:54

Hier nog een HSP.

Ik kan er soms wel moeilijk mee omgaan.
En soms juist weer heel goed.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:00

Ik wist niet wat HSP was totdat ik het gisteren op ging zoeken via google. Ben bang dat ik het ook heb ;( . Er werd altijd gezegd dat ik een ontwikkelingsstoornis heb (naam noem ik liever niet in dit topic, alleen via pb) wat niet klopt. Ik voel heel goed aan wanneer iemand zich rot voelt, of niet lekker voelt. Sommige mensen ontwijk ik liever omdat ik er iets raars bij voel (zijn er gelukkig niet veel hoor). Als ik in een ziekenhuis loop voel ik me altijd heel rot. Ik had vroeger een hekel aan winkelen. Na een paar uur had ik meestal al geen zin meer omdat ik al die mensen & de drukte om me heen te vermoeiend vind. Zo zijn er nog zat andere dingen. Ik speel piano op gehoor, en kan ook best creatief zijn. Sinds ik op kamers woon slaap ik erg slecht (daarvoor woonde ik alleen in een gebouwtje bij m'n ma op het terein, naast het bos). Ik word wakker van de kleinste dingen, en kan me hier ook heel erg aan storen (iemand die door de gang loopt, wasmachine, wekkers van de buren, een deur die op slot gedraaid word). Vaak kom ik slaap te kort. Als ik dan een keer goed slaap krijg ik last van een slaapverlamming. Omdat ik vind dat het zo niet meer langer kan ga ik maandag even de huisarts bellen.. ik heb rust nodig, maar die krijg ik hier niet. Ik weet zo snel niet meer wat ik moet doen, het kan nog wel 4 jaar duren voordat ik een huis hier kan krijgen. Ik moest een tijd terug een pakje ophalen die per ongeluk bij ons oude huis bezorgd was. Op de terug weg heb ik alleen maar gehuild op de scooter... ik vind het erg moeilijk om te zien hoe het huis verbouwd is, en kan het stiekem nog steeds niet accepteren dat m'n ma geemigreerd is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:50

Dat zijn inderdaad de kenmerken,is soms wel lastig he.Vaak heb je dan ook mooite met hoe iemand over je denkt,je denkt bv die persoon negeerd me maar waarom,en later blijkt dat die persoon je niet had gezien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:53

Ik sta volgende week op een oranje markt,ik maak daar kaarvet strijktekeningen das heel leuk.Mensen maken een figuur met verschillende kaarsen,dat strijk ik dan en daar kan ik dan veel over vertellen.Laatst zag ik bij een tekening dat er baarmoederproblemen waren, dat klopte want er was net een eileider er uit gehaald.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:04

Nog een HSP'er die zich meld. Ik heb bepaalde echte hsp trekjes.
Ik regeer extreem op geluiden en geuren. Stress snel omdat mensen veel druk op me leggen en ik kan slecht tegen beoordeeld worden.

Ik weet heel vaak wel wat mensen willen en ervaren. Ben er ook gevoelig voor. Leer ik mensen kennen dan ga ik hun emoties overnemen maar ook hun pijn.
Soms ben ik zo in gesprek met mensen dat ik gewoon precies weet wat ze bedoelen en willen. Kan ze dan ook echt wel naar de mond praten. Heb het alleen vaak niet eens in de gaten.

Het is ook lastig uit te leggen dat als een ander heel boos is op je, jij daar wel in mee moet gaan... Ik kan me daar bijna niet tegen verzetten.
Ik doe mezelf daardoor soms ook te kort. Als iemand boos is om zomaar iets en niet op mij, dan voel ik dat ook. Heb een minderwaardigheidscomplex en betrek dat dus op mezelf.

Elmiran: In mijn stress volle en moeilijke periodes heb ik last van slaapangst. In mijn geval helpt het om 's avonds voor het slapen muziek te luisteren (rust gevend en zelf uitgezocht). Zo kom ik wat tot rust. Ongiften van al die indrukken is voor mij echt een must.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:35

Vandaag een gesprek gehad met mijn re-integratie consukkel, ik kon hem niet lang aankijken zonder dat hij wazig en donker werd. Heb ik 1 keer eerder bij iemand gehad, deze overleed een aantal weken later. (Hij vertelde wel dat zijn schoonzus deze ochtend vroeg overleden was en dat hij daar was.) Heeft iemand hier ervaring mee? Vind het geen prettig idee om bij iemand te zien dat ie over niet al te lange tijd overlijd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:39

Je kan je daar voor afschermen, ik doe dat zelf ook.Ik weet ook altijd alles van iemand maar dat is niet prettig dus sluit ik me daar voor af.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:05

Dat is op dit moment makkelijker gezegd dan gedaan, helaas. Ik doe een poging om het van me af te zetten, hopelijk werk dat ook.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:12

Hier nog een HSP-er, ook zie ik geregeld mensen in mijn kamer staan.
Vind dit eerlijk gezegd niet echt leuk want ik herken ze niet, kan niets zeggen en elke keer schrik ik er toch weer van waardoor ze dan weer weggaan...
Ik vond het altijd een beetje vreemd klinken als mensen dat vertelden, totdat ze in mijn eigen kamer stonden... maar wat moet je ermee??? Ik kan er helemaal niks mee en ze komen heel onregelmatig...hoe werkt zoiets?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:51

ik ben zondag naar een paranormaal iemand geweest die voor mij oorzaken van bepaalde dingen kon uitzoeken gezien ik ADD heb, hoofdpijn etc . Mijn moeder vond het wel interesant dus we zijn gegaan. hij had daarbij ook helende krachten , en zei dat ik in 6 weken (ofzo) van mijn hoofdpijn af zou zijn, en vertelde me ook dat ik hoofdpijn heb door een hersenschudding in mijn eerste levensjaar. Wat heel goed kan. Ik heb ook dagelijks hoofdpiijn, al merk ik het niet zelf, gezien ik het inmiddels gewend ben, maar mijn hoofd staat altijd strak, ik ben altijd gespannen en heb zo nu en dan echt een heftige migraine aanval. Ook vertelde hij dat ik mensen niet vertrouw en wantrouw (vooral mannen) vanwege eerdere ervaringen rond mijn 15e levensjaar, wat ook heel goed kan kloppen. Ik vind het ook helemaal niet fijn als mensen mij van achter benaderen en hou ook niet van omhelzen etc. En zo werden er wel meer dingen verteld. hij zei dat ik over ca 7 maanden volledig hersteld ben. Nou hopelijk lukt dat haha :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:55

entiteiten komen je vaak opzoeken omdat ze iets aan je kwijt willen of je willen helpen,misschien willen ze wel naar het licht en moet jij hen daar naar toe brengen?

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:45

@marleen_usar: en hoe kom je daarachter of hoe doe je dat?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:04

Je moet heel voorzichtig contact met ze maken,dus bv vragen wat ze komen doen? En ze geven dan door wat ze komen doen, dat door geven kan op veel manieren.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:28

Ik zal het proberen, tot nu toe ben ik alleen nog maar gaan schreeuwen := dat is niet handig maar ze gingen wel weg en dat was onbewust denk ik mijn doel ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:44

@Aikon: Ik heb daar geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat je t vervelend vind om zoiets te weten van iemand. Vooral als t iemand is die je goed kent.
@Veulen84: Muziek helpt bij mij ook rustgevend (als ik boos of verdrietig ben). Helaas voor t slapen niet, dan kan ik uren blijven luisteren.
@Lifaya: Ben benieuwd of je over 7 maanden echt van je hoofdpijn af bent. Woont die persoon toevallig in Lunteren?.

Vandaag was ik weer voor t eerst helemaal in zwart gekleed. Dat doe ik haast nooit, maar had speciaal even snel zwart wasje gedraaid :Y) wilde persee helemaal in t zwart. Kom ik vandaag op t werk.. is m'n collega afwezig omdat haar zus er niet meer is ;(.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:34

nou over 6 weken zou ik van mijn hoofdpijn af izjn en over 7 maanden ben ik van mijn hersenschudding hersteld en zal ik er beter aan toe zijn ofzo, ben slecht in uitleggen :P Nee, hij komt uit Belgie :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:31

Toekomst voorspellen doe ik niet aan,ik heb een keer een vrouw helemaal in paniek aan de lijn gehad want haar was net verteld dat haar man een paar maanden later zou komen te overlijden.Vaak hoor je ook bij toekomst voorspellingen precies wat je wil prutsmutsen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:05

De toekomst is net een vork. Je heb de weg die je gaat en deze splitst zich gaande weg. Voor elke weg is weer een andere toekomst. Dat is tenminste mijn ervaring. Ik merk dat veel mensen die perse hun toekomst willen weten hier ook naar gaan leven, vaak onbewust, terwijl ze best een andere weg kunnen nemen met een andere uitkomst. Goed of slecht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:58

Ik leef in het nu daar voel ik me goed bij, vandaag is deze dag en wat er morgen is dat zie ik wel.Het gaat er om dat ik me nu goed voel en nu van het leven geniet.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:02

Equidea schreef:
Ik vind dit heel moeilijk...
Ik heb altijd het idee gehad dat ik iets kon, maargoed dan vraagt iemand bewijs eens, en dan lukt het inneens niet...

Ik twijfel er heel erg aan.

Dat heb ik ook.