Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:14

ja ik ben wat dat betreft ook wel een droogkloot dat ik zo blijf zitten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:49

uit reflex trek je terug lijkt me.

wbt vlees; weer wat geleerd! net als met fruit haha.

ik heb net nieuwe bh's gekocht; wel met beugel nog. wie van jullie voedt zonder gebruik te maken van een voedingsbh? vind die dingen zoooooo lelijk!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:28

Maar wel handig... (Enig idee wat voor cupmaat je krijgt als je stuwing hebt? :Y) )

En beugels zijn dan niet aan te raden, werk je borstontsteking mee in de hand doordat ze de melkkliertjes afklemmen. En ze zitten dan eigenlijk ook niet lekker en het is ook niet handig, dan moet je de bh og bioven je borst uit hijsen óf eronder frutsen en dan hangt de hele boel in het zicht, echt dat wil je niet...

Er zijn ook wel leukere modellen hoor! (ehhh heb ik gehoord, niet zelf gevonden :+ )

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:00

Is het belangrijk dat ze niet zo mooi zijn? Het zijn gewoon zwarte en witte bh's. Ik heb me er nooit aan gestoord. Ze zitten lekker en zijn erg handig met voeden. Als je in stijl wil voeden, koop dan van het merk Anita bh's. Is wel wat prijziger. ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:28

Duke schreef:
Is het belangrijk dat ze niet zo mooi zijn? Het zijn gewoon zwarte en witte bh's. Ik heb me er nooit aan gestoord. Ze zitten lekker en zijn erg handig met voeden. Als je in stijl wil voeden, koop dan van het merk Anita bh's. Is wel wat prijziger. ;)

Als je nog niet bevallen bent wel :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 12:41

Nou ik heb een Anita en ben er allesbehalve blij mee, ze hebben hem mij gewoon te groot verkocht :?

Waar haal jij ze Duke?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:49

hallo dames
ik meld me hier ook eens aan ik moet over 20 dagen bevallen en ben ook erg bezig met het rond kijken naar goede bh,s alleen weet er niks van haha
bij mijn vorige kindje heb ik een fikse borstontsteking gehad en dat wil ik nu graag voorkomen
dus alle tips meer dan welkom

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 13:51

Een borstontsteking voorkom je niet door een goede BH hoor ;)
Dat heeft meer met goed leegdrinken te maken :D

Je woont niet ver bij mij vandaan in ieder geval :P

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:00

Maar een slechte beha kan er wel 1 veroorzaken :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:43

Nou,... die voedingsBH die ik nu heb is de slechtste BH die ik ooit gehad heb en ik heb nog geen ontsteking gehad := :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:44

Elinaa schreef:
merla heeft mij één keer tot bloedens toe gebeten, van schrik heb ik dr heel hard in haar wang geknepen zodat ze direct losliet :o ze heeft het nooit weer gedaan.

Laelia heeft ook 1 keer gebeten. Gelukkig niet tot bloedens toe, maar het deed giga veel pijn. Ik heb haar met mijn vinger een tik tegen haar wang aangegeven, en haar weggelegd. Gillen natuurlijk. Na een minuut heb ik haar opgepakt en weer verder laten drinken. Ze heeft het ook nooit meer gedaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:47

benangelique schreef:
uit reflex trek je terug lijkt me.

wbt vlees; weer wat geleerd! net als met fruit haha.

ik heb net nieuwe bh's gekocht; wel met beugel nog. wie van jullie voedt zonder gebruik te maken van een voedingsbh? vind die dingen zoooooo lelijk!

Ik ben na 6 maanden met gewone bh's gaan voeden. En dat gaat prima als ze niet heel hoog zitten, en je de schouderbandjes een beetje losser doet. Een ruime cup is ook wel handig. Wel eentje die past, maar dan net aan de ruime kant zeg maar. Dan is er meer plek om je borst uit de bh te "tillen" voor het voeden. Alleen in het openbaar is het niet zo handig, omdat het toch onhandiger voed. Thuis geen probleem om helemaal open en half bloot te zitten, maar in een cafe toch niet zo handig :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:49

Duke schreef:

Of de bh's van marlies dekker.... ook erg mooie voedingsh's! (even googlen op marlies dekkers maternity)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:51

Ik had de voedingsbh's van de h&m. Ik vond ze prima. Niet opzichtig lelijk, van katoen, geen naden die in de weg zaten.

En om een BO te voorkomen: vaak de pad's verwisselen als je melk lekt!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:52

Cyntje schreef:
Nou,... die voedingsBH die ik nu heb is de slechtste BH die ik ooit gehad heb en ik heb nog geen ontsteking gehad := :+

Nou, ik heb het geweten hoor toen ik even kort ging winkelen na 6 weken met een iets te kleine beugelbeha aan :o :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:29

Ik heb ook geen beugels ;)

Ik schijn toch al niet zo'n last te hebben van de kwaaltjes :+
Vannacht had ik wat pijn maar lag gewoon verkeerd denk ik :=

Gewone BH's pak ik ook weleens, maar zelfs die van voor de -23 kilo afvalrace zijn na een paar uur te klein. Dan krijg je van die bultjes buiten de cup, you know :z

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:36

Leuk!! Dat had er wat eerder moeten zijn! Ik heb drie kindjes en de jongste wordt volgende week 3 jaar. Hij besloot met een maandje of 15 dat ie er genoeg van had. Maar ik heb dus drie kids alledrie minimaal een jaar gevoed. Leuk om te lezen dat er meer voorstanders zijn! Ik had ook veel steun aan mijn man. Hij deelde mijn mening dat het het beste is voor je kindje. Zelfs mijn schoonpa vindt dat nu en dat is heel bijzonder. Hij vond borstvoeding meestens heel genant. En nu is hij voorstander!

Ik heb ook heel veel moeite met baby's de fles geven. Sommige vriendinnen dachten dat ik dat wel leuk zou vinden, maar nee, niet mijn ding! Mijn man geeft er ook al niks om. Die moest af en toe, omdat ik het kolven ook af en toe wilde oefenen. Mijn kids waardeerden de fles niet van mij. }:0

Alle mama's gefeliciteerd!

En Marlies Dekkers heeft heel gave voedingsbh's hoor! Ik had altijd die van Triumph. Die van de h&M en van die de HEMA vond ik geen model hebben. Maar toen mijn zoon dus stopte kreeg ik een mooi kado voor mijn verjaardag van mijn lief: Een mooie set van SAPPH! Ben nog nooit zo blij geweest met mooie lingerie!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:46

WowAmigo schreef:
Maar wel handig... (Enig idee wat voor cupmaat je krijgt als je stuwing hebt? :Y) )

En beugels zijn dan niet aan te raden, werk je borstontsteking mee in de hand doordat ze de melkkliertjes afklemmen. En ze zitten dan eigenlijk ook niet lekker en het is ook niet handig, dan moet je de bh og bioven je borst uit hijsen óf eronder frutsen en dan hangt de hele boel in het zicht, echt dat wil je niet...

Er zijn ook wel leukere modellen hoor! (ehhh heb ik gehoord, niet zelf gevonden :+ )

ga er ook wel aan hoor, als ik tegen bevallen aan zit haha. nu moet ik nog 10 weken door...

haha angela, als je wat discreter wilt voeden is het niet handig idd als je reguliere bh's draagt. kan me wel voorstellen dat je na zoveel maanden wel weer eens een leuk bh'tje aan wilt...

MD heeft mooie bh's idd, maar wat een geld! eerst maar zien of het allemaal wil zoals bedacht.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:36

Voor iedereen de allerbeste wensen voor 2010!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:20

Beste wensen ook voor 2010.

Beugelbh's verhogen het risico op B.O. En verder kreeg ik het advies zo min mogelijk met bh te slapen. Alleen de eerste dagen was het wel wijs om het wel te doen, omdat er veel stuwing was. Maar zonder BH slapen is regel 1 om B.O. te voorkomen. En als je het aanvoelt komen, lekker onder de warme douche staan en proberen je borsten de druk er af te masseren of het verstopte kliertje proberen leeg te voeden. Een lactatiekundige kan je ontzettend goed adviseren hierom en het wordt vaak nog vergoed ook. Ik heb toen één keer een bezoek gehad van zo iemand en daar heel veel van geleerd.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:18

hallo dames ook allemaal de beste wensen voor 2010!!

nou ik heb nog nooit langer dan 3 maanden borstvoeding gegeven omdat ik gewoon weg niet genoeg voeding had.
ik verwacht bij deze ook niet langer en eerlijk gezegd als ik weer ga werken ga ik niet aan kolven beginnen.
ik ga deze week even naar een goede zaak om me te laten adviseren.
over 2 en een halve week moet het allemaal gaan gebeuren

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:22

Hoe merkte je dat eigenlijk, dat je niet genoeg voeding had?

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:11

Hier nog een voorstander van bv. Mijn oudste heeft ruim 9 maanden bv gehad, en toen wilde hij niet meer. De eerste maanden waren echt een ramp, tepelkloven, 2x een borstonsteking en achteraf bleken we al 5 maanden met spruw te lopen. Daarna konden we het allebij wel waarderen. :+
Mijn jongste is nu ruim 5 maanden en krijgt nog volledige bv. Deze keer is de bv van begin af aan helemaal goed gegaan ondanks de keizersnede.

Ik last nog iets over een bo voorkomen door de zoogcompressen vaak/vaker te vervangen? :? Ik kan me alleen indenken dat dat preventief tegen spruw kan werken?!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:53

Cyntje schreef:
Nou ik heb een Anita en ben er allesbehalve blij mee, ze hebben hem mij gewoon te groot verkocht :?

Waar haal jij ze Duke?

Ik heb alleen Hema-voedingsbh's. Die zitten mij best genoeg. Bovendien draag ik ze niet meer. Ik voed niet meer overdag, dus ik kan weer m'n gewone bh's aan.

Ik heb bij Romy geen BV-problemen gehad. Met Britt heb ik met 6 maanden nog effe een fikse BO gehad. Wow... niet leuk. Ik wist niet dat je zo snel zo ziek kon worden. Maar ook weer snel van op kan knappen. Waarschijnlijk gewoon door effe een lage weerstand in combinatie met een verstopt melkkanaaltje. Een BO is dus niet altijd te voorkomen.

Britt heeft de afgelopen twee avonden geen BV gehad, maar fles. Dus alleen nachtvoeding gegeven. Maar begin van de avond werd ze zo overstuur wakker. Niet te troosten en dat is echt heel vreemd bij haar. Dus maar weer lekker aan de borst gelegd om te kalmeren. Daarna ging ze wel lekker slapen... tot nu toe... *afkloppen*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 01:09

Ik slaap snachts ook gewoon met een BH en óók daardoor nog geen enkele B.O opgelopen :+
Maar zal wel weer een uitzondering op de regel zijn :')

Nadeel van Hema is is dat ze mijn maat waarschijnlijk niet hebben :+