Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:33

Hai daar was ik weer ff
moet mn energy verdelen tussen thuis, paard en forums :D
vind dat zo moeilijk he
voel me de hele tijd schuldig over de tijdsverdeling
Ben ik op stal dan denk ik ooooooooo moet zo ook wel naar huis
ben ik te lang of te veel thuis denk ik ooooooooo moet zo ook naar stal

Heb de laatste tijd ook angstaanvallen, schijnt er wel bij te horen zei de dokter!
Lukt me moeilijk om de dingen te doen die ik moet doen
Maak iedere week ene lijstje van things to do, maar lukt me nooit om die af te werken!
en ja jullie raden het al, dan voel ik me weer poedersuiker omdat het me niet lukt!

Nog snel even antwoord op een paar vragen
Ben volledig thuis van mn werk
Hulp per januari
dokter wou eerst mn energy level iets opkrikken voordat ik in therapy ga !!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:34

PW, kijk ook wel bij de rasverening maar die zijn nogal erg prijzig :$ Hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar de hoofdprijs is nogal veel. We zoeken gewoon op het gemak verder, kom vaste een leuke tegen. Hoe is het met jou? Goed geslapen?

Angela, :(:) hoe was het op stal? Voel je je al ietsje beter? Snap ook dat het moeilijk is, je hebt toch een band met elkaar opgebouwd. Hoop dat je je snel wat beter zult voelen, wij zijn er voor je.

Backup, volgens mij zit je nog teveel met MOET dit, MOET dat. Je MOET eens proberen dit los te laten, wat geeft het als het niet gebeurt? Snap dat je het zelf vervelend vind maar het leven gaat gewoon door, je moet de lat niet zo hoog leggen voor jezelf, zeker nu niet. Bij mijn eerste gesprekken met de psych. werd er al gezegd, niets moet, alleen dingen doen die je leuk vind dan gaan andere dingen later ook weer makkelijker. Eerst weer plezier krijgen in het leven en aan jezelf denken, andere dingen komen later weer wel. Red je bepaalde dingen niet, dan komt dat weer wel, forums moeten zowiezo geen verplichting zijn dus voel je niet schuldig als dat niet lukt, kies voor jezelf. Dingen die een verplichting zijn, zijn meestal al minder leuk, ik herken dat ook. En alles wat je wel kunt doen, wees daar tevreden mee.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:37

Probeer nu alleen het hoog nodige te doen en alleen dingen waar je energie van krijgt! Probeer niet teveel te willen van jezelf nu. Gun jezelf de rust om weer energie op te bouwen. Dat lukt niet wanneer je jezelf blijft over vragen. Voor je gevoel moet je waarschijnlijk nog een hele flinke stap terug doen en doe je bijna niks meer, maar dat heb je nu nodig. Het is niet voor niks dat je lichaam aangeeft dat het nu even niet wil! Sterkte! Ik hoop dat je wat aan dit topic zal hebben!

Angela: Hoe was het op stal?
Ik vind het niet zo raar dat je zo druk gedroomd hebt. Hoe voel je je nu?

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:38

Willen jullie perse een pup? Misschien is een herplaatser anders wat?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:43

Met mij gaat het wel, moe alleen. Slaap weer wat slechter. Ben 's nachts wakker en dat breekt me op.Verder zo z'n gangetje.

Waarom gaan jullie geen kaartjes rondbrengen dan?
Goed dat je je rust probeert te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:50

Hee dames!

Ik ben weer terug van stal, nu gaat het wel weer. Even wat afleiding gehad bij Garuna. Van het weekend moet ik weer oppassen, dus dat komt mooit uit. Lekker druk, en geen tijd om na te denken.

Ik heb echt ontzettend druk gedroomd, vooral over therapie en de mensen uit de groep. Heel vreemd. Ik ben er gewoon echt verdrietig van, en dat had ik nooit gedacht. Ik heb mijn tranen maar gewoon laten gaan, ook gisteren bij het afscheid. Ik voel me nog wel wat vreemd, maar dat gaat ook wel goed komen denk ik.

PW: wat vervelend dat je weer niet goed doorslaapt, hoe komt het? Gaat bij jou de therapie gewoon door tijdens de feestdagen?

CIV: Wat leuk dat jullie een hondje erbij willen! En goed dat je je rust pakt, die heb je ook gewoon nodig!

Backup: nogmaals welkom! Probeer ook jij goed je rust te pakken wanneer je kan. Niet moet, alles mag zolang je je eigen grenzen maar bewaakt. Ook ik moest van mijn therapeut alleen maar leuke dingen doen, de rest komt later wel weer. Neem je rust, zodat je in januari genoeg energie hebt voor je therapie. Dat is nog zwaarder dan fulltime werken is mijn ervaring.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:09

Goed dat je je verdriet toelaat. Het mag er zijn ;)
Fijn ook dat je even afleiding had bij Garuna! Goed dat je gegaan bent.

Mijn therapieën gaan gewoon door, alleen 25, 26 dec en 1 jan. niet, maar dat is logisch lijkt me ;) Ben wel blij dat alles gewoon door gaat hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:22

Ja dat kan ik me voorstellen. De depressiegroep gaat niet door, de running wel. En de andere deeltijdgroepen gaan ook gewoon door.

Ik baal wel, het begon net weer te sneeuwen. Daar ben ik niet zo blij mee, want dan kunnen de paarden niet naar buiten van het weekend. Het is al een gehannes, alles is bevroren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:57

Dat is inderdaad het grote nadeel van de sneeuw. Wij hebben de molen overdekt dus ze krijgen in ieder geval wat beweging.
Fijn CIV dat de bak bij jullie te rijden is! Kan je paardje lekker weer aan het werk, zal haar goed doen! Ik heb vandaag ook weer nieuwe slaapmedicatie gekregen voor als het niet wil.

Mijn vriend komt net thuis en die wil samen gaan wokken zo. Echt lief. Gezellig. Hij is nu nog even naast mij aan het bellen voor de verzekering. Verder heb ik vanmiddag een beetje schoongemaakt in huis. Ben ik best trots op, het lukt me om langzaam weer wat op te pakken in de huishouding! Daarna even lekker op de bank een tukkie gedaan, vond dat ik dat verdiend had ;)

Fijne avond allemaal! Ik ga niet mokken, maar lekker wokken :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:00

Eet smakelijk :Y) en dat is een goed voornemen, niet mokken, lekkkker wokken.... :Y) Goed dat je trots op jezelf ben, kijken naar de positieve dingen. Fijn dat je slaapmedicatie hebt, heb je die van de HA gekregen en zijn het doorslapers? Zelf zit ik er ook aan te denken om daar misschien nog eens voor terug te gaan maar ik heb er overdag gelukkig niet veel last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:28

Wat goed PW, weer een stap vooruit! Ik kan me er vaak nog niet toe zetten, dus het is echt iets om trots op te zijn. En ik hoop dat je slaapmedicatie goed gaat helpen. Geniet er van vanavond.

CIV: Onze bak is opzich wel ok, maar best hard. Zolang het gewoon vriest kunnen ze fijn de wei op, maar met sneeuw kan het vast vriezen aan de hoeven en dat moet ik niet hebben natuurlijk. Ook blijven het haflingers en gaan van de sneeuw eten. Al met al een te groot risico. Dus tja, dan blijven de dames binnen.

Ik weet niet waarom precies, maar er waren wat verschuivingen intern geweest, waardoor ze nog geen uitsluitsel kunnen geven over de sollicitatie. Nog even in spanning dus.

In januari begin ik met de running, even een paar weekjes rust nu!

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met je paardje, wordt ze nu regelmatig gereden?

Vanavond had Pascal kerstborrel, maar omdat het hier flink sneeuwt durf ik niet te rijden met de auto.. Dus moet hij thuis blijven. Vind het best rot voor hem..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:06

Wat ik me nu afvraag ?? je huishouden ed. gaan toch gewoon door ?? Nu bij mij ook een burn out bekend is, wordt tegen me gezegd,dat ik alleen dingen moet doen die ik leuk vind...... ahum, maar ik heb geen kabouters die komen schoonmaken en op mijn kind passen. Hoe doen jullie dat ?

Het RIAGG gaat contact met me opnemen voor behandeling, maar tot nu toe nog niks gehoord, ook sta ik zelf niet zo te springen om het riagg moet ik zeggen. Ik heb nu zelf stappen ondernomen en ga in januari hypnotherapie doen, dan word dmv hypnose mijn verleden opnieuw beleefd en schijnt heel heftig te zijn, maar wel heel snel. mensen zijn dan tussen de 3 en 6 maanden weer terug in de maatschappij. Iemand hier ervaringen mee ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:50

Ik heb geen ervaring met hypnotherapie, en het lijkt me ook heel eng moet ik zeggen. Ik zou er zelf niet zo snel aan beginnen denk ik. Ik ben zelf meer van de reguliere geneeswijzen met hier en daar een uitstapje naar mindfullness.

Ik denk dat het heel lastig word met je kindje, die zorg gaat gewoon door uiteraard. Ikzelf heb geen kinderen waar ik de zorg voor heb, en daar was ik op dat moment erg blij mee. Mijn vriend heeft me ontzettend geholpen, hij heeft het grootste deel van het huishouden gedaan. Ik deed wel de boodschappen (samen met iemand anders) en kookte (dat vond ik wel leuk). Daarnaast heb ik een boel huisdieren, in principe verzorgde mijn vriend deze ook, maar dat heb ik weer overgenomen omdat ik dat ook leuk vond.

Ik denk dat het heel belangrijk is om niet gewoon maar door te gaan, want het huishouden moet. Ik bedoel, je gaat er niet dood van als het een keer niet piekfijn eruit ziet. Die moetpatronen moet je echt los leren laten, en de lat voor jezelf een stuk lager leggen. Het enige wat echt moet is dat er structureel iets moet veranderen in je leefpatroon. Anders kom je binnen de kortste keren weer in hetzelfde schuitje terecht.

Ik heb dus hulp ingeschakeld van mijn vriend, en familie. En vooral doseren en veel dagschema's maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:26

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:08

Ik kies voor de hypnotherapie, omdat dat heel snel werkt, ik wil er zo snel mogelijk vanaf. En de reguliere wegen, duren zo eindeloos lang naar mijn idee.
Ik heb een zus met borderline, die heeft ook jaren lang de reguliere wegen bewandeld en die wees me op de hypnotherapie. Vandaar dat ik het wil proberen. Ook omdat het Riagg nog te lang duurt, vorige x heb ik bijna een half jaar moeten wachten, dan kan ik bijna weer beter zijn !!

We hebben een eigen bedrijf en mijn vriend werkt heeeeeeel veel uren, die wil en kan ik niet ook nog gaan belasten met het huishouden. Mijn moeder werkt ook gewoon nog full time en de rest van de familie ook. Ik kan dus niet echt aanspraak maken op familie en moet het gewoon zelf doen, hetzelfde verhaal met mijn dochter, die gaat wel 2,5 dag naar opvang, maar die dagen werk ik zelf, dus echt tijd voor mezelf heb ik alleen als ze op bed ligt.
Dus dat moetpatroon wat ik los moet laten, zou ik echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:39

Ik denk dat je op de lange termijn er niets mee oplost, als je gewoon maar door blijft gaan zoals voorheen... Maar goed, ieder zijn ding. Ik ga nooit meer fulltime werken bijvoorbeeld, dat is een keuze die ik maak om nooit meer zo te komen zitten als nu.

Als jij een been gebroken hebt, en niet meer kunt dan springt je vriend en familie toch ook bij? Je bent nu ook ziek, en zo moet je het in mijn ogen ook zien.

Ik ben net van stal terug, en het is echt lolletje om paarden te hebben als het -15 vriest. Alles bevroren, zelfs de stront zat in de stal vast gevroren. Ik heb ze wel lekker buiten gezet. Zo straks maar boodschappen doen en daarna haal ik ze weer binnen. De hond was ontsnapt vanmorgen en heeft er een enorme bende van gemaakt.. bah!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:06

Ja oke, maar ik heb een burn out door dingen die ik mee heb gemaakt in het verleden en die ik niet verwerkt heb, doordat ze allemaal te snel achter elkaar kwamen en niet door mijn leefwijze, dat verschilt ook weer veel.
Maar idd over dat been breken heb je wel gelijk in, maar dat is maar even en zoals ik uit jullie verhalen begrijp gaat dit heel lang duren. Ik kan toch geen 1,5 jaar beroep doen op mijn familie ??
Ik heb echt geen idee hoe ik dit op ga lossen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:11

PW, hoe was het bij de Wok, was het geslaagd? Wat beter geslapen vannacht?

Angela, Zal weer eens een kijkje nemen in de nieuwe weblog, wat een mooi idee van je om ook hiermee een nieuwe start te maken! Fijn dat alles goed is verlopen op stal, waren de drinkbakjes toch niet bevroren? Je bent lekker bezig zo meid!Maakt jou eigen "vee" het ook nog goed?

Flugeltje, ook ik heb geen ervaring met hypnotherapie. Denk dat je geen tijd moet gaan stellen, je weet nu dat je het hebt en het is afwachten wanneer je ervan bent. Zelf denk ik wel dat we er altijd vatbaarder voor zullen blijven, ik ben alweer 6 maanden aan het werk maar moet op mn grenzen blijven letten. Je moet leren voor jezelf te kiezen, de rest komt wel. Goed ik heb (nog) geen kinderen maar mn huishouden was wel mn laatste zorg, eerst op mezelf focussen en herstellen.

Heb het idee dat je ook nog niet helemaal geaccepteerd hebt dat je een burnout hebt incl. de gevolgen en er het liefst zsm weer vanaf bent, dat willen we allemaal, maar zo werkt het helaas niet. Het is iets wat er niet van de een op andere dag is en ook niet van de een op andere dag weg is. Een been breken is makkelijker want dan begrijpen mensen je en je weet wanneer je er vanaf bent. Je zou even minder kunnen gaan werken of je dochtertje een dagje extra naar de dag opvang of alleen een ochtend? Zodat je ook even tijd hebt voor jezelf?

Wij hebben vanmorgen gepoetst, lekker soepje gekookt en nu weer even rustig zitten. Straks misschien nog naar stal maar het vrouwtje kon toch niet dus zal even poetsen worden. Twijfel weer of we er nu wel een hondje bij moet nemen, je weet natuurlijk niet of het klikt, lastig. Kan zo enorm twijfelen overal over :s Als het goed is wordt dit de laatste zaterdag dat ik bij mijn thuis moet douchen :D Morgen een verjaardag en verder nog geen plannen. Jullie nog plannen dit weekend?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:32

Hoe is je hond die je nu hebt met andere honden?
Dat maakt wel veel uit voor de kans van slagen. Als je hond wel makkelijk is zou ik me er niet teveel zorgen om maken. De hond van je moeder heeft toch ook wel eens gelogeerd? Hoe ging dat dan?

Bij de wok was wel gezellig. Mijn vriend vond het zeer geslaagd, ik was even bang dat ik niet gezellig genoeg was. Maar hij vond van wel dus al met al was het leuk. Merk wel dat ik me moeilijk kan concentreren op een gesprek met al dat geroezemoes om me heen. Wel lekker gegeten :)

Vanochtend op stal geweest en ook de paarden even gepoetst en een beetje getoilleteerd. De stallen waren al gedaan, vond ik eigenlijk niet zo erg. Ook nog even met de jongens op de slee achter de trekker. Was wel even lachen :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:05

@CIV
Ik heb idd moeite met het accepteren, niet omdat ik het niet wil, maar meer omdat het niet kan.
Ik kan niet alleen aan mezelf denken en leef meer voor anderen, dus ik zou dat eerst moeten gaan leren.
Maar ook omdat ik moet blijven "staan" voor mijn dochter. Mijn huishouding kan ik ook niet laten gaan, het is hier elke dag een varkensstal, altijd limonade ed. overal op en aan en alles plakt. Mijn was is gemiddeld 7 draaien per week waarvan de helft gestreken moet worden en we moeten toch kleren aan, dus dat kan ik ook niet laten gaan. Mijn vriend gaat 6 dagen per week om half 5 de deur uit en is om half 7 thuis, moet ik hem dan zelf zijn prak nog laten koken ??
Dus om het kort te maken, voel ik me enorm schuldig als ik ziek ben en kan daar niet overheen stappen. Ik ga eens proberen een schoonmaakster te zoeken, die 1 dag in de week wil schoonmaken, misschien dat dat werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:17

Flugeltje: en juist dat is het gene wat je zal moeten veranderen. Ik denk dat wij allemaal mensen zijn die onszelf liever wegcijferen voor de ander, en zo kom je steeds weer in diezelfde spiraal terecht. Ik wilde het ook niet accepteren, en heb zo nog een dikke anderhalf jaar doorgemodderd. Dat was niet de oplossing, en nu ben ik 4 maanden in deeltijdtherapie geweest en ik voel me nu eindelijk goed en sterk. Nog niet zo als ik het hebben wil, maar er is een goed begin. Ik ben trouwens ook niet thuis komen te zitten door werk, maar door life-events. De meesten hebben dat, maar realiseren zich dat pas later.

Ik wil je ervoor waarschuwen, je lichaam geeft nu een signaal af dat het genoeg is geweest. Ze doet dat nu nog subtiel en vriendelijk. Luister je er niet naar gaat het van kwaad tot erger...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:37

Angela_ schreef:
Flugeltje: en juist dat is het gene wat je zal moeten veranderen. Ik denk dat wij allemaal mensen zijn die onszelf liever wegcijferen voor de ander, en zo kom je steeds weer in diezelfde spiraal terecht. Ik wilde het ook niet accepteren, en heb zo nog een dikke anderhalf jaar doorgemodderd. Dat was niet de oplossing, en nu ben ik 4 maanden in deeltijdtherapie geweest en ik voel me nu eindelijk goed en sterk. Nog niet zo als ik het hebben wil, maar er is een goed begin. Ik ben trouwens ook niet thuis komen te zitten door werk, maar door life-events. De meesten hebben dat, maar realiseren zich dat pas later.

Ik wil je ervoor waarschuwen, je lichaam geeft nu een signaal af dat het genoeg is geweest. Ze doet dat nu nog subtiel en vriendelijk. Luister je er niet naar gaat het van kwaad tot erger...

Ik weet het, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen met een klein kind, dat is het probleem juist. Het is bij mij al 2 jaar bezig, maar had er geen benul van, mijn lichaam reageerd niet subtiel en vriendelijk meer, die tijd is voorbij. Mijn lichaam geeft nu zulke heftige signalen dat er echt een alarm is afgegaan, dus nu echt hoog tijd voor actie... IK weet alleen niet hoe |( en de behandelingen laten ook nog een tijdje op zich wachten. Ben radeloos, laat ik het zo maar zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:52

Die klote wachtlijsten ook overal, eigenlijk te triest voor woorden..

Ik ga over een half uurtje de paarden binnen zetten, eens kijken hoe het met het ijs gesteld is. Dan de paarden water geven. En vanavond nog 2 keer terug een keer om te voeren en een keer om te checken bij de hond.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:58

Denk aan jullie!! :+:

PW, ben trots op je! Wat een topbericht!! :) ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:41

Dank je Petulan.
Hoe is het met jou?