Vind het een beetje overdreven hier, de mensen die tegen zijn hebben het nu gedaan en de mensen die voor zijn worden zielig bevonden. Je kunt je ook lekker makkelijk in de slachtofferrol laten sturen he.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Chiqa schreef:Nakisha schreef:Voor mij is het zo dat ik er echt alles aan doe om NIET zwanger te worden.
Overkomt het me, dan volgt zonder twijfel abortus. Ik ben niet geschikt voor een kind, wil geen kind, en er komt dus ook echt geen kind. Ook heb ik er, nu, niet de mogelijkheden voor.
Wat goed zeg van jou dat je zeker weer wat je wiltKan je een hoop ellende mee besparen iig
En zo te lezen laat je je dus niets aanpraten, en zou zou het ook eigenlijk moeten zijn.
Abortus is er niet voor niets.
.MamboBeach schreef:Goed dat abortus er is vind ik eigenlijk maar een raar standpunt.
Beter zou zijn dat mensen niet zwanger raken als ze dat niet willen. En tegenwoordig hoeft dat ook niet meer...

MamboBeach schreef:Goed dat abortus er is vind ik eigenlijk maar een raar standpunt.
) en mocht het misgaan dan ga ik voor abortus.Bandida schreef:MamboBeach schreef:Goed dat abortus er is vind ik eigenlijk maar een raar standpunt.
Ik niet. Het is er altijd al geweest. Er zijn altijd vrouwen geweest die zelf wilden bepalen of ze zwanger wilden blijven of niet. En gelukkig kan dat nu op medisch begeleide manier.
Ik vind dat je geen externe reden hoeft te hebben om te beslissen dat je niet zwanger wil blijven. Je moet niet verkracht zijn, of krap bij kas, of weet ik wat nog.. je mag ook gewoon voor jezelf beslissen dat je het niet wil, om geen reden.
gr_roos schreef:Wil alleen maar aangeven dat er mensen zijn die er (bijna) alles aan doen en dan toch zwanger raken. Ik weet van mezelf dat ik er bijna alles aan doe (alleen geen geheel onthouding) en mocht het misgaan dan ga ik voor abortus.
Mee eens bandida, het is nog altijd mijn lijf en ik ben graag baas over mijn eigen lijf en wat een ander daar van vindt maakt mij niet uit. Ik vind alleen dat het respect daarvoor niet altijd aanwezig is en dat stoort me.
in mijn ogen. Je zegt namelijk dat mensen niet zwanger moeten raken als ze dat niet willen maar als je er alles aan doet om niet zwanger te worden, moet je dan maar 'gestraft' worden door het kind te houden als je dóór bv pil en condoom heen tóch zwanger wordt?
gr_roos schreef:Voor een zwangerschap/ kinderwens is alleen het graag willen voldoende.
Voor een abortus is alleen het niet willen van kinderen onvoldoende. Ik vind dit een beetje kromme redenatie.