Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:21

Nou zeg, waar vallen jullie allemaal over...

Vind het een beetje overdreven hier, de mensen die tegen zijn hebben het nu gedaan en de mensen die voor zijn worden zielig bevonden. Je kunt je ook lekker makkelijk in de slachtofferrol laten sturen he. :roll:

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:01

Chiqa schreef:
Nakisha schreef:
Voor mij is het zo dat ik er echt alles aan doe om NIET zwanger te worden.
Overkomt het me, dan volgt zonder twijfel abortus. Ik ben niet geschikt voor een kind, wil geen kind, en er komt dus ook echt geen kind. Ook heb ik er, nu, niet de mogelijkheden voor.

Wat goed zeg van jou dat je zeker weer wat je wilt :) Kan je een hoop ellende mee besparen iig :j
En zo te lezen laat je je dus niets aanpraten, en zou zou het ook eigenlijk moeten zijn.
Abortus is er niet voor niets.

Dit vind ik dan weer een beetje makkelijk gezegd. Maar misschien val ik alleen over de woordkeuze en niet over de gedachte erachter. Ik denk ook dat het erg goed is dat Nakisha zich niets aan laat praten maar ik geloof dat over het algemeen mensen een ander geen kind aanpraten ;).

De opmerking : 'abortus is er niets voor niets' vind ik een beetje kort door de bocht. Abortus bestaat omdat er een aantal behoorlijk knappe koppen in de medische wereld bestaan. Echter niet alles wat ze uitvinden is per definitie goed (ik ben bv niet zo pro klonen). Dat wil overigens NIET zeggen dat ik daarmee aan abortus refereer want ik vind in sommige gevallen abortus by far de beste optie voor moeder én ongeboren kind.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:16

Goed dat abortus er is vind ik eigenlijk maar een raar standpunt.

Beter zou zijn dat mensen niet zwanger raken als ze dat niet willen. En tegenwoordig hoeft dat ook niet meer...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:20

MB en dat is nou écht weer een beetje kortzichtig van jou als je het mij vraagt. Er zijn legio voorbeelden van mensen die het dubbel veilig doen én toch zwanger worden hoor en voor die mensen is abortus een optie. En ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat mensen die geen kinderen willen ook geen kinderen moeten krijgen/opvoeden.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:21

ik ben nu bijna 21 weken zwanger en het was zeker niet gepland, maar toch is dit kindje heel erg welkom! (ik ben 23 trouwens)
nou scheeld het dat ik en mij man ( 14 aug getrouwd) al 6 jaar bij elkaarzijn.
mocht ik verkracht worden en zwanger worden is ook dat kindje welkom. heeft iemand weleens een filmje van een abortus gezien?
dat is erger als een kind opvoeden met het iedee dat pa een verkrachter is. het is ook maar net hoe je erzelf mee omgaat en tegenaan kijkt natuurlijk.

ik ben niet 100% tegen abortus, er zijn altijd situaties waarbij je niet anders kan!
maar om nou abortus te plegen omdat het nu niet uitkomt enz vindt ik werkelijk belachelijk en erg triest!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:37

MamboBeach schreef:

Beter zou zijn dat mensen niet zwanger raken als ze dat niet willen. En tegenwoordig hoeft dat ook niet meer...

Oei, dit vind ik wel erg kort door de bocht. Kennis is van mij ondanks pil en condoom zwanger geraakt en ook nog een keer na de sterrilisatie. Dan vindt ik dus dat je er genoeg aan doet om het te voorkomen. Bij mij is het iedere keer dat ik ongesteld ben weer een feestje :D :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:55

Mag je kort door de bocht vinden hoor! :D
Is wel hoe ik erover denk en tuurlijk ken ik de verhalen ook wel!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:01

MamboBeach schreef:

Ik niet. Het is er altijd al geweest. Er zijn altijd vrouwen geweest die zelf wilden bepalen of ze zwanger wilden blijven of niet. En gelukkig kan dat nu op medisch begeleide manier.
Ik vind dat je geen externe reden hoeft te hebben om te beslissen dat je niet zwanger wil blijven. Je moet niet verkracht zijn, of krap bij kas, of weet ik wat nog.. je mag ook gewoon voor jezelf beslissen dat je het niet wil, om geen reden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:03

Wil alleen maar aangeven dat er mensen zijn die er (bijna) alles aan doen en dan toch zwanger raken. Ik weet van mezelf dat ik er bijna alles aan doe (alleen geen geheel onthouding ;) ) en mocht het misgaan dan ga ik voor abortus.

Mee eens bandida, het is nog altijd mijn lijf en ik ben graag baas over mijn eigen lijf en wat een ander daar van vindt maakt mij niet uit. Ik vind alleen dat het respect daarvoor niet altijd aanwezig is en dat stoort me.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:26

Stitch, wat de een erg vindt doet de ander weinig. Ik breng liever geen kind ter wereld omdat ik geen kinderen wil, lijkt me dan ook beter voor het kindje...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:28

Bandida schreef:
MamboBeach schreef:

Ik niet. Het is er altijd al geweest. Er zijn altijd vrouwen geweest die zelf wilden bepalen of ze zwanger wilden blijven of niet. En gelukkig kan dat nu op medisch begeleide manier.
Ik vind dat je geen externe reden hoeft te hebben om te beslissen dat je niet zwanger wil blijven. Je moet niet verkracht zijn, of krap bij kas, of weet ik wat nog.. je mag ook gewoon voor jezelf beslissen dat je het niet wil, om geen reden.

En dat vind ik juist zo fout! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:29

gr_roos schreef:
Wil alleen maar aangeven dat er mensen zijn die er (bijna) alles aan doen en dan toch zwanger raken. Ik weet van mezelf dat ik er bijna alles aan doe (alleen geen geheel onthouding ;) ) en mocht het misgaan dan ga ik voor abortus.

Mee eens bandida, het is nog altijd mijn lijf en ik ben graag baas over mijn eigen lijf en wat een ander daar van vindt maakt mij niet uit. Ik vind alleen dat het respect daarvoor niet altijd aanwezig is en dat stoort me.

Ik begrijp je heus wel en respect? Ik reageer gewoon hoor bij mijn weten maar ik uit wel mijn mening. Maar dat doen jullie ook.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:30

MB maar dan heb je toch een beetje oogkleppen voor ;) in mijn ogen. Je zegt namelijk dat mensen niet zwanger moeten raken als ze dat niet willen maar als je er alles aan doet om niet zwanger te worden, moet je dan maar 'gestraft' worden door het kind te houden als je dóór bv pil en condoom heen tóch zwanger wordt?

Rare redenatie, vind ik persoonlijk...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:30

gr-roos, dus omdat jij baas over je eigen lijf wilt zijn moet de baby maar dood? en de baby dan? die moet maar dood omdat mama geen dikke buik wil? je kan je kind ook afstaan.
maar om je eigen kind gelijk de nek om tedraaien.... :?

ik ben zelf ongepland zwanger, krap bij kas en toch maak ik het beste ervan.
ben je nou geestelijk of lichamelijk gehandicapt kan ik het me voorstellen dat je overgaat op abortus.

hellaas denken te veel mensen te makkelijk over abortus... zoo doen we wel even.
totdat je spijt krijgt van het feit dat je je eigen kind hebt vermoord....en dan?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:32

sees. dan kan je het kindje toch ook afstaan?
met abortus vermoord je wel je eigen kind.....
en dat kindje heeft er niet voor gekozen om dood te gaan... toch!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:34

MB, zonder aanvallend te zijn. Waarom mag iemand wel een kind willen zonder daar een gefundeerde reden voor te hebben? Waarom mag iemand zonder een bepaalde reden niet geen kiinderen willen. (is een beetje kromme zin, maar hoop dat je het snapt)

Voor een zwangerschap/ kinderwens is alleen het graag willen voldoende.
Voor een abortus is alleen het niet willen van kinderen onvoldoende. Ik vind dit een beetje kromme redenatie. Hoop dat jij mij een antwoord kunt geven en ook met gefundeerde redenen kan komen waarom men wel een kind mag willen en waarom er een reden moet zijn voor een abortus.

Ik heb niet gezegd dat jij geen respect hebt, maar de tendens door dit topic is dat de tegenstanders minder respect voor de pro abortus mensen kunnen opbrengen dan andersom.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:39

Stitch, heb je de hele discussie gelezen? Ik ga namelijk niet wéér opnieuw een discussie beginnen over het feit dat we het niet meer zouden hebben over het vermoorden van je kind anders wordt een ander gevoelige benaming ook weer opgerakeld...

Ik zie het niet als vermoorden van je kind, zéker niet als je net een paar weken zwanger bent.

En persoonlijk vind ik je kind opgeven voor adoptie minstens net zo erg. Lekker wel een kind op deze wereld zetten maar er verder helemaal je handen van af trekken en een ander er voor op laten draaien...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:41

gr_roos en ik vind het juist andersom qua respect maargoed, is ook mijn mening. Ik vind dat er soms respectloos wordt gesproken over kinderen en dat stoort mij heel erg. Voor mij zijn het kinderen, het leeft en groeit in de baarmoeder en daarom ben ik er op tegen. Maar dat heb ik hier al vaker geventileerd hoor.

De mensen die er alles aan doen en zwanger worden is heel vervelend uiteraard als het dan eigenlijk niet gewenst is maar de meeste abortussen worden gepleegd om het feit van 'ongelukjes' waarvan ik betwijfel of het ongelukjes zijn.

Ik respecteer jullie mening alleen kan ik het er niet mee eens zijn dus zal ik er ook tegen blijven. Ik ben nooit voor geweest en zal ik nooit zijn. Van mij mag het worden afgeschaft en dat liever vandaag dan morgen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:43

gr_roos schreef:
Voor een zwangerschap/ kinderwens is alleen het graag willen voldoende.
Voor een abortus is alleen het niet willen van kinderen onvoldoende. Ik vind dit een beetje kromme redenatie.

Er zijn 1001 manieren om een zwangerschap te voorkomen en maar een paar manieren om zwanger te raken (natuurlijk of 'met hulp').

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:45

kind is een kind 1 week zwanger of 40 maakt mij niet uit.
en ja ik heb het grooste gedeelt van de discussie gelezen.
waarom mag ik het geen vermoorden noemen? is dat te confronteerend voor sommige mensen? ik geef mijn mening verder niet.
niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn hoor!

en er zijn genoeg geadopteerde kinderen die een heel goed leven hebben!
er zijn ook mensen die graag een kindje willen maar niet kunnen krijgen, zij zullen met heel veel liefde voor het kind zorgen!
Laatst bijgewerkt door xxStitchxx op 14-09-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:47

mambobeach, ik ben het helemaal met je eens!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:49

MB, nu heb ik helaas nog geen antwoord op mijn vragen.
Nogmaals, waarom mag iemand zonder gefundeerde reden wel kinderen willen. (Alleen ik wil ze graag is niet voldoende) en waarom mag iemand zonder gefundeerde reden geen abortus ondergaan (alleen ik wil ze niet wordt hier niet geaccepteerd).

Dus ik zou hier graag een antwoord op willen hebben, mag ook van andere mensen.

Stitch, dan heb je ook de ophef gelezen over het woord klompje cellen en sta jij ook achter de opmerking dat iemand die een abortus doet een moordenaar is. Dat is ook behoorlijk kwetsend. Ik dacht alleen dat die discussie in goede harmonie was afgesloten en ik denk niet dat de meeste hier er op zitten te wachten dat die weer wordt opgerakeld....

Had je je eerder in dit topic moeten melden en jij hebt jou mening. Die heb je gezegd en we gaan nu weer lekker verder met de discussie die nu aan de gang is en niet met hetgeen wat een paar blz en een aantal dagen terug geweest is......

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:53

gr_roos, het krijgen van kinderen is een heel natuurlijk iets, dat is een oerinstinct. Jij vrijt ook waarschijnlijk alleen gebruik je een voorbehoedsmiddel zodat je geen kids krijgt. Dat is de tijd van tegenwoordig en heel normaal. Maar om nou redenen aan te gaan dragen waarom en waarvoor het wel mag gaat mij nu net iets te ver...

Dus ga ik daar niet op in omdat het voor mij niet belangrijk is.

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:53

sabje1985 schreef:
nou zou het niet weg halen,je hebt ook rubbertjes en nog veel meer om je te beschermen.

ik zeg maar zo wippen vond je ook niet vies,dus moet je ook voor de consequentie in staan.

Amen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:54

En daarbij, ik vind het moord, zo kijk ik er tegen aan dus vandaar dat al het andere eromheen voor mij teniet doet.