Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:40

Het veulentje heb ik ook op hyves gezien, maar had nog niet gereageerd. Mooi dier!

Pascal is een beetje mijn stok achter de deur, hij trommelt mij wel het bed uit. Maar daarom zie ik ook op tegen zijn vakantie..
Ik ben bang dat hij veel van mij verwacht!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:43

Dat kan ik me heel goed voorstellen Angela.
Lastig is dat. Op zich is het wel goed om een stok achter de deur te hebben, maar wel met mate. Want je bent nog lang niet in je oude doen. Kun je het er niet voorzichtig met hem over hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:44

Hij begrijpt mij vaak niet...

Kreeg van de week een opmerking dat ik sterk moet zijn. Ik kan nu echt niet sterk zijn, ik ben te lang sterk geweest.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:46

Mensen zonder onze klachten begrijpen dat ook niet nee.
Hoorde ik van mijn baas altijd, kom op, gewoon even de schouders er onder zetten. Maar op een gegeven moment is het op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:47

Hoe gaat het nu tussen jou en je vriend? Wel weer iets beter?

Had ik verteld dat ik loopanalyse heb laten doen? Nou ja, in ieder geval heb ik nu hele fijne hardloopschoenen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:49

Je moet nu juist ook niet meer sterk zijn. Wij willen te sterk zijn en dat is nou net het probleem. Wel vervelend, zo'n opmerking blijft dan in je hoofd zitten. Ik had al een beetje het vermoeden dat het lastig zou zijn, daarom schreef ik bewust voorzichtig erbij ;)

Wel lastig, praten is zo belangrijk, dat merk ik steeds weer. Ook realiseer ik me elke keer weer hoe ik het getroffen heb met mijn vriend. Hij heeft zoveel begrip voor mijn situatie, telkens weer. Dat scheelt echt heel veel.

Klote, want nu ga je op zien tegen de vakantie, terwijl het juist een moment van ontspanning zou moeten zijn. Wij zouden afgelopen dec. een midweekje weg, maar waren na twee dagen alweer thuis omdat het niet ging. Mijn vriend was daar gelukkig ook heel makkelijk in.

Wel fijn dat je goede hardloopschoenen hebt. Is belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:51

Ik hoop dat hij me soms ook met rust kan laten.. Soms zou ik willen dat hij zich wat meer verdiepte in depressie enzo. Dat hij er wat over opzocht op internet ofzo? Ik vind het heel moeilijk om met hem er over te praten, we hebben de laatste tijd erg veel ruzie.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:55

Das niet leuk om te horen Angela :(:)

Hier gaat het wel met mijn vriend, ook niet super of zo, maar gewoon rustig hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:58

Ach ja, ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Ik ben echt niet de makkelijkste nu. Ik voel me heel snel aangevallen..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:05

Heb ik ook, maar dan nog mag er wat begrip van zijn kant uit komen imo. Misschien dat hij idd meer begrip voor je heeft wanneer hij er meer over weet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:23

Mijn vriend heeft zelf informatie gezocht over depressie toen ik depressief werd, omdat hij er wat meer over wilde weten. Dat scheelt inderdaad wel, dan begrijpen ze het wat beter.

Kun je niet wat informatie opzoeken en hem laten lezen?
(Probeer een beetje mee te denken omdat ik het zo vervelend vind voor je)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:25

Dat snel aangevallen voelen herken ik trouwens heel erg.
Ik voel me ook heel snel persoonlijk aangevallen. Echt heel irritant, want meestal bedoelen anderen er niks mee, maar vat ik het alweer verkeerd op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:26

Ik heb al verschillende sites gezocht. Laatst had ik een site gevonden met een brief aan partners van depressieve personen, maar die vind ik niet meer.

Hebben jullie heldere duidelijke sites, niet te langdradig. Ken hem langer als vandaag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:27

Degene die met het andere forum bezig was, hoe staat het daarmee?
Ik was 5 minuten kwijt met het openen van een gratis priveforum :+

Ik klets liever elders verder ipv hier.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:42

Hmmm, mijn vriend vind dat ik 'opgeslokt word' door de computer. Omdat hij me niks anders ziet doen. Voel me er niet zo lekker bij. Weet ergens wel dat hij gelijk heeft, maar kan me gewoon nergens anders toe zetten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:52

Hoe is het hier? Zal zo eens bijlezen, was om 19u thuis van de BBQ. Was wel gezellig maartoch mis je je mannetje. Die andere meiden hebben het over jongens etc. en dan val je toch een beetje buiten de boot. Weet niet, kom er nu niet echt met een goed gevoel vandaan. Dan denk je dat weggaan je goed doet maar dat is bij mij vaak niet zo.

PW hoe was het in de stad, nog iets gekocht? Ik zit ook wel veel achter de computer maar bij mij komt het ook omdat het soms mn enige contact is met de buitenwereld.

Sam, leuk dat je er weer bent, heb nog vaak aan je gedacht, zal zo eens lezen hoe het allemaal is, ben benieuwd!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:55

Wat vervelend CIV. Begrijp wel dat dit soort dingen nu extra moeilijk zijn.

Ik heb net meteen even goed met mijn vriend gesproken. Heb hem uitgelegd dat ik gewoon veel steun heb aan het forum en daarom meer achter de computer zit als het wat minder gaat. Hij pakte het wel heel goed op. Toch voel ik me een beetje dom ofzo.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:56

Hoe bedoel je CM ? Met ander forum ?

Heb even bijgelezen en dag Samentha, jou ken ik nog niet. Dit weekend was een weekend van up en downs. Gisteren heel de dag hardstikke beroerd geweest en gezellig heel de dag in en rond bed gehangen (moet van de gynaecoloog een maand lang een pil bijnemen bovenop mijn implanon (= hormoonstaafje in de arm) bestaande uit oestrogenen voor vrouwen in de overgang, maar voel er mij echt niet lekker bij: lage rugpijn, hoofdpijn, puisten en erg moe).
Gisteren had ik echt geen fut voor niets, had vrijdag wel veel gedaan dus misschien toch weer te veel van mijn lichaam gevraagd. Vandaag een stuk beter en dan ook gelijk er weer goed ingevlogen dus ben benieuwd hoe ik mij morgen voel... Moet echt nog leren doseren heb ik het gevoel.

Gaan zo dadelijk terug vertrekken richting NL en spreek jullie later weer.

PW: enorm leuk veulen trouwens (wat voor afstamming is het eigenlijk ?) !!!

Angela: minder dat je vriend af en toe minder begripvol is. Ik zal morgen ook eens zoeken op internet naar goede, bondige informatieve sites als je wil... Wanneer heeft hij nu weer al vakantie ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:57

Ustinov X Silverstone X Cavalier

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:01

PW, wat fijn dat je vriend het begrijpt. Ik heb ook veel steun aan jullie, vind het altijd fijn om mn verhaal even met jullie te delen. Als hij thuis is probeer ik het wel te beperken, maar ik kan jullie niet missen. Voel me echt even weer minder nu, die BBQ deed me niet goed, helaas. Ik denk ook teveel na, dat is weleens lastig.

Flappie, waarom moet je die extra medicijnen innemen als ik vragen mag? Veilig thuis.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:04

Teveel nadenken is ook lastig en zooo vermoeiend. Maar ik begrijp wel dat je door de BBQ meer aan het nadenken gaat. Ik zou er ook over piekeren, omdat het gewoon eigenlijk niet zo fijn was en je toch iedere keer van te voren hoopt dat je er van kunt genieten.

Mijn vriend gaf net aan dat hij het wel lastig vind dat ik met jullie soms makkelijker dingen kan delen dan met hem. Ik heb hem uitgelegd dat dat denk ik komt omdat jullie in hetzelfde schuitje zitten en we veel dingen van elkaar herkennen. Herkenning is wel heel fijn, dan voel je je wat minder alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:09

Ik zou een nieuw forum maken, omdat sommige mensen zich hier niet helemaal super konden uiten. Ik weet dat het niet moeilijk is om zo'n forum te maken, maar ik ben op dit moment eigenlijk meer met andere zaken bezig. En ik kan me er niet toe zetten. Het spijt me, maar ik denk, wees maar gewoon eerlijk.

Zelf heb ik niet zo'n moeite met meelezers of iets dergelijks, ik heb meer moeite met 'nieuwe' die binnenkomen vallen, nauwelijks bijlezen of reageren op eerdere posts, en heel veel van mijn energie vergen. Ik wil te graag anderen helpen namelijk. Zoals het forum nu is, vind ik het wel prettig, de vaste kern, en ik heb zo ontzettend veel aan jullie allemaal.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:13

Hey meiden,

Sam wat leuk dat er weer bent goed te horen dat alles goed gaat. klinkt positief bij je , doet goed dat te lezen.

PW alles op jou tempo , als jij er klaar voor bent dan praat je eerder niet. Wat een mooie hond zeg, top dat je hem nog zijn oude dag bij je laat genieten.

Civ ik snap je helemaal , alleen heb ik dat op bbq van vrienden wara hun ouders en familie erbij zijn vind ik ook moeilijk mijn familie is altijd ver weg. Maar hij komt toch bijan tjuis voor vakantie? Even je geachten op wat anders zetten nu...

Flappie hoe is het nu met je? klinkt als een slopend weekend..

Angela in hoeverre toont hij geen begrip, snapt hij het echt niet of is het ongeduld? moeilijk is het als je schreeuwt maar niemand hoort je,...zo voelde het bij mij iig.

Ik heb eigenlijk een rutsig weekend gehad, kon ook niet zoveel met mijn oog, er zit een bacterie in en is vermoeiend heel de dag mijn best doen om normaal te kijken waar je normaal geen moeite voor hoeft te doen.
Net wezen eten bij mams en paps die hebben 4 weken vakantie hier , echt heerlijk om daar te zijn kan ik lekker mezelf zijn en voelt veilig.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:16

Klopt wat jij zegt PW, jullie begrijpen mij, we begrijpen elkaar en dat maakt hier komen zo fijn. En we kunnen elkaar steunen en tips geven omdat we hetzelfde mee hebben gemaakt, wat ook erg belangrijk voor mij is.

Angela, ik heb dat gemist van een nieuw forum? Maar dat kan natuurlijk want soms is het hier ook best wel druk. Meelezers is voor mij ook niet zo'n probleem, volgens mij weten iemand niet zomaar dat ik het ben??? Dat denk ik dan toch en dat is toch wel prettig.

Daijano, het was bij haar ouders thuis, dus familie was er ook maartoch voelde het allemaal niet zo goed deze keer. Hij komt over 8 weken thuis, mits de missie het toelaat maar ik ga er wel vanuit. Lijkt nog zo lang te duren maar morgen kan ik daar weer anders over denken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:21

8 weken i sniet meer lang meis , concentreer je nu lekke rop jezelf, en dan kan je straks heerllijk genieten met z'n 2!

Meelezers vin dik ook niet echt het probleem, maar indd nieuwe moet ik altijd even wenne, maar ik ben best aanpasbaar :)