Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:06

Het werkt anders wel goede gewoontes in de hand, die veel andere mensen vaak niet hebben. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:14

Ik heb smetvrees, claustrofobie, arachnafobie (bang voor spinnen), agorafobie (pleinvrees) acrofobie en bathofobie (hoogte- en dieptevrees) en ben heeeeeel wantrouwend tegenover mensen... Al met al een echte angsthaas dus. En dat met dingen die in de buurt komen van ogen heb ik ook...

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:18

Clowns... als sinds kleins af aan, een bezoekje aan het circus of Bassie en Adriaan op tv stonden garant voor weken aan nachtmerrie's
Vorig jaar ging ik naar jaren weer naar het circus en dagen van te voren had ik al nachtmerrie's over de clowns en dagen daarna was ik nog van slag. Zelfs ronald mcdonald wil ik niet zien. Ooit heb ik eens gedacht dat ik er toch van af moest en heel dapper IT gekeken....... laten we het erop houden dat het zweet me nu alweer uitbreekt.
Van de week liep er een jochie langs met een clownsmasker, angstzweet brak me uit en moest echt moeite doen om niet volledig in paniek te raken. Heb de hele week dus ook nog geen oog dichtgedaan %) bah wat zijn die eng...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:21

... Misschien was om er van af te komen IT kijken niet echt een goed plan Tootz... :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:43

Ik heb volgens mij niet echt een fobie.. :+

Er zijn een aantal dingen die ik spannend vind, zoals spinnen, maar zolang ze niet in mijn buurt komen kan ik ze makkelijk hebben :j

Tja, verder..
Ik weet het niet..
En ik vind het ook altijd wel een hele uitdaging om mijn angsten te overwinnen, geeft een kick vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:13

eten wat andere mensen aangeraakt, klaargemaakt etc. hebben.. Ook dingen als sandwichpread, verse tomaat en salades enzo. Heb het nog nooit gegeten.. Alleen het aanzicht doet mij al de rillingen geven. Brr.

Heel irritant.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:19

ik ben claustrofobisch, bang als ik alleen in het donker ben (op kamp 2jaar geleden was ik met de spooktocht de hele tijd bij de juffrouw :+ ),
Ik krijg steeds dezelfde "nachtmerrie" van een meisje dat aan een lolly likt en dan komt er opeens iets engs waarvan ik niet weet hoe ik het uit moet leggen :+ , ik vind het eng als iemand mijn keel aanraakt en ga zo maar door.
klinkt dom maarja ik kan er niks aan doen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:15

Tootz schreef:
Clowns... als sinds kleins af aan, een bezoekje aan het circus of Bassie en Adriaan op tv stonden garant voor weken aan nachtmerrie's
Vorig jaar ging ik naar jaren weer naar het circus en dagen van te voren had ik al nachtmerrie's over de clowns en dagen daarna was ik nog van slag. Zelfs ronald mcdonald wil ik niet zien. Ooit heb ik eens gedacht dat ik er toch van af moest en heel dapper IT gekeken....... laten we het erop houden dat het zweet me nu alweer uitbreekt.
Van de week liep er een jochie langs met een clownsmasker, angstzweet brak me uit en moest echt moeite doen om niet volledig in paniek te raken. Heb de hele week dus ook nog geen oog dichtgedaan %) bah wat zijn die eng...

IT kijken is niet bepaald een goed idee, heb ik ook gedaan met het idee '' dan kunnen de andere clowns alleen maar meevallen '' . Resulteerde dat ik een week niet kon slapen :Y) .

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:20

Hmm, heb niet het hele topic doorgelezen en ben m niet tegengekomen.
Maar ik heb dus een waterfobie.
Douchen enzo gaat goed, en nu na lang trainen en mezelf verplichten te kijken (met enige hulp) kan ik nu naar films als titanic kijken.
Al krijg ik nog steeds hard de kriebels van films waarin schepen zinken en al die dingen. Of als ik onverwacht op tv langs een stuk heftig water zap.

Stuwdammen zijn voor mij echt een horror, rivieren, meren...
Een zwembad kan ik tegen, maar zet me niet in het diepe..
Ik kan goed zwemmen maar vind het DOODeng!

Onder de douche, water op mijn gezicht vind ik ook gruwelijk.

Heb ooit over een stuwdam(metje voor de meeste, maarja ik vond m gigantisch :+) moeten lopen om bij een pretpark te komen, met mijn ogen dicht aan het handje van mijn pa.
Gingen we terug, waren de sluizen vol open gezet! Pieste bijna in mn broek, dus op de terugweg maar oogjes dicht en oorjtes dicht aan de arm van mn pa :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:06

Ik moest van de week naar de tandarts, en bedacht me toen ik daar lag dat ik dus wel bang ben dat er iets in ijn keel schiet ofzo en dat ik gestresst wordt als ik niet goed kan slikken terwijl hij in m'n mond bezig is. Niet dat ik echt in paniek raak, maar heeft wel weer met die overgeeffobie te maken...hoe doet de rest met emetofobie dat? kunnen jullie op je gemak naar de tandarts?

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:08

Ik heb een fobie voor alle beesten zonder vleugels/poten. Dus o.a. slangen en wormen. Ik kan echt compleet in paniek raken als ik naar de grond kijk en een worm zie, laat staan als ik er per ongeluk een aanraak (met tuinieren ofzo, dat doe ik dan ook liever niet :+ ).

Overgeeffobie heb ik ook in enige mate gehad maar daar ben ik inmiddels over heen gegroeid gelukkig!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 07:51

Zinn schreef:
Ik moest van de week naar de tandarts, en bedacht me toen ik daar lag dat ik dus wel bang ben dat er iets in ijn keel schiet ofzo en dat ik gestresst wordt als ik niet goed kan slikken terwijl hij in m'n mond bezig is. Niet dat ik echt in paniek raak, maar heeft wel weer met die overgeeffobie te maken...hoe doet de rest met emetofobie dat? kunnen jullie op je gemak naar de tandarts?

inmiddels heb ik een tandarts waar ik zeer veel vertrouwen in heb en waarbij ik het idee heb dat ik zelf ook wat controle heb, daardoor ben ik er niet meer zo bang voor.
Als ik wel iets in mijn mond heb wat eng voelt, dan kom ik direct omhoog en proberen ze het op een andere manier.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 09:55

Ik had twee fobieën/angsten.
Heb een tijdje EMDR-therapie gedaan en ben er zo goed als af.

Ik had een angst voor ziekenhuizen, zodra ik daar binnen kwam werd ik ziek. Misselijk, duizelig, hoofdpijn, flauwvallen, kotsen ect.
En ik had een fobie voor naar de toilet gaan bij andere mensen. Wat als vervolg had darmklachten en niet meer bij mensen thuis durven te komen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:24

Ik ben op zich niet bang van de tandarts, maar ik vind het wel irritant dat je niet kunt slikken als de tandarts met je mond bezig is. Want blijkbaar moet je daarvoor je mond dichtdoen en dat kan niet als ze bezig is.
En dan zit dat speeksel daar maar achterin je keel zich op te hopen, blegh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:38

Zelf ben ik echt superbang voor vissen :=. Begrijp nooit waarom ik ze eng vind, heb het al van jongs af aan.
Naar Aquariums etc kan ik wel kijken, maar ik wil dr niet te dicht bij in de buurt en als er onverwachts een vis opduikt schrik ik me ook kapot.
En in water waar vissen in zitten ga ik sowieso niet in.

Plaatjes van vissen vind ik ook echt niet leuk...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:36

Alleen zijn wanneer er van alles mis gaat. Ik raak dan in paniek omdat ik denk dat ik er zelf niet meer uit kom. (ben hier wel hard mee aan't werk)

& ik kan gék worden van een haar in mijn eten! (of andere vieze dingen in mijn eten)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:38

Dat The killers stoppen #)

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:42

verlatingsangst en bindingsangst, en die dingen gaan echt heel moeilijk samen :(

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:49

Emetofobie, helaas!
Erg lastig!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:27

Ik doe de opleiding SPH, 2e jaars nu.
Vandaag hadden we het ook over angsten en fobieen, en ik ben erachter gekomen dat ik nergens echt een angst voor heb. :) Gelukkig maar, want ik begrijp dat het een enorme belemmering vormt in je leven..

:(:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:16

Haha mijn nichtje doet ook SPH, maar die is eerstejaars. Waar doe je het, en moet ik haar vast waarschuwen dat ze over al haar angsten mag gaan praten?
Ze is serieus bang voor de meeste dieren (ik denk om de onvoorspelbaarheid, hoor) en vooral vogels.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:18

Alleen in het donker ben ik echt verschrikkelijk bang, daarbij komt ook nog dat ik in een lekker donker bos woon en nachtblind ben. Als ik nog maar een geluidje hoor (wat redelijk normaal is buiten) maak ik mezelf helemaal gek :Y)
En voor donder en bliksem heb ik het ook niet echt :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:20

Dan had je vandaag wel pech, Jenthe!

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:38

ja he, gelukkig was mijn vriend er vandaag om me te beschermen tegen het vieze weer, haha:D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:50

Dingen onderwater.. Met snorkelen o.i.d. stel er ligt ergens een klein wrakje, ik durf er niet in me eentje naar toe. Palen die in de bodem gestoken zijn en bijv. een vlot boven water vormen? DOODENG! Verder vind ik roosters in een zwembad ook vreselijk eng..

edit; typfout! :')