Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crossmonster schreef:Kyrseltje schreef:Laat ik nou net een vriendje hebben die zondag terug komt uit Blanes en op de camping veel gevallen van mexicaanse griep zijn.. Grote kans dat ik de pineut wordt dan met erge astma en zeer lage weerstand.
Dan zou ik toch even een paar dagen/week wachten tot de incubatietijd voorbij is en je vriendje zeker griepvrij is...
Idd met astma heb je door de gevoelige slijmvliezen in de luchtwegen veel meer kans op een griep.
Wat mij betrefd gooien ze iedereen een week in quarantaine die terugkomt van een verdacht land
Ik ga niet op vakantie. Ik zal in elk geval dus geen besmetting meenemen
Marigold schreef:even in een notendop,
zoals ik nu begrijp heeft de mex griep geen of een hele korte incubatie tijd? (mensen lopen het op en voelen zich diezelfde dag al niet lekker),
het duurt een paar dagen(?), en dan zakt de griep weer af?
klopt dat?
het gaat wel pittig worden voor gezinnen enzo lijkt me,
ben je ineens met z'n allen ziek, dat gebeurd meestal niet zo snel..
kinderen moeten dan verzorgd worden terwijl je zelf ook ziek bent.
kennisje van mijn vriend zit nu in New York, ben ergens wel 'bang' dat ze die griep meeneemt en hij het straks van haar, en wij het straks van hem krijgen.
maar ja aan de andere kant, dan is dat maar weer voorbij, toch?
we zouden het allemaal uiteindelijk een keer krijgen zoals ik begrijp.
MDJ schreef:Op terschelling op camping appelhof schijnt alle jeugd ook ziek te zijn, of het mexicaanse griep is geen idee![]()
weet wel dat vriendinnen van mij eerder terugkomen, omdat ze zo ziek waren..
Citaat:Tamiflu (foto: ANP)
De virusremmer Tamiflu wordt alleen nog maar aan besmette mensen gegeven die tot een risicogroep behoren. Volgens het RIVM verloopt de griep zo mild dat Tamiflu niet nodig is voor iedereen. Tot de risicogroepen behoren onder anderen jonge kinderen, mensen die al ziek zijn en hoogzwangere vrouwen.
De meeste mensen herstellen binnen twee tot zeven dagen en zijn niet erg ziek.
Veel besmette mensen zijn jongeren die in Spanje of Griekenland zijn geweest. Daar zijn veel griepgevallen.
Het RIVM heeft in Nederland tot nu toe 912 gevallen geregistreerd van de Mexicaanse griep. Begin deze week stond de teller nog op 663.
De griep verloopt niet anders dan een seizoensgriep, zegt het RIVM.
Deze week stierf voor het eerst iemand in Nederland aan de gevolgen van de griep. In Groot-Brittannië, Spanje en Griekenland lopen Nederlandse toeristen de griep het vaakst op.