[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:51

ik slik nu ong een half jaar microgynon 30...ik moet hem 3 maand doorslikken vanwege mijn gezondheid..maar ik krijg steeds na ongeever 1,5 a 2 maand een doorbraakbloeding...op het begin niet veel maar het houd ook niet vanzelf weer op waardoor ik dan toch steeds maar weer een stopweek inlas...
zal ik toch eens de ha bellen, of het nog weer eens proberen? want dan zou ik dus misschien een zwaardere moeten ofzo, maar de m30 is toch al best zwaar of niet?...

zonnebloem18

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:54

M30 is de meeste gebruikelijke sterkte die gegeven wordt je hebt wel sterker maar je zou ook kunnen kiezen voor iets wat plaatselijk werkt zoals de nuvaring.
Ken nog geen verhalen van doorbraakbloedingen met de nuvaring.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:02

Phylos schreef:
ik slik nu ong een half jaar microgynon 30...ik moet hem 3 maand doorslikken vanwege mijn gezondheid..maar ik krijg steeds na ongeever 1,5 a 2 maand een doorbraakbloeding...op het begin niet veel maar het houd ook niet vanzelf weer op waardoor ik dan toch steeds maar weer een stopweek inlas...
zal ik toch eens de ha bellen, of het nog weer eens proberen? want dan zou ik dus misschien een zwaardere moeten ofzo, maar de m30 is toch al best zwaar of niet?...

Ik zou idd even de huisarts bellen voor de zekerheid. Ik dacht dat 20 licht was en 30 eerder normaal, maar je hebt waarschijnlijk gewoon een zwaardere nodig. Ik heb hetzelfde gehad met 20 en slik nu 30, gaat perfect.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:48

Mientjeuh schreef:
Even quote van ander topic, iemand die dit weet?
Mientjeuh schreef:
Omdat ik met mijn vorige pil (was een hele lichte) vaak last had van doorbraakbloedingen midden in mijn strip, heeft mijn HA me een weekje terug een sterkere pil voorgeschreven. Op dat moment zat ik nog halverwege de strip van mijn vorige pil, maar ik mocht gewoon meteen de dag zelf met een nieuwe strip van mijn nieuwe pil beginnen. Het enige wat ik ben vergeten te vragen (en HA is deze week op verlof :+ ) en dus nog altijd niet uit ben: werkt die nieuwe pil meteen? Want na een weekje zijn mijn tussenbloedingen wel opgehouden, maar daarmee weet ik nog niet of 'ie werkt. Of is het zoals wanneer je voor het eerst met de pil begint, dat 't een maand duurt voor hij werkt?

Hij zou vanaf dag 1 moeten werken, maar lees voor de zekerheid even de bijsluiter (sowieso altijd een aanrader...), daar staat het in!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:51

Ik had de bijsluiter inderdaad gelezen, maar daar stond over zo'n situatie niks in. Maar bedankt! :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:01

In dat geval heb ik niets gezegd, bij de MG30 staat er een stukje in over de overstap van een andere pil, zowel een zwaardere, lichtere als even zware. Als je van een zware naar een lichte overgaat moet je geloof ik even oppassen de eerste 7 dagen, de rest maakt niet uit als je stopweek ertussen maar niet meer dan 7d is :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:18

Hmmm. Even de bijsluiter erbij halen...
Er staat dat je de 30 (ik heb Desorelle) gelijk moet doornemen nadat de strip van je vorige (andere) pil leeg is, maar ik ben halverwege mijn vorige gestopt. Staat iig niks bij van werking oid, dus ik gok dat het wel meteen werkt. Evt vraag ik morgen eens na bij mijn tante die HA is.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:37

lillytjuh schreef:
Volgens mij is de 24+4 uitgebreid getest in amerika....... heb nog ergens een rapport staan volgens mij ik zal eens zoeken.

Graag, ben erg benieuwd :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:16

Ik slik de Stediril 30 en ik heb nu bijna 2 strippen geslikt (omdat ik geen zin had met dit warme weer ongesteld te worden op mijn werk waar het al zo warm was)

Zit nu dus aan mijn tweede strip zonder tussenstop. Nu moet ik nog 5 pillen, t/m vrijdag, dan is ie leeg. Dan word ik gemiddeld op de dinsdagmiddag ongesteld, als ik vrijdag de laatste slik.

Kan ik nu ook eerder stoppen, zodat mijn "eerste ongesteld-dag" rond vrijdag/zaterdag zit? Dus stel ik neem vanavond (maandag) mijn laatste, dan word ik vrijdag ongesteld. Of misschien iets later omdat ik nu dus bijna 2 strippen heb geslikt..

En dan moet ik volgende week dinsdag weer met een nieuwe strip beginnen? Zo begrijp ik dat toch goed he?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:10

Ja dat kan en ja dan neem je dinsdag je eerste pil.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:23

Wat zijn jullie ervaringen met het plaatsen van een spiraal??

Over zo'n 3 weekjes (tijdens menstruatie) krijg ik hem, maar assistente begon al meteen over 1 tot 2 uur voor de tijd paracetamol of naproxen slikken e.d. :=

Ze zei dat het voor mij wel al een voordeel is dat ik al eens bevallen ben, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar jullie ervaringen!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:54

MandyR schreef:
Ja dat kan en ja dan neem je dinsdag je eerste pil.

Maar dan dinsdag t/m volgende week dinsdag wel safe }:0 ?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:52

eventjes misschien een hele rare vraag.
wat als je af en toe duizelig bent (ondanks genoeg eten en drinken) zou je dan zwanger kunnen zijn?
Een vriendin van mij is namelijk de laatste tijd nogal duizelig af en toe.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:04

Coentjuh, Tijdens je stopweek ben je ook gewoon beschermd tegen zwangerschap. Tenzij je je stopweek langer dan 7 dagen maakt of de pilperiode korter dan 21 dagen.

IT, ja dat kan maar, om het zeker te weten zou ze even naar de huisarts moeten om bloed te laten prikken. Het kan ook dat ze "alleen maar" een ijzertekort heeft of iets dergelijks.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:30

IvysToeter schreef:
eventjes misschien een hele rare vraag.
wat als je af en toe duizelig bent (ondanks genoeg eten en drinken) zou je dan zwanger kunnen zijn?
Een vriendin van mij is namelijk de laatste tijd nogal duizelig af en toe.

Als ze een zwangerschapstest haalt weet ze t zeker, wij kunnen natuurlijk moeilijk beoordelen vanaf de computer of je vriendin zwanger is ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:28

maar ik bedoel zou er een kans zijn?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:56

Dat weet ze zelf het beste. ;)

Edit: aan dat antwoord heb je natuurlijk niets, maar je geeft zelf dan ook weinig relevante informatie. Van duizeligheid wordt je in elk geval niet zwanger.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 11-08-09 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:00

Ja voordat je zwanger wordt moet je toch echt iets gedaan hebben, en wij weten natuurlijk niet haar hele leven ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:35

ze heeft wel eens onbeschermde seks gehad laten we het daar op houden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:40

Het kan altijd dat je door onbeschermde seks zwanger bent geworden. Of je nu duizelig bent of helemaal nergens last van hebt. Voor de zekerheid zou ik een test doen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:33

Ik had even een vraag over de pil. Ik slik de pil nu ongeveer een half jaar en heb altijd gewoon een stopweek tussendoor. Maar begrijp nog niet helemaal hoe het zit als je dan doorslikt en geen stopweek neemt. Want ik heb nog tot 31 Augustus vakantie ik heb over een week weer een stopweek maar eigenlijk komt dat niet zo goed uit.

Kan ik dan ook gewoon als me strip waar ik nu mee bezig ben op is, meteen doorgaan naar de volgende en als die op is een stopweek nemen? Of is een stopweek 'verplicht'?

Het is misschien een beetje een stomme vraag, maar wil het liever zeker weten :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:52

als je strip op is kun je gewoon aan een nieuwe beginnen (een 2e strip zeg maar)
en als die dan weer op is een stopweek nemen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:24

Stopweek is niet verplicht, nee. Gewoon meteen aan de volgende strip beginnen. Dus als strip 1 bv. op maandag leeg is, begin je op dinsdag aan strip 2. Het kan helemaal geen kwaad, mijn dokter zei ook dat de meeste vrouwelijke patiënten bij hem maar één keer per doosje (dus 3 strippen) een stopweek nemen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:51

Das beter werk, 4x per jaar menstruatie ipv 12x. (zeg ik dat goed, of kom ik nu op 5,2 x uit?) Is iig een heel stuk minder :D

Je hoort het idd wel vaker en het schijnt geen kwaad te kunnen. Ben je haast nog goedkoper uit ook ipv die stapels maandverband en tampons iedere keer :Y)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:53

Oke super, bedankt voor de snelle reacties :D