me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 10:20

Ik ben zo trots op mezelf :D
Gisteravond heb ik echt een super leuke avond gehad! Gistermiddag werd ik gebeld dat we al om half 6 gingen wokken. Dus om half 5 al richting m'n vriend en toen waren we om half 6 in dat wokrestaurant. Daar hebben we tot half 9 gezeten en toen richting huis, daar wat gedronken en door naar de verjaardag. Ik was vannacht om 1 uur thuis en ik was helemaal totaal niet moe eigenlijk! Had wel eventjes een moeheidsaanval tijdens het eten, maar die was ook snel weer weg!
Dus van half 5 tot 1 uur weg van huis en dingen doen zonder moe te worden vind ik echt knap van mezelf :D Ben zelfs beetje verbaasd dat het zo goed ging ;)

Ik ga trouwens ook overwegen om eens een homeopaat te proberen. Mijn schoonmoeder heeft er hele goede ervaringen mee en haar zus ook. Dus ze vroeg of het niet iets voor mij was om te gaan proberen. 's Avonds op de verjaardag had ik het erover met iemand en die zei dat haar nicht ook zoiets had geprobeerd en er ook van opgeknapt was. Natuurlijk hadden zij allemaal iets anders, maar het valt altijd te proberen! Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:53

Wat fijn dat het zo goed ging,en misschien is natuurgeneeswijzen iets voor je weet maar nooit.Ik doe dat niet meer, ik ben het hele land door gereisd op zoek naar een oplossing, koste me veel geld en het leverde niks op helaas.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 10:55

Dat heb ik ook hoor Marleen. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd en niets hielp. Maar dit heb ik dan nog niet geprobeerd, dus je weet maar nooit. Hoewel ik stiekem al beetje verwacht dat al die dingen toch niet erg helpen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:57

Wel positief proberen te zijn er over dat scheelt al de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:29

Goedemiddag!
Ik leef ook nog ;) Ik heb het zo druk met m'n studie momenteel dat ik niet elke keer tijd/energie heb om te reageren, maar ik probeer wel steeds bij te lezen. Deze week heb ik lekker vrij op maandag en maar twee dagen college dus hopelijk kan ik dan een beetje werk inhalen want na een week loop ik al achter met leeswerk, 200 pagina's in de week is niet echt te doen....

Vandaag heb ik lekker de hele dag in de keuken gestaan en een boltaartje gebakken, het is best goed gelukt maar ik ben wel moe nu. Het was echt een hele klus. Als jullie het leuk vinden, foto's staan in [VT] [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 19:48

Goedenavond!

@Issy; top dat het zo goed gaat! Hopelijk blijft er vooruitgang in zitten!
@Tinky12; Ohja natuurlijk, die test is voor TBC. (Pas nog uitgezocht en een presentatie gehouden over welke testmethoden je hebt voor TBC, onder andere de montoux test en nu alweer vergeten. :+ ) Weet je iets af van het traject dat je ingaat als je positief bent voor een lyme test?
@Marilla; Lekker hoor dat je zo'n leuk avondje hebt gehad! Komt het dan deels dat je het beter volhoudt ook omdat je het meer naar je zin hebt op zo'n moment? Dat je je er niet zo mee bezig houdt?
@Brigitta; succes met je schoolwerk! Ik zag je taartje al staan in het topic ja; echt heel goed gelukt zeg. :D Pas maar op, het is een dúre hobby. Maar heel erg leuk om te maken!

Met mij gaat het ook wel goed. Stage gaat steeds beter en wordt met de dag leuker en gezelliger. :) Wel heel erg vermoeiend, maar dat vind ik niet zo gek en had ik ook niet anders verwacht. Stamp lekker door alle moeheid heen, geen tijd voor. Zien we op de vrije dagen wel weer... Nu zo maar weer mijn bedje in, kan ik hopelijk nog ruim 10 uur slapen vanacht. Hoest mij trouwens wel helemaal een ongeluk, had niet verwacht dat die pufjes die ik heb zoveel tegenhielden. Maargoed, morgen komen ze weer binnen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:00

Marilla.... *\o/* *\o/* *\o/* die geweldige avond heb jij mooi even " in the pocket" :D

Brigitta... :9 ik vind dat soort dingen ook erg leuk om te doen :j mijn laatste uitspatting was een appel/stoofperen taart met amandelspijs :9 :D Helaas weinig tijd/puf om het vaker te doen.(beter voor de lijn ook :D )

Paula...geen idee hoe dat lyme-traject eruit ziet,ik was negatief op de test en hoefde mij er dus verder niet in te verdiepen.Kun je het beste even aan een arts vragen.Ken iemand die al meerdere malen lyme heeft gehad,zal vragen of ze je wat wil vertellen hierover.

Vandaag erg drukke dag gehad....eerst mijn jongens gedaan,lekker gelongeerd want de padock was goed begaanbaar,daarna snel naar huis om de kachel schoon te maken.Uurtje gerust en even langs mijn ouders...zat ik helaas al snel in te storten :+ .Net ook even geslapen en ga nu naar bed want ben moe,misselijk en heb hoofdpijn %)
Ga morgen een poging wagen om een paar uurtjes te werken...zal mij benieuwen :\

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:42

Let op met de Lyme test (Mantoux is inderdaad voor TB ;) ), ELISA test die in NL gedaan wordt is niet erg betrouwbaar en soms vals negatief, dus je kan beter bij goede labs in NL of in Keulen laten testen. Op http://www.lymenet.nl/ staat veel info, en ik ken wel iemand die het gehad heeft mocht je positief testen en meer info willen. (behandeling was AB via infuus).

Heb geen klap uitgevoerd deze week, was erg moe van veel werken en heb ook erg lang geslapen ('s nachts).
Sinds vandaag eindelijk weer wat fitter *jippie!*, en dus gezellig bij mijn ouders en hun visite uit Taiwan gaan zitten. ( en de rest van de week ook al "vol" gepland met 2 afspraken thuis).
Krijg nog een linkje traditional Kung Fu (niet de vecht-soort) doorgemaild waar ik energie van ging krijgen volgens haar.
Ik wil best wat proberen, al zei ze dat het alleen werkte als je erin geloofde, en ik ben daar vrees ik toch te nuchter en niet-zweverig voor..moet in de tuin gaan staan met mijn neus een windrichting( afhankelijke van seizoen) op, en de rest begreep ik niet zo goed want ze wist een paar woorden niet in het Engels. Maar goed, we zullen zien.

Ben ook nog steeds met de rode ginseng bezig, het blijft even "vies" maar begint wat te wennen en goed verdund is het nog steeds te doen.
Lijkt wel wat te helpen qua brainfog :):) dus ga vrolijk door.

Nu slapen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:00

pf te lamlendig om alle berichtjes te beantwoorden.

Ik moet echt heel naar even klagen.
Kzit er echt doorheen, en heb nog maar 3 maandjes van de 8 maanden stage achter de rug, waartussen een vakantie zat etc.
En ik merk dat het steeds slechter gaat.

Ik heb echt zin in 3 weken in bed, nergens aan denken, slapen slapen slapen en ontspannen.
Het enigste in die weken af en toe eens lummelen op stal, tv kijken/boekje lezen en voorderest slapen.

Kennen jullie die behoefte?

Zaterdagmiddag 3 uur geslapen, arme vriendlief. Heeft niets geholpen.
Door en doorgaan, tsjah dan sloop je veel maar je kan wel langer vooruit.
Geef je eraan toe... dat je echt van moeheid, hoofdpijn en narigheid niets anders kan dan slapen, dan krijg ik gelijk de dubbele laag.

Nog 2 uur....

Ik heb niet eens de tijd om mijn ratten schoon te maken. Toen ik nog geen stage liep verschoonde ik mijn ratten op een vrije dag.
In de ochtend schoonmaken, daarna slapen, avondeten, en 's avonds ook thuis.
Gelukkig heb ik een erg lieve moeder.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 09-02-09 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:02

ik ben van het weekend te lang door gegaan en dat krijg ik dus vandaag voor me kiezen helaas.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:03

oei ja, ik neem aan de hele week?

Vrijdag trouwens de EMR (ultraviolet licht, straling) therapie gehad.
Typisch, en was ook te voelen (prikkelende pijn). (virus vindt het natuurlijk niet leuk dat het aangevallen wordt)
En vrijdag dat uurtje paardrijden.

Zaterdagochtend stond ik op met het gevoel onder een stoomwals gelegen te hebben.
Was blij dat ik na een toiletbezoekje weer het bed in kon vallen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:06

@ Brigitta, leuk taartje, goed gelukt! Leuk met die donkere binnenkant!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:35

gaat wel een paar dagen duren ja maar ja ben vrijdag uit eten geweest zaterdag hele dag weg en naar me paard.gisteren naar me paard.dus vandaag is het kaarsje uit

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:47

wel fijn dat je de mogelijkheid hebt op een time-out.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:53

Hier ook een die er redelijk doorheen zit :\
Vandaag weer naar mijn werk geweest,rustig aan,half dagje.Wel pittig en ben na thuiskomst ook 2,5 uur gaan pitten.Nu beetje groggy en hoofdpijn en de bekende stoomwals is ook langsgeweest :+

Iedereen :(:)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 08:05

Ik zit er juist helemaal niet meer door heen! Voel me echt lekker. Oke, het is nog maar 8 uur :P
Maar zaterdag, zondag en gisteren heb ik me echt lekker gevoeld! Volgens mij ben ik over het grootste gedeelte van m'n inzakking heen!
Komt mooi uit, want over 1 week en 1 dag ga ik een nachtje weg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:48

Ik dacht echt dat het goed zou gaan om even de stad in te gaan (gisteren) en vandaag college te volgen. Meestal kan ik dat soort dingen wel aan tegenwoordig.
Nu even niet. Ik was pas om 10 uur wakker en heb van 12 tot 4 ook nog geslapen. Ik ben nog keimoe....vanavond vroeg naar bed en dan hopen dat het morgen weer gaat. Ik heb echt al tijden niet meer zo'n dip gehad. Hopelijk kan ik donderdag wel gewoon naar college want ik loop al achter met lezen. Het is echt even teveel.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:05

Zo flinke vooruitgang geboekt vandaag!
Ik ben naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar een psycholoog ivm het accepteren.. Huisarts was niet nodig maar wel even gesprek gehad en het leek haar slim. Ze heeft me twee psychologen gegeven waar zij zelf een heel fijn gevoel bij had dus daar kan ik een afspraak mee maken als ik hetzelfde heb.

Daarnaast de uitslag van mijn ontlasting: Wel een parasiet... Dus nu een heerlijk drankje die ik 10 dagen moet slikken.
Meteen naar de dierenarts gegaan en de hond moet nu ook aan de kuur en wie weet het paard ook wel.. Die heeft ook al een tijd een zeer gevoelige buik namelijk.

En.. ze wil bloed voor me onderzoeken voor Amsterdam! Ze vond het wel wat raar van Amsterdam maar ze maakt er nu verder geen probleem van :)

Ik heb echt de meest geweldige huisarts die er bestaat, zó aardig!

@Brigitta: pfft dat is echt balen. Ik hoop dat je het donderdag bij kunt houden :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:33

Ik heb maandagochtend een gesprek bij het UWV. Ben benieuwd!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:53

@MissPromiss, balen dat je een parasiet hebt, en hopen dat het snel weer weg is. Super dat je huisarts nu goed mee werkt! +:)+

@Marilla, fijn dat je goede dagen hebt, nou niet al je energie verspillen en je van te voren druk maken over het UWV! ;)

@Brigitta,Tinky, Hannanas en Misskippie:, ik hoop dat jullie snel weer uit de dip komen, kijk uit dat je ook niet te lang in bed blijft liggen, daar laad je lijf namelijk ook niet van op :(:)

@highwaykind± zal een mooi gezicht zijn jij in de tuin met je oefeningen, en nou maar hopen dat het droog blijft :D

@Paula, super dat je het naar je zin hebt op je stage.

Ik ben vast nog mensen vergeten, mijn excuus dan.

Ik heb best goede dagen gehad, maar vandmiddag kwam er een moeheidsdip, mijn directeur, zag het direct en zei ga lekker op tijd naar huis. Ik keek later in de spiegel, en ik schrok van mezelf, spierwit gezicht, mijn haar zat voor geen meter, mijn huid was gevlekt en jawel ik zag opkomende puisten Grr... mijn make up was spontaan verdwenen en mijn ogen stonden op standje dof. net even op de bank een half uurtje geslapen, en nou me weer richten op mijn ritme vasthouden. Ik heb morgen een lange cursusdag dus moet me een beetje goed voelen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:51

Marilla...klinkt goed,spannend ook een nachtje weg :D Succes bij UWV.

Brigitta... :(:)

MissPromiss... +:)+ fijn dat je arts zo aardig is en zeker dat ze 2 mensen heeft uitgezocht waar ze zich zelf ook fijn bij voelt.
Parasiet is wat minder maar je weet tenminste waar je aan toe bent,hopelijk ben je er snel vanaf.

Issy...Sterkte met je cursus morgen wel fijn dat ze rekening met je houden.
Over het in bed liggen...ik heb een vaste tijd om mijn bed uit te gaan en blijf ook niet langer liggen.Doe wel veel hangen op mijn bankje omdat ik van te lang zitten vaak misselijk en helemaal naar wordt.
Vanmorgen was ik ook erg beroerd en enorme spierpijn,toch maar even naar stal gegaan voor 2 uurtjes.Thuis even kort gerommeld en toen toch maar weer op mijn bankje gekropen en een uur of 2 geslapen.
Morgen weer poging doen tot werken :+

Heb ook afspraak gemaakt bij een vrouwtje voor alternatieve geneeswijze,volgende week.Ben erg benieuwd hoe dat af gaat lopen.Donderdag naar fysio en vrijdag bedrijfsarts.
Heb met mezelf afgesproken dat ik niet meer dan 2 afspraken in de week heb...vind ik wel zat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:40

he bah net ratje bij dierenarts achtergelaten (incl vriendje voor de gezelligheid).

Rare verdikking in buik, zonder voelbare reden.
Lijkt wel lucht of gewoon buik.

Gaat vanavond op de foto....

spannend hoor..

Hopelijk geen fikse liesbreuk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:04

Hannanas...hoe is het met je rattekind? :(:)

Vandaag weer gewerkt en het was meer dan pittig,was blij toen ik naar huis ging.Zat er goed doorheen en begon al een lichte trilling in mijn benen te voelen.
Heb een uur zo vast geslapen dat ik moeite had om eruit te komen.Mijn geest was wel al wakker maar ik kreeg de "dikke vinger".Kreeg mijn ogen niet echt open en kon niet overeind komen,dat heb ik al een tijd niet gehad dus hoop niet dat dat weer een gewoonte wordt :(

Nu gaat het wel weer,betijds bedje opzoeken.Morgen mijn jongens knuffelen en dan naar de fysio..zal mij benieuwen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:05

Goedemorgen dames! Hoe is het met iedereen?
Ik begin voorzichtig weer uit mijn dip te kruipen. Gisteren ben ik weer naar college geweest, hoewel dat eigenlijk nog teveel was. Vandaan ben ik lekker thuis, mis wel de verjaardag van mijn beste vriendin maar op en neer naar Utrecht en een druk feest is echt nog te gek.
Dadelijk ga ik eens lekker een recept opzoeken voor het eten vanavond en een paar boodschapjes halen. Verder houd ik me rustig, maar het gaat weer vooruit in elk geval! Meestal voel ik een dip wel aankomen, of weet ik dat ik er een krijg omdat ik (bewust) iets te druks heb gedaan. Dit kwam echt onverwacht dus ik vond het moeilijk inschatten hoe lang het zou duren, gelukkig gaat het nu alweer beter!
Volgende week heb ik ook de inspanningstest, daar zie ik erg naar uit! Ik ben benieuwt wat ze vinden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:11

Senceo capuchino zuigt mij helemaal leeg ben ik achter gekomen,ik heb geen idee hoe dat komt.Dood moe en hoofdpijn na het drinken van zo,n lekker bakkie.Dus dat drink ik maar niet meer.