Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:55

Wbt het al of niet verdoofd worden voor het plaatsen van Mirena: ik had dit helemaal niet gevraagd. Mijn moeder heeft er ook een en die is zonder verdoving geplaatst, maar voor "jonge meisjes" doen zij het standaard MET verdoving. Ik vind dat wel prima zo hoor :D

Overigens heb ik nu wel wat last van bloedingen maar echt niet erg, hoop wel dat het snel overgaat. Binnenkort dan op controle en hopen dat alles goedzit haha :-) Ik ben er voor de rest wel tevreden over!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:57

Ik heb ook nergens om gevraagt bij het plaatsen van mijn mirena.
Ben niet verdoofd,maar heb al wel een kind gebaard :)
Hij zit er nu een maand, en de dag dat ik zou moeten beginnen met bloeden is stilletjes voorbij gegaan.
Waarschijnlijk ben ik 1 van de vrouwen die geen bloedingen meer ervaart na het plaatsen van mirena....
Ik blij! :D

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:09

_Tivoli_ schreef:
Ik heb ook nergens om gevraagt bij het plaatsen van mijn mirena.
Ben niet verdoofd,maar heb al wel een kind gebaard :)
Hij zit er nu een maand, en de dag dat ik zou moeten beginnen met bloeden is stilletjes voorbij gegaan.
Waarschijnlijk ben ik 1 van de vrouwen die geen bloedingen meer ervaart na het plaatsen van mirena....
Ik blij! :D

Ik hoop daar ook ontzettend op omdat ik ervoor (weliswaar met de pil, daarvoor niet...) weinig bloeding had... Maar het ziet er toch niet zo naar uit :(
Enfin als die onregelmatige bloedingen stoppen misschien toch nog he ;-) :D

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:03

Nou tot nu toe zeer tevreden over de nuvaring!
Gelukkig geen bijwerkingen :D
Enne met s*x geen last ervan hihi :o

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:06

Kan je niet met gemeenschap de ring de baarmoeder induwen ? Of is de baarmoedermond gesloten ?

Stel toch geen rare vragen hoop ik. Maar ik wil ook graag stoppen met de pil.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:08

2misty2 schreef:
Nou tot nu toe zeer tevreden over de nuvaring!
Gelukkig geen bijwerkingen :D
Enne met s*x geen last ervan hihi :o

Ook ik nog steeds erg tevreden en idd voelt vriendlief hem nog steeds niet. Nu 2x ongesteld gweest en dat was minder prettig. Ook de tweede keer onwijs veel last van mijn rug en meer buikpijn (dat laatste niet echt mega storend ofzo). Dat is iets wat ik nog nooit heb gehad, ook niet toen ik nog niet aan de pil was :n

Ik duw de ring ook zo ver als kan hoor, maar in de baarmoeder gaat je denk niet lukken ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:13

Voor mij helemaal niets meer! Voel me geweldig en met regenjasjes redden we ons prima.

Heb wel het grote voordeel dat de hele cyclus hetzelfde is gebleven als MET de pil. pfieuw!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:38

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe mijn menstruatie is.
Hopelijk niet te ernstig. Gelukkig heb ik geen bijwerkingen nu dat scheeld ook een hoop.
En tijdens de s*x lijkt me niet dat die in de baarmoeder kan komen, die opening is zo klein.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:09

@moos24: Je kan de ring met geen mogelijkheid de baarmoeder in duwen. Niet met gemeenschap, en zelfs niet als je het heel bewust zou proberen. Tussen de menstruatie door is je baarmoedermond gesloten. Tijdens de menstruatie staat hij een klein stukje open, maar zelfs dan krijg je daar de ring niet door heen. Misschien dat als je écht zou willen, het je zou lukken bij vrouwen die kinderen gehad hebben, maar dan moet je er al wel heel erg je best op doen, want zodra je de ring loslaat vouwt hij zichzelf al weer uit. EN het lijkt me niet dat je dat gaat proberen :+
Vanzelf door een doorgang van een centimeter breed gaat zal niet gebeuren, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:13

Lalidan schreef:
@moos24: Je kan de ring met geen mogelijkheid de baarmoeder in duwen. Niet met gemeenschap, en zelfs niet als je het heel bewust zou proberen. Tussen de menstruatie door is je baarmoedermond gesloten. Tijdens de menstruatie staat hij een klein stukje open, maar zelfs dan krijg je daar de ring niet door heen. Misschien dat als je écht zou willen, het je zou lukken bij vrouwen die kinderen gehad hebben, maar dan moet je er al wel heel erg je best op doen, want zodra je de ring loslaat vouwt hij zichzelf al weer uit. EN het lijkt me niet dat je dat gaat proberen :+
Vanzelf door een doorgang van een centimeter breed gaat zal niet gebeuren, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Als je nagaat dat een spiraal veel kleiner is,die wordt al met moeite door de baarmoedermond geduwt.
En dat lukt alleen omdat de arts het mondje kan vastpakken met een tangetje,want het mondje zelf is heel glad,en 'schiet weg' :D
Ik zou me geen zorgen maken over het per ongeluk in je baarmoeder schieten van wat dan ook :))

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:16

Bedankt voor de reacties.
Ik heb mij al verdiept op de website, en het ziet er erg aantrekkelijk uit moet ik zeggen. Ik denk echt dat ik het gaat overwegen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:25

Ik kan me binnenkort ook bij veel van jullie aansluiten... Gebruik als sinds mijn 14e de pil en tot nu toe bevalt mij dat prima. Helaas heb ik al een paar maanden zo nu en dan wat bloedverlies tussen de onttrekkingsbloedingen door en volgens de huisarts is het verstandig om een paar maandjes te stoppen...
Nu had ik voordat ik begon met de pil een regelmatige cyclus, maar het zal vast wel weer even duren voordat die hersteld is. Daarnaast heb ik een vaste relatie en dat gefrummel met condooms vind ik nou niet echt wat (en ook meer risico op zwangerschap natuurlijk!).
Meer mensen met dit probleem?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:50

Nou ik ben gister na 2 weken nuvaring gestopt. Niet omdat het geen fijn product is maar ik kan dus blijkbaar gewoon echt niet tegen hormonen. Voor mij is het duidelijk.
Als mijn menstruatie nu weer op de rit is laat ik het koperspiraaltje zetten. Dit is een spiraaltje zonder hormonen en leef dan heerlijk zonder hormonen verder. Hopelijk gaat dit dan werken voor me.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 11:04

Ik heb van mijn 15e t/m mijn 24e de pil geslikt zonder 1 enkel probleem.
Toen kwam Natasha :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Daarna tijdens de borstvoeding een minipil. Daarna een spiraaltje (ellende ellende ellende, deed zeer het plaatsen en had geen periode meer, enkel slijmverlies) daarna de Nuvaring (ellende ellende ellende, hoofdpijn, niet normaal! en 5 kilo aangekomen!) daarna maar weer de pil (ellende ellende ellende, hoofdpijn) daarna niks dan condooms (ellende ellende ellende, puistjes en geen spontaniteit meer door die stomme rubbers) en nu weer terug een nieuwe pil. Maar daar moet ik de 1e nog van gaan nemen.
Ik heb sinds mijn zwangerschap slijmverlies en hoofdpijn. De dokter zegt dat een zwangerschap je hele hormoonhuishouding kan veranderen. NOU FIJN!
Dus ik ben er allemaal helemaal niet blij mee en hoop nu eindelijk weer iets te hebben wat me van allerleid vervelende bijverschijnselen afhelpt. Natasha is inmiddels al bijna 4, dat betekend dat ik al zo lang loop te rommelen!
Dus als deze pil werkt tegen mijn klachten, dan zal het me een worst wezen of er troep in je lichaam komt ja of nee!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:14

Ik ben inmiddels 10 maanden gestopt en heb sinds 6 maanden ofzo een zwaar onregelmatige cyclus. :\
Na onderzoek is gebleken dat het niet aan de pil ligt, maar andere anticonceptie is wsl nog even niet mogelijk.
Dit omdat ze onrustige cellen hebben gevonden bij mijn baarmoeder. ;(

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:25

Lori_1984 al weer meer duidelijkheid verkregen?

Ik heb sinds afgelopen maandag het koperspiraal "de flexi T" www.prosan.nl
Hopelijk bevalt die me prima. Even pijn gehad bij het zetten en de dag zelf maar nu nog licht gevoelig en weinig last van dus.

Gaat het verder goed met alle stoppers?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:05

Nope... :\
Ja, dat ik pap2 heb, maar kan dus nog alle kanten uit.
Heb gelijk een 2e uitstrijkje gehad en hoop over een week (of 2) de uitslag te hebben.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:17

Even voor de goede orde,maar wat is pap2? :o
Het klinkt iig erg vervelend allemaal,hoe oud ben je?

Ik heb nu twee maanden mijn mirena en het gaat super,geen enkele druppel bloed meer gehad *\o/*

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:26

Druppels bloed zou ik wel houden haha. Dit omdat ik de spiraal zonder hormonen heb en dus mijn gewone menstruatie doorgaat zoals altijd. Mijn natuurlijke cyclus dus.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:23

Tivoli:
Ik ben 24 (in augustus 25).
maatschap vrouwenartsen schreef:
In het uitstrijkje zijn enkele cellen aanwezig die er iets anders uitzien dan normaal. Duidelijk afwijkend zijn ze niet. Daarom adviseert men het uitstrijkje na een halfjaar te herhalen. Vaak is er dan weer een normaal beeld. Voor de zekerheid wordt het onderzoek dan een jaar later nogmaals herhaald. Als de uitslag tweemaal een Pap 2 is, wordt onderzoek door de gynaecoloog geadviseerd. Meestal is geen behandeling noodzakelijk.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:30

En waar staat pap2 dan voor? Die gevonden cellen?
En onrustige cellen... als in kwaadaardig? Kankercellen? :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 00:16

Pap2 is de gradatie van de afwijking. ;)
In het gunstigste geval is het een lichte irritatie, in het ongunstigste geval een voorbode van baarmoederhalskanker.
Het kan dus nog alle kanten op en ik ga er voor nu maar vanuit dat het 100% mee valt.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:23

Ik ben inmiddels ook gestopt met de pil. Ik had teveel bijwerkingen en had geen zin meer in die troep in mijn lichaam. Ik voel me op dit moment 3 weken na de laatste pil een stuk relaxter als ik eerlijk moet wezen. Wel ben ik snel misselijk wat ik voorheen niet had (iemand dezelfde ervaringen??) en wat flauw in mijn hoofd.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:29

Nee dat had ik niet. Maar misschien wordt je lichaam wat anders nu en zal dus anders reageren.
Eet je voldoende? Klinkt namelijk een beetje alsof je lichaam iets meer nodig heeft.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:34

Ik eet sochtends 2 zelfgemaakte boterhammen met kaas, Smiddags ook nog eens 2 zelfgemaakte boterhammen met kaas. Savonds vaak een groot bord eten met voldoende groenten. Ik slik vitamine pillen en neem een bruistablet voor de vitamine C.
Ik weeg 49 kilo en ben 1.55M dus ook prima op gewicht.
Ik beweeg voldoende en drink voldoende.