Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:37

Nah, laat naar bed gaan is dus ook geen goede optie, mn vriend vierde gister zn verjaardag en we gingen om half 3 slapen, vanochtend werd ik om half 10 wakker met een bonkend hoofd. Nee geen kater, had maar 2 wijntjes op, maar gewoon te laat naar bed gegaan en te vast geslapen in een rare houding met mn hoofd... Gelukkig zette het niet echt door, maar heb ik de hele ochtend alleen een bonkende druk achterin bij achterhoofd/nek gehad.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:04

Laurabram: ja dat is lastig. Gek dat je dat dan toch weer doet terwijl je beter weet ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:35

simodi schreef:
Laurabram: ja dat is lastig. Gek dat je dat dan toch weer doet terwijl je beter weet ...

Ja, en toch trap ik er weer in. Achteraf denk ik steeds: had ik maar..... Tegen beter weten in hoop ik toch iedere keer dat het mee zal vallen en wel overgaat. Ik hoop dat ik het ooit nog eens leer.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:02

Laurabram: ik heb datzelfde hoor! Ik maak alleen nu wel onderscheid of ik gewoon thuis ben of verplichtingen heb (afspraak, werk).
Als ik beginnende migraine heb en ik moet iets doen, neem ik nu wel gewoon iets in. Hoef ik verder niks, dan probeer ik het nog wel eens uit te stellen, maar eigenlijk gaat het nooit vanzelf over en ben ik dan vaak de volgende dag alsnog de klos ... maar goed, scheelt dan toch weer 1 dag zonder medicatie! ;) :+

Het vervelende is dat ik er nu wel tegen op zie op afspraken te maken, omdat ik dan nooit weet hoe ik me dan zal voelen. En da's psychisch natuurlijk ook niet zo handig, want als je je er heel erg op focust dat je op die en die dag perse geen hoofdpijn wilt hebben, kun je er gif op in nemen dat je er dan wel last van hebt!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:34

Ben woensdag bij de neuroloog geweest. Die was ook heel tevreden met mij. Mag afbouwen. Eigenlijk gelijk. Maar omdat er nog een autorijexamen tussenzit wil ik het pas na mijn vakantie doen. Ben wel bang dat ik ineens enorm aankom. En hij heeft ook gezegt dat het met de jaren terugkomt. Dus dacht eigenlijk waarom slik ik het niet gewoon door. Nu gaat het goed... Het gaat om de topamax... Maar goed. ga het na de 29e juli dus afbouwen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:41

fijn dat je mag afbouwen! Ik snap wel wat je even wilt wachten tot na je examen, anders zul je net zien dat je last krijgt rond je examendatum!

Dat het met de jaren terug komt is wel vervelend, maar goed, hoe minder medicijnen in je lichaam, hoe beter! Je lichaam moet een hoop verwerken, dus dan krijgt het nu in iedergeval even rust. Stel dat het terug komt, heeft je lichaam in iedergeval even bij kunnen komen ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:03

hallo,
ik ben er ook weer...
hoe is het hier?

met mij gaat alles super op wat spierpijn en een paar vastzittende wervels na.

Maar Jana was geweldig afgelopen weekend, heerlijk ontspannen en ontzettend lief. We hebben heerlijk rondgereden met z'n allen en ook nog een paar stukken echt lekker gegallopeerd en zelfs nog een rengalopje...(jaja zelfs Jana in rengalop), al met al hebben we in 3 dagen tijd 65 km afgelegd te paard (o.a. over nationaal park de hoge veluwe, dat was echt geweldig mooi).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:53

Oeehw leuk, ik heb ook een keer bij de Veluwe gereden. Zijn we met stal een weekend naartoe geweest, echt super tof!

Enne, fijn dat het goed gaat! Hier gaat het nu ook goed, moet alleen wel ff afkloppen, moet volgende week afrijden voor mn motorexamen en dat brengt de nodige stress met zich mee ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:55

wij waren ook met z'n 7en, 7 ruiters, 7 paarden en 1 hond (de enigste man in het gezelschap)

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:03

Hallo :)
Ik meld me hier ook, want ik heb waarschijnlijk ook migraine.
In November heb ik een periode van een aantal weken gehad dat ik om de paar dagen ineens niet meer goed kon lezen, een soort vlek zeg maar, en dat een deel van mijn zicht 'trilde,' als dat over was (na +/- 20 minuten) kreeg ik enorme hoofdpijn, dat was dan na 3/4 uur ongeveer weer over..
Ik ben toen naar de dokter geweest en hij dacht meteen aan migraine, heb toen medicijnen gekregen die ik elke dag gewoon prefentief (?) moest slikken, helaas hielpen deze niet. Na een tijdje was het ineens weer over, en heb ik er tot aan juni geen last meer van gehad.
Op 1 juni (mijn verjaardag nog wel :( ) kreeg ik weer een aanval. En daarna nog 2 keer in dezelfde week, dus maar weer naar de dokter, en nou heb ik medicijnen gekregen die ik in moet nemen als de 'aanval' begint, maar sinds ik bij de dokter ben geweest heb ik weer helemaal geen aanval gehad. Het is bij mij zomaar weg, en dan komt het ineens weer. Zijn er meer mensen die dit hebben?

En zijn er ook dingen die jullie doen om de migraine proberen te verkomen of te verminderen?
Ik las ergens in het begin van dit topic dat het misschien wel handig was om een dagboekje bij te houden met je eetpatronen e.d.
Maar is er verder ook nog iets wat kan helpen? Of juist slecht is?
Dan zou ik dat wel graag van jullie horen! :)

Groetjes Yolanda

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:15

oliebol ik ben door mijn pillen heen vergeten op te halen bij de dokter en nu kan ik ze pas morgenmiddag halen....
Zo stom.... Baal echt...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:04

joh, je eigen niet te druk maken, anders krijg je zeker hoofdpijn voor morgenmiddag!

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:10

Ik heb ook migraine en ik mag absoluut geen fruitsap uit de winkel drinken. Dan voel ik een paar minuten later wel het gevolg :=
Ook chocolade ( geen zwarte ) moet ik vermijden .
X

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:12

Ik ben benieuwd of jullie wel eens diclofenac hebben gebruikt? Ik heb sinds eergisteren flinke rugpijn en ben nu met diclofenac bezig. Heb het een aantal jaren geleden ook al eens gehad. Nu was ik ff aan het googelen en zag ergens staan dat sommige artsen dit ook wel eens voorschrijven tegen migraine?
Diclofenac zit ook in Voltaren K (kun je gewoon bij de drogist kopen). Ik denk dat ik dat maar eens ga testen als ik de hoofdpijn weer op voel komen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:53

hoi hoi,
hoe is het hier?
met mij gaat het wat migraine betreft prima, kan niet beter...
de zon doet alleen wel erg veel pijn aan mijn ogen en er zitten 3 wervels vast...maar dat komt wel goed...

wat betreft diclofenac voor migraine: daar heb ik geen ervaring mee...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:56

Hallo :wave:
Fijn dat het zo goed gaat met je migraine lammie.

Hier alles ook weer goed. Afgelopen zaterdag door het benauwde weer wel een aanval gehad, maar gelukkig op tijd mijn immigrannetje ingenomen en even gaan liggen en toen ging de rest van de dag gelukkig weer.

Met diclofenac heb ik voor migraine ook geen ervaring.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:00

ok, balen dat het zaterdag weer mis ging...maar wel fijn dat je er op tijd bij was zodat je niet de hele dag plat lag...

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:28

hey goede berichten hierzo!
Bij mij gaat het ook nog steeds erg goed. Ben momenteel 5 weken gestopt met de preventieve medicatie, en heb nadien geen almogran / relpax oid in hoeven nemen, enkel 2 keer hoofdpijn gehad en toen kon ik het met een paracetamol af! Weet niet wat me overkomt nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:51

fijn dat het goed gaat Lammie, ik ben jaloers :o

ik ben gister bij mijn 'nieuwe' neuroloog geweest, zal het stukje even kopieren:

ik moet stoppen met mijn medicijnen voor de migraine.. de medicijnen om het te voorkomen, en de medicijnen om het te stoppen.. daar zie ik heel erg tegenop omdat ik het dan dus door moet laten gaan.. hij wil kijken wat er dan gebeurd.. maar eerst wordt het dus sowieso een stuk heftiger.. ik moest eigenlijk meteen stoppen, maar als ik het zaterdag heb dan neem ik medicijnen.. moet van 07.30 tot 18.00 werken, en dat houd ik nooit vol anders..
maar goed het moet maar.. krijg wel medicijnen die je pijnbeleving minder maakt.. maar echt leuk wordt het niet..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:55

Lekker is dat he!

Ik kreeg onlangs bij de apotheek geen imigran, maar een of ander nepmiddel waar ook sumtriptan in zit. Heb het teruggebracht en gezegd dat ik dat niet wilde, imigran werkt juist zo goed, en ik heb gehoord dat die goedkopere alternatieven lang niet zo goed zijn (oa door de bijproducten). Ze waren wel 3x zo goedkoop, dat is ook de reden natuurlijk. Hopelijk lukt het me om imigran te blijven krijgen, maar de huisarts moet dat uitdrukkelijk op het recept zetten dus ik heb er een hard hoofd in?

Hebben jullie wel eens goedkopere alternatieven van je medicatie gehad?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:24

soms zou ik mn hoofd eraf willen halen en hm even aan de kant zetten tot het weer helemaal over is :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:53

Hier gaat het gelukkig weer goed. Nou hopen dat het zo blijft, maar de verapamil doet in elk geval wat het moet doen, en daar ben ik erg blij mee. Nu wel andere medicijnen van de gyn, hormonen, dus even afwachten wat er nu gaat gebeuren...

DIclofenac valt onder de NSAID's, dus in hetzelfde rijtje als ibuprofen, naproxen etc. Als extra werking zorgt diclofenac er voor dat lange, gladde spieren zich ontspannen, een reden waardoor het bijvoorbeeld vaak gegeven word bij galsteenkolieken. Voor de migraine lijkt het mij niet echt een oplossing, hoogstens ter aanvulling zoals je ook ibu gebruikt. Voor spanningshoofdpijn kan het wel wonderen doen, hoewel dat uiteindelijk beter op een andere manier dan met pijnstillers opgelost kan worden.

Fijn dat het met iedereen hier zo goed gaat! Blijkbaar steken wel elkaar echt aan :D

Was je nieuwe neuroloog wel een beetje aardig Dees_daan? ondanks dat hij dus met een voorstel komt waar je niet erg blij van word..... Mag ik vragen waarom hij dit voorstelt? Vermoed hij dat er medicatieafhankelijke hoofdpijn meespeelt dat je zo rigoreus moet stoppen?
In elk geval heel veel sterkte komende tijd!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:37

simodi schreef:
Lekker is dat he!

Ik kreeg onlangs bij de apotheek geen imigran, maar een of ander nepmiddel waar ook sumtriptan in zit. Heb het teruggebracht en gezegd dat ik dat niet wilde, imigran werkt juist zo goed, en ik heb gehoord dat die goedkopere alternatieven lang niet zo goed zijn (oa door de bijproducten). Ze waren wel 3x zo goedkoop, dat is ook de reden natuurlijk. Hopelijk lukt het me om imigran te blijven krijgen, maar de huisarts moet dat uitdrukkelijk op het recept zetten dus ik heb er een hard hoofd in?

Hebben jullie wel eens goedkopere alternatieven van je medicatie gehad?

Heb ik dus ook gehad, en die sumatriptan werkte voor geen meter, had er veel meer van nodig (Immigran werkt soms al met een halve), het duurde langer voor het werkte en ik had vervelende bijwerkingen. Heb na 2x aan de bel getrokken bij mijn huisarts en die waren not amused omdat de apotheek dit zonder overleg had gedaan. Het staat nu als het goed is in de computer bij de apotheek ook. Maar ik kreeg wel weer zo'n brief van de zorgverzekeraar dat het mogelijk is dat je andere, maar gelijkwaardige (jaja) medicijnen kunt krijgen. Vandaag m'n doosje voor herhaal recept weggebracht, dus even afwachten.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:46

ik heb altijd de echte imigran gehad...blijkt ook in de computer te staan dat ik de echte moet hebben, evenals met de depakine (zodat ik dus niet de merkloze natriumvalproaat krijg)...blijkt dat de huisarts dit heeft geregeld omdat ik meetsal met reguliere doseringen en lichtere medicatie geen effect ervaar (bijv. paracetamol werkt niet dus start bij voorbaat al met ibuprofen)...overigens heb ik nog steeds dezelfde verpakking imigran als 3 maanden geleden...dus gaat super...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:25

Lalidan schreef:
Was je nieuwe neuroloog wel een beetje aardig Dees_daan? ondanks dat hij dus met een voorstel komt waar je niet erg blij van word..... Mag ik vragen waarom hij dit voorstelt? Vermoed hij dat er medicatieafhankelijke hoofdpijn meespeelt dat je zo rigoreus moet stoppen?
In elk geval heel veel sterkte komende tijd!

hij was wel aardig, dat wel maar echt vrolijk werd ik er niet van :+ hij vermoed idd dat ik afhankelijk ben van de medicatie.. dus mag alleen nog een injectie nemen als het echt te erg wordt. ik ben benieuwd wat het gaat doen, ik hoop dat het niet te erg wordt..
dankje!