Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Choiix schreef:Wij hebben in isolatie gezeten sinds 17 maart vorig jaar. Ik kijk dus ook echt uit naar weer eens boodschappen doen over 2 weken.. haha
Choiix schreef:Wij hebben in isolatie gezeten sinds 17 maart vorig jaar. Ik kijk dus ook echt uit naar weer eens boodschappen doen over 2 weken.. haha
Citaat:Uit een Britse studie bij tachtigplussers blijkt dat het coronavaccin van Pfizer voor driemaal meer antilichamen zorgt wanneer de tweede dosis van het vaccin 12 weken na de eerste wordt toegediend. Dat is ook de tijdspanne die de Britse autoriteiten adviseren.
De onderzoekers van de universiteit van Birmingham gesteund door het Britse ministerie van Volksgezondheid, hebben de immuunreactie bij het Pfizervaccin vergeleken bij mensen die na 3 weken en 12 weken een tweede dosis van het vaccin toegediend kregen.
"Onze studie toont aan dat de antilichaamresponsen duidelijk beter zijn bij oudere mensen wanneer de tweede dosis Pfizer-vaccin na 12 weken wordt gegeven", zegt een van de auteurs van de studie, Helen Parry, geciteerd door Reuters.
Pandora2 schreef:Toen stopte mijn tekst wegens geen abo![]()
Het ging hier meer om die boostervaccins waar er nu sprake van is.
bigone schreef:Ik kan alleen voor Astra Zenica spreken en daarbij was er een handleiding met zaken om alert op te zijn.
Binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie:
Hoofdpijn, puntbloedingen, buikpijn, pijn in been waren de voornaamste. En dan pas na een dag of vier na vaccinatie.
lenaa_tje schreef:sureido schreef:Ik vind weggooien ook erg zonde. Vriendin van mij werkt in de vaccinatie straat en werd al op werkdag 2 gevaccineerd, ik snap aan de ene kant ook wel dat het voor de ggd lastig is om ook een lijst op te stellen dus die oplossing vind ik wel goed. Vriendin belde laatst voor afspraak te maken en toen zeiden ze ‘kan je over 10 minuten in Den Bosch staan?’vanuit Tilburg helaas niet.
Dit verschilt inderdaad nogal per plaats! Hier schijnt nauwelijks over te zijn. Nog geen 1/3 het prik personeel in de vaccinatie straat was hier al ingeënt. Ook de opkomst bij Astra zenica was hoog. Mijn huisarts had maar 2 mensen die niet waren gekomen. Griepprik is dat veel hoger.
Groningers zijn blijkbaar erg nuchter haha.
Babootje schreef:bigone schreef:Ik kan alleen voor Astra Zenica spreken en daarbij was er een handleiding met zaken om alert op te zijn.
Binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie:
Hoofdpijn, puntbloedingen, buikpijn, pijn in been waren de voornaamste. En dan pas na een dag of vier na vaccinatie.
Ik hoorde van een kennis (wel betrouwbare info) dat Astra Zenica bij iemand met diabetes op zijn "suiker" was geslagen hetgeen heeft geleid tot amputatie van ledematen (een arm en een been meen ik). Zijn er meer die van dit soort complicaties hebben gehoord bij AZ?
lenaa_tje schreef:Ik ben wel benieuwd of Nederland dit nog gaat aanpassen.
_Lorette_ schreef:In mijn woonplaats zijn de mensen rond de 61 nog niet eens gevaccineerd. Ik snap niet goed waarom. Ze moeten wachten op een uitnodiging van de huisarts, maar zou die dan zo weinig capaciteit hebben om te prikken dat het zo lang duurt?
Tiggs schreef:rockwitch schreef:Ik had van de week wel iemand die kwam prikken en van zijn werkgever (politie) de brief mee had.
Wij zien inderdaad in de computer of iemand vanwege beroep, leeftijd, chronische ziekte de afspraak heeft.
ingedebruijn schreef:_Lorette_ schreef:In mijn woonplaats zijn de mensen rond de 61 nog niet eens gevaccineerd. Ik snap niet goed waarom. Ze moeten wachten op een uitnodiging van de huisarts, maar zou die dan zo weinig capaciteit hebben om te prikken dat het zo lang duurt?
Mijn oom heeft vrijdag te horen gekregen dat hij zelf de huisarts had moeten bellen voor een afspraak. Had hij geen idee van dus wellicht even bij de huisarts navragen.