Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeedraakje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:50

Wat ik me eigenlijk wel afvraag is, hoe zou het gaan als juist wél kinderen en jongeren de meest kwetsbare groepen vormden met veruit de grootste sterfgevallen. Want veel mensen die ik ken die zich niet laten vaccineren, hebben toch de gedachtegang dat 'de ouderen hun leven geleefd hebben en dat we het snelst van die onzinnige maatregelen af zijn als we het virus gewoon zijn ding laten doen'. Zij hebben allemaal kinderen, ik niet en wil ze ook absoluut niet en ben wel gevaccineerd. Maar ik vraag me af hoe zij zouden reageren als hun kinderen de risicogroep vormden en IK zou dan zeggen ach wat, voor mij is er zo goed als geen risico dus ik laat me niet vaccineren. Kinderen heb ik niks mee, ik zie geen reden om die te beschermen door me te laten vaccineren. Ik geloof dat ik zowat gelyncht werd...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:58

Dat is wel een interessante gedachte. Bij de Spaanse griep was het inderdaad zo dat vooral jonge mensen (adolescenten) een hoger risico liepen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:01

Ik heb al heel wat kindjes behoorlijk ziek gezien dus dat ze weinig klachten hebben is een prachtig sprookje maar daar klopt niet veel van

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:03

Kan maar in de ziekenhuisopnamen en de sterftecijfers is die groep te verwaarlozen. Even puur statistisch gezien hè?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:32

Maar dan alsnog mag een jongere zelf de afweging maken of ze de prik nemen of niet. De kans is gewoon groter dat de IC straks weer vol ligt met bejaarden wiens prik uitgewerkt is. Ik ga in ieder geval niet meer zo braaf binnen zitten bij nog een golf. Het is wel een keer klaar. Wij kunnen niet alsmaar binnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:06

Als je verplicht wordt binnen te blijven zul je wel moeten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:08

Spenk schreef:

Gaan ze niet doen. Hebben ze namelijk eerder ook niet gedaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:05

MarlindeRooz schreef:
Spenk schreef:

Gaan ze niet doen. Hebben ze namelijk eerder ook niet gedaan.

Dat ligt eraan. Als iedereen jouw gedachtegang heeft zal de overheid iets moeten om mensen tegen zichzelf (en van anderen) te beschermen. Als niemand straks thuis blijft en de nood is wel aan de man (bijv door een nieuwe besmettelijke en gevaarlijke variant) dan zou ik het best zien gebeuren dat ze echt een strenge lockdown doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:11

Dat gaat alleen lukken wanneer er net zulke idioot hoge boetes als in sommige landen op staan. Wanneer je de Nederlanders iets wil verbieden lukt dat vaak alleen wanneer je ze echt flink aan de centen komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:26

Als iedereen zo in angst blijft leven zoals jullie dan blijven de lockdowns komen.

Zegt degene die vandaag flink aan de pijnstilling dit wegens restverschijnselen van de Mexicaanse griep ruim 10 jaar geleden. En nog vertik ik het om in angst te leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:38

MarlindeRooz schreef:
Als iedereen zo in angst blijft leven zoals jullie dan blijven de lockdowns komen.

Zegt degene die vandaag flink aan de pijnstilling dit wegens restverschijnselen van de Mexicaanse griep ruim 10 jaar geleden. En nog vertik ik het om in angst te leven.

Wie zegt dat ik in angst leef? Behoorlijke aanname hoor. Ik zeg alleen dat als het weer zo heftig wordt als voorheen (en als de groep ongevaccineerden wereldwijd zo groot blijft is die kans aanwezig gezien mutaties kunnen ontstaan) én mensen recalcitrant zijn geworden van vorige lockdowns, de overheid wellicht niet zo veel opties heeft om het te bedwingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:41

Ik leef totaal niet in angst.

Maar het code zwart draaiboek ligt alweer klaar en ik hoop gewoon niet dat we het zo ver laten komen. Code zwart is niet leuk om in te werken namelijk :)

Mensen die zeggen dat we gewoon alles los moeten laten hebben denk ik geen flauw idee wat dat voor consequenties heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:46

verootjoo schreef:

Maar het code zwart draaiboek ligt alweer klaar en ik hoop gewoon niet dat we het zo ver laten komen. Code zwart is niet leuk om in te werken namelijk :)

Mensen die zeggen dat we gewoon alles los moeten laten hebben denk ik geen flauw idee wat dat voor consequenties heeft.

Hier sluit ik me volledig bij aan, ik hoop dat het meevalt maar ik vrees van niet..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:30

MarlindeRooz schreef:

Dus je leercurve is eigenlijk een horizontale lijn?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 14:13

Zeedraakje schreef:
Wat ik me eigenlijk wel afvraag is, hoe zou het gaan als juist wél kinderen en jongeren de meest kwetsbare groepen vormden met veruit de grootste sterfgevallen. Want veel mensen die ik ken die zich niet laten vaccineren, hebben toch de gedachtegang dat 'de ouderen hun leven geleefd hebben en dat we het snelst van die onzinnige maatregelen af zijn als we het virus gewoon zijn ding laten doen'. Zij hebben allemaal kinderen, ik niet en wil ze ook absoluut niet en ben wel gevaccineerd. Maar ik vraag me af hoe zij zouden reageren als hun kinderen de risicogroep vormden en IK zou dan zeggen ach wat, voor mij is er zo goed als geen risico dus ik laat me niet vaccineren. Kinderen heb ik niks mee, ik zie geen reden om die te beschermen door me te laten vaccineren. Ik geloof dat ik zowat gelyncht werd...

Tja … uiteindelijk zijn er heel veel mensen die zich wel hebben laten vaccineren gedeeltelijk om juist ouderen en kwetsbaren te beschermen. Zowel ik (half 30 en kerngezond) en mijn kerngezonde 13 jarige zijn volledig gevaccineerd. Vooral om bij te dragen aan het stoppen van deze epidemie en anderen te beschermen. Met een dergelijke denkwijze “pak” je daar ook mensen mee die zich wel deels ook voor een ander zouden laten vaccineren.

Maar uiteindelijk bescherm je jezelf door jezelf te laten vaccineren. Dus ik zou dan zorgen dat mijn kinderen zo snel als mogelijk gevaccineerd zouden worden. Eigenlijk net als met BMR, DKTP e.d. Dat je dan als ouder niet gevaccineerden voor de zeker zou weren in de buurt van je kinderen kan ik begrijpen.

Ik zie gewoon het liefste dat er zolang er nog flink wat besmettingen en ziekenhuisopnames zijn er om Corona vaccinatiebewijzen gevraagd gaat worden. En een negatieve test voor mensen die niet gevaccineerd mogen worden om medische redenen.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:40

Vayo: ja maar dat is ook deels wat ik me afvraag, zouden ze dan opeens wél voor vaccineren zijn? Er zijn in mijn familie veel mensen (en ook veel mensen waar zij mee omgaan, Limburg is niet voor niks nog rood) die het allemaal overdreven vinden. De overheid maakt iedereen hysterisch, het aantal sterfgevallen valt op 18 miljoen reuze mee, het betreft doorgaans 'de oudjes' en we laten ons niet dwingen iets in te spuiten. Een aantal familieleden gelooft zelfs in chips die worden ingespoten maar de meesten zijn alleen van de categorie 'ik wil het niet dus ik doe het niet'. Die keuze hebben ze uiteraard maar ik kies er inderdaad voor om te proberen de samenleving in zijn geheel te beschermen dus ik heb me wel laten vaccineren. Maar ik vraag me dus af of mensen die er zo instaan als voornoemd, zich opeens wél zouden laten 'spuiten' als hun baby's/ kinderen/ tieners de zwaarst getroffen 'doelgroep' van het virus waren. En of zij dan van een ander ook de keuze om het niet te doen zouden respecteren. Ik zou me ook dan laten vaccineren hoor, heb het nu ook met name voor anderen gedaan, kleine moeite. Echter willen mensen nogal eens heel anders reageren als het om hun kroost gaat en vanuit psychologisch aspect vind ik dat wel interessant :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:48

Cowboy55 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Opbouwende kritiek en respectvol formuleren is niet echt iets wat je kent denk ik?

Ik denk dat mensen niet door hebben dat COVID er altijd zal zijn en dat alles dichtgooien enorme economische en mentale schade oplevert voor veel mensen. De maatregelen slaan ook echt nergens op en gaan veel te ver. Zoals bijvoorbeeld de avondklok.

F1 mag wel doorgaan maar je mag niet normaal naar de kroeg? Wel Olympische spelen maar geen theater?

Zolang de IC’s niet vol liggen zie ik geen reden tot een lockdown. Zie dan eerder mogelijkheden in verplicht vaccineren en/of dat de risicigroep verplicht binnen zit en de rest gewoon door mag gaan. Het is niet ethisch te verantwoorden dat gezonde, jonge mensen jaren moeten inleveren voor een kleine groep zwakkeren.

Dat mag je “zielig” en “hard” vinden maar het leven is niet leuk. Mensen worden (chronisch) ziek en gaan dood. Dat kan je niet voorkomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:06

MarlindeRooz schreef:

MarlindeRooz schreef:
Cowboy55 schreef:

Opbouwende kritiek en respectvol formuleren is niet echt iets wat je kent denk ik?

Ik denk dat mensen niet door hebben dat COVID er altijd zal zijn en dat alles dichtgooien enorme economische en mentale schade oplevert voor veel mensen. De maatregelen slaan ook echt nergens op en gaan veel te ver. Zoals bijvoorbeeld de avondklok.

F1 mag wel doorgaan maar je mag niet normaal naar de kroeg? Wel Olympische spelen maar geen theater?

Zolang de IC’s niet vol liggen zie ik geen reden tot een lockdown. Zie dan eerder mogelijkheden in verplicht vaccineren en/of dat de risicigroep verplicht binnen zit en de rest gewoon door mag gaan. Het is niet ethisch te verantwoorden dat gezonde, jonge mensen jaren moeten inleveren voor een kleine groep zwakkeren.

Dat mag je “zielig” en “hard” vinden maar het leven is niet leuk. Mensen worden (chronisch) ziek en gaan dood. Dat kan je niet voorkomen.

Ik vind het niet zielig en hard, ik vind het vooral egoïstisch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:08

Dat mag, maar veel mensen zullen het met mijn eens zijn. Het is een keer klaar met die lockdowns. Niet fatsoenlijk kunnen sporten, ontspannen, werken, studeren is zeer schadelijk voor een mens.

Daarbij is ieder mens egoïstisch. Je doet de meeste dingen voor jezelf of omdat het jezelf een goed gevoel geeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:08

verootjoo schreef:

+:)+ +:)+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:13

Wat is jullie plan dan? Vanaf nu voor altijd maar lockdowns houden? Want als maatregelen + vaccineren het virus niet tegen houdt wat dan wel?

Oh en houden jullie ook al 1,5 jaar netjes anderhalve meter afstand met AL jullie kennissen / vrienden / familie. Dus echt met IEDEREEN die niet in je huishouden zit? Want dat moet ook he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:20

Het boeit jou kennelijk niks dat de ziekenhuizen nog altijd niet de normale zorg kunnen leveren waardoor je ook met andere problemen in knel komen kan.

Dat is nog steeds een probleem momenteel en als je alles nu maar open knalt wordt dat enkel erger.

Het probleem is nu de niet gevaccineerden. Dus daar zal wat op verzonnen moeten worden anders kunnen we dankzij deze groep straks weer terug in lockdown.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:24

MarlindeRooz schreef:
Cowboy55 schreef:

Zit ergens in dat verhaal nog een antwoord op mijn vraag of je leercurve eigenlijk dus een horizontale lijn is? Of mag ik dat maar gewoon aannemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:25

Zo lang een groot deel zich niet laat vaccineren, zie ik geen oplossing.

Ik hou me ook niet altijd aan alle adviezen, maar ik ben volledig gevaccineerd, daarom is de kans dat ik de zorg overbelast, zeer klein. Alle mensen dicht om mij heen, zijn ook volledig gevaccineerd, dus ook zij hebben weinig kans om in het zkh te komen.

Wij hebben allemaal ook al Corona gehad, begin van dit jaar.
Helaas doordat mijn kinderen in essentiële beroepen werken en op het werk besmet zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:25

Dat zeg ik toch ook? Dat verplicht vaccineren een betere optie is dan de boel dichtgooien. En ik zie geen overvolle IC's hoor. En natuurlijk heeft de zorg wat tijd nodig om bij te lopen. Maar dat betekent niet dat we tot die tijd alles dicht moeten gooien. Denk dat het zorgpersoneel in hun vrije tijd ook graag er op uit gaat om te ontspannen. Hoe denk je dat die hun werk goed kunnen doen als hun kinderen de hele tijd thuis moeten zitten?

Cowboy55 schreef:
Zit ergens in dat verhaal nog een antwoord op mijn vraag of je leercurve eigenlijk dus een horizontale lijn is? Of mag ik dat maar gewoon aannemen?

Dat komt omdat ik je vraag niet snap. Dus omdat ik ziek ben geweest van de Mexicaanse griep waarbij er 0 lockdowns waren en 0 maatregelen moet ik voor alle maatregelen zijn? Ik heb me laten vaccineren omdat ik toen zo ziek ben geweest. Daarbij vind ik je vraag erg aanvallend. Tevens ben je niet duidelijk in je vraagstelling. Zoals welke leercurve bedoel je?