Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Spenk schreef:Als je verplicht wordt binnen te blijven zul je wel moeten.
Gaan ze niet doen. Hebben ze namelijk eerder ook niet gedaan.
MarlindeRooz schreef:Als iedereen zo in angst blijft leven zoals jullie dan blijven de lockdowns komen.
Zegt degene die vandaag flink aan de pijnstilling dit wegens restverschijnselen van de Mexicaanse griep ruim 10 jaar geleden. En nog vertik ik het om in angst te leven.
verootjoo schreef:Ik leef totaal niet in angst.
Maar het code zwart draaiboek ligt alweer klaar en ik hoop gewoon niet dat we het zo ver laten komen. Code zwart is niet leuk om in te werken namelijk
Mensen die zeggen dat we gewoon alles los moeten laten hebben denk ik geen flauw idee wat dat voor consequenties heeft.
MarlindeRooz schreef:Als iedereen zo in angst blijft leven zoals jullie dan blijven de lockdowns komen.
Zegt degene die vandaag flink aan de pijnstilling dit wegens restverschijnselen van de Mexicaanse griep ruim 10 jaar geleden. En nog vertik ik het om in angst te leven.
Zeedraakje schreef:Wat ik me eigenlijk wel afvraag is, hoe zou het gaan als juist wél kinderen en jongeren de meest kwetsbare groepen vormden met veruit de grootste sterfgevallen. Want veel mensen die ik ken die zich niet laten vaccineren, hebben toch de gedachtegang dat 'de ouderen hun leven geleefd hebben en dat we het snelst van die onzinnige maatregelen af zijn als we het virus gewoon zijn ding laten doen'. Zij hebben allemaal kinderen, ik niet en wil ze ook absoluut niet en ben wel gevaccineerd. Maar ik vraag me af hoe zij zouden reageren als hun kinderen de risicogroep vormden en IK zou dan zeggen ach wat, voor mij is er zo goed als geen risico dus ik laat me niet vaccineren. Kinderen heb ik niks mee, ik zie geen reden om die te beschermen door me te laten vaccineren. Ik geloof dat ik zowat gelyncht werd...
Cowboy55 schreef:MarlindeRooz schreef:Als iedereen zo in angst blijft leven zoals jullie dan blijven de lockdowns komen.
Dus je leercurve is eigenlijk een horizontale lijn?
MarlindeRooz schreef:Cowboy55 schreef:
Opbouwende kritiek en respectvol formuleren is niet echt iets wat je kent denk ik?
Ik denk dat mensen niet door hebben dat COVID er altijd zal zijn en dat alles dichtgooien enorme economische en mentale schade oplevert voor veel mensen. De maatregelen slaan ook echt nergens op en gaan veel te ver. Zoals bijvoorbeeld de avondklok.
F1 mag wel doorgaan maar je mag niet normaal naar de kroeg? Wel Olympische spelen maar geen theater?
Zolang de IC’s niet vol liggen zie ik geen reden tot een lockdown. Zie dan eerder mogelijkheden in verplicht vaccineren en/of dat de risicigroep verplicht binnen zit en de rest gewoon door mag gaan. Het is niet ethisch te verantwoorden dat gezonde, jonge mensen jaren moeten inleveren voor een kleine groep zwakkeren.
Dat mag je “zielig” en “hard” vinden maar het leven is niet leuk. Mensen worden (chronisch) ziek en gaan dood. Dat kan je niet voorkomen.
verootjoo schreef:Ik leef totaal niet in angst.
Maar het code zwart draaiboek ligt alweer klaar en ik hoop gewoon niet dat we het zo ver laten komen. Code zwart is niet leuk om in te werken namelijk
Mensen die zeggen dat we gewoon alles los moeten laten hebben denk ik geen flauw idee wat dat voor consequenties heeft.
MarlindeRooz schreef:Cowboy55 schreef:
Opbouwende kritiek en respectvol formuleren is niet echt iets wat je kent denk ik?
Ik denk dat mensen niet door hebben dat COVID er altijd zal zijn en dat alles dichtgooien enorme economische en mentale schade oplevert voor veel mensen. De maatregelen slaan ook echt nergens op en gaan veel te ver. Zoals bijvoorbeeld de avondklok.
F1 mag wel doorgaan maar je mag niet normaal naar de kroeg? Wel Olympische spelen maar geen theater?
Zolang de IC’s niet vol liggen zie ik geen reden tot een lockdown. Zie dan eerder mogelijkheden in verplicht vaccineren en/of dat de risicigroep verplicht binnen zit en de rest gewoon door mag gaan. Het is niet ethisch te verantwoorden dat gezonde, jonge mensen jaren moeten inleveren voor een kleine groep zwakkeren.
Dat mag je “zielig” en “hard” vinden maar het leven is niet leuk. Mensen worden (chronisch) ziek en gaan dood. Dat kan je niet voorkomen.
Cowboy55 schreef:Zit ergens in dat verhaal nog een antwoord op mijn vraag of je leercurve eigenlijk dus een horizontale lijn is? Of mag ik dat maar gewoon aannemen?