Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sharani schreef:Ben best wel trots op mezelf want kwam er vanmorgen achter dat ik precies 20 weken bezig ben om af te vallen en dat ik nu 17 kg kwijt ben. De -20 die ik zei dat ik sowieso wilde afvallen komt in de buurt. Voor het mooie zou er dan nog 3 tot 5 kg af mogen en zoals het nu gaat, probeer ik dat zeker. Voor mij helpt bijhouden in de app echt heel goed, dat geeft me echt inzicht, waardoor het volhouden makkelijker is.
Roosch schreef:Hier is niet eens zo zeer stress = eten maar stress = niet op m'n eten en bewegen letten = heel doffe ellende.
Ik vind het wel erg zonde dat ik na 2 dagen braaf zijn niet 3 kledingmaten afgeslankt ben.
gaucho schreef:Lekker! Hoe was pinkpop gisteren? Heb Nightwish gestreamd en dat was echt tof.
Hier volop aan het uitpakken, gisteren nog wel 's avonds even kunnen wandelen.
Suikervrij challenge niet helemaal gelukt, red velvet cake gehad van mijn vriend. Wel geholpen aan een heel stuk bewustwording en dat ik gewoon beter functioneer met minder suiker, dus wat dat betreft zeker geslaagd.
tirzasarah10 schreef:Ik ben net terug van de arts en er worden een behoorlijk aantal onderzoeken in gang gezet.
Deze arts was wat lomp.. het eerste waar hij over begon was ja je bent ruim 20kg te zwaar en daar word je vanzelf moe van, dat sleep je overal mee naar toe.![]()
Waarop ik direct een potje begon te janken![]()
Dus hij zegt ik zie dat je moet huilen, heb ik wat gezegd wat je raakt? Uhm ja.. ik kom hier omdat ik moe ben, gewrichts klachten heb EN dat ik onmogelijk gewicht kwijt raak. Dus ja dat doet zeer. Er komt nu een waslijst aan onderzoeken en vooral mijn suiker gaan ze in de gaten houden. Hij denkt aan een suiker te kort ipv te veel. De hoeveelheid onderzoeken schrok ik wel van, nog nooit heeft een arts zo veel onderzoeken aangevraagd. Ik wil geen hoop hebben maar het voelt nu wel dat er geluisterd word. Ik ben benieuwd! Uitslag duurt enorm lang dus in de tussentijd probeer ik toch nog zelf wat kg kwijt te raken.
tirzasarah10 schreef:Ik ben net terug van de arts en er worden een behoorlijk aantal onderzoeken in gang gezet.
Deze arts was wat lomp.. het eerste waar hij over begon was ja je bent ruim 20kg te zwaar en daar word je vanzelf moe van, dat sleep je overal mee naar toe.![]()
Dus hij zegt ik zie dat je moet huilen, heb ik wat gezegd wat je raakt? Uhm ja.. ik kom hier omdat ik moe ben, gewrichts klachten heb EN dat ik onmogelijk gewicht kwijt raak. Dus ja dat doet zeer. Er komt nu een waslijst aan onderzoeken en vooral mijn suiker gaan ze in de gaten houden. Hij denkt aan een suiker te kort ipv te veel. De hoeveelheid onderzoeken schrok ik wel van, nog nooit heeft een arts zo veel onderzoeken aangevraagd. Ik wil geen hoop hebben maar het voelt nu wel dat er geluisterd word. Ik ben benieuwd! Uitslag duurt enorm lang dus in de tussentijd probeer ik toch nog zelf wat kg kwijt te raken.
Aight schreef:tirzasarah10 schreef:Ik ben net terug van de arts en er worden een behoorlijk aantal onderzoeken in gang gezet.
ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit en wil je toch een hart onder de riem stekenFijn dat ze je gaan doorlichten en je klachten serieus nemen. Hij had niet eerst lomp hoeven te zijn voordat ie de onderzoeken aanvraagt.
Spoiler:
hij kan alleen niet weten dat je al álles hebt geprobeerd om wat gewicht kwijt te raken, dus ik snap ergens zijn redenatie wel om te benoemen dat (te veel) overgewicht een enorme belasting op het lijf kan hebben