Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:01

Hahaha @Roosch. Dat zou echt fijn zijn, als dat kon.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:17

Sharani schreef:
Ben best wel trots op mezelf want kwam er vanmorgen achter dat ik precies 20 weken bezig ben om af te vallen en dat ik nu 17 kg kwijt ben. De -20 die ik zei dat ik sowieso wilde afvallen komt in de buurt *\o/*. Voor het mooie zou er dan nog 3 tot 5 kg af mogen en zoals het nu gaat, probeer ik dat zeker. Voor mij helpt bijhouden in de app echt heel goed, dat geeft me echt inzicht, waardoor het volhouden makkelijker is.

Goed bezig *\o/* !

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:18

Supermooie resultaten @Sharani. Daar mag je echt heel erg trots op zijn.
Echt fijn als je inzet beloond wordt :D

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:51

Goed bezig sharani!
@roosch, blijft flauw dat dat niet lukt :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:27

Roosch schreef:
Hier is niet eens zo zeer stress = eten maar stress = niet op m'n eten en bewegen letten = heel doffe ellende.

Ik vind het wel erg zonde dat ik na 2 dagen braaf zijn niet 3 kledingmaten afgeslankt ben. :+

Hahaha zo herkenbaar!!! Als dank voor m’n inzet gaf de weegschaal bij mij vanmorgen nog een halve kilo extra aan :')
@ Sharani, wat enorm goed zeg! Wauw!!!!
@ gaucho ik heb t idd ook, stress is struisvogel qua eten en dan vooral ‘s avonds… overdag ben ik te druk maar ‘s avonds wil ik snaaien voor de tv…pfff…
@musli, alles binnen kunnen houden vandaag?

Ik had wederom een hele drukke werkdag maar heb toch de fiets gepakt naar stal om de paarden binnen te halen. Dus 30 km gefietst, dus hartstikke goed maar ik heb wel pijntjes… :o
Ik heb dus gewoon m’n basis conditie verpest door niet m’n wandelingen te maken overdag… maar goed, hopelijk kan dat weer als t qua werk weer wat rustiger wordt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:47

Ik had er vandaag met alleen wat dozen inpakken al 10.000 stappen op zitten, en nu nog even 9 kilometer aan het wandelen *\o/*

Positieve vibe vandaag :D

Nieuwe leaseauto afgeleverd

Afbeelding

Nieuwe ovens toch nog net voor de verbouwing ingebouwd en bestaande kast verbouwd :

Afbeelding

En alles ingepakt en zelfs al grotendeels ingeladen door de verhuizers, toko is leeg:

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de rest.

Geen toegevoegde suikers lukt ook nog steeds :D

Meteen maar ff gebruik gemaakt van die positieve vibes en proefles geboekt bij 2 hardloop clubs in Apeldoorn.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:21

Aaarch. Hele bijleespost gemaakt swipe ik hem blijkbaar weg |o

Nu maar een kortere poging tot een herhaling.

Wat leuk om te zien dat er een aantal zijn die in het begin gepost hebben, meegelezen hebben en zich nu weer melden. Minder leuk dat dat is omdat jullie dus na al die tijd ook nog steeds met jullie gewicht worstelen.

Wat goed dat er een aantal aan die challenge zonder toegevoegde suikers mee doen. Hoewel ik zeker weet dat ik ze stiekem nog her en der binnen krijg weet ik het wel in veel gevallen welke producten ik kan gebruiken en heb ik het sinds m’n zwangerschap al enorm terug kunnen brengen.

Hier na een week flink schommelen met m’n gewicht ineens 7 ons onder m’n laagste gewicht van de laatste tijd. Hopelijk heb ik de neergaande lijn nu weer te pakken.

Hebben jullie nog tips voor het volgende? Wij gaan binnenkort een week op road-trip naar Noorwegen en Zweden met onze auto. Nu is zeker Noorwegen behoorlijk duur en willen we toch wat boodschappen meenemen. Dit moeten vooral de houdbare dingen zijn en drinken want we hebben geen koelbox oid. Weten jullie nog gezonde voedingsmiddelen die we mee zouden kunnen nemen zonder koeling?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:28

@Pallatin alles binnengehouden en weer als "vanouds" gegeten. Wel nog erg zwak in energie, dus daar moet echt nog wel weer opgebouwd in worden -O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:46

Moi22: tenzij je op een zondag aankomt, want dan is alles dicht in Noorwegen, zou ik de moeite niet nemen. Noorwegen is zeker duurder dan Nederland, maar ook niet zo veel dat ik er van alles voor mee zou slepen. Behalve met drank, dat schijnt daar wel idioot duur te zijn. En appelmoes kennen ze er ook niet. Verder gewoon lekker Noorse dingen gaan eten! Oeps, nu heb ik trek in crackers met brunost, blauwe bessenjam en røme en bedenk me dat ik nog lefse heb… .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:14

Spannend allemaal zeg gaucho!

En naar Noorwegen, wat mooi. :+:

Ik ben de voorbereidingen aan het treffen voor het weekend terwijl ik op Foxy sta. Hele week braaf geweest, morgen laat ik het even los want Pinkpop. Ik kan niet zo supergoed tegen hitte als je zo een hele dag in touw bent dus we zijn aan de gang met katoenen hemdjes/onderbroeken, handventilatoren en dat soort dingen. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:37

Top om te weten dat alles beantwoorden niet verwacht wordt. Bijlezen doe ik wel, maar was na m'n laatste berichtje al weer te veel om alles te antworden.
Ik ga ook proberen te posten als het wat minder gaat :)

Sharani, wat goed!! Super bezig! Snel gedaan ook

Gaucho, leuke auto! Apart model, of let ik gewoon niet goed op op de weg..
Fijn dat de suikerchalage nog goed gaat. Hier gaat het ook nog wel oké. Kom er wel achter in hoeveel producten het eigenlijk zit. Zelfs in kruidenboter..

Moi22, gaaf! Noorwegen en Zweden zou ik zo graag heen willen.

Roosch, zo grappig wat jij allemaal op dat apparaat kan doen haha. Bijna als of het je bureaustoel is

Hier gaat het wel oké.
Vorige week dinsdag terug gekomen van 2weken vakantie op Kreta, heerlijk genoten. Die woensdag wel m'n hoogste gewicht gezien.
Die dag ook gelijk een operatie gehad aan m'n enkel. Hopelijk kan ik na de revalidatie weer pijnvrij wandelen en sporten.
Gister even op de weegschaal gestaan, gaat lastig met gips. Tot mijn verbazing was ik al weer lichter dan voor de vakantie *\o/*

Sporten doe ik nu dus niet. Al voelt een afstand met krukken lopen ook als top sport.
Gister gedaan en nu spierpijn in m'n buik, goede been, schouder, borst, rug en armen.
Kan niet wachten tot ik m'n voet weer deels mag belasten, dan is met krukken lopen al weer een stuk lichtrr

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:52

@ Roosch, hopelijk heb je het naar je zin op Pinkpop, het weer zal idd niet meevallen; ik zit in t noordwesten nu binnen met de gordijnen dicht zodat t koel blijft. Ik kan er niet echt goed tegen.
Ik had gister nogal een avontuur want na een fietstour door de stad en een borrel (waar ik veeeel borrelhapjes heb gegeten want honger) fiets ingeleverd en met de trein naar huis….die trein waar ik in zat ging helaas boven een kanaal voorbij Leiden kapot….de stroom viel uit en t werd warmmmmm en benauwd…afijn, lang verhaal kort: we zijn uit de trein geëvacueerd en manlief heeft me opgehaald maar ik had dus een heulllll lange dag :+ en ben nu een beetje moe…
Ik was achteraf heel blij dat ik die borrelhapjes had gegeten :D ookal was dat afvaltechnisch niet zo slim.

@ Musli, hoe gaat het aansterken?
@ Moi, heeele fijne vakantie, ik ben ooit eens in Zweden geweest en vond het geweldig!
@ Gaucho, mooie auto hoor! Heel veel succes met de verhuizing
@ Kosseh, hopelijk herstel je voorspoedig en post vooral ook minder fijne afval momenten, afvallen en op gewicht blijven is niet constant hosanna… :j en wellicht helpen we elkaar ook weer door moeilijke momenten heen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:28

Afbeelding
Goeie work out zo een dagje. Dit is tot 12 uur. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:38

Lekker! Hoe was pinkpop gisteren? Heb Nightwish gestreamd en dat was echt tof.

Hier volop aan het uitpakken, gisteren nog wel 's avonds even kunnen wandelen.

Suikervrij challenge niet helemaal gelukt, red velvet cake gehad van mijn vriend. Wel geholpen aan een heel stuk bewustwording en dat ik gewoon beter functioneer met minder suiker, dus wat dat betreft zeker geslaagd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:44

Heel gaaf. Ik vond Nightwish nog een van de mindere acts, al vond ik ze vroeger geweldig. Danny Vera, twentyone pilots en uiteraard Metallica sprongen er echt uit voor me. Moet alleen echt even bijtrekken. :')

Die bewustwording alleen al is al heel goed.
Dit weekend is het hier maar even met de wind mee waaien maar zodra ik weer thuis ben ga ik lekker door met het vasten icm bewegen en op kcal letten. Voor nu zweet ik het er vast allemaal af door de warmte. :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:49

gaucho schreef:
Lekker! Hoe was pinkpop gisteren? Heb Nightwish gestreamd en dat was echt tof.

Hier volop aan het uitpakken, gisteren nog wel 's avonds even kunnen wandelen.

Suikervrij challenge niet helemaal gelukt, red velvet cake gehad van mijn vriend. Wel geholpen aan een heel stuk bewustwording en dat ik gewoon beter functioneer met minder suiker, dus wat dat betreft zeker geslaagd.

Welkom bij de suikervrij fanclub :D haha. En een beetje suiker gaan we niet dood van! Sterker nog, dat is zielenvoedsel. Sommige dingen eet je voor je lichaam en sommige voor je ziel :+ De bewustwording is al een fantastische stap!

@ Roos, lekker resultaat wel van je dagje Pinkpop! Ik ga volgende week het hele weekend naar Defqon, dus dat wordt ook een lekker cardio weekendje :=

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:40

Ik ben net terug van de arts en er worden een behoorlijk aantal onderzoeken in gang gezet.
Deze arts was wat lomp.. het eerste waar hij over begon was ja je bent ruim 20kg te zwaar en daar word je vanzelf moe van, dat sleep je overal mee naar toe. 8)7
Waarop ik direct een potje begon te janken :o
Dus hij zegt ik zie dat je moet huilen, heb ik wat gezegd wat je raakt? Uhm ja.. ik kom hier omdat ik moe ben, gewrichts klachten heb EN dat ik onmogelijk gewicht kwijt raak. Dus ja dat doet zeer. Er komt nu een waslijst aan onderzoeken en vooral mijn suiker gaan ze in de gaten houden. Hij denkt aan een suiker te kort ipv te veel. De hoeveelheid onderzoeken schrok ik wel van, nog nooit heeft een arts zo veel onderzoeken aangevraagd. Ik wil geen hoop hebben maar het voelt nu wel dat er geluisterd word. Ik ben benieuwd! Uitslag duurt enorm lang dus in de tussentijd probeer ik toch nog zelf wat kg kwijt te raken.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:00

tirzasarah10 schreef:
Ik ben net terug van de arts en er worden een behoorlijk aantal onderzoeken in gang gezet.
Deze arts was wat lomp.. het eerste waar hij over begon was ja je bent ruim 20kg te zwaar en daar word je vanzelf moe van, dat sleep je overal mee naar toe. 8)7
Dus hij zegt ik zie dat je moet huilen, heb ik wat gezegd wat je raakt? Uhm ja.. ik kom hier omdat ik moe ben, gewrichts klachten heb EN dat ik onmogelijk gewicht kwijt raak. Dus ja dat doet zeer. Er komt nu een waslijst aan onderzoeken en vooral mijn suiker gaan ze in de gaten houden. Hij denkt aan een suiker te kort ipv te veel. De hoeveelheid onderzoeken schrok ik wel van, nog nooit heeft een arts zo veel onderzoeken aangevraagd. Ik wil geen hoop hebben maar het voelt nu wel dat er geluisterd word. Ik ben benieuwd! Uitslag duurt enorm lang dus in de tussentijd probeer ik toch nog zelf wat kg kwijt te raken.

ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit en wil je toch een hart onder de riem steken :j Fijn dat ze je gaan doorlichten en je klachten serieus nemen. Hij had niet eerst lomp hoeven te zijn voordat ie de onderzoeken aanvraagt.
Spoiler:
hij kan alleen niet weten dat je al álles hebt geprobeerd om wat gewicht kwijt te raken, dus ik snap ergens zijn redenatie wel om te benoemen dat (te veel) overgewicht een enorme belasting op het lijf kan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:19

Zo, ik meld me ook weer eens, in het begin hier meegekletst, maar alle 386 pogingen in dit topic mislukten :') Intussen de drastische keuze gemaakt voor een maagverkleining en deze in januari ondergaan in Belgie. Inmiddels ruim 30 kilo kwijt en nog een kleine 10 kilo en ik kan weer paardrijden :D Het begint ook serieus al te kriebelen dat ik weer zou kunnen paardrijden, zo bizar. Ik had nooit verwacht dat dit zou lukken.

Voelt dus wel een beetje als valsspelen in dit topic, maar 'gewoon' afvallen lukte mij (mede ivm schildklierproblemen) niet meer.

Ik zal proberen weer mee te lezen en te posten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:20

tirzasarah10 schreef:

Wauw, wat een enorm lompe reactie van je arts :(:) Hopelijk komt er iets uit en kan hier iets aan gedaan worden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:33

Gaucho: de verhuizing overleeft? Het is altijd zoveel werk, maar zo fijn als je eenmaal over bent.

Roosch: leuk weekend Pinkpop gehad?

En Snippergroen ook een festival weekend in het vooruitzicht, geloof meteen dat Defqon één grote cardio workout is.

Thirzasarah: fijn dat er nu veel dingen onderzocht gaan worden. Hopelijk gaat het je helpen.

Wij zijn donderdag avond naar Texel gegaan, voor een paar nachtjes kamperen. Het gezonde eten is er wel wat bij ingeschoten := . En heel veel beweging zat er ook niet in omdat ik nog steeds erg benauwd ben en veel hoest. Deze week maar weer proberen te herpakken en hopelijk kan ik ook snel weer wandelen, fietsen en op de crosstrainer. Heeft niets met afvallen te maken maar heb wel eindelijk na twee jaar hem alleen gehoord te hebben op deze kampeer plek, deze kunnen fotograferen :D . Hij was zo aardig om om half zes naast mijn tent te komen roepen.
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:05

Relaxed, dat is toch niet valsspelen. Soms lukt het gewoon niet op eigen houtje.
En als een verkleining de oplossing is dan is dat toch mooi!
Mijn vorige buurvrouw heeft lipoedeem, die viel geen gram af.
Ook zij heeft een gbp gehad en nu is ze super slank.

Hier vorige week gewogen op de sportschool en zat op 66.5 kilo.
Ik kan zelfs smorgens m'n bovenste buikspieren zien, nu de onderste nog, maar daar zit nog een klein vetlaagje op :')
Ook het vet rond kont en bovenbenen is hardnekkig.
Ja het wordt minder, maar nog niet naar mijn zin.
Ben nu aan het kijken of koolhydraat beperkt voor mij werkt en of ik dat volhou.(max 100 gr koolhydraten per dag).

Sherani, mooie foto. Toen wij nog in Duitsland woonden hadden we echt mega veel fazanten.
En wat een lawaai maken doe krengen zeg _O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:36

Claudia: Herrie maken ze zeker, ik was ook in 1 keer wakker toen hij naast mijn tent kwam blèren.
Wat goed dat je buikspieren al zichtbaar worden! En zou het ook niet zijn dat het laatste stukje het lastigste is. Hopelijk werkt koolhydraat arm voor je. Ik zie in mijn app dat is vaak rond de 125 tot 135 gram zit, dan moet onder de 100 ook wel te doen zijn.

Relaxed: ik vind dat zeker niet valsspelen, het is gewoon een hulpmiddel, net als Saxenda dat is. Heb van een kennis gezien dat zonder het blijvend veranderen van je levensstijl ook een maag verkleining geen wondermiddel is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:51

Heerlijk weekend gehad. Wel vermoeiend, ik merk dat ik oud word. :))

Welkom nieuwelingen!

Lekker naar Texel!

Hier alles onder controle tot nu toe, ben daarstraks naar de winkel gewandeld voor wat beweging maar kwam per ongeluk terug met 3 B&J cookie dough want die waren bij de AH in de aanbieding. :')

Ga het zo inbouwen dat ik af en toe een beetje mag en dat het dan ook in het eetschema past.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:03

Aight schreef:
tirzasarah10 schreef:

ik lees vaak mee, maar reageer eigenlijk nooit en wil je toch een hart onder de riem steken :j Fijn dat ze je gaan doorlichten en je klachten serieus nemen. Hij had niet eerst lomp hoeven te zijn voordat ie de onderzoeken aanvraagt.
Spoiler:
hij kan alleen niet weten dat je al álles hebt geprobeerd om wat gewicht kwijt te raken, dus ik snap ergens zijn redenatie wel om te benoemen dat (te veel) overgewicht een enorme belasting op het lijf kan hebben

Dankjewel, ik snap de arts vanuit zijn ogen ook zeker maar de woordkeuze was niet heel gelukkig.

@relaxed, dankjewel! Ik heb ook schildklier problemen.. stom ding -O- geeft al sinds 2010 problemen bij mij.

@sharani, dankjewel:)

@roosch, waarom ben je over een geweldige ijs aanbieding begonnen :') als er iets is waar ik niet vanaf kan blijven is dat het wel! :D

Ik heb vandaag lifesum gedownload en ga toch proberen om het bij te houden. Ik had vandaag gek gegeten omdat ik tot 12 moest werken, douchen en om 13.30 in het ziekenhuis moest zijn. De uitkomst was 1538 calorieën, viel mij erg mee. Mijn mesthoop is vol en die moet helaas met de hand weer leeg gehaald, ik kom komende week zeker aan genoeg beweging :+