De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:37

purny schreef:
Luchtruim gaat verder op slot. Is eigenlijk wel goed voor de klimaatcrisis. Scheelt een hoop co2 nu

Wat is verder op slot?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:37

Tja dus dan zijn er effectief wel tekorten. Door het hamsteren. Dan ben je toch blij als je nog wat uit je eigen kast kan halen als je in de winkel geen maaltje bij elkaar kan pakken.

Wat er nu aan de hand is is wel een goede pas op de plaats voor de hele wereld, waarin mensen gaan zoeken naar andere oplossingen en even met de neus op de feiten gedrukt worden dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is in het leven en de wereld :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:42

Shadow0 schreef:
Ik opende een filmpje van een Australische techpersoon (Troy Hunt) en blijkbaar zijn ze in Australie ook wc-papier aan het hamsteren. Bizar.

Oh ja, ook in Noorwegen wordt er volop pleepapier gehamsterd. Is blijkbaar iets wat overal voorkomt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:42

Joman schreef:
Hahaa net op rtl4 nieuws interviewden ze een vent die veel wc papier gekocht. Zijn vrouw stond eraan te trekken in de supermarkt zei hij. Ze zetten de burgers mooi te kakken. Lekker voor ze.

Haha mooi met je smoel vooraan, kun je trots op zijn.
Leuk om te bewaren voor een jubileum feestje oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:43

Toch raar. Hier op bokt zitten normale burgers en wij vinden het allemaal debiel dat er in zulke aantallen wc papier wordt gekocht. Wat voor mensen zijn het dan die dat doen vraag ik me af?
Ik vind het totaal onbegrijpelijk; wat je moet met zoveel wc papier. Ik begrijp het gewoon echt niet. Maar misschien mis ik een heel essentieel iets, dan anderen overal ter wereld wel begrijpen?

pmarena

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:45

De meeste mensen zullen toch geen tig pakken pleepapier kopen neem ik aan, maar gewoon 1 of 2 megapakken op voorraad zetten? Dat tikt ook al lekker aan :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:45

bigone schreef:
250 doden in Italië in 24 uur, heftig.

Vind dit echt verschrikkelijk :(

Ik zie af en toe filmpjes dat de mensen in Italie in quarantaine op hun balkons staan te zingen en muziek staan te maken. Is mooi om te zien. Heeft ook iets heel triests

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:47

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat toen ik in de supermarkt was, en ik aardbeien aan het pakken was, ik het ineens enorm smerig vond dat er mensen bijstonden die letterlijk alle bakjes aardbeien aanraakten om de beste eruit te pakken. Wilde er bijna wat van zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:47

pmarena schreef:
De meeste mensen zullen toch geen tig pakken pleepapier kopen neem ik aan, maar gewoon 1 of 2 megapakken op voorraad zetten? Dat tikt ook al lekker aan :=

Blijkbaar gaan er mensen weg met karren vol wc papier.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:49

pmarena schreef:

Ik kwam een dame tegen met Dr hele kar vol toiletpapier en keukenrollen, ik had de neiging om het haar te vragen, ik mocht het niet van m'n dochter

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:49

Ik hield mijn hart vast voor het boodschappen doen, maar het viel mee, niet drukker als normaal, hoefde ook niet in de rij te wachten voor de kassa. Wc papier genoeg, ook een pak meegenomen, want de voorraad van 1 wc in huis was op (ieder wc heeft bij mij zijn eigen voorraad :)) ).
Hondenschool ging ook door, uitvoerig besproken, wij willen doorgaan. Maximaal 6 personen incl. lesgeeefster, in de open lucht, en de honden in mijn groep zijn allemaal honden met sociale beperkingen, wij houden altijd al afstand van elkaar. :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:51

Joman schreef:
purny schreef:
Luchtruim gaat verder op slot. Is eigenlijk wel goed voor de klimaatcrisis. Scheelt een hoop co2 nu

Wat is verder op slot?

Nederland weert twee weken lang vluchten uit China inclusief Hongkong, Iran, Italië, Zuid-Korea om het coronavirus. Dat heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zojuist bekendgemaakt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:52

App jumbo werkt niet eens meer, wilde fles witte wijn toevoegen gaat dus niet..

Denk maar flink wijn gaan hamsteren, merk je niet dat wc papier op is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:53

Joman schreef:
Toch raar. Hier op bokt zitten normale burgers en wij vinden het allemaal debiel dat er in zulke aantallen wc papier wordt gekocht. Wat voor mensen zijn het dan die dat doen vraag ik me af?
Ik vind het totaal onbegrijpelijk; wat je moet met zoveel wc papier. Ik begrijp het gewoon echt niet. Maar misschien mis ik een heel essentieel iets, dan anderen overal ter wereld wel begrijpen?

Massahysterie. Er zijn een paar preppers die in bulk wc-papier gaan kopen, een aantal mensen die oprecht in paniek raken ofzo, dan worden de schappen wat leger en dan gaan mensen opkopen. Niemand ziet zichzelf als 'zo'n gekkie' maar iedereen neemt een pak extra wc-papier mee in de supermarkt omdat ze bang zijn dat 'de gekkies' het anders de komende weken allemaal opkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:54

purny schreef:
Joman schreef:

Wat is verder op slot?

Nederland weert twee weken lang vluchten uit China inclusief Hongkong, Iran, Italië, Zuid-Korea om het coronavirus. Dat heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zojuist bekendgemaakt

Dat was in de persconferentie al bekend gemaakt.
En wat is er verder aan het op slot dan? Was het eerder ook al gedeeltelijk op slot, dat je het woord verder gebruikt?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:55

Popstra schreef:
bigone schreef:
250 doden in Italië in 24 uur, heftig.

Ik zie af en toe filmpjes dat de mensen in Italie in quarantaine op hun balkons staan te zingen en muziek staan te maken. Is mooi om te zien. Heeft ook iets heel triests

En 2500 nieuwe besmettingen, ondanks de vrijwel lockdown.....

Je zou toch denken dat Nederland en de rest van Europa nu wakker schrikken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:55

Dat heb ik dan gemist. Dit topic gaat zo snel. Ik dacht dat het nog niet was genoemd hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:58

Arabesk schreef:
Popstra schreef:

Die mensen waren misschien al besmet voor de lockdown? Pas na enige tijd vertoon je symptomen en dan zal pas worden getest.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:59

Vindt het ook wel onwerkelijk hoe aan de ene kant er zoveel gebeurd en aan de andere kant m'n werk gewoon doorgaat waardoor voor collega's hun dagen eigenijk niet anders zijn dan anders.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:00

Arabesk schreef:
Popstra schreef:

Het zal een aantal dagen duren voordat de besmettingen minder worden door een lockdown. Mensen die daarvoor besmet geraakt zijn komen nu nog naar voren.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:00

Serieus, via 2ehand verkooppaginas op fb te koop, toiletpapier :')
Stelletje droeftoeters...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:01

juval schreef:
Wistaire schreef:

Mensen die hier aan mee hebben geholpen moeten zich diep schamen :n

kwam deze op facebook tegen.. wel toepasselijk:
[ [url=m/VZVGXd.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-
Dank je, dat had ik net nodig.
Zo schandalig, dat gehamster. Ik ben zo boos. Hoop dat ik morgen nog brood kan kopen, of anders volkorenmeel, dan ga ik zelf wel bakken :')
Zo asociaal en onnodig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:02

moonsparkle schreef:
Giolli schreef:
Bij de Supermarkten hier wordt een limiet van 2 stuks per persoon gehanteerd voor pcm.

Waar is hier?

Sorry, regio achterhoek.

Edit: iedereen die trouwens boos is over het hamsteren. De verwachtingen zijn dat dit binnen 48 uur weer normaal is, wanneer mensen zien dat de schappen gewoon weer gevuld worden. (En ze 24 pakken pleepapier voor niks hebben gekocht)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:04

Giolli schreef:
moonsparkle schreef:
Waar is hier?

Sorry, regio achterhoek.

Edit: iedereen die trouwens boos is over het hamsteren. De verwachtingen zijn dat dit binnen 48 uur weer normaal is, wanneer mensen zien dat de schappen gewoon weer gevuld worden. (En ze 24 pakken pleepapier voor niks hebben gekocht)

Op en gegeven moment zijn de mensen voorzien, dan is er ook niet veel meer om te hamsteren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:05

Wat ik net op de radio hoorde, dat zie je nu ook wel.
Zo'n crisis brengt het slechtste in de mens naar boven, of juist het goede.

Het slechte zie je nu ook wel, ruzie maken om een parkeerplaats om maar eerder de supermarkt in te kunnen, elkaar bijna te lijf gaan voor een paar pakken toiletrollen, hele treden tomatensaus meenemen en schijt hebben aan een ander die dan niets heeft.
Zelf niet gaan werken omdat je verkouden bent, maar wel evengoed in een overvolle supermarkt de boodschappenwagen volladen.
En een ander die wel werkt en na het werkt boodschappen doet, die vindt de lege schappen.

Of de moskeeën met het vrijdagmiddaggebed, sommige waren wel dicht maar anderen hadden er schijt aan en lachten om het corona.
Gewoon met honderden bij elkaar vanwege het vrijdagmiddag gebed.