Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 07:40

Hier gisteren een klein rondje gelopen. Het opbouwen na de zwangerschap gaat goed. Dus langzaamaan gaan we weer richting 3km en dan weer verder uitbouwen *\o/*

Mandyy

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:55

Wat mooi om de slang te zien (op de foto haha).
Ik zou echt bang zijn dat ik er per ongeluk op was gaan staan. :o

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:56

Wooow dat is een mooie slang SV. Veel plezier vandaag met trailen.

Musli goed gedaan! Hoe lang geleden ben je bevallen?

Shiraie, veel succes! Rustigaan doen, niet te veel ineens willen. En niet te snel lopen. Samen met iemand anders beginnen kan vaak wel helpen om mekaar te blijven stimuleren. En als je samen met iemand gaat lopen, ga je vaak ook niet te snel omdat je dan blijft babbelen. En ik ben het eens met SV, ik het begin ga er er niet veel van afvallen.

Die warmte is ook echt niets voor mij. Ik ben gisteren s avonds pas geweest en het weer was echt perfect! Ik doe dit normaal nooit omdat ik nogal tot laat werk en we vaak pas om 20u30 kunnen avondeten. En dan ben ik ook vaak al heel moe van te werken Maar het is voor herhaling vatbaar, zeker in het weekend.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:58

@Gem, zag ik op Strava dat je in Luxemburg bent? Wij gaan de 3 lussen van de Mullerthaltrail lopen tijdens onze vakantie binnen 4 weken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:02

Katharinaa schreef:

Musli goed gedaan! Hoe lang geleden ben je bevallen?.

Het is nu 5 maanden geleden. En ben zo'n 4 weken geleden weer begonnen met rustig opbouwen... :)

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:43

Supervixen schreef:
Welkom shiraie, trek een hardloopoutfit aan met een paar goede schoenen, zoek een schema voor opbouw tot 5km en begin.
Of begin zonder schema. Kan allemaal. Drie keer per week gaan lopen, dan kun je wat conditie opbouwen.
Runkeeper heeft geloof ik een schema tot 5km.

Afvallen doe je trouwens het beste door je voedingspatroon te veranderen. Sporten heeft daar niet een heel groot aandeel in, zeker als je net begint. Maar het helpt wel mee natuurlijk.
Succes!

Klopt inderdaad. Mijn voedingspatroon heb ik al veranderd en dit gaat nu 2 weken goed. Ben iets afgevallen. Maar ik wil daarnaast gewoon nog iets doen van beweging. Ook voor mijn conditie. Ik kan nu net 500 meter hardlopen. :o Interval! _O-

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:46

Katharinaa schreef:

Musli goed gedaan! Hoe lang geleden ben je bevallen?

Shiraie, veel succes! Rustigaan doen, niet te veel ineens willen. En niet te snel lopen. Samen met iemand anders beginnen kan vaak wel helpen om mekaar te blijven stimuleren. En als je samen met iemand gaat lopen, ga je vaak ook niet te snel omdat je dan blijft babbelen. En ik ben het eens met SV, ik het begin ga er er niet veel van afvallen.

Die warmte is ook echt niets voor mij. Ik ben gisteren s avonds pas geweest en het weer was echt perfect! Ik doe dit normaal nooit omdat ik nogal tot laat werk en we vaak pas om 20u30 kunnen avondeten. En dan ben ik ook vaak al heel moe van te werken Maar het is voor herhaling vatbaar, zeker in het weekend.

Dankjewel Katharinaa :) Ik denk dat ik begin met een klein rondje interval. En dan rondje dan steeds groter maak. Ik heb een horloge dat bijhoud hoeveel je hebt gelopen. Ik denk echt dat ik nu maar 500 meter kan hardlopen. Echt schandalig zo slecht is mijn conditie :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:15

Niks om je voor te schamen, zo ben ik ook begonnen en vele anderen ook.

Vanmorgen 23,5km getraild. Heerlijk gelopen, stuk beter deze temperaturen. Alleen een beetje stijve, pijnlijke knie nu na een tijdje stilzitten. Zit iets niet helemaal lekker. Even in de gaten houden.

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:31

Supervixen schreef:

Vanmorgen 23,5km getraild. Heerlijk gelopen, stuk beter deze temperaturen. Alleen een beetje stijve, pijnlijke knie nu na een tijdje stilzitten. Zit iets niet helemaal lekker. Even in de gaten houden.

Oei, even in de gaten houden inderdaad :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:01

Even rustig aan! :(:)

Ik ben vanochtend ook geweest. Vond het nog steeds te warm eigenlijk. :o

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:06

Ik heb vanochtend ook gelopen, in de zon was het mij ook te warm. Ik was te snel gestart, dus bij 5,5 gestopt. Volgende keer wil ik verder, en moet ik dus langzamer starten.
Maar nu met toch nog veel zon, was 5,5 ver zat.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:41

Ik heb vanmorgen ook gelopen rond half 11, lekker afwisselend weertje. Ik heb wind, zon, bewolking en regen gehad. Variërend van een paar spetters tot een fikse hoosbui, gelukkig vlakbij huis op de terugweg. Het was een heerlijk rondje, ik zat er lekker in en dacht; laat ik mijn route uitbouwen, maar eenmaal thuis bleek deze route ook maar 10K te zijn. Echt suf. Volgende keer loop ik hem door tot de sportschool dan is hij in ieder geval 2-3 km langer..

SV; weer een slang. Misschien moeten we de "na corona voor hardloopmeting" maar verplaatsen, haha. Nee hoor, tof dat je er nog eentje bent tegengekomen. Zo kort op elkaar.

Musli; goed bezig, mooi hoor al op 3k, zo kort op je opbouw en dat na een bevalling, knap hoor!

Shiraie; leuk dat je bent gaan lopen. Ik ben zelf in okt begonnen via een hardloopschema. Ik vond dat zelf heel handig. Veel succes! En laat je niet gek maken door wat je hoort, ziet, leest, iedereen is ooit begonnen en dan niet met een marathon, maar met meters maken, komt vast goed!

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:02

Supervixen schreef:

Thanks! :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:10

@ SV : leuke plaatjes weer, jij komt echt altijd toffe dieren tegen!! Vervelend van je knie, hoe gaat het er vandaag mee?

@ Shiraie: welkom!! Qua afvallen sluit ik me bij SV aan, een diëtiste heeft me ooit verteld dat het 85% voeding en "maar" 15% sport is. Al vind ik het zelf wel een vicieuze cirkel: als ik veel sport eet ik beter en als ik beter eet ben ik meer geneigd om te sporten. En euhm, elke meter is er eentje hé!! Je conditie zal ook snel verbeteren!
Probeer niet te snel van start te gaan, trouwens, daar maakte ik mij wel eens schuldig aan. Nu ja, nu nog eigenlijk... Voor mij is het daarom handig om op hartslag te lopen.

@ Musli: super!! Leuk dat het zo goed gaat, voor je het weet zit je weer aan die 5K!

@ Katharinaa: hoe warm was het dan nog? Ik was van de week 's avonds gaan rijden (om 21u ofzo) en toen vond ik het echt nog drukkend. Was wel woensdag ofzo geloof ik.

@ Mandy & Morris: goed bezig!! 't Was idd wel warm, maar bij ons was er ook wel serieus (tegen)wind, dus dat scheelt.

@ Mama:haha dat heb ik soms ook, en dan denk ik "oh dat was écht verder". Nee dus. Of 100 meter.

Ik deed gisteren de Trenara Virtual Race,5K. Ik had géén zin, ik had spaghettibenen, ik had hoofdpijn, mijn planning liep in de soep, maar ik "moest" van mezelf gisteren gaan. Vandaag heb ik een recuperatieloopje aan heeeeeel traaaaaaag tempooooooooooo en morgen heb ik eigenlijk geen tijd (tenzij ik na de paardrijles ga, maar da's meestal niet zo'n strak plan). En 30 juni was de laatste dag. Ik sprak met mezelf af dat ik onder de 30 minuten moest, anders moest ik alsnog terug... 't Liep voor geen meter!!! Het leek de hele tijd wind tegen of wind van alle kanten, ik had dan ook natuurlijk mijn gewone route door de velden omdat ik niet graag op het asfalt loop, er was idioot veel volk onderweg (MTB, paarden, moto's, wandelaars, ...), de wegen lagen te los... Afin, alles zat tegen!!!
Maar... Ik was er op 29'10" en moet dus niet meer terug van mezelf :+ *\o/*

Vandaag dus recuperatieloopje van 7 km geloof ik, ik ga met een vriendin die 50" rustig moet lopen dus dat zal wel ongeveer uitkomen.
Woensdag heb ik een interval staan maar die ga ik skippen denk ik, want op donderdag heb ik de lactaattest. Lijkt me interval genoeg...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:19

SV is het beter met je knie vandaag?

@Memuska, Goed gedaan!! Dat is nog dik onder de 30 minuten!

Ja in de week was het nog veel te warm 's avonds, maar zaterdag was het perfect, ik denk nog geen eens 20 graden en bewolkt en er was net regen gevallen.

Gisterenavond heb ik 30km gelopen, mijn verste afstand tot nu toe! Het ging goed, ben er blij mee. Vandaag ook niet echt stijf. Het was nog vrij warm, vooral in het begin, maar toch goed te doen. Deze week ziet het weerbericht er alleszins veel beter uit om te sporten.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:29

Super Katharinaa!!!! Wauw!
Deze week is het idd heel wat aangenamer.

Mijn loopje vanochtend ging prima, dik 7 km aan 7:21 (ok, beetje te snel naar de norm maar coach Trenara zei er niks van), en bijgebabbeld!

*edit* Strava zegt 7,95, dus héél dik 7 km ;-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:26

Dat noemen we toch gewoon 8km :D

Knie doet helaas nog zeer, dus even rustig aan.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:12

Na een paar maanden hardlopen met Start to Run schema's meld ik me toch ook maar eens hier.
Ik heb de start to run schema's gevolgd vanaf begin april, met af en toe pauzes of stapjes terug omdat ik het te zwaar vond.

Ik loop momenteel 2 keer 15 minuten met 3 minuten wandelen er tussen.
Hier mensen die fitbit gebruiken voor het hardlopen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:35

@ SV: behalve t.o.v. Trenara, want die zei dat ik maar 7 mocht ;-) Vervelend van je knie! Hopelijk snel beter!

@ NikieV: welkom! Geen Fitbit hier. Je woont niet ver van mij, ik ben van Lille :-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:38

Ik heb wel een Fitbit maar gebruik voor het hardlopen de app Strava.
Is Fitbit handig met hardlopen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:49

Ik heb dan toch een nieuw horloge gekocht: de Polar Vantage M!

Die ga ik nu gebruiken voor 't sporten en de Apple Watch hou ik voor "gewoon".
Tadaaaa.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:00

Oh leuk Memuska, veel plezier ermee! En veel succes morgen met je lactaattest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:01

Lekker, ben heel benieuwd hoe hij bevalt! Maar je gaat hem dus niet de hele dag dragen, krijg je dan wel goed inzicht in je dag?

Ik heb vanmorgen 13km in de stromende regen gelopen. Knie gaat weer redelijk goed, maar durfde het trailen nog niet aan. Dan maak je toch vaak nog gekke bewegingen.
Net nog lekker relaxed 6km uitgelopen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:30

Katharinaa schreef:
Oh leuk Memuska, veel plezier ermee! En veel succes morgen met je lactaattest.

Thanks! *\o/*
Trenara zal wel boos worden, want ik het kader daarvan heb ik vandaag de intervaltraining overgeslagen.

Supervixen schreef:
Lekker, ben heel benieuwd hoe hij bevalt! Maar je gaat hem dus niet de hele dag dragen, krijg je dan wel goed inzicht in je dag?

Ik ga 'm echt enkel voor het sporten gebruiken. Ik vind 'm niet mooi genoeg om de hele dag aan te houden én ik ben nogal verknocht aan de Apple, werkt toch allemaal wat leuker samen :D
Maar ik heb al wel ontdekt dat de gegevens van Polar via Strava ook wel naar de Apple worden doorgestuurd dus ik moet iig geen dubbele bewegingsminuten doen ofzo :+

Goed van je knie, doe idd maar voorzichtig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:44

Ik heb gisteren 1000/100 x 3 gelopen.
En wonder boven wonder ging dat prima.
Opbouwen is dus heel goed gegaan.

Volgende keer maar zonder de wandelpauzes en vanuit daar afstand weer verder uitbouwen. Ik ben erg blij *\o/*

(5mnd geleden bevallen)