[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 18:22

Mooi zeg! Motivatie om vol te houden :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 19:19

Daith was bij mij ook makkelijker dan bijvoorbeeld tweede/derde gaatje. Maar dat komt denk ik doordat m'n haar daar niet aan kan blijven haken.

Ik wil ooit een rook (liefst dubbele), maar ik ben bang vanwege alle verhalen die ik hoor. :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 19:39

lletam schreef:
Mooi zeg! Motivatie om vol te houden :D

Zeker doen ! Vind daith sieraden altijd zo mooi staan

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 12:32

Ik hoop toch echt dat het bovenste bultje goed komt. Die aan de voorkant wordt wel kleiner gelukkig. Spray nu 2x per dag met zoutoplossing.

Afbeelding
Kan pas volgende week zaterdag terecht bij de piercer.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 12:37

xxxmh schreef:
Ik hoop toch echt dat het bovenste bultje goed komt. Die aan de voorkant wordt wel kleiner gelukkig. Spray nu 2x per dag met zoutoplossing.

[ Afbeelding ]
Kan pas volgende week zaterdag terecht bij de piercer.

Dit ziet er akelig geïrriteerd uit... ik vind 1,5 week wachten best lang.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 12:42

Ja kan niet anders, er is geen plek eerder en doordeweeks werk ik gewoon. Heb er gelukkig geen last van qua pijn ofzo. Alleen die bult. Ik denk dat er iets te lang het lange sieraad in heeft gezeten maar een kortere gaat nu ook niet passen. In die onderste wel. Toch wel een beetje spijt dat ik ze genomen heb. Had gehoopt dat ze wat sneller zouden genezen. Heb ze nu bijna 7 maanden. Had al gewisseld na 2 maanden naar een korter staafje maar na paar maanden waren ze ontstoken en toen had hij er weer even 2 langere staafjes in gezet en die moest ik eind augustus laten wisselen. Nog geen tijd voor gehad vandaar pas volgende week zaterdag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:53

Voordat ik ging vandaag:
Afbeelding

Nadat ik geweest was :D
Afbeelding
Blij mee! <3

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:20

Heel mooi ! Ook de 2 die gewisseld zijn

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:59

Ik heb sinds kort besloten om een Industrial piercing te gaan, en die wil ik volgende week Vrijdag (12-09) laten zetten..

En daarna heb ik gelukkig een week vrij, zo dat ik er aan kan wennen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:28

Siggislief schreef:
Ik heb sinds kort besloten om een Industrial piercing te gaan, en die wil ik volgende week Vrijdag (12-09) laten zetten..

Gaaf! :D Succes.. Ik heb nog niet veel geslaagde industrials gezien. Het schijnt een pain in the ass te zijn om te genezen én het is heel erg belangrijk hoe hij gezet/geplaatst wordt.

Heb je al laten bekijken of je de anatomie hebt voor een industrial? Anders zou het best nog eens zo kunnen zijn dat ze je afraden om hem te laten zetten, of dat het gewoon niet mogelijk is. Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:01

Ze zien er altijd zo gaaf uit en heb ooit getwijfeld maar idd de verhalen mbt uitgroeien enz hielden me tegen.
Benieuwd waar je m gaat zetten, succes vast !

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:20

MuSLi schreef:
Siggislief schreef:

Gaaf! :D Succes.. Ik heb nog niet veel geslaagde industrials gezien. Het schijnt een pain in the ass te zijn om te genezen én het is heel erg belangrijk hoe hij gezet/geplaatst wordt.

Heb je al laten bekijken of je de anatomie hebt voor een industrial? Anders zou het best nog eens zo kunnen zijn dat ze je afraden om hem te laten zetten, of dat het gewoon niet mogelijk is. Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! :j

Heel eerlijk gezegd heb ik gewoon gezegd die wil ik en die neem ik dus heb niks met mijn Anatomie laten doen.

En ik wou gewoon een zaak binnen lopen om hem te laten zetten.
Had wel een zaak in gedachten in Centrum van Amsterdam.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:40

Siggislief schreef:
MuSLi schreef:

Heel eerlijk gezegd heb ik gewoon gezegd die wil ik en die neem ik dus heb niks met mijn Anatomie laten doen.

Een goede piercer zal voor het zetten altijd eerst je anatomie checken, maar dat gebeurt gewoon tijdens de afspraak zelf. Als een piercer zegt dat je de anatomie niet hebt, dan gewoon niet doen. Het is de ellende echt niet waard. Je kunt dan bijvoorbeeld wel een helix en forward helix laten zetten en ze met een kettinkje verbinden zodra ze geheeld zijn. Of bijvoorbeeld een verticale industrial (al is het succes daarvan ook erg afhankelijk van de anatomie van je oor).

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:05

Siggislief schreef:

En ik wou gewoon een zaak binnen lopen om hem te laten zetten.
Had wel een zaak in gedachten in Centrum van Amsterdam.

Ik zou me dan toch stiekem even iets beter inlezen in deze piercing, want het schijnt een van de lastigste piercings te zijn om goed te zetten en om goed te laten genezen. Ze staan bekend om uitgroeien en ontsteken (irriteren en vormen van bultjes) door foutieve plaatsing en ontstaan van druk. Je hebt echt een professionele piercer nodig, niet eentje ergens zomaar op een hoek, om deze piercing een succes te maken -O- en jezelf daarmee een hoop ellende te besparen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:49

Iemand bekend met plaatsen waar je eventueel een sierraad zou kunnen verkopen? Heb een supermooie 18k gouden bloem van Culet, 8mm. Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet van het goud. Dus heb hem vervangen voor wat anders. Maar nu ligt hij maar te liggen. Dat is zonde -O-

De lengte van het staafje kan nog kosteloos gewisseld worden, naar 5 of 6mm. Dat biedt Culet aan. Die smelten het oude staafje weer om naar iets nieuws...

Iemand tips? :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:58

Op vinted? Of kijken of je 'm bij een piercer kunt inruilen op iets anders

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:52

Bij de piercer eens even aankaarten is wel een goed idee :) kan me niet voorstellen dat ik niet iemand anders blij kan maken ermee...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:24

Ik twijfel over 1 van mijn piercings. Heb nu al 3 of 4 jaar mijn tepel piercings alleen 1 zat altijd al wat scheef maar krijg nu de indruk dat die gaat uitgroeien.
Wat is verstandig, uithalen dicht groeien en dan nieuw.
Of eerst informeren bij piercer wat te doen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:08

Ik zou eerst even informeren, misschien heeft hij/zij nog tips om hem te redden... Opnieuw zetten met littekenweefsel is ook geen pretje :x

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:11

Ik had precies hetzelfde en kreeg als advies eruit halen. Je kunt het namelijk niet voorkomen en hoe minder littekenweefsel hoe beter.

Ik durf nog niet opnieuw :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:25

Ben er echt blij mee, maarja baak nu dubbel zo hard dat die ene moeilijk doet. Binnenkort maar eens langs de shop.

Als die eruit moet, hoop ik dat snel dicht gegroeid is want met 1 lopen vind ik persoonlijk helemaal niets.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:04

Bij mij wassie echt met een uur al dicht :')
Na 2 dagen leek het alsof er niks gebeurd was.

Ik denk dat je vrij snel opnieuw kan piercrn hoor

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:36

Echt zo snel al?? Ik heb mijne al 3 jaar dus verwacht dat het best een tijdje gaat duren

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:49

Ik had mijne ook 5 jaar ofzo maar was echt zo dicht. Niet helemaal van binnen genezen natuurlijk maar had er toen niet zomaar weer een piercing in kunnen doen. Weefsel gaat natuurlijk nog sneller dan kraakbeen

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:24

Jester_ schreef:
Ik had mijne ook 5 jaar ofzo maar was echt zo dicht. Niet helemaal van binnen genezen natuurlijk maar had er toen niet zomaar weer een piercing in kunnen doen. Weefsel gaat natuurlijk nog sneller dan kraakbeen

Oh dat zou wel super zijn. Wil dan niet te lang wachten, anders ga ik het echt missen ben ik bang.