Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:05

Laura82 schreef:
Hahaha Finnens, kan me voorstellen dat je dan wel ff raar staat te kijken :+
Gewicht kan rare dingen doen. Viel laatst voor geen meter af, expres ff paar dagen niet op weegschaal gaan staan omdat het idd nogal demotiverend kan werken. Ga ik na een (hele goede) week weer staan, bijna een kg zwaarder :oo
Volgende dag nog maar een keer, toen gelukkig ruim onder het gewicht van de week daarvoor.

Ik zou eigenlijk dat ding uit t raam moeten gooien, maar dat kan ik toch niet zo goed, geeft me toch ook een stukje houvast. Denk dat ik m maar een tijd op zolder ga zetten, moet ik m naar beneden halen als ik op vlakke ondergrond wil wegen, dan gaat t niet zomaar meer in t voorbijgaan :+

Soms wel goed, zoals ik laatst niet begreep waarom mijn weegschaal drie of vier dagen achter elkaar hetzelfde gewicht aan gaf, terwijl de spiegel anders toonde...

In januari had ik een bovenbeenomtrek van 70cm en nu 68cm... Dus er gebeurt toch echt wel wat. Veel belangrijker dan dat gewicht!

Oh en ja ik heb vrij stevige bovenbenen :') Dat is ook meteen het enige dat ik niet mooi aan mezelf vind... Maar de aanhouder wint!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:08

Ik vind dat meten maar lastig... om t iedere keer op dezelfde plek en even strak te doen. Heb het laatst wel gedaan, ben benieuwd of ik de vooruitgang nu wel ga zien.
In de spiegel zie ik t wel, en mn man ziet t ook. Dus t gaat iig vooruit :D

De spiegel vind ik overigens nog weleens een lastige, want mn hoofd ziet de ene dag iets heel anders dan de andere, afhankelijk van mn bui :o

MarlindeRooz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:39

Ik zat dus mooi in de Pizza Hut in Keulen een salade te vreten. |o
Ben vorige week ziek geweest en daarna ging ik op vakantie, dus heel rare week gehad wat betreft eten.

En er ligt hier al sinds 14 een doos belgische chocola en een doos milka pralines op mijn bureau. Dat trekt me echt totaal niet... Maar een zak chips. :x Gewoon die combinatie van knapperig en zout vind ik heerlijk! Maar mag van mezelf alleen in het weekend.

Ben nog niet helemaal fit dus heb weinig eetlust, zelfs chips kan ik me niet meer ziek in eten zoals eerst. :n

Zondag bijna niet geslapen want mijn vriend is ziek geworden op vakantie, dus heb de hele middag geslapen.
O: afbak broodje
L: -
T: chips
A: Bloemkool, gebakken aardappelen en kaas
T: Chips ( :') )

Vandaag al wat beter! :D
L: mini ciabatta met groene pesto en parmazaanse kaas (enige wat ik in huis had)
T: Fruitella (1 rol :') )
A: stamppot boerenkool met vega worst
T: komkommer

Ga zo even kijken wat er allemaal in de aanbieding is deze week zodat ik straks gezonde boodschappen kan halen. Ook ga ik even een weegschaal halen zometeen. Die heb ik niet eens. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:42

MarlindeRooz, ben jij vegetarisch? Of kan jij vergelijken met gewoon vlees?
Ik vraag me namelijk af of vegaworst een beetje te vergelijken is met gewone rookworst, omdat ik geen varken meer eet :+ En ik ga dat vet missen bij stamppotten... :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:44

Ja ik ben vegetarisch! Geen idee hoe een vega rookworst smaakt, die eet ik nooit. Dit zijn vega braadworsten en die vind ik erg lekker! :D Maar ik eet ze meer voor de eiwitten etc, omdat ik anders enorme honger krijg als ik alleen aardappelen / boerenkool eet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:48

Ik heb nooit gemeten. Dat ik om de haverklap nieuwe broeken moest kopen omdat de boel weer van m'n kont zakte was voor mij bewijs genoeg. Het kan wel heel motiverend werken als je een tijdje stilstaat qua gewicht maar wel in centimeters afneemt, gelukkig heb ik nooit langer dan een week of 2 stilgestaan zonder dat er een directe verklaring voor was. Van 125 naar 78, dan krijg je ongeveer dit qua centimeters :+

Afbeelding

Lijstje voor vandaag;

O: yoghurt, Weetabix, banaan, beetje honing
L: roggebrood met 20+ smeerkaas en een plak jong belegen kaas (dubbel kaas, guilty pleasure }:0 )
A: Pizza caprese (nog meer kaas :') )

Morgen beter...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:49

holy crap! KNAP!!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:49

De foto had bijna iets weg van photoshop :') maar super zeg!! ongelooflijk knap dat je dat gedaan gekregen hebt! mag je fier op zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:00

Je bent net zo lang als ik en net zo zwaar ongeveer... Maar toch zie ik er veel voller uit! Vaag haha! :P
Maar gaaf zo'n broek-vergelijk foto! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:03

Wauw black_kelpie!! Super knap _/-\o_

Die losser zittende broeken zijn zeker goede motivatie! Helaas ben ik de afgelopen 12 kg nog geen maat gezakt >;) wel riem gaatje strakker, en laatst eens broek maat kleiner gepast, kan bijna *\o/* en het zit allemaal mooier, dus het gaat zeker de goede kant op :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:07

Ik ben nu nog maar -5à6 kg, zeker niet genoeg om een kledingmaat kleiner, maar merk ook dat het nu gewoon allemaal mooier past (en nergens van die verschrikkelijke rollen die zo bulken bah)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:12

Al mijn vet zit op mijn kont / bovenbenen dus ik hoop dat ik snel een broekmaat kleiner pas. :P

Wil van 30-31 (40) naar 29 gaan. Dat is ongeveer 38. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:15

MarlindeRooz schreef:
Al mijn vet zit op mijn kont / bovenbenen dus ik hoop dat ik snel een broekmaat kleiner pas. :P

Wil van 30-31 (40) naar 29 gaan. Dat is ongeveer 38. :D

Moet je wel hetzelfde merk nemen... -O-

En zelfs dan wil het nog wel eens verschillen... -O-

Zo pastte ik twee exact dezelfde modellen van Mustang, zelfde kleur!! Allebei volgens het kaartje maat 29 maar de een zat ruimer dan de andere... Ik vond het echt absurd!

En zo heb ik helaas nog wel wat voorbeelden...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:16

misschien is die andere al wat meer gepast geweest en daar door al wat rek? :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:17

Janine1990 schreef:
holy crap! KNAP!!!

The_Cat schreef:
De foto had bijna iets weg van photoshop :') maar super zeg!! ongelooflijk knap dat je dat gedaan gekregen hebt! mag je fier op zijn

Thanks :D Ik ben er zeker trots op, ook al heb ik helemaal niet het gevoel dat ik er nou zo vreselijk veel moeite voor heb moeten doen.

MarlindeRooz schreef:
Je bent net zo lang als ik en net zo zwaar ongeveer... Maar toch zie ik er veel voller uit! Vaag haha! :P
Maar gaaf zo'n broek-vergelijk foto! :D

Als je heel smal gebouwd bent kan dat goed, maar het kan ook voor een groot deel in je hoofd zitten. Ik voel me nog steeds dik, dat ben ik 10 jaar geweest, maar als ik deze foto zie dan zie ik heus wel dat ik niet dik meer ben. En bij een minder flatteuze foto zie ik ineens weer de oude ik. Een realistisch zelfbeeld hebben is soms verdomd lastig.

Laura82 schreef:
Wauw black_kelpie!! Super knap _/-\o_

Die losser zittende broeken zijn zeker goede motivatie! Helaas ben ik de afgelopen 12 kg nog geen maat gezakt >;) wel riem gaatje strakker, en laatst eens broek maat kleiner gepast, kan bijna *\o/* en het zit allemaal mooier, dus het gaat zeker de goede kant op :D

Wees blij! Ik heb het afgelopen jaar zonder overdrijven ruim 1500 euro uitgeven aan kleding/sportkleding/paardrijkleding omdat ik helemaal niets meer paste. Tot ondergoed aan toe. En daarnaast nog een hoop gekregen van familie. En als je in m'n kast kijkt is het nog steeds een zielig zootje, want de helft van wat ik gekocht heb past ook al niet meer :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:19

Das het enige waar ik bang voor heb, ik heb 2 super leuke paardrijbroeken :') zou zo niet leuk zijn als die niet meer zouden pas :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:21

Whaha goed om te horen dat ik niet de enigste ben die de weegschaal soms niet snapt :') Ik weeg om de 2 dagen ongeveer.

Wat knap black_kelpie! Goeie vergelijkingsfoto :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:32

Haha financieel is het idd niet fijn om steeds nieuwe kleding te moeten kopen. Maar ik baal wel dat ik nog steeds niet in mn favoriete winkels kan shoppen omdat ze maar tot maat 42 hebben. Natuurlijk is er genoeg te vinden in grotere maten, maar ik heb al zó vaak dingen niet naar wens kunnen kopen omdat het er gewoon niet in mn maat was. Daar ben ik gewoon klaar mee. Doe je zo hard je best, gaan die maten er nog niet af. Ben ik klaar mee, en ik koop ook niets meer in maat 44. Dus ik mag bidden dat voor de zomer die maat er wel af is, anders kom ik nogal wat te kort, de afgelopen zomers alleen positiekleding gedragen :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:49

Goed bezig black_kelpie!

Vervelend dat je wel zoveel bent afgevallen maar nog geen kleinere maat hebt, moet voor de zomer dan vast goedkomen laura82

Vind je weetjes altijd leuk om te lezen secrible

Mijn lijstje vandaag, was weer ietsje aangekomen dus moet er weer even aan denken.
Vorige week iets teveel bier + snacks gehad. En dat zonder carnaval gevierd te hebben :+

O/L: 2 snedes zonnebloempitbrood (85g) met filet americain en rucola
T: 2 blokjes pure chocolade, appel kaneel muffin (120kcal) en 100g waspeen
A: pesto risotto met zalm en sperziebonen

B: vanavond waarschijnlijk nog even naar de fitness

Kcal: 1445, khd 180g, protein 64g, fat 50g.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:00

Jaa ik koop altijd broeken bij Only of Hilfiger haha. Die blijven me ook wel passen want die zijn stretch. :P Echte spijkerbroeken pas ik niet eens, omdat ik zulke brede heupen en smalle taille heb. :P

Zal eens een foto plaatsen van mijn figuur :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:01

Ben heel erg benieuwd!
Heb weliswaar geen brede heupen, maar wel flinke bovenbenen. Maar Only heeft mij nooit gepast ;(
Lang leve de Lange Dame _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:05

Deze foto was eind september, paar kilo geleden. :P

Afbeelding

Deze vandaag, in een zwarte broek, dat scheelt veel. Had voor de gelegenheid even mijn shirt in mijn broek gedaan haha.
Afbeelding
Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:07

Bij broeken maakt het model ook echt wel veel uit, in de ene broek lijken mijn bovenbenen veel dikker als in de andere broek...

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:09

Bij mij scheelt 5 kilo juist in broekmaat 38/40 en 36/38 :))
Ben een tijdje bezig geweest met stabiel blijven, omdat het even snel genoeg was gegaan. Nu al bijna twee maanden 69 kilo. Ga nog een maandje stabiel proberen te blijven en dan nog drie laatste kilo's *\o/*
Ga vanaf dan ook weer wat actiever meepraten, gaat snel hier en leuk dat er zi veel mensen actief meepraten :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:11

Black_Kelpie heeft haar benen wel iets verder uit elkaar staan, maar ik begrijp wel wat je bedoelt...

Je ziet er ook helemaal niet lang uit!

En ik ben best wel zwaarder dan jullie, maar moet toch eens kijken of ik nog een foto van mezelf heb waar ik helemaal op sta, want qua postuur verschil het niet heel erg veel denk ik. Ben alleen wat breder in de schouders dan jullie twee.

Zo bijzonder hoe dat allemaal verschillen kan he...