Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:De eerste minuten gaan sowieso niet zo fijn, doe ze altijd heel langzaam tot de ledematen doorkrijgen wat de bedoeling is. Tweede blokje gaat bij mij het fijnst en dan indd oppassen dat je niet te snel gaat, al voel ik me een slak soms...
Mijn ademhaling is sowieso iets mee, iets met mijn neus en volgens mij scheve schotten ofzo. Ik kan vanaf kinds af aan al niet tegen de wind in fietsen en ook zijwind is lastig. Dus adem al erg vlot door de mond en kan wel praten, maar dan raak ik later achterop. Herstel wel vrij snel, dus dat neem ik maar als leidraad.
Dus Mistral, ik weet niet of ik veel kan kletsen tijdens de colorrun, wil je nu nog wel oplopen?
hwn schreef:Mijn vraag was wat ik kan eten om niet verder af te vallen, zonder dat ik hierbij mijn cholesterol verhoog. Zal even proberen met voor of na iedere loopsessie een banaan te eten mss, zou ook "dikmaker" zijn (niet dat ik dik hoef te worden, maar BMI onder 20 wil ik niet.
Voor diegenen die geantwoord hebben ivm cholesterol: heb idd al gehoord van die omega 3 en aanverwanten, maar die zouden de triglyceriden verlagen, en die zijn ok bij mij, was vooral LDL en HDL die te hoog zijn (echter nog niet laten opmeten sinds mijn start-to-run)
Romyv schreef:Koolhydraten
tot 20 min na je workout zit er een stofje in je darmen wat het mogelijk maakt om koolhydraten direct te vervoeren van je darmen naar je spieren. Als je dan dus snelle koolhydraten eet, worden de tekorten die je krijgt door uitputting bij het sporten direct aangevuld. Je lichaam zal dan geen vette gaan aanspreken om te verbranden.*knip*
F_Orumster schreef:Romy, wat goed om te weten dat je sowieso 20min na het sporten geen carbs moet eten. Dat doe ik best wel fout tot nu toe!
F_Orumster schreef:Volgens mij heb ik dit iets te vrij geinterpreteerddenk ik. Ik heb even gezocht, las tegenstrijdige dingen;
- de een zegt, als je helemaal geen kh neemt na het sporten dan kan dat spier afbreken.
- Elders las ik dat het vetverbranding helpt na cardio, maar onverstandig na krachttraining en dat je daardoor die twee beter kan splitsen.
- Ook las ik dat je het beste 0.1-1gr kh per kg lichaamsgewicht kunt eten na het sporten, bij een teveel zal het opgeslagen worden als vet.
In een aantal artikelen zag ik dat cardio na KT goed is, en dat je er het betse 20min tussen kunt pauzeren. Zal ik iets met 50gr kh (das de 0.7) eten in deze pauze? En dan na de cardio niets?
Ik zal ook nog wetenschappelijike bronnen erop naslaan.
Sorry als ik teveel offtopic ga.
Grit schreef:Rennend en maaiend met mijn armen voelde ik mij eerder behoorlijk dom