[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:03

Ik begin echt verslaafd te raken aan groene thee met citroen,
het is lekker en ik heb veel minder honger over de dag :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:10

Liespower, ik heb dit dus met water haha! Ik heb zo'n grote (glazen) fles waar vroeger water in zat, weer met water gevuld en in de koelkast gezet. Zooo lekker, zo'n koud glas water :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:12

Haha water met een munttakje erin en een beetje citroen is nog lekkerder haha :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:16

Ik ben even weer er tussen uit geweest.
Wij hebben ons paard ongeveer 3 weken geleden in moeten laten slapen. Dus ik had helemaal niet zo veel behoefte om te internetten of wat dan ook. Dus ben er even uit geweest.

Maar wel nog steeds bezig met afvallen & opzoek naar balans in een gezonde leefstijl.
En bezig met Insanity. Ben er nu 5 dagen mee bezig en ik word nu al iets strakker, ben benieuwd hoe het over 2 maanden is dan....

Dus hoop dat ik weer gezellig mee mag komen kletsen... :+

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:19

Hee dame, wat naar zeg! Heel veel sterkte
Tuurlijk ben je welkom om weer mee te kletsen! Wat knap insanity... ik zweet al als ik er alleen naar kijk!

Liespower, bij muntthee krijg ik altijd het idee dat ik warm water met tandpasta drink... brrr krijg er rillingen van...

Madeira: mijn dietiste zei dat ik gewoon moest doorgaan totdat ik vind dat het goed voelt, net zoals het moment dat het niet meer goed voelde en ik er iets aan ben gaan doen ook juist voelde op dat moment...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:26

Lies, dat drink ik altijd op mijn werk :j Als ik de hoeveelheden thee die ik naar binnen werk als zwarte thee drink, krijg ik binnen een week enorme nierstenen -O-
Muntthee vind ik ook heerlijk. Gisteren weer twee nieuwe muntplanten gehaald voor op de vensterbank!
Dame, sterkte :(:)

Als ik bewust bezig ben met eten heb ik ook het gevoel dat ik strakker ben, minder opgeblazen en heb zelfs geen migrainedag gehad de dag voordat de feestweek begon *\o/* Normaal kan ik dan alleen maar hangen die avond en gisteren heb ik fanatiek gesport.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:27

Madeira_ schreef:
Amytj schreef:
Madeira: Het belangrijkste is dat je er zelf niet mee zit, als het voor jou vervelend is zou ik zeker kijken wat de mogelijkheden zijn om het te corrigeren als je helemaal op je streefgewicht zit.

Ik denk dat dit het ook een beetje is, ik zit nog niet op streefgewicht. Wil daar natuurlijk eerst heen werken :)

Ik weet nog steeds niet mijn streefgewicht, ik wil heel graag rond de 70 wegen maar het is zo vaak tegen mij gezegd ''dat haal je nooit'' dat ik meestal maar tegen mensen zeg dat ik tevreden ben met rond de 75 (zou ik nog zo'n 5,5 kg kwijt moeten) maar ben nu wel weer echt goed/serieus bezig dus ben benieuwd tot waar ik kom :)

Hoelang ben je? En mensen die zeggen dat ik het toch niet zou halen, motiveren mij altijd alleen maar om het tegendeel te bewijzen! Niets is onmogelijk voor hen die echt willen. :)

Sterkte Dame23, hopelijk kun je alles wel goed verwerken en een plekje geven. Zoiets is natuurlijk altijd moeilijk. :(:)
Mootje, dat heb ik ook als ik bewust eet voel me gelijk dunner/strakker.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:31

Dame, veel sterkte! Als je wilt praten mijn pb-box staat altijd open, ik heb 3 maanden geleden mijn paard ook in moeten laten slapen....

En gewoon muntwater is ook lekker O:) Gewoon munttakje in het water doen, citroentje uitknijpen ijsblokjes erin en heerlijk koud water, ik krijg er nu al zin in xd

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:35

Of een paar schijfjes sinaasappel erin!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:36

Ohja dat is ook lekker!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:39

Of reepjes komkommer of aardbeien :9

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:42

Vroeger deed ik altijd een dropje in een glas koud water, haha! Maar dat is niet echt in de trant van diëten en afvallen.... Toen ik vorige week keelpijn had moest ik me ook echt inhouden geen zakje honingdropjes te halen -O- was normaal echt een gewoonte...
Citroen in een glas koud water vind ik wel ook erg lekker! :P

Wat eten jullie vanavond? Ik heb vanochtend gevraagd aan vriendje lief of hij wat wilde uitleggen... dus ben benieuwd!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:43

Ik eet 2 stukjes brood en een ontbijtkoek/banaan
brood om 17.00, ontbijtkoek/banaan om 19.00.
Ik heb om 19.30 bootcamptraining en dan moet je gewoon niet teveel eten.
Na die tijd nog een kwarkje :)
Overdag eet ik nu wat extra om die lage calorieen van vanavond te compenseren.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:48

Is 2 bananen niet best wel veel op een dag? Of is dat met oog op je bootcamp?

Kwarkjes zitten vol eiwitten, dus dat lijkt me prima voor na je workout!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:06

Dame, wat vreselijk.. heel veel sterkte :(:) natuurlijk ben je van harte welkom, kan me goed voorstellen dat je even geen behoefte had aan internet :(:)

Wollie, ik denk inderdaad dat ik ook gewoon moet doorgaan tot ik mij goed voel :)

Mootje, wat fijn zeg dat je geen migraine aanval hebt gehad!! Super!! :D

Amtj, ik ben 1,75. Woog ooit 130 kg en toen riepen mensen dat ik niet zou kunnen afvallen, dus op zich :D haha. Ben nu rond de 80,5 kg. Wil denk ik toch nog 10 kwijt, zou ik heel blij mee zijn. :D

Ik weet niet wat wij eten vanavond :)

He, wat een goede tips, dus wat fruit in water doen is ook erg lekker :D ga het is proberen!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:26

Dame, heel veel sterkte nog, logisch dat je niet zo'n behoefte aan internet had. :(:)

Voor zover ik weet zijn bananen vergeleken met ander fruit juist helemaal niet zo gezond, er zitten heel veel koolhydraten in namelijk.

Deze week heb ik helaas geen tijd om te sporten zowat, morgen met school de hele dag in de Efteling, hoop dat ik me dan niet vergrijp aan lekkere dingen ofzo.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:37

Nee daarom, die gedachtes had ik er ook over. Ik eet ook geen banenen en druiven.

Maar omdat ze vanavond gaat bootcampen dacht ik misschien dat ze het daarvoor at (dus misschien alleen vandaag)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:46

Mootje schreef:
Noa, Liga is niet zo gezond, een pakje crackers is lege voeding, vruchtenhagel is puur suiker, druiven is een fruit vol met suiker, kroepoek is erg vet. Wokken met een sausje zou ik persoonlijk ook niet doen.
Ik denk dat je nog aardig wat zou kunnen verbeteren in je voeding. Ik vraag mij ook af of je wel genoeg eiwitten en vezels binnen krijgt O:)

Wat betreft loshangend vel, het enige dat helpt is een elastische huid en afvallen icm krachttraining.

Vruchtenhagel schijnt best gezond te zijn. Tenminste, het behoort tot het gezondere beleg. Niet beter als kipfilet ofzo, maar wel beter als hagelslag, pindakaas etc. Druiven zit inderdaad suiker in, aan de andere kant zitten ze boordevol vitamines. Veel vitamine B, mineralen en ijzer etc. Druiven worden pas ongezond als je kilo's er van achter elkaar eet ;-). Maar 10 druiven zie ik het kwaad niet van in hoor. Kroepoek is inderdaad niet goed, dat weet ik. Zoetzure saus valt erg mee, in 100 gr zit 75kcal. Nu heb ik alleen een paar druppels er op zitten, dus dat is niet zo erg.

Ik moet wel zoetigheid hebben, zeker als ik 2x fanatiek gesport heb op een dag (en dat heb ik geweten, kan vandaag niet lopen van de spierpijn :+ ) dus vandaar wat meer zoet gisteren. Vandaag ben ik vrij sober. Veel zuivelspread met komkommer en sla erop. Tussendoor een appel of sinaasappel. Verder eet ik altijd zeer goed kwaliteit brood, (pompoenpittenbrood). En wissel ik elke ochtend af, gisteren brood gehad 's ochtends. Vandaag dus crackers en morgen yoghurt. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:06

Vandaag ontbeten met brinta met stevia erin. Heb de hele ochtend nog geen trek gehad, dus het doet t beter dan ontbijtdrink. Wel net ongi geworden dus zal weer wat zwaarder wegen. Voel me alleen zo verdrietig en down. Nu weet ik dat dit van de hormoontjes komt dus effe doorbijten en niet gaan snoepen. Heb wel net de laatste 3 paaseitjes op, maar die zijn nu dan ook opperdepop... :) Tsja en de emotionele rollercoaster rondom mijn zus (ernstig ziek, revaliderend, kat 1 na half jaar weggeweest teruggekeerd en nu kat 2 waar ze gek op was ineens dood aan accuut nierfalen wrs) gaat me dan ook niet in de kouwe kleren zitten. Mijn god ik heb het gevoel alsof ik de hele dag wel kan janken. Pfffffft....

Maar goed, schouders eronder en doorlopen maar. Hoe is het met jullie?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:10

Sterkte Zilfstar :(:) Dikke knuffel!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:11

Veel sterkte Dame! Dat zijn de mindere berichten Y;(
Zilfstar jij ook veel sterkte :+:

Ik wilde gisteren fanatiek beginnen aan 6 weeks sixpack van Jillian Michaels maar op het moment dat ik mijn matje op de grond wilde leggen ging ik vol door mijn rug. Hoe ik dat nou voor elkaar heb gekregen.. mijn rug is vandaag nog steeds niet blij met me. Ik heb de hint begrepen, ik mag geen sixpack :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:12

Pfff, wat gaan jullie snel!

Sterkte Zilfstar, wat naar zeg! :(:)

Ik heb vanochtend voor het eerst een groene smoothie gemaakt....en hij was lekker!!
Afbeelding
Gemaakt van spinazie, banaan en een scheutje sojamelk.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:13

Ziet er goed uit Bonjoy! :D Ik heb vanmorgen mijn eerste LEKKERE groene smoothie gemaakt := Van spinazie, banaan, appel en mineola. Negatieve ervaringen met mijn eerdere probeersels maar nu dus ingezien dat het wel kan! Heb je het als ontbijt of tussendoortje gegeten?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:13

Sterkte Zilfar!! dikke knuf...

haha Negerzoen, zou het een teken geweest zijn??

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:14

hebben jullie dan een speciale smoothiemaker?