[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:49

Ayasha schreef:
_Micha_ schreef:
Joh overdrijf niet zo zeg. Wat had ze dan moeten zeggen? Volgens mij zegt ze het gewoon respectvol dat ze 'm niet mooi vind gezet.

Ik word echt nogal moe van het gemauw van mensen hier als er iets kritisch over hun tat gezegd wordt. Als jij er toch blij mee bent is het goed?

waarom zou de ene niet mogen zeggen wat ie vindt en de andere wel? De ene is kritisch op de tattoo, de andere op het "afbreken" er van, beide geven gewoon een mening, als dat "gemauw" is volgens jou wat doe je dan op een forum? Dat is nl bedoelt voor dergelijk gemauw..

Ik zie niet wat er zo slecht gezet is aan de tattoo, het ontwerp is wat simpel (daarom niet lelijk, maar wel simpel) en de gekleurde lijnen doen er in mijn mening een beetje afbraak aan maar dat is ieder zijn ding. Maar slecht gezet? nee dat zie ik niet... De lijnen zijn netjes en tsja... Het ontwerp is toch de keuze van de "ontvanger" uiteindelijk. :)

Precies dit, als iemand iets niet mooi vind dan is het niet gelijk slecht gezet. Helaas verwarren veel mensen hun eigen smaak met kwaliteit.
Jammer dat iedereen hier gelijk met zijn mening klaar staat als ze het lelijk vinden, ik heb altijd geleerd, als je niets positiefs te zeggen hebt, zeg dan niets..

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:54

Paintless schreef:
PaardjesFan1 schreef:
doen tattoases pijn?

te veel pijn voor jou, 11 jaar is echt nog veeel te jong. wacht tot je 18e en denk er dan nog eens over na.

ik zij toch niet dat ik er een ging nemen _-:(

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:55

Paintless schreef:
PaardjesFan1 schreef:
doen tattoases pijn?

te veel pijn voor jou, 11 jaar is echt nog veeel te jong. wacht tot je 18e en denk er dan nog eens over na.

Dat vind ik wel een beetje hard Denk ook niet dat ze werkelijk van plan is om op haar 11e een tattoo te zetten ze is denk ik alleen nieuwschierig.
Maar inderdaad wacht nog maar een paar jaartjes voor je je daar serieus mee bezig gaat houden.
Om antwoord te geven op je vraag ik vind tattoos kwa plek verschillend of ze pijn doen of niet Ik heb 1 op mn pols en dat vond ik vreselijk pijnlijk, maar ik ken ook genoeg mensen die 1 op hun pols hebben maar het helemaal geen pijn vonden doen en ga zo maar door

je hebt helemaal gelijk! :(:)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:34

Owjee lees ik dat laatste zinkt de moed me in de schoenen..
Ik wil binnen kort en pootafdruk van mn hondje laten tattoeren.
In ligt bruin of wit.

Heb eerst zn poot op stempel kussen gedaan en toen op papier..
Ben erg benieuwd ga binnen kort bij de shop langs..
Om te kijken wat het wordt als ze het uitwerkt..
Mn voet is nu genezen en af na het bij werken en ik ben er zoooo blij mee..
Ben benieuwd hoe enof de pijn te vergelijken

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:21

Dit topic was juist zo fijn dat iedereen open eerlijk op een respectvolle manier zijn/haar mening kan geven.
Als je alleen wat mag zeggen als je het mooi vind, lijkt mij een raar soort censuur

Japielover, gaaf dat je echt een 'eigen' afdruk v je hond gaat laten zetten!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:32

Sall schreef:
Dit topic was juist zo fijn dat iedereen open eerlijk op een respectvolle manier zijn/haar mening kan geven.
Als je alleen wat mag zeggen als je het mooi vind, lijkt mij een raar soort censuur

Haha ja ik zat steeds te denken dat ik toch wel graag nog iets wilde..
en ik wilde zowiezo eigenlijk iets van hem er in verwerken een letter of iets wat symbool stond en toen in eens dacht ik.
Ja dat ga ik doen.

Ga morgen nog meer poot afdrukjes maken nu is hij nog jong en zn pootje niet zo breed(het is een jack) dus dan past het zonder verkleinen echt als zijn poot er op.

_Priscilla

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:43

Japielover, tof! Vooral ook die eigen afdruk :)
Ik heb ook een hondenpootje op mijn voet ter nagedachtenis aan mijn jackrussel.
Afbeelding

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:56

ik wil hem op mijn pols dus ben wel erg benieuwd hoe en wat en of het kan

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:48

Je kunt het beste een foto maken van de poot, werkt beter dan een afdruk.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:50

Sall schreef:

Een respectvolle manier ja, maar als ik zo alles terug lees over mensen die foto's posten van hun tattoo zie ik alleen maar negatieve reacties. Denk niet dat dit topic in het leven is geroepen om de tattoo's van mensen af te kraken..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:56

ik wil in ieder geval kwijt dat ik het misschien een beetje hard zei, maar dat ik schrok van een 11 jarige die vraagt of een tattoo pijn doet. natuurlijk doet het pijn, men prikt met naalden in je huid. maar hoe je pijntolerantie is, is niet te beoordelen.

verder zie ik hier alleen maar leuke tattoo's langs komen. ja ik heb wel eens 1 gezien waarvan ik dacht.. neeh, is het net niet. maar of ie goed gezet is of niet kan ik niet over oordelen. misschien is het wel net zo bedoeld.

mijn moeder dacht ook dat mijn vlinder scheef was, maar dat was nou net de bedoeling.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:59

Elise_0o schreef:

Dat lijkt me niet..
Op een foto zie je bijvoorbeeld zijn afdruk niet echt hoe de lijktjes lopen etc.
Plus van af een foto kan ze nooit zien hoe groot het pootje in het echt precies is.

Ik heb nu ongeveer 8 mooie duidelijke afdrukjes van zijn zooltjes waarbij je ook de detail lijntjes goed ziet.

en daarmee gaat zij aan het werk en kijken wat ze kan.
ben heel benieuwd

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:00

japielover schreef:
Elise_0o schreef:

Dat lijkt me niet..
Op een foto zie je bijvoorbeeld zijn afdruk niet echt hoe de lijktjes lopen etc.
Plus van af een foto kan ze nooit zien hoe groot het pootje in het echt precies is.

Ik heb nu ongeveer 8 mooie duidelijke afdrukjes van zijn zooltjes waarbij je ook de detail lijntjes goed ziet.

en daarmee gaat zij aan het werk en kijken wat ze kan.
ben heel benieuwd

Dit advies kreeg ik van mijn tattooist haha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:03

Ik had ook afdrukken gemaakt met inkt. Wilde geen foto van een dooie hond(enpoot)..
Is prima gelukt, de tatoeƫerder heeft van de verschillende afdrukken wat moois kunnen maken :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:04

Niemand kraakt hier iemand af
Enne positieve reacties tellen voordat er een kritisch geluid gezet 'mag' worden? Kom op
Er bestaat ook nog zoiets als select lezen hoor.
Ik reageer ook niet overal op, maar stoor mij ook zeker niet aan degene die de moeite neemt om een mening te geven.
Staat deze je niet aan, dan lees je er toch overheen?

Een 'echte' afdruk lijkt mij inderdaad echt het mooist :j (persoonlijke mening )

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:10

Ik had voor de zekerheid ook een foto gemaakt van de poot, heeft ie wel even naar gekeken maar de tattoo is gebaseerd op een (verf) afdruk :P

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:18

Vandaag de mijne laten bijwerken. Hij is dus niet helemaal schoon op de foto.

Afbeelding

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:29

de mijne is nu al iets langer dan een maand geleden gezet en is nu helemaal genezen
Afbeelding
ben er zelf heel trots op, al weet ik wel dat vele hier het niet zo hebben voor paarden tattoo's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:57

Joolien schreef:
Nee dat is gewoon een vriend, en ik post regelmatig wat van hem omdat ik gewoon vind dat hij retegoede kwaliteit aflevert, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik probeer dan ook niemand haar tattoo's af te kraken hier maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat men vaak genoegen neemt met mindere kwaliteit. Maar goed dat is mijn mening en ik vind dat ik die best mag ventileren hier. Ik zal stijl of smaak dan niet bekritiseren maar puur en alleen kwaliteit.

Nogmaals :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:04

Joolien schreef:
Joolien schreef:
Nee dat is gewoon een vriend, en ik post regelmatig wat van hem omdat ik gewoon vind dat hij retegoede kwaliteit aflevert, iets wat ik heel belangrijk vind. Ik probeer dan ook niemand haar tattoo's af te kraken hier maar ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat men vaak genoegen neemt met mindere kwaliteit. Maar goed dat is mijn mening en ik vind dat ik die best mag ventileren hier. Ik zal stijl of smaak dan niet bekritiseren maar puur en alleen kwaliteit.

Kwaliteit is vaak niet van een foto af te zien die niet op een professionele manier word genomen.

Maar goed, wat ik dus bedoel te zeggen is dat iedereen die hier zijn tattoo post echt niet zit te wachten op deze manier van kritiek. Leuk dat jij vind dat het beter kan, maar dat vind ook niet iedereen.
Persoonlijk laat ik liever mijn tattoo zetten bij iemand die doet wat ik wil en waarbij ik mij op mijn gemak voel, die wat minder goed is dan bij iemand die super goed is, maar alles op zijn manier wil doen en een klootzak is.

Vraag me ook af of iedereen die hier zijn mening geeft dit bij zijn vrienden ook zo doet.. En nu komen de opmerkingen ja natuurlijk doe ik dat, maar wees eens eerlijk, Een vriend komt met een nieuwe tattoo en jij gaat zeggen, nou ik vind de kwaliteit echt niet goed hoor, snap niet dat je zoiets laat zetten. Denk het niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:08

Elise_0o schreef:
Joolien schreef:

Kwaliteit is vaak niet van een foto af te zien die niet op een professionele manier word genomen.

Maar goed, wat ik dus bedoel te zeggen is dat iedereen die hier zijn tattoo post echt niet zit te wachten op deze manier van kritiek. Leuk dat jij vind dat het beter kan, maar dat vind ook niet iedereen.
Persoonlijk laat ik liever mijn tattoo zetten bij iemand die doet wat ik wil en waarbij ik mij op mijn gemak voel, die wat minder goed is dan bij iemand die super goed is, maar alles op zijn manier wil doen en een klootzak is.

Vraag me ook af of iedereen die hier zijn mening geeft dit bij zijn vrienden ook zo doet.. En nu komen de opmerkingen ja natuurlijk doe ik dat, maar wees eens eerlijk, Een vriend komt met een nieuwe tattoo en jij gaat zeggen, nou ik vind de kwaliteit echt niet goed hoor, snap niet dat je zoiets laat zetten. Denk het niet..

Jep, daar ben ik gewoon eerlijk over. En over smaak valt te twisten, kwaliteit vind ik een ander verhaal. Misschien ben ik dan veeleisend maar een tattoo staat voor me heluh levuh erop dus ik wel dan wel het beste van het beste. En goede tatoeerder hoeven echt geen klootzakken te zijn, gewoon kritisch blijven en goed zoeken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:16

TsarinaZ ben je er zelf helemaal blij mee?
En door wie is ie gezet?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:19

Aranel schreef:
TsarinaZ ben je er zelf helemaal blij mee?
En door wie is ie gezet?

ja zelf wel al zou ik wel haar voorlok nog wat willen laten aanpassen maar dat is een klein detail :)
ik wou dat het duidelijk was dat het mijn merrie is, maar wou ook niet zo meteen voor een compleet portret gaan als eerste tattoo.

hij is gezet hier in belgie in chill out tattoo en piercing..
De tattoo heeft ook een heel speciale betekenis voor mij en vind hem dus natuurlijk heel mooi

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:33

Mijns inziens is er gewoon een wereld van verschil tussen tattoo-artiesten en tatoeƫerders.

De laatste groep pakt een plaatje (vaak uit de boeken, standaardplaatjes, maar zet soms ook wat lijnen uit de hand), plakt dat op je lijf en trekt het over. Het uiteindelijke resultaat is een heel basic plaatje, waarvan de lijnen dan wel mooi strak kunnen zijn, maar het blijft een heel simpel plaatje.

Bijvoorbeeld de bloemen met paardenhoofd-tattoo. Heeft voor de eigenaresse een hele mooie betekenis en ze is er super tevreden mee, mooi dus. Was deze zelfde tattoo echter gezet door een echte tattoo-artiest, dan had hij er waarschijnlijk heel anders uitgezien.

Een tattoo-artiest is voor mij iemand die heel goed kan tekenen en heel creatief is op dat vlak. Om een mooie tattoo te kunnen zetten, moet je ook schilderijen kunnen maken als het ware. Een tattoo die ontstaan is uit het hart en de hand van een artiest zal ook altijd uniek zijn.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:28

Afgelopen week kreeg ik eindelijk reactie van Joy. :D
Dat ik telefonisch contact op moest nemen met de shop. :))