[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:51

Ik las hier dat een Bokster die Inecto Cocoblabla producten gebruikte, dus was vandaag toevallig in de Kruidvat en zag die lijn er staan. Nu hou ik enorm van kokosgeur, dus heb de shampoo, conditioner en serum als een malle in mijn mandje gegooid. Heb soms ook last van dezelfde klachten als die Bokster, dus wie weet helpt het wat bij me!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:55

Jennifuur schreef:
Ik las hier dat een Bokster die Inecto Cocoblabla producten gebruikte, dus was vandaag toevallig in de Kruidvat en zag die lijn er staan. Nu hou ik enorm van kokosgeur, dus heb de shampoo, conditioner en serum als een malle in mijn mandje gegooid. Heb soms ook last van dezelfde klachten als die Bokster, dus wie weet helpt het wat bij me!

Bij de Action heb je exact dezelfde, alleen vriendelijker voor je portemonnee. ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:57

Oeh merci! Goed om te onthouden :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:31

Zit ik Lieveli te waarschuwen en nu heb ik zelf een Emma...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:31

Haha, ohjee! Wat is er gebeuuurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:33

Ik vind het wel grappig dat "een Emma" nu een begrip is geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:39

Bizzybijtje schreef:
Ik vind het wel grappig dat "een [naam]" nu een begrip is geworden.

Ik wou het net zeggen _O-

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:56

@bambolina: er is wel degelijk een heel groot verschil tussen geurloos (derde persing, wordt heet geperst, wordt geperst uit de resten kokos die overblijven na persing 1 en 2, vaak komen in de erg goedkope varianten nog wat chemicaliën voor, dan spreek je ook over persing nummer zoveel. Fijn spul om mee te bakken, maar alle goede stoffen zijn er al uit. Raad ik je sterk af om in je haar te smeren, het doet namelijk helemaal niks.) eerste persing wordt uit verse kokos gehaald, dit wordt koud gedaan, de geur en alle goede stoffen zitten er nog in dus. Het is alleen moeilijker om koud te persen, en het kan maar 1 keer de eerste persing zijn matuurlijk, die is het beste. Vandaar dus ook de prijs. Vast off topic, maar ik moest ff reageren.

Verder, ik ben van plan om mijn haar heel erg licht roze te verven, dit wil ik heel graag:
http://pinterest.com/pin/A_x0fAAQAAsE-tHWls8AAAA/

Mijn haar is op dit moment zilver/grijs, met m'n volgende salaris (:p) ga ik de uitgroei bijwerken en dan ben ik van plan er geen zilvershampoo in te doen maar dan dus roze, welk merk en welke kleur raden jullie aan?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:06

Nou mijn haar is nu een beetje gelige uitgroei, wit een beetje paars erdoor van de zilvershampoo.
Maar op de achterkant is het een beetje elastisch geworden. Al voelt het nu droog wel goed aan.

Ik vind dat lichtroze wel heel geweldig! Van de week maar eens directions halen en mengen met heeeeeel veel conditioner.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:16

Jaa mooi he! Ik ga het over twee weken ook maar proberen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:50

Een theelepel flamingo Directions en heel veel goedkope conditioner

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:55

Bizzybijtje schreef:
Bambolina schreef:
Ik doe gewoon die kookvariant in m'n haar :+ kokosolie is kokosolie. Ruikt alleen niet zo lekker, vind het ook een vies werkje. Ik heb super stijl haar dus geen last van dat het slap wordt, dat is het namelijk al. Ik gebruik het in ieder geval niet meer om mee te koken. Zo'n typische hipster-misconceptie (hoewel ik dit soort gedrag eerder onder de yuppies zou rekenen) is dat het goed voor je zou zijn, maar het is dus zo ongeveer het meest verzadigde vet wat er is. Hier in de natuurwinkel verkopen ze het in groene potjes met 'bio omg zo gezond wauw omega 6 vetzuren yeah' teksten erop en dan kost het 6 euro, maar het zit ondertussen ook gewoon in de euroshopper koekjes.

Ik ga binnenkort ook weer een haarprojectje starten..
In januari dit laten doen:

[ Afbeelding ]

nu ziet het er zo uit:

[ [url=m/1cchHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg het er niet allemaal op, maar de puntjes zijn licht groen/gelig.
Vraag me niet hoe die kleur zo lang is blijven zitten, ik snap er zelf ook vrij weinig van. Hoewel ik daar aan de ene kant niet ongelukkig mee ben, vind ik het nou inmiddels toch wel tijd om er wat aan te gaan doen, dus ik ga weer aan de ontkleur en dan zilvershampoo om het echt goed licht te maken, in de hoop dat ik dan wat pastel kleurtjes er in kan doen. Weet nog niet precies wat.. ik zit te denken aan soort van psychedelische zeemeerminnen look, met gekke kleuren die eigenlijk niet goed samen gaan, groen en paars met oudroze plukken ofzo. Maar moet er nog even goed over na denken, want het moet er dan natuurlijk niet écht uitzien alsof het totaal niet kan :+ Ik wil op een zo mild mogelijke manier te werk gaan omdat mijn haar echt fiets is, en ben bang dat peroxide de doodsteek gaat zijn. Iemand tips??

Kruidvat Color remover erin mikken?

En dan grijs verven van match je met Sugar {:} #fashion

Waha! Dan wil ik wel all the way, inclusief poepvlekken.

@Jasz oh, dat wist ik dan weer niet! dacht dat ze in die met geur gewoon een kunstmatig geurtje stopten :o? weer wat geleerd. Alleen die dure die ik bedoel is dus juist de geurloze, om mee te koken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:28

lieveli schreef:
Een theelepel flamingo Directions en heel veel goedkope conditioner

[ Afbeelding ]

_/-\o_

Zo tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:29

Heel tof lieveli!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:46

Oh gaaf lieveli!

Bambolina: ik denk dat dat komt doordat het dan biolosch is en ik denk dat die heel goedkope nog veel latere persingen zijn, bijvoorbeeld 10 of 11 met veel hitte om er nog wat uit te krijgen.
Die geurloze gebruik ik nooit, die vindt ik ook zwaar overschat. Das net als met olijfolie, daarvan zou ik ook nooit een kopen die niet vierge is. Tis goedkoper, maar ook gewoon veel minder goed/gezond.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:51

Hoi bokkers, ik ben van plan om op deze website een shampoo voor mijn geverfde haar te bestellen: http://www.haarpro.nl/Matrix-Biolage-Colorlast-Shampoo-p-17314.html Bij de kapper zelf is deze shampoo veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder.

Denken jullie dat deze website wel te vertrouwen is? Ik vind het wat spannend eigenlijk...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:27

Ik ben een ginger! Hoeraaaneeeeeeee! Ik heb veel te veel haar voor 1 pakje Manic Panic dus morgen naar de kapperswinkel en de rest van mijn haar doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:29

Het komt goed! Des noods tweede keer met een bleach wash doen :*

Dat van mij is na nog 2 keer bleken eindelijk wit O:) Heb vannacht geslapen met haar dat droop van de argan olie en het voelt echt verbazingwekkend goed. Zometeen even een toner maken van zilvershampoo en dan ben ik helemaal whiteeeee

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:33

Ik moet nog anderhalve maand wachten -O- ik wil zo graaaaag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:42

Echt idioot hoe weinig bleek er in Manic Panic zat. Net genoeg voor de bovenkant eigenlijk. Morgen dus nieuwe bleek halen, en zilvershampoo denk ik.

http://imgur.com/kEzgFLW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:46

Ik zou gewoon een fles 9% peroxide en bleekpoeder halen! En zilvershampoo vind ik de chillste die van Schwarzkopf, die gaat echt super snel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:52

Ik schrijf het op [naam]'s lijstje. Echt no way dat ik zo naar de kapperswinkel ga :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:00

_O- Ik durfde ook niet naar binnen :') Zou trouwens van peroxide en bleekpoeder gewoon groot halen. Grote fles peroxide is een paar euro en bleekpoeder is een grote zak 5 euro ofzo van het huismerk.. Heb nou echt genoeg staan om een weeshuis mee te bleken :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:04

Ik heb de zilvershampoo van kruidvat op het moment. Zit in exact dezelfde fles als Swarzkopf, die ik normaal heb. Kwam er thuis ook pas achter dat ik een andere had :P

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:48

lieveli schreef:
Echt idioot hoe weinig bleek er in Manic Panic zat. Net genoeg voor de bovenkant eigenlijk. Morgen dus nieuwe bleek halen, en zilvershampoo denk ik.

http://imgur.com/kEzgFLW

Toner shampoo van fudge werkt ook goed. Ik vind het beter werken dan gewoon silvershampoo.