[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:25

Hallo ik krijg van een vriendin een mail waarvan ze vraagt deze hier te plaatsen. Ivm privacy en evt meelezers wil ze het zelf niet doen.ze leest wel zelf mee! Wie heeft hier tips/ervaring in?
Citaat:
heej stomme vraag maar moet het van me af.
Ik slik sinds 2 maanden weer de pil. Beide maanden had ik een aantal dagen lichte doorbraak bloedingen. Beide rond de tijd dat ik anders ongesteld zou zijn (cyclus van zo'n 21 dgn). En daarna in de stopweek gewoon 'ongesteld' Ik moest vorige week maandag met strip 3 beginnen. Maar daar kwam ik donderdag achter. Super stom natuurlijk, maar je weet de chaos hier, blijft stom. Uit soort van paniek pil geslikt en vrijdag ha gebeld. Uiteraard is er kans op zwangerschap (enkel dinsdag onveilig sex gehad) Niet vreselijk, we willen toch nog wel een kindje, alleen was nu nog niet de bedoeling.
Maar nu heb ik dus nu weer, moment dat ik als ik normale cyclus, zonder pil dus, door zou rekenen, licht bloedverlies, zeg maar alleen met afvegen. Twee dagen nu. Maar moet ik dit nou als ongesteldheid rekenen, het is absoluut niet zoals ik normaal ongesteld ben, ook in stopweek bloed ik meer. Dit is net als de doorbraak bloedingen zeer minimaal? Of toch niet, en wanneer moet ik dan testen? Ik weet misschien beter ha weer bellen maar ik voel me al zo super stom...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:11

JustMe8484 schreef:
Hallo ik krijg van een vriendin een mail waarvan ze vraagt deze hier te plaatsen. Ivm privacy en evt meelezers wil ze het zelf niet doen.ze leest wel zelf mee! Wie heeft hier tips/ervaring in?
Citaat:
heej stomme vraag maar moet het van me af.
Ik slik sinds 2 maanden weer de pil. Beide maanden had ik een aantal dagen lichte doorbraak bloedingen. Beide rond de tijd dat ik anders ongesteld zou zijn (cyclus van zo'n 21 dgn). En daarna in de stopweek gewoon 'ongesteld' Ik moest vorige week maandag met strip 3 beginnen. Maar daar kwam ik donderdag achter. Super stom natuurlijk, maar je weet de chaos hier, blijft stom. Uit soort van paniek pil geslikt en vrijdag ha gebeld. Uiteraard is er kans op zwangerschap (enkel dinsdag onveilig sex gehad) Niet vreselijk, we willen toch nog wel een kindje, alleen was nu nog niet de bedoeling.
Maar nu heb ik dus nu weer, moment dat ik als ik normale cyclus, zonder pil dus, door zou rekenen, licht bloedverlies, zeg maar alleen met afvegen. Twee dagen nu. Maar moet ik dit nou als ongesteldheid rekenen, het is absoluut niet zoals ik normaal ongesteld ben, ook in stopweek bloed ik meer. Dit is net als de doorbraak bloedingen zeer minimaal? Of toch niet, en wanneer moet ik dan testen? Ik weet misschien beter ha weer bellen maar ik voel me al zo super stom...

Naar de huisarts voor andere pil/anticonceptie. De pil neemt de 'cyclus' over.. een lichte doorbraakbloeding betekent dus dat er baarmoeder slijmvlies is opgebouwd in wat voorheen de normale cyclus is en dan wordt afgebroken..

Dit kan voorkomen bij een oestrogeenpil, omdat het oestrogeen nog wordt opgebouwd.. maar dat is dan maar 1 spotting/bloeding na de start.. niet de tweede maand weer.

het lijkt erop alsof deze pil de cyclus dus wel drukt, maar niet geheel buitenspel zet.. Er is geen zinnig woord te zeggen of er ook een eisprong heeft plaatsgevonden.. Dus de hormoonwaardes zouden even gecheckt kunnen worden en wellicht een zwaarder type pil.

loveslimpie

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:14

Ik hoop dat alles positief voor je is Daniëlle!

Ik kwam dit artikel tegen. Wat denken jullie hiervan?

www.nsmbl.nl/deze-app-claimt-net-zo-eff ... ceptiepil/

Aan de ene kant denk ik yay, want er zijn geen hormonen meer nodig en het kost per dag niet meer tijd als de pil nemen en als je het een dagje vergeet kun je zelf ook nog bepalen in welk deel van je cyclus je zit.

Aan de andere kant denk ik nay, kan ik er echt zo op vertrouwen want hoewel ik graag kinderen zou willen mag dat echt nog een jaartje wachten.
Ondanks de goede en onderbouwende uitleg die ze geven (en die ik al in literatuur gelezen heb) voelt het heel riskant.. Maar ik ben benieuwd hoe jullie hierin staan!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:32

Wbt pil: daar was al over gebeld in de tweede maand. Huisarts gaf aan dat dit tot drie maanden normaal was...
Het gaat er nu om of ze deze 'bloeding' als ongesteldheid kan zien, en zo niet wanneer ze dan moet testen op zwangerschap?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:35

Loveslimpie, ik zou zoiets niks vinden. Ik vind de pil echt zo'n automatisme ding. Behalve erom denken dat je m slikt hoef je er niet over na te denken. Hierbij moet je altijd nadenken wat wel en niet kan... Niks voor mij

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:43

imo valt en staat alles met hoe stipt en op welk moment vd dag je je temperatuur neemt en moet je weten of je een regelmatige cyclus hebt en/of je bent al enkele maanden verder vooraleer je er echt op kan vertrouwen.

Het zou niets voor mij zijn. Ben blij dat ik niets meer moet "onthouden" zoals de pil.

ivm vergeten pilik acht de kans op zwangerschap ook vrij klein, maar zou toch eens naar de HA gaan, want de pil die je nu hebt lijkt zijn werk niet goed te doen...

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:55

Ok kom ook even binnenvallen, ik heb gister mijn eerste mirena laten zetten.

Was echt even vervelens, ondanks dat ik pijn stilling genomen had een uur van te voren deed het ondanks nog eigenlijk goed zeer.

Nog flink gebloed erna, vandaag nog steeds en flinke buikpijn. Die helaas met paracetamol niet minder word.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:42

niet echt herkenbaar. Plaatsing was heel vervelend, voelde me het eerste uur daarna wel flauw/draaierig. Slechts "een veeg" bloed verloren en lichte buikkrampen/oinrustige darmen. Dag nadien alleen een lichte "druk" in buik, die alleen maar opviel als ik niks deed. Geen pijnstilling gebruikt/nodig gehad.

ben benieuwd wat er nog uit je verdere onderzoeken gaat komen Danielle.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:43

Oei JenW, dat klinkt niet zo heel fin! Misschien even bellen vandaag? Omdat het nu al 2 dagen geleden is

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:19

Ik heb vandaag nog niet gevloeid dus dat begint beter te worden. Alleen nog steeds krampen en buikpijn. Ik denk dat ik het deze week even aankijk. Anders ga ik inderdaad bellen.

Echt met het zetten zat ik echt te bedenken waarom ik zo graag dat spiraaltje wilde en niet zo'n buisje in je arm :')
Aangezien ik alleen maar die 2 keus had maar als dit helemaal weg is kwa klachten denk ik dat ik er heel blij mee ben :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:25

Een paar dagen kramp etc is gewoon normaal, zou me niet meteen zorgen maken :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:27

JenW schreef:
Ik heb vandaag nog niet gevloeid dus dat begint beter te worden. Alleen nog steeds krampen en buikpijn. Ik denk dat ik het deze week even aankijk. Anders ga ik inderdaad bellen.

Echt met het zetten zat ik echt te bedenken waarom ik zo graag dat spiraaltje wilde en niet zo'n buisje in je arm :')
Aangezien ik alleen maar die 2 keus had maar als dit helemaal weg is kwa klachten denk ik dat ik er heel blij mee ben :)

Buisje in je arm is ook niet alles :+
Ik heb 4 weken met een zeer beurse en pijnlijke arm gelopen. De eerste week zo erg dat ik bijna geen lange mouwen erop kon verdragen, laat staan elke andere aanraking.
Maar goed, ik heb liever dat dan de pijn van een spiraaltje :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:30

mijn gyn zei 2 maand tijd geven en las hier al verhalen van mensen die 5 weken bloedverlies gehad hebben. Het is tenslotte toch een vreemd voorwerp in je baarmoeder...
Had na een week ook terug wat spotting en lichte druk in mijn onderrug en 4 weken later ook. Vervelend Aas je dat niet meer gewend bent, maar niet onoverkomelijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:40

Nou mijn ongesteldheid is toch gekomen, maar ik heb er nu wel weer genoeg van, want met die andere bloeding erbij zit ik nu op 7 dagen al. Verder verga ik meestal van de pijn op mijn eerste dag maar daar had ik nu geen last van en verder is mijn ongesteldheid dus een dag eerder begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:44

Amanda schreef:
JenW schreef:

Buisje in je arm is ook niet alles :+
Ik heb 4 weken met een zeer beurse en pijnlijke arm gelopen. De eerste week zo erg dat ik bijna geen lange mouwen erop kon verdragen, laat staan elke andere aanraking.
Maar goed, ik heb liever dat dan de pijn van een spiraaltje :D

Wow wat naar zeg :\ Die van mij is 2 weken gevoelig geweest maar kon wel gewoon lange mouwen etc dragen. Heb er nu helemaal geen last meer van, ben ook al een flinke tijd niet ongesteld geweest

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:51

Hier ook geen last meer nu hoor. Eerste 2 maanden wel om de week ongesteld, maar nu zat er keurig 4 weken tussen en het is echt zoveel minder. Geen krampen meer, geen hoofdpijn, alleen wat bloedverlies. Dus ben er uiteindelijk wel gewoon heel blij mee :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:02

Oh wel fijn om te lezen dat het zo hoort :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:40

Jenw: ik heb wel 2 weken buikpijn gehad, wordt gelukkig wel steeds minder hooR. Gewoon even doorzetten

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:50

JenW schreef:
Ok kom ook even binnenvallen, ik heb gister mijn eerste mirena laten zetten.

Was echt even vervelens, ondanks dat ik pijn stilling genomen had een uur van te voren deed het ondanks nog eigenlijk goed zeer.

Nog flink gebloed erna, vandaag nog steeds en flinke buikpijn. Die helaas met paracetamol niet minder word.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin?

Na vijf zes weken nog zeurende buikpijn en blijft bloeden maar niet veel. Eerste week bloedde bij mij trouwens niet. Maar kan wel waar je last van hebt gynaecoloog zegt drie tot zes maanden de tijd geven.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:53

Iemand trouwens ook ervaring met opgezette klieren (vooral in liezen)
na plaatsen mirena?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 03:10

Ik slik de pil nu voor de 3e strip door (ben net aan de eerste dag van de 3e strip begonnen) en heb de laatste twee dagen vrij veel buikpijn. Ik wil graag een stopweek doen. Echter ben ik op 16-02 mijn pil vergeten dus ik vroeg me af wanneer wanneer het veilig is om een stopweek te doen? Is dat zeven dagen later omdat dat zo werkt met 3e week pil vergeten, 7 dagen slikken en dan stopweek?

Is het gebruikelijk om buikpijn te krijgen na het lang doorslikken van de pil?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:25

JenW, ik heb mijn spiraaltje ongeveer 2,5 weken geleden laten zetten. De eerste week heb ik echt veel pijn gehad, moest ik eigenlijk de hele dag door pijnstillers slikken. Tijdens de 2e week was de pijn een stuk minder, heb ik maar een paar keer een pijnstiller nodig gehad, maar vloeide ik wel een beetje.
Inmiddels vloei ik niet meer, maar heb ik toch af en toe nog wat pijn/krampen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:12

Kaus, als je hem in de derde week bent vergeten moet je of je strip afmaken en meteen doorgaan met de volgende (geen stopweek) of meteen stoppen met slikken na het vergeten en dan stopweek houden. Volgensmij geldt dit al vanaf de tweede week dus zou je over een dag of 7 stopweek kunnen houden maar dat weet ik niet zeker... Ik denk namelijk dat het ook wel wat uitmaakt dat je hem al doorklikt (ook de strip ervoor al)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:34

Gewoon een algemene vraag;
Kan je na het stoppen vd pil binnen de week een eisprong hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:36

Volgens mij kan het wel maar is het zeer ongebruikelijk. Voor zover ik weet zou het alleen mogelijk zijn als je je pil nog niet 3 weken achter elkaar geslikt hebt en dus echt 'stopt' en niet een stopweek inlast. Zelfs dan zou je lichaam wel echt hyperproductief moeten zijn wat dit betreft, bij de meeste vrouwen duurt het een paar maanden voor hun normale cyclus weer op gang komt en ze weer vruchtbaar zijn.