Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:01

Ik sla zondag ook over. Ik vind het niet verstandig om te reizen op dit moment en ook niet om met mensen af te spreken die ik normaal niet tegen zou komen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:38

Ik ben ook voor verplaatsen van de datum...Misschien nu even niet handig.
En ze voorspellen ook slecht weer..

Ben weer aan het werk deze week dus minder tijd om te fietsen Sàvonds gaat helaas niet meer.
Gisteren met de woef gaan hardlopen in het bos....
Mijn hardloop schoenen maar weer vaker aan trekken en in het weekend de fiets maar.

Balen Calucinno....Blijft lastig te achter halen waar dat nou precies vandaan komt he.
Zo minikatje dat is nog eens een mooie snelheid.....Ze laten je gelijk toe. :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:41

Nou dit is wel even wat anders dan de afgelopen weken. Lange broek kan uit de kast, overschoenen kunnen weer aan.

Binnenkort ook de Tacx maar weer gaan opbouwen..

Wij blijven in principe doorfietsen door weer en wind, maar bij heel veel regen en storm gaan we de deur niet uit. Helaas heeft mijn rode achterlamp het begeven. Ik had hem opgeladen en wilde hem aan doen; leeg. Dus ik dacht misschien niet goed opgeladen. Weer helemaal volgeladen en ik leg hem op de keukentafel gaat ineens na een uur het lampje aan. Uitgezet, ging daarna weer spontaan aan. Dus dat gaat niet helemaal goed. Zal even kijken of er nog iets van garantie op zit, was best een duur lampje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:53

Nu ik het woord overschoenen lees , wat zijn nou goede overschoenen?

Ik gebruik flat pedal schoenen en had bij de Decathlon iets gekocht wat niet paste helaas. Sindsdien durf ik niet zo goed meer om nieuwe te kopen zonder dat ik zeker weet dat het gaat passen.

Voorkeur is iets wat waterdicht is. Ik heb last van wintertenen en krijg dus erg snel koude voeten.

Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:34

Thanks, scooby! Komt goed. Ik mag er over 2 maanden mee naar het ziekenhuis; nog even geduld hebben dus! Gelukkig gaat het veel vaker goed dan slecht. {:} Leuk dat je met de hond gaat hardlopen! En het peerd?

Frisjes al, he! Kan ik mijn fijne winterbroek weer aan, die zit zo heerlijk :D Balen van je lampje, Sakura! Geen verbogen contactje of zo? En hebben jullie nog verre fietstochten in de planning?

Ik kan je helaas niet helpen, Zebrastreep!

Ik heb laatst even van fiets geruild met een fietsmaatje. Hij op mijn tweedehands (shimano 105), ik op zijn gloednieuwe Bianchi Oltre met Ultegra. Oké, dat is dus duidelijk nog een stukje beter, haha :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:19

Goedemorgen iedereen ..

Balen van je hoofdpijnen Culaccino :(:)

Nou , met weer en wind ga ik echt niet buiten fietsen :brr:
Dus hier ook alweer een paar keer op de Tacx gezeten .
Gisteren mijn intervaltraining binnen gedaan , gelukkig heb
ik die mogelijkheid .

Voor zondag is de weersvoorspelling niet al te best helaas .
Ik denk ook dat verschuiven het beste is :o
En het past niet helemaal handig in mijn voorbereiding richting
Almere die doorgaat !

@Zebrastreep , het handigste is schoenen mee nemen naar de
winkel en aldaar de overschoenen passen .

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:09

Ik ben nog steeds aan het twijfelen over het aanschaffen van een indoor trainer. Ik heb een bon van de Decathlon van €100 gekregen voor mijn verjaardag van een groep vrienden dus dat zou daar mooi naartoe kunnen gaan voor een flinke korting. Ik kan het geld echter ook gaan uitgeven aan arm en beenwarmers, handschoenen en spatborden en de fietstrainer bewaren voor volgend jaar als ik wat meer ervaring op de fiets heb en hopelijk ook wat meer verstand van fietsen...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:05

Gisteren weer flink ingepakt, gelukkig de buien langs ons heen, maar wat een zooi ook op het fietspad. Gaat nog erger worden in de komende weken, want het blad zit hier nog volop (groen) aan de bomen. Ik vind zo'n omslag altijd een beetje om melancholisch van te worden. Week geleden nog in korte broek, shirtje en met zonnebrandcreme in de aanslag. Nu met regenjas, lange broek en overschoenen.

@Zebrastreep; ik heb overschoenen van Craft, nu derde seizoen denk ik. Bij waanzinnig veel regen krijg je nog wel natte voeten, maar ik gebruik ze vooral om het draaisysteem van mijn schoen te ontzien. Die wordt op deze manier niet smerig. Lees vooral even de recensies, er zitten echt een paar bij die het geld echt niet waard zijn.

@culaccino; welke winterbroek heb jij? Ik heb nog een laatste zomerbroek op de kop getikt. Met dat type fiets ik heel fijn, maar nergens meer te verkrijgen, tot een zoekactie me naar Duitsland bracht. Dus die gaat met kaartjes er nog aan de kast in tot volgend jaar. Mijn oude lange broek is wel aan vervanging toe, daar hecht ik wat minder waarde aan, omdat we met lange broeken toch nooit extreme tochten maken. Alleen bij weer zoals vandaag zou het dan wel weer kunnen.

Veel gefietst in Nederland in de vakantie. Helaas door lichte blessure van wederhelft geen 11 stedentocht gefietst. Schouder uit en in de kom, dan is twee dagen >100km iets teveel. Dus wat kortere tochten gemaakt en ik denk dat we deze winter even op onderzoek uit gaan wat betreft tent en kampeeruitrusting. Als alle verre grenzen dicht blijven dan zal dat een serieuze optie zijn volgend jaar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:22

Thanks voor de tips voor de overschoenen ik zal vandaag eens op internet kijken.

Ik had in de planning om te gaan fietsten maar ik werd wakker met een kriebelhoest... Verder geen klachten maar heb geen zin dat ik halverwege ben en heel erg begin te hoesten en niet verder kan. Kriebel is inmiddels weg maar het klinkt wel als een droge hoest. Jammer ik had er zoveel zin in alles al klaar staan. Helaas even niet anders :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:56

Ik heb een winterbroek van Castelli. Duur kreng, maar met windstopper en zit echt fijn. Wel aardig warm, denk iets té zolang het boven de 10 graden is. Ik zal eens opzoeken welke het is als ik weer thuis ben.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:35

Excuses, druk druk druk afgelopen dagen. 4 oktober stond genoteerd, maar ook ik ga nu liever niet. We gaan als het allemaal weer wat tot rust gekomen is gewoon een nieuwe datum prikken :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:40

Vandaag toch nog een rondje kunnen doen :D gisteren dacht ik dat ik flink ziek zou gaan worden. Vandaag was de hoest gelukkig weg en ook de hele dag geen last gehad dus gok toch een allergische reactie op iets.

Begin was zwaar ik merk dat de luchtvochtigheid mij het wat moeilijker maakt. Na een tijdje kom ik wel in een fijne flow maar het begin moet ik altijd even opstarten. Parcours was prima qua bodem. Ik was alleen mijn bril vergeten , dus ik had af en toe flinke ruzie met vliegjes.

Best wel wat mensen tegen gekomen onderweg. Morgen hebben ze daar ( dat het nog door mag gaan verbaast mij ook) een race met meer als 700 deelnemers. Dus genoeg die aan het trainen waren. Maar de snelheid dat die mensen hebben is echt gewoon niet normaal! Tijdje tussen 2 in gefietst maar dat is niet te doen. Wel even leuk om eens te voelen hoe dat nou gaat!

En nog minder als 100 km en dan tik ik de 1000 km aan. Ik ben begonnen in maart dacht ik dus het loopt lekker snel door *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:32

Goed bezig, Zebrastreep! Je hebt echt de smaak te pakken, hė :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:36

culaccino schreef:
Goed bezig, Zebrastreep! Je hebt echt de smaak te pakken, hė :D

Ja zeker , ik kan mij nu ook niet meer indenken dat ik niet ga fietsen :') . Meestal als ik iets ga doen blijf ik er ook wel lang voor gemotiveerd. Nu de winter eraan komt zal ik wel iets minder buiten gaan fietsen , maar dat is meer omdat mijn handen en tenen te pijn gaan doen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:21

Vandaag ipv de racefiets de MTB gepakt.
Al met al paar druppels regen gehad viel alles mee wel veel wind.
Lekker zo`n 40 km gedaan.

Had alleen mijn regen jack aan was best warm behalve als ik op een open stuk fietste.
Nog best lastig de juiste kleding aan doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:54

Top Scooby !

Wat aan te trekken vind ik ook altijd lastig.

Ik heb mijn duurtraining op de Tacx gedaan .
2 uur en 44 minuten , toen eerst douchen dan 23 minuten hardlopen .
Vanmiddag de emmer met appels verwerkt die we op het werk kregen . Lekker appelmoes gemaakt en er staat nog een appeltaart in de oven .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:09

Ik neem daarom altijd een kleine rugzak mee waar mijn jasje in kan. Zo heb ik gisteren ook in een kort fiets shirt gefietst. Ik kwam alleen maar mensen tegen met lange mouwen. Ik heb het best snel warm als ik fiets. Behalve als het echt volop winter is blijf ik het soms koud houden...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:53

Nou ik hen weer een val gehad sinds echt lange tijd. Ook nog op een recht stuk en geen eens zand maar een houte bruggetje. Ding was spekglad geworden en mijn achterband schoof onder mij weg. Het ging echt enorm snel dus bijsturen had geen enkele zit. Fiets lag nog mooi tussen mijn benen in. Ik voelde wel pijn aan mijn knie en scheen maar toch even doorgefietst (anders wordt ik bang) nog een stukje route gedaan maar het was zo glad en modderige dat ik de helft heb gedaan.

Kom thuis is de knie toch aardig dik wondjes zijn het niet te noemen. Deze gaat flink blauw worden

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:19

Zebrastreep dat klinkt niet heel fijn...
Heb je traumeel dat evt smeren...
Paar dagen rustig aan.

Ik ben gisteren gaan hardlopen gelukkig nu regent het echt pijpenstelen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:14

Oh balen Zebrastreep :(:) , ik hoop dat het meevalt .
Knie koelen kan nooit kwaad .

Ik heb gisteren een uurtje binnen op de Tacx gefietst , vanochtend gezwommen en net hard gelopen .
Morgen weer een intervaltraining op de Tacx .

Hoop dat ik voor de tijdrit Almere ook nog met mijn TT een keer naar buiten kan .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:30

Nou na 2,5 halve dag een heel pijnlijke knie te hebben gehad lijkt het nu beter te gaan! Een broek aan was echt verschrikkelijk! Beide knieën en scheenbenen hebben blauwe plekken en een paar hele kleine wondjes. Linkerknie is behoorlijk blauw en nog wat stijf.

Ik wil in ieder geval wel weer op de fiets zo snel mogelijk. Anders ben ik bang dat ik het vertrouwen ook kwijtraak.... Zo stom ik ga alle heuvels naar beneden cross hard door een bocht en dan val ik op een totaal recht stuk. Ik voel al dat ik direct wat spanning heb opgebouwd. Eerst maar even over de weg en de aardig platte track proberen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:40

Ja last van de knie is echt niet fijn...
Verder geen last?
Gewoon weer rustig aan opbouwen op vertrouwde stukken.

Ik ben gisteren met mijn zoon op pad geweest die had de laatste keer in eens pijn in zijn knie dus nu even test rondje in de buurt.
Zijn knie was prima gelukkig.
Wel paadjes en klimmetjes gepakt die mij andere keren nog niet gelukt waren dus wat dat betreft gaan we vooruit.

Vandaag zien de voorspellingen er voor hier niet best uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:47

Heeee, mag ik mij hier melden?

Ik heb van de zomer heel veel geskeelerd, maar omdat het weer (en alle blaadjes op de weg) het op het moment niet echt toelaten, heb ik toch maar een MTB aangeschaft!

Heeeeel leuk en geweldig om te doen! Ik moet soms nog wel even wat lef verzamelen op sommige stukjes, maar ik vind het echt heel leuk om te doen!

Ik heb nu 3 keer een route van 28KM gefietst (waarvan 10 heen en terug naar de route toe) erg pittig maar hele leuke route wel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:54

scooby09 schreef:
Ja last van de knie is echt niet fijn...
Verder geen last?
Gewoon weer rustig aan opbouwen op vertrouwde stukken.

Ik ben gisteren met mijn zoon op pad geweest die had de laatste keer in eens pijn in zijn knie dus nu even test rondje in de buurt.
Zijn knie was prima gelukkig.
Wel paadjes en klimmetjes gepakt die mij andere keren nog niet gelukt waren dus wat dat betreft gaan we vooruit.

Vandaag zien de voorspellingen er voor hier niet best uit.

Nee ik had hele erge spierpijn in mijn schouder , maar dat kan ook nog komen van het verweiden van mijn jonge paard die nogal sterk was. Ik had hiervoor last van mijn kuit en rechterknie maar dat is nu weer compleet weg omdat ik rust heb genomen. Ik ben van plan om dinsdag weer op de fiets te gaan. Morgen is het droog dus ik hoop dat alles een beetje mooi opdroogt voor dinsdag.

En dit valt gelukkig nog wel mee! Geel staat goed op mijn extreem witte benen :')
Afbeelding

en Fading welkom! En je hebt al zeker beste kilometers gefietst .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:57

Zebrastreep, ben je gevallen? Jeetje oeps!

't is wel leuk ik heb een fiets gekocht met GPS sensor in zijn voorwiel, heb er nu al 100KM opzitten sinds ik m bijna twee weken heb.. Met de afgelopen regen kon ik de route niet fietsen omdat ie te nat was... Maar wil wel echt 2/3 keer per week gaan!