Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:52

Jaa het is echt een aanrader om eens crew te zijn bij zo'n evenement. Ik ga het zeker vaker doen, volgende week alweer bij de Amerongse Bergtrail. Ik loop dan zelf ook de halve mee met die vriendin, maar heb aangegeven daaromheen heel de dag beschikbaar te zijn en dat is prima, ze zijn blij met alle hulp. Het is ook waardevol om te zien hoeveel werk er achter zo'n evenement zit. Ik snap soms zeker dat mensen wel eens klagen over hoe iets verloopt of dat het duur is, maar als je meemaakt hoeveel logistiek er in zo'n dag zit en hoe hard de crew rent om het voor iedereen een goede dag te maken, dan kan ik niets anders dan waardering voelen. Ik vind het nog steeds bijzonder dat we ruim op tijd de volgende verzorgingspost klaar hadden terwijl we én drie kwartier langer op iemand hadden gewacht vanuit zorgen/verantwoordelijkheid, ik nog naar die persoon toe ben gerend en terug, de bus het begaf en we super snel moesten schakelen om een andere bus te regelen en alle zware watertonnen en kratten met eten over moesten zetten. Gekkenwerk. _O-

Leonie, zo leuk dat jullie weer samen hebben gerend! Ziet eruit als een heerlijke route en toch mooi 400+ hoogtemeters in de benen, dat is best wat hoor. :D

Puera, nou, ik zat wel even in paniekmodus hoor. Ik heb iedereen in mijn omgeving op het hart gedrukt om de volgende keer tegen me te zeggen: kijk het eerst even een weekje aan voordat je denkt dat je nooit meer kan rennen. :') Maar ja, ik vind het ook nog steeds heel apart die voet, hij deed zoveel pijn met belasting opeens, maar nu met een beetje rust en toen weer meer gaan rennen is het toch hersteld.

Verslag van de Belgische Eifel volgt later, nu te moe. Maar wel echt blij, mijn benen zijn weer terug na mei. :D In juni liep ik in totaal 'maar' 200 km, waarvan ik weet dat het nog steeds ruim is (hallooo, ik liep in januari 163 km in de maand en dat was toen mijn grootste maandvolume, ik moet soms even mijn eigen perspectief bijstellen O:) ), maar dat was ook wel even nodig voor herstel. Jammer van de voet die er tussendoor kwam, maar ook dat is weer goedgekomen. Deze week gelijk een inhaalslag gemaakt en 100 km en 1387 hoogtemeters gelopen, waarvan 43 km in de Belgische Eifel. :D
Vandaag heb ik 2x gelopen, beide keren precies rond 08:00. Dat ging ook lekker. Ik vind het nog steeds bizar dat mijn basistempo in de ondergens van zone 3 opeens onder de 5:30 ligt, te bedenken dat ik een jaar geleden meestal rond 6:20 liep met een hartslag van 180 (of zelfs hoger) in zone 4 en 5. :')
Lekker klaarstomen zo voor de ultra eind juli met Iris, heel veel zin in! Woensdag 16 juli gaan we samen zo'n 40 km lopen als voorbereiding en waarschijnlijk ga ik deze vrijdag ook een marathonafstand lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:33

Supervixen schreef:
Goed gelopen en gezellig zo samen! Apart gebouw hè, het is een hotel toch dacht ik? Ik zie bekende paadjes op de foto's. Daar langs dat beekje is altijd prachtig.
Ik heb de n70 nu een paar keer gelopen, maar eigenlijk vinden wij hem allebei te druk.

Ja dat paadje was echt prachtig <3
Ik wil juist de N70 nog een keer lopen! Vond die ook echt heel tof en vorige keer hebben wij maar de helft gelopen met onze trail dus zou dan nu de andere kant willen doen, of helemaal en dan nog een lus erbij ofzo. Waar we nu liepen was het ook wel iets drukker maar het is dan ook bijna de vierdaagse merkte Ieris op.

Suliko ja ik kan me voorstellen dat het een heel andere kijk geeft op zo een event. Wel heel leuk. Het is dat mijn planning altijd al zo vol zit.
Gaaf om die progressie te zien in je uithoudingsvermogen/vo2max. Wel echt bizar dat je 0:50 sneller bent 2 zones lager!
Heel veel plezier de 16de.
En toch weer een week volume van 100km... Bizar hoor. Ik blijf het verschrikkelijk knap vinden en een tikkeltje gekkenwerk.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:56

Jeeej Supervixen je hebt vakantie *\o/* Geniet ervan!
Wat klinkt die Montferland halve marathon leuk zeg :) Ik ben in die regio heel vaak op vakantie geweest, voelt toch een beetje als thuis. Heb even gekeken, ik zie dat de Peeskebult er ook inzit, pittig!
En wat een leuke foto's weer! Ik vind het altijd zo leuk dat jij bijna altijd blij kijkt op de foto's <3

Lisitano hoe was La Chouffe? Moest wel aan je denken dit weekend, hoop dat je het droger hebt gehouden dan hier!

Samantha ik ben heel benieuwd naar je loop analyse!
En je gaat lekker ook met Scott :D Ik vind het helemaal niet zo langzaam hoor, zeker niet als je nog niet zo heel lang fietst. Ik haal dat tempo niet iig :')
Je hebt weer veel gelopen ook! Hoe was de atletiek training? Wel bikkel hoor zo in de regen!

Leonie87 lopen op bittergarnituur lijkt mij ook niet heel fijn.
Wat gezellig dat jij en Ieris samen op pad zijn geweest! In de regen ook, bikkels! Ik blijf het bijzonder vinden hoor, zo ver lopen en dan zo'n groot gedeelte in zone 1 en 2 _/-\o_ Daar kan ik alleen maar van dromen!

Goof jij gaat echt zo lekker he, zo leuk om te zien. Zelfs weer een PR *\o/* En 97% slagingspercentage, wauw :wow:

Ieris wat een leuk idee om samen met Ninus naar elkaar toe te lopen! Mooie uitdaging voor volgend jaar. Naar je ouders lopen die 60 km vind ik ook al super knap, wel een leuk idee!

Germie wat fijn dat je weer een beter gevoel hebt in het lopen.

Sherivey ook jij gaat echt lekker he, leuk! En jij ook een PR *\%/*

Pff Busymissy toch wat meer schade dan gedacht van je val :(:) Ik vind wel echt dat je goed gelopen hebt! Super leuk ook dat je zo met je zoon kunt lopen. Domme vraag wellicht, kijk jij zelf naar je lactaat drempel?

Welkom terug lughnassadh!

Puera wat jammer dat degene van Facebook ziek was en je zonder diegene moest lopen. Wel fijn dat je toch met wat bekenden kon carpoolen en heel fijn hebt gelopen. Zonde van de Garmin kuren! Wel heel mooie foto's ook weer <3

Namiro jammer dat het even wat minder ging, maar ook die dagen zitten ertussen. Wel echt super gaaf die ijsvogel <3 Zie zou ik ook echt heel graag eens in het echt spotten!

Suliko ik schrok even van je 1e stukje, ik dacht echt, ojee.. toch niet dikke blessure en klaar met lopen? -O- Maar gelukkig valt het mee! Je hebt echt weer veel gelopen!
Dat vrijwilligen klinkt wel echt heel erg leuk zeg! Heel bijzonder ook om te zien dat je basistempo zo enorm veel sneller is geworden met een veel lagere basis hartslag!
En ik ben heel benieuwd naar je België verslag :)

Ik heb donderdag wel nog even gelopen ondanks dat ik behoorlijk moe was, maar ik had geen idee waar ik het anders in de planning moest stoppen. Intervallen, gingen echt super zwaar. Ik kreeg amper lucht voor mijn gevoel. Het lijkt er momenteel op of alles alleen maar zwaarder gaat in plaats van dat het soepeler gaat.
Vrijdag naar een festival geweest dus wel aan mijn beweging gekomen :D
Zaterdag was ik echt niets meer waard dus rustig aan gedaan. Zondag druk met afspraken, maar ook echt enorm moe. Al 3 dagen echt extreem veel moeite om wakker te worden ook. Vanmorgen werd ik wakker met enorme keelpijn dus ik denk dat ik de dader heb gevonden van de moeilijke training en het enorme moe zijn. Ik hoop maar dat het snel weer weg trekt want het komt niet echt uit nu :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 10:59

Wat leuk Iris en Leonie, mooie trail gelopen!

Suliko, o wat leuk zeg om bij zo’n evenement te helpen, dat zou ik ook wel eens willen doen.
En wat goed dat je tempo zo omhoog is gegaan.

O ja muppet dat klinkt inderdaad dat je lichaam op was en je toch bent gaan trainen, wel een bikkel ben je hoor.
Hopelijk niet al te ziek nu? Beterschap!

Nou hoe die training ging bij de atletiek vereniging. Ik was het vergeten haha. Zit nog niet in m’n systeem ofzo geloof ik. Zaterdag de herkansing.

Ik heb net een personal training sessie bij de sportschool gedaan. Toch wel lekker hoor, even wat andere oefeningen gedaan.
Denk dat ik morgen wel spierpijn heb. Ga zo nog rondje hardlopen denk ik, en vanmiddag nog paardrijden. Iets met niet stil kunnen zitten.

Leonie, m’n zoon is naar Malgrat de Mar. Met z’n net 17 Pfoe, dat doet wel wat met je moeder hart hoor. Maar goed, aftellen tot ie terug is.

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:15

Muppet, ai, toch een virusje te pakken.
Ik hoor het ineens weer meer om me heen. :=

Samantha, druk schema heb je qua sporten.

Ik ben vanochtend een rondje geweest.
Normaal doe ik over 9 km een uurtje ongeveer, als ik niet al te gek doe.
Nu was ik met 56 minuten terug. :)
En dan train ik eigenlijk niet bewust om sneller te worden, het gebeurt gewoon, lijkt wel.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:15

Lekker Sherivey!

Ik heb net m’n heuvel en trappen training gedaan. Misschien niet zo handig na die PT sessie haha.
Merk wel dat ik al iets sterker word, eerste keren kon ik niet de hele trap op vlot tempo nemen, nu wel.
Heb 2x de trap gelopen en 2x de heuvel op.
Met ernaartoe lopen en terug kwam ik op 10 uit.
Nu even flink eten want heb nog niet zoveel op.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:49

Zo jeetje Samantha, dan noem je mij een bikkel :') Gewoon eerst "afgebeuld" worden met een personal training sessie en dan zelf nog besluiten om nog 10 km te lopen met die trappen er nog bij :wow: _/-\o_ En dan straks ook nog eens op je paard stappen.
Wel echt heel tof dat je nu al gaat merken dat je sterker wordt! Zo heel lang doe je die trappen training nog niet toch?
En atletiek training vergeten, duidelijk nog niet in je systeem :') Zaterdag volgende poging :)
Lijkt me als moeder wel lastig is als je zoon op vakantie is, 1e keer? Komt vast goed :D

Sherivey ook al zo goed bezig! Leuk om te merken dat je toch steeds sneller wordt!
En dat stomme virusje heerst idd weer volgens mij. Mijn vriend had het even terug ook te pakken en loopt nog steeds te hoesten.

Volgens mij worden een hoop mensen uit het topic weer een stuk sneller, zo leuk om te lezen! Ik word er helemaal enthousiast van weer. Nu wil ik zelf ook weer sneller worden, #team ongeduldig :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:00

Ja hij is vorig jaar met een vriend meegegaan op vakantie maar die ouders waren erbij. Dus dit is echt de eerste keer zonder ouders ja.

Haha valt mee hoor, had het wel zwaar na die trappen. Net even half u stilgezeten en serietje gekeken. Ik kan het nog wel.
M’n dochter gaat zo rijden, dan denk ik dat ik na het eten nog rondje met Scott ga doen.
Klopt, de trappen training ben ik eind april mee begonnen, denk nu 4x gedaan ofzo.

Wel herkenbaar dat ongeduldig zijn ja.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 20:27

Hoi allemaal!

Af en toe lees ik hier mee, maar ik ben geen fanatieke bokker (meer). Minder op je telefoon willen en bokken gaat namelijk niet zo goed samen. :Y) Ik zie wel iedere keer hele mooie afstanden en mooie foto's voorbij komen!

Ik hoop dat ik hier toch een vraag kan stellen. :o

Ik ben namelijk op zoek naar een fijne app waarin ik een trainingsschema (intervallen) kan instellen, en tegelijkertijd muziek kan luisteren. Of, een app met écht een goed trainingsschema waar je je eigen muziek kan luisteren.

Ik wil namelijk weer opnieuw beginnen met hardlopen. Zo'n 8 jaar terug heb ik met Evy gelopen. Dat vind ik een heel fijn schema, maar ik heb geen zin meer in die muziek. _O- Qua conditie kan ik namelijk redelijk snel opbouwen, maar voor mijn benen is het beter om rustiger aan te doen.

Hebben jullie aanraders? Mag ook betaald. Zolang ik maar niet tijdens het hardlopen steeds op mijn horloge hoef te kijken en/of schema's uit mijn hoofd moet leren (of telefoon erbij pakken)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:47

Egopost! Ik val bijna om van de slaap, die bijlees houden jullie tegoed.

Ik ben gefinisht maar het verdient geen schoonheidsprijs. Maar finish! *\o/*
Ik liep met een vriendin die lange tijd geblesseerd is geweest en daardoor niet zo uitgebreid heeft kunnen trainen. Ik zou bij haar blijven dus het plan was sowieso om rustiger te lopen dan ik alleen zou doen.

Het heeft de hele dag geregend. We moesten vanaf de auto best een stuk naar de start lopen dus we kwamen al zeiknat aan :') We startten na de massastart dus dat was wel lekker relaxed. Het begon al met een flinke afdaling waar je met behulp van een touw naar beneden moest klimmen. Toen ging bij mij meteen de knop al om, ik word daar zo vrolijk van <3
Afbeelding

Maar helaas. Al op kilometer 8 begon mijn linkerknie te irriteren. En ik had dat al eerder gevoeld, tijdens die halve marathon, weten jullie nog? Het was daarna helemaal niet meer teruggeweest dus ik had hier echt niet op gerekend. Gelukkig had ik net op de heenweg de podcast Slimmer Presteren over pijn geluisterd dus ik heb doorgebikkeld.
Het werd met afdalen alleen steeds erger en na 11 km hadden we een heel flinke. Na even eten bij de verzorgingspost voelde het een heel stuk beter dus met goede moed ging ik weer door maar nee. Met het opnieuw opstarten van het hardlopen deed het veel meer pijn. Als ik eenmaal liep was de pijn er wel maar minder heftig. Ik kon nog steeds blij worden van leuke paadjes.

Afbeelding

Afbeelding

De heuvels konden we echt niet op rennen. Het was steil en technisch en mijn maatje zou dat sowieso echt niet trekken. Bovendien was alles door de modder zo glad dat het voor mij zonder stokken toch best wel glibberen en glijden was. Ik vond dat juist wel leuk maar mijn knie echt niet. Elke keer startte ik eenmaal boven weer opnieuw met hardlopen en mankte ik de eerste meters door.

Rond 25 km had ik het niet meer. Ik had zoveel last van de pijn dat ik alleen nog maar met die stomme knie bezig was en de laatste post naderde. Moest ik dan toch stoppen? Maarja, ik ben er bijna. Ik maak het niet écht stuk. Dit was mijn grote doel, ik wil niet stoppen. poedersuiker. Houd je bek en lopen. _-:(

Wat ook niet hielp is dat de kortere afstand samen kwam op onze route. Deze lopers waren allemaal nog heel fris en de paden waren smal. Ze wilden achter elkaar passeren en ik werd soms de scheve stukken op geduwd daardoor waardoor ik helemaal kapot ging van de pijnsteken. Op afdalingen heb ik me ook laten meeslepen en sneller gelopen dan goed voor me was.
Oh jongens, ik was zo kwaad op de situatie :') Even janken en hardop gevloekt en op de post een stuk rijstevlaai naar binnen geduwd. Ik moest vechten voor wat water maar ik was inmiddels net een valse hond dus die gasten deden een stapje naar achteren toen ik mijn flask omhoog hield :D

Oké reset en gaan. Door dit mooie beekje hielp.
Afbeelding

De route was natuurlijk prachtig en mijn reset heeft wel echt geholpen. Ik kon weer om me heen kijken. Nog twee grote klimmen en dus twee afdalingen maar nu was ik wel bijna klaar *\o/*

Klimmen moesten we zeker!
Afbeelding

Afbeelding

Op 28 km weer even een inzinking maar daarna kwam het gelukkig weer terug, die positieve zin. Ik was wel zo blij met mijn loopmaatje! Zij aan het einde alleen niet met mij geloof ik :') Ik was er nu klaar mee, ik wilde dóór! Naar die finish. En niet meer stoppen, echt gaan. Dus ik heb aangezet, weer door de steken heen gemankt en het ging! Ik ben niet meer gestopt, ik heb even teruggelopen als mijn maatje het niet bijhield maar ik ging niet meer wandelen. Wat er ook gebeurt. En daar was het, de finish!

Met de mascara op mijn wangen, heeeeelemaal zeiknat geregend, overal modder. Maar wauw wat een enorm gave trail! Ik ga nog een keer en dan zonder pijn. Ik heb het gewoon geflikt! *\o/* Als ik 28,4 km lang met zoveel hoogtemeters met pijn kan lopen, dan kan ik mentaal die ultra toch ook wel aan?!
Nu eerst maar eens langs een fysio want mijn knie is echt niet oké.

Afbeelding

Garmin had 1421 hm geregistreerd. Da’s veel :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 21:55

Wat een strijd heb je geleverd, je bent mentaal zoveel sterker dan je denkt! Als je een ultra kiest met iets minder hoogtemeters, kun je dat echt hoor! Geen twijfel over mogelijk.
Ik vind het ook altijd ruk als er een kortere afstand bij komt. Lopen er steeds mensen in je nek te hijgen en raak je uit je ritme.
De route ziet er wel heerlijk uit <3.
Hopelijk valt het mee met je knie.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 22:03

O wauw wat super gedaan! Wat een strijd, en wat een doorzetter ben jij, topper!
Het ziet eruit als een mega zwaar parcours, met die modder en al dat water. Dus super gedaan! Hopelijk valt de schade aan je knie mee.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 22:59

*\o/* *\o/* Wat onwijs knap Lisitano!
Hartstikke *** van je knie, maar kijk even hoe je dit gedaan hebt! Gewoon in deze omstandigheden gefinisht!
Hopelijk valt het mee met de blessure en kun je straks pijnvrij deze afstand lopen! :j

Gezellig Leonie en Iris!! Leuk dat jullie samen lopen.
Ik vind het echt jammer dat er niemand van dit topic hier uit de buurt komt..

SV, fijne vakantie!! In ieder geval goed begonnen zo te lezen.

Desireee, sorry ik heb geen tips. Volgens mij zijn er een aantal pagina’s terug een aantal schema’s en apps voorbij gekomen.. maar het gaat hier nogal hard. Wellicht via de zoekfunctie?

Beterschap Muppet!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:34

Lisitano, wow wat een mooie foto's, en wat ben jij een bikkel zeg, gewoon doorgaan met een pijnlijke knie.
Dat parcours ziet er echt mega zwaar uit, lijkt wel of je soms naar boven moet kruipen, en dan ook nog alles nat en glibberig, brrrr.
Wat fijn dat je samen met een vriendin was, en dat jullie elkaar er doorheen geloodst hebben.
Lijkt me mentaal ook echt mega zwaar, als je er zo doorheen zit.
Echt knap dat je de finish hebt gehaald.
Hoop echt voor je dat het niet al te ernstig is met je knie, goed dat je langs de fysio gaat.
En wat heb jij een bijzondere honden collectie! Wist niet dat je er 3 hebt!

Leonie, ja was echt super mooi op de Mookerheide, en gezellig!
Dit keer gelukkig geen spierpijn gehad van de hoogte meters, die wel mee vielen.
Het leek af en toe of we in het buitenland liepen, zo mooi was het landschap.

Namiro, jij woont in Limburg toch? Lijkt me ook wel gaaf om daar eens te lopen.

Muppet Mayo, jee baalen dat je je zo moe voelde, hopelijk trekt het snel weer weg.
Kan goed hoor, door de hitte iets onder de leden hebben, ik was vorige week ook mega moe.

SV, mooie foto's, en leuk gelopen op de N70, inderdaad dichtbij ons!
Mooie koeien daar.
Jullie doen de 42km toch op de zevenheuvelen trail?

Suliko, mooi verslag van je vrijwilligers werk op de trail, bijzonder dat je zo achter de schermen mee kan kijken.
Lijkt me ook een hele ervaring.
En wat fijn dat je zo een mooie route hebt gemaakt in België!
En super dat je voet weer beter is geworden!

Wat fijn dat het deze week niet zo snikheet meer is.
Eindelijk fijne temperaturen om lekker te lopen.
Ik ga zo even een rustig rondje maken, heb er zin in!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:46

Bedankt! Ik ben ook wel heel trots dat ik de finish heb gehaald. Ik heb nog tegen mezelf gezegd dat ik 20 uur lang heb liggen creperen met een bevalling dus dat dit peanuts was :') Wel “fijn” om te weten dat ik mentaal dus best wat kan hebben want vooral dat hield me tegen aan een marathon of ultra te beginnen.

Ik heb trouwens twee honden, Manu en Meeko. De hond op mijn avatar is Uma en die is dit jaar alweer 4 jaar dood. Ik zal die eens updaten :D

Namiro, het lijkt me heel leuk eens in Limburg te lopen hoor, dus wat mij betreft kom ik eens jouw kant op!

Ieris en Leonie, wat gezellig dat jullie samen hebben gelopen! Dat roze kasteel <3

Suliko, wat een spanning rondom die voet. Leuk, bij een trail vrijwilligen. Goed bezig! Ik ben heel benieuwd naar jouw verslag.

De rest lees ik zo even bij!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:43

Ik woon in Limburg inderdaad. In de buurt van Roermond. Jullie zijn uiteraard van harte welkom voor een Limburg-rondje :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:05

muppetmayo een virus komt toch nooit uit? :+ Maar wel "fijn" als je de reden weet van je vermoeidheid. Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt nu.
Sneller worden is echt een heel vreemd proces vind ik altijd. In het begin gaat het heel snel! Maar als je al wat verder bent, is het soms echt een proces van de lange adem.

Samantha als ik het goed begrijp heb jij na een PT sessie gedaan, toen 10km gaan hardlopen en wilde je daarna nog gaan fietsen? Zeggen ze wat van mij maar dat zou ik niet op 1 dag volhouden hoor!

Lekker hoor Sherivey! Jij gaat gewoon vlammen straks op die revenge marathon <3

Lisitano
de foto's zijn geweldig. Ik heb hem op de lijst gezet voor volgend jaar want dat ziet er heel gaaf uit maar wauw wat heb je doorgezet... Heel knap maar als het echt zo pijnlijk is pfff dan is het wel echt ver. Jij mag nooit meer zeggen dat je mentaal niet sterk bent :')
Knap gedaan!

Namiro, Limburg is voor mij op zich net zo ver als Nijmegen hoor! Dus kom maar door hahaha. Disclaimer, ik loop geen 35km+ afstanden voor de lol :')

ieris ja heel wat andere temperaturen zo. Ik had het zondag tegen het einde al een beetje koud zelfs!

Ik had gister ook 0 last van de run met Ieris. Blijf het bijzonder vinden hoor dat je zulke afstanden kan lopen en de volgende dag kan denken, mwah, weinig aan de hand.
Ben in de avond even wat gaan spinnen om wat nieuwe nummers te testen voor vanavond. Mijn officiële examen les! (ja nu pas hahaha)
En daarna nog een kracht sessie gedaan voor armen en buik. Mijn eerste echte Chin-up is een feit sinds vorige week. Het duurde even maar nu op naar de Pull-UP :D

Net even een kort rondje gerend. 5km met 2x 1km 4:20.
Afbeelding

Als ik me goed genoeg voel, ga ik zaterdag de parkrun in Den bosch lopen om te kijken of ik toch echt eens dat PR kan aanvallen (22:59). Eigenlijk voelt die 04:20, best vol te houden. Ik zeg niet dat ik denk nou easy, maar het is ook niet ondoenlijk. Potentieel zou ik dus een sub 22 neer moeten kunnen zetten. Maar met een sub 23 zou ik al heel blij zijn! Achja, proberen kost niks he.
Ik heb er niet echt voor getraind, ik wil gewoon even kijken waar ik sta.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 16:09

Ieris klopt ja, de 42km. Maar aangezien ik vorig jaar rond die tijd heel laag in mijn energie zat, ben ik er niet helemaal zeker van of dat gaat lukken. We zien wel.

Leonie dat kun jij vast, je gaat echt als een speer met al dat sporten. Knap dat je dat allemaal volhoudt.

Ik had weer eens wat in mijn hoofd, waar het vandaag perfect weer voor was. Rondjes van ongeveer 8km op landgoed het Jagershuis. Daar loop ik wel vaker. Het is vlak (ook wel eens fijn), niet groot, rustig en afwisselend qua landschap.
Afgelopen zondag op de n70 ging het echt ruk en gisteren was ik heel moe, dus verwachtte er niet veel van. Maar wat ging het lekker!! Doel was mijn hartslag zo lang mogelijk laag houden. Pas in de laatste 4km ging mijn hartslag wat omhoog, verder heb ik heerlijk gelopen. Kon ook echt wel verder, maar ik kreeg meerdere vervelende schuurplekken, ondanks vaseline, dus vond het wel mooi zo en ben heel tevreden.

Zes rondjes van ongeveer acht kilometer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:48

O wauw SV wat knap zeg, en wat een afstand! Respect!

Lekker gelopen Leonie, dat moet jou wel lukken om je PR dik te verbeteren.

Ik heb inderdaad na de PT en 10 km lopen nog rondje gefietst haha. Niet ver, ben met m’n dochter paard gaan doen, zij erop. En we wilden buiten eens proberen met hem, langs de weg bedoel ik dan. Dus klein rondje met Longeerlijn eraan.
Dus we waren vrij laat thuis, snel eten gemaakt en rond 20u nog 15 km gefietst.
Nu net sportschool gedaan na werk, zo eten en douchen en dan ga ik naar een vriendin toe die wat hulp nodig heeft.
Morgenochtend weer lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:59

Lisitano, wat een gaaf verslag en wat ben je een doorzetter! Je foto's verraden wel dat het een hele mooie route was, echt heel tof. Goed gedaan zeg.
Sterkte met je knie, hopelijk valt het mee.

Suliko, wat leuk dat je vrijwilliger was. Lange dag zeg, maar het klinkt wel leuk.
En lekker gelopen weer. Mooie uitdaging op de planning ook.

Samantha, jemig, wat ben je actief. Lekker.

Sherivey, het klinkt alsof het je makkelijk af gaat momenteel, superfijn gevoel is dat.

Desiree, ik heb geen antwoord op je vraag. Ik loop zelf met trainingen van Garmin, maar dat is niet persé een schema tenzij je dat zelf zo inplant.

Leonie, wat een tijd wil je lopen op de 5km joh. Heel knap en succes.

SV, gaaf die N70. Die wil ik ook nog wel eens lopen (al dan niet lekker wandelend). Is die doordeweeks ook zo druk?
En wat een mooie loop vanmorgen! Wie weet loop ik ook nog eens 40+km.
Lekker joh, vakantie. Ik mag nog even, stond vanmorgen in de kou op een sportveld, pfff.

Ik heb nu 3 dagen achter elkaar gelopen (en dat had ik nooit eerder gedaan) en dat ging me prima af.
Het grappige is dat ik gisteren en vandaag precies hetzelfde rondje heb gelopen op hetzelfde tempo :')

Afbeelding

Morgen even een dagje niks (maar wel schoolfeest :roll: ) en dan heb ik donderdag een km of 16km staan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 19:35

Door de week is die minder druk, zeker als het geen topweer is.
Oh joepie een schoolfeest -O-.
Wordt het 16km op de weg?

Veel plezier met lopen morgenochtend Samantha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 19:42

Supervixen schreef:
Door de week is die minder druk, zeker als het geen topweer is.
Oh joepie een schoolfeest -O-.
Wordt het 16km op de weg?

Ja, ik ben niet op de Veluwe nu, maar thuis, dus het wordt 16km op de weg. Ik kan wel de polder meepakken, dus dat loopt wat lekkerder en rustiger.
Ja joh, sportdag, activiteitendag, schoolfeest, diplomauitreiking, bbq, ik heb ze allemaal nog op de planning staan :roll:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 11:40

Samantha spannend hoor je zoon voor het eerst op vakantie. Red jij het nu nog een beetje tot nu toe? :D
En toch ook nog een rondje Scott gedaan :D

Welkom Desireeee. Hier weinig verstand van apps waar je intervallen kan instellen, ik doe dit altijd op mijn horloge. Toen ik jaren geleden begon met hardlopen had ik een simpele interval app op mijn telefoon staan. Die piepte/trilde als ik weer iets nieuws moest gaan doen. Ik weet alleen niet of dat samen gaat met ook een muziek app tegelijk open hebben staan, ik ben niet zo technisch :')
Qua trainingsschema heb ik zelf een beetje via google gezocht, in het topic staan wel diverse ervaringen met verschillende schema's geloof ik :)

Wauw Lisitano wat ben jij een bikkel zeg _/-\o_ Wat ben jij mentaal echt enorm sterk! Zoveel last en het puur mentaal gewoon uitlopen, echt heel erg knap! Je bent echt een enorme doorzetter.
Het ziet er echt mega pittig uit op de foto's! Wel echt heel mooie omgeving <3

Ieris hoe ging je rustige rondje gister?

Namiro als ik ooit wat verder kan lopen, kom ik graag eens je kant op! Alleen gaat dat nog wel even duren vrees ik :')

Leonie87 je hebt gelijk hoor, virusje komt nooit uit idd :+ Maar ik heb precies ook deze week allerlei afspraken en etentjes die ik niet af kan zeggen eigenlijk, en vanaf deze week begint de enorme drukte op mijn werk (zomervakantie is vaak een piekmoment). Dus het komt nog minder uit dan normaal :')
Hoe ging het gister? Ben je geslaagd?

Supervixen ook weer een mentale training, echt heel knap! Wat een afstand ook weer :wow: En dan was je nog moe ook, kun je nagaan hoe het gaat als je niet moe bent.

Goof nog even doorbikkelen voor je vakantie, zo te lezen duurt dat niet heel lang meer! Wel een druk programma nog!
3 dagen achter elkaar gelopen, wat leuk om te zien dat dat je zo goed af gaat. Je loopt echt mega constant ook!

Hier nog niet echt hersteld helaas :\
Baalde wel een beetje, want gister was qua planning eigenlijk de enige dag dat ik deze week zou kunnen lopen. Ook Suunto vind dat het niet helemaal top gaat (roept ook heel hard dat mijn conditie en VO2 max achteruit hollen :') ) dus wilde eigenlijk wel iets doen.
Na al jullie bikkel verhalen vond ik dat ik mezelf niet zo moest aanstellen, dus heb ik mezelf gister een schop onder mijn kont gegeven om toch even te gaan rennen.
Tempo wel echt enorm terug geschroefd, ondanks dat ging het wel enorm zwaar maar dat had ik wel verwacht. In ieder geval de hele training netjes afgemaakt dus dat vond ik al heel wat :D Dan maar op een iets langzamer tempo, een kilometer is een kilometer dacht ik maar steeds.
Wel vandaag nog meer spierpijn dan dat ik al had, ondanks dat ik het rustig aan heb gedaan. Duidelijk niet helemaal top fit dus, maar iig wel getraind.
Dank jullie wel voor jullie berichtjes dat jullie steeds gewoon lopen ondanks alles, dat was voor mij weer een goede motivatie gister.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:14

Jeetje, jullie gaan nog steeds razendsnel.......leuk om alles weer te lezen!

Ik loop zelf nog niet veel en maar korte stukjes. En vooral op wat ik aan kan op dat moment.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:24

SV, leuk dat je mee gaat doen aan de montferland halve marathon! En geweldig weer hoe jij zo even een ultraatje loopt op een postzegelstukje, daar kan ik echt van genieten. Brengt me ook gelijk weer op ideeën, dit zou ik wel eens na de zomer in Amelisweerd willen doen.

Leonie, ik denk dat als jij alle uren dat je verder sport zou rennen, dat je dan met gemak de 100 kilometer in een week zou aantikken. :P Lekker rondje zo met die kilometer intervallen. Zo benieuwd wat je zaterdag gaat lopen!

Muppetmayo, jaa gelukkig valt het mee! Maar ben nog steeds verbaasd dat een pees zoveel pijn kan doen en toch ook weer wegtrekt ondanks belasting. Het lichaam blijft bijzonder. :+
Vervelend dat je wat onder de leden lijkt te hebben, maar klinkt ook een beetje als opgestapelde vermoeidheid? Wat je kan doen is in plaats van intensieve intervallen, gewoon even lekker op rustig tempo en gevoel gaan lopen. Niet te veel moeten in ieder geval!
Lees nu je latere bericht, goed dat je het tempo hebt teruggeschoefd. En inderdaad, elke kilometer is er weer een, hoe je hem gerend hebt maakt dan ook niet uit. Maar gun jezelf ook rust, nog meer spierpijn is vaak wel een teken dat je lichaam al hard aan het werk is. Hopelijk ben je snel weer fit.

Samantha, jeetje wat een sportieve dag, PT, rennen, trappen en ook nog fietsen. :D

Desireeeee, voordat ik een garmin horloge had, had ik een hele simpele hardloop app waar ik de intervallen in zette. Misschien die van asics, als ik zo even snel in de appstore kijk. Die kon ik aanzetten terwijl ik ondertussen ook naar spotify luisterde. De app gaf dan via een stem en met piepjes door wanneer ik moest rennen/wandelen.

Lisitano, powervrouw ben je ook!! Wat ontzettend rot van je knie, maar wat knap dat je hebt doorgezet. Het ziet eruit als een fantastisch, maar zware route. Hopelijk valt het mee met je knie en met de tijd die je op je voeten was en de uitdagingen die je tackelde, gaat het jou zeker lukken om eens een ultra te lopen hoor, daar hoef je niet over te twijfelen. :D

Goof, ik blijf zo enthousiast worden van jouw berichten met je sneller lopen, vaker lopen, verder lopen, meerdere dagen achter elkaar. Echt fijn dat je in zo'n goede flow zit en consistent aan het rennen bent.
En succes met al die volle schooldagen, vreselijk!

Lugh, leuk jou weer eens voorbij te zien komen en wat fijn dat je af en toe weer loopt. :)

Het Belgische Eifel verslag. :D
Vrijdag gingen we de rode route van Extratrail Jalhay doen (mede dankzij de aanbevelingen van SV), 26 km. Ik had er nog een extra lusje bij getekend, omdat de hoogtemeters wel meevielen in de rode route. Zo kwamen we op 30 kilometer en 800 hoogtemeters. Dat extra lusje bracht een hele gave verrassing trouwens, enorme beverdammen! We waren zo onder de indruk, de bevers hadden een klein stroompjes omgetoverd naar meerdere enorme etages van water/moeras. Je zag ook overal eetprojectjes en omgeknaagde bomen, zo gaaf. <3 De tweede helft van de route werd heel erg technisch, de paden bestonden uit duizenden boomwortels en stenen, het was echt een speeltuin! Mijn gezelschap was iets langzamer, dus ik rende soms wat stukken vooruit en wachtte dan. De omgeving was ook werkelijk fantastisch, echt een sprookjesbos en we volgde een wildstromend riviertje met watervalletjes en rotsblokken.

Afbeelding

De grootste etage van de beverburcht:

Afbeelding
Afbeelding

Knaagprojecten
Afbeelding

De rest van de route:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zaterdag liepen we de groene route van Extratrail Jalhay, bij Lac de La Gileppe, bij een enorme stuwdam. De route was wel iets minder bijzonder en zeker niet technisch, maar alsnog goed vermaakt! Hier heb ik één grote heuvel deels opnieuw gerend om een beetje dood te gaan, wel leuk om te merken dat heuvelop rennen me steeds iets beter afgaat en ik niet hoef te 'powerhiken'. 12 kilometer met 330 hoogtemeters.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag heb ik krachttraining gedaan, ik dacht daar weinig spierpijn van te hebben, tot ik ging rennen. := De eerste helft ging bagger, maar na 8 km kwam ik gelukkig een beetje los. Mijn hartslag ging wel echt alle kanten op, net als de wind trouwens.
Afbeelding