Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:37

sureido schreef:
Dat begrijp ik helemaal, er zijn er zoveel! Dankjewel :D

Hopelijk over een aantal maanden dat alle die topics doodgebloeid zijn.

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie van dat prullenbakvaccin vinden. Ik had liever gezien dat de huisartsen gewoon zelf selecteren, bijvoorbeeld die jongens van 21 die in die rij vooraan gingen omdat ze in het systeem waren gekomen, dan denk ik er zijn nog genoeg mensen die het meer nodig hebben..

In de voorwaarden van die website staat dat de huisartsen uiteindelijk zelf selecteren. Ik vind het eigenlijk wel prima. Ik vind vaccins weg gooien echt zonde en er zijn zoveel mensen die ook graag gevaccineerd willen worden.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:39

Ik vind weggooien ook erg zonde. Vriendin van mij werkt in de vaccinatie straat en werd al op werkdag 2 gevaccineerd, ik snap aan de ene kant ook wel dat het voor de ggd lastig is om ook een lijst op te stellen dus die oplossing vind ik wel goed. Vriendin belde laatst voor afspraak te maken en toen zeiden ze ‘kan je over 10 minuten in Den Bosch staan?’ :P vanuit Tilburg helaas niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:44

sureido schreef:
Ik vind weggooien ook erg zonde. Vriendin van mij werkt in de vaccinatie straat en werd al op werkdag 2 gevaccineerd, ik snap aan de ene kant ook wel dat het voor de ggd lastig is om ook een lijst op te stellen dus die oplossing vind ik wel goed. Vriendin belde laatst voor afspraak te maken en toen zeiden ze ‘kan je over 10 minuten in Den Bosch staan?’ :P vanuit Tilburg helaas niet.

Dit verschilt inderdaad nogal per plaats! Hier schijnt nauwelijks over te zijn. Nog geen 1/3 het prik personeel in de vaccinatie straat was hier al ingeënt. Ook de opkomst bij Astra zenica was hoog. Mijn huisarts had maar 2 mensen die niet waren gekomen. Griepprik is dat veel hoger.
Groningers zijn blijkbaar erg nuchter haha.

Maar het voordeel van de website vind ik dat iedereen er aanspraak op kan maken en niet alleen de mensen met een lijntje bij de ggd.
Bij m’n schoonvader op het werk was een collega al ingeënt. 35 en gezond terwijl er collega’s zijn met bijv. Diabetes. Of bijv. Bij bokker Oscar. Dat zijn wel situaties die ik schrijnend vind. Er zijn mensen die het zo nodig hebben. En ook mensen die graag wachten op vaccinatie om die mensen voor te laten gaan (inclusief ik zelf) maar dat mag niet.

Vriendin heeft gister haar uitnodiging ook gekregen maar ze mag nog niet omdat ze nog een antibiotica kuur heeft. Ook zuur :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:07

Echwel schreef:
Iedere dag is een cadeautje en daar moet je van genieten
Penotti jij van je prik

En iedereen hopelijk na volledige vaccinatie.. zoals Pien
Probeer het het maakt je leven mooier

Helemaal mee eens! Carpe Diem !! (Pluk de dag!!)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:14

ingedebruijn schreef:
Vallen jullie allemaal in de kwetsbare groep of zijn we inmiddels ook jongeren aan het vaccineren?

Ik heb enkele dagen geleden de eerste gehad en ik ben 67. Ik heb wel het idee dat het tempo niet overal gelijkloopt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:31

En pap is 59 en heeft hem ook al gehad. Dus dat is idd een heel verschil!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:58

ik ben 38, kerngzond en heb hem ook al gehad. Omdat ik pgb zorgverlener ben voor mijn gehandicapte schoonzusje. Zij komt hier 1 weekend in de maand logeren en soms tussendoor een paar uurtjes. Ik kreeg de brief al in maart, had ook echt niet verwacht dat ik zo snel mocht. en vond het ook "niet eerlijk" naar risicomensen toe. Maar ik heb hem uiteraard wel genomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:46

sureido schreef:
Dat begrijp ik helemaal, er zijn er zoveel! Dankjewel :D

Hopelijk over een aantal maanden dat alle die topics doodgebloeid zijn.

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie van dat prullenbakvaccin vinden. Ik had liever gezien dat de huisartsen gewoon zelf selecteren, bijvoorbeeld die jongens van 21 die in die rij vooraan gingen omdat ze in het systeem waren gekomen, dan denk ik er zijn nog genoeg mensen die het meer nodig hebben..

Ik vind het een goed initiatief. Tot nu toe werden ze immers weggegooid en nu weet je ook zeker dat degenen die komen het 'risico' van AZ willen nemen. Risico tussen aanhalingstekens omdat ik het eigenlijk een verwaarloosbaar risico vind. Als de termijn geen 12 weken was geweest (en ik nu nog niet aan de beurt zou zijn geweest voor een ander vaccin) dan zou ik ook gewoon AZ genomen hebben.

Huisartsen hebben het druk genoeg en dan zouden ze ook nog eens moeten bellen wie er een vaccin wil? Ik denk dat dat best heel veel werk is. En als er wat gebeurt, dan ben je de sjaak natuurlijk: 'maar ik nam AZ omdat de huisarts me belde'.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:52

Ik heb begrepen dat een Duitse arts had gezegd , als je enorm zware hoofdpijn krijgt, niet een paracetamolletje nemen maar gelijk bellen.
Kan de link effe niet vinden

Maar Pfizer heeft die zeldzame bijwerking dus ook

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:59

Echwel schreef:
Ik heb begrepen dat een Duitse arts had gezegd , als je enorm zware hoofdpijn krijgt, niet een paracetamolletje nemen maar gelijk bellen.
Kan de link effe niet vinden

Maar Pfizer heeft die zeldzame bijwerking dus ook

Ik heb dus na de eerste vaccinatie na 3 dagen gekke hoofdpijn gehad wat voelde als een voorhoofdsholteontsteking. Het was wel eens pijn wat ik eerder heb gehad dus verder niet bij nagedacht. Tweede keer had ik dit niet en het is ook weer over gegaan na een aantal dagen dus verder niks achter gezocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:00

Vind dat een moeiljke
heb bijna elke week wel hoofdpijn en vaak zakt het wel tot houdbare waarde met triptanen, maar niet altijd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:03

Dit schijnt echt nog heviger dan te zijn..
Zoek nog steeds naar filmpje

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:04

ja maar als het ondertussen zo heftig is dat het een echte sinus trombose is ben je denk ik wel te laat....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:06

Bij twijfel dus beter aan de bel trekken...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:08

Het zat ook meer tussen mijn rechteroog en neus , maar ik ben bekend met voorhoofdsholteontstekingen maar ik had verder geen andere symptomen daarvan.

Wel heb ik een flinke hersenschudding gehad met niet goed herstel in 2019 , dus kan zeker goed dat dat af en toe weer even opspeelt in combinatie met spanning in andere spieren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:09

Nederland is door de 7 miljoen grens heen!

Way to go!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:13

Zebrastreep schreef:
Het zat ook meer tussen mijn rechteroog en neus , maar ik ben bekend met voorhoofdsholteontstekingen maar ik had verder geen andere symptomen daarvan.

Wel heb ik een flinke hersenschudding gehad met niet goed herstel in 2019 , dus kan zeker goed dat dat af en toe weer even opspeelt in combinatie met spanning in andere spieren.

Je hebt het dus niet gehad....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:15

Echwel schreef:
Zebrastreep schreef:

Je hebt het dus niet gehad....

Ga ik niet vanuit dan zat ik hier nu niet meer na 5 maanden :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:16

Wanneer je na vaccinatie na een aantal dagen heftige hoofdpijn krijgt die door medicatie niet verminderd direct aan de bel trekken. Na een periode van een dag of vier wanneer het immuunsysteem aan het werk is dus. Dus direct na vaccinatie heeft niet iets met trombose te maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:17

bigone schreef:
Wanneer je na vaccinatie na een aantal dagen heftige hoofdpijn krijgt die door medicatie niet verminderd direct aan de bel trekken. Na een periode van een dag of vier wanneer het immuunsysteem aan het werk is dus. Dus direct na vaccinatie heeft niet iets met trombose te maken.

Dit dus.....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:18

tot 2 weken daarna toch?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:19

Zoiets, alleen heb ik mij er werkelijk geen seconde druk om gemaakt, zit nu 3.5 weken na vaccinatie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:20

Dat is wel iets wat ik lastig vind. Ik heb elke dag heftige hoofdpijn die niet zakt door pijnstilling :+ maar ik ga ervanuit dat het wel anders zal voelen. :j Heel fijn dat zulke dingen hier vaker voorbij komen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:21

Ik toendertijd ook niet nee omdat het toen nog niet bekend was ik dacht zelfs heeft er niks mee te maken. Het werd ook niet minder door pijnstilling... Maar ik kan super slecht tegen hoofdpijn dat ik er constant mee bezig blijf. Maar ik denk dat dit echt toeval was en ik zonder vaccinatie ook dit had gehad heb het 1x in de zoveel tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:34

Ik kan alleen voor Astra Zenica spreken en daarbij was er een handleiding met zaken om alert op te zijn.
Binnen vier tot twintig dagen na vaccinatie:
Hoofdpijn, puntbloedingen, buikpijn, pijn in been waren de voornaamste. En dan pas na een dag of vier na vaccinatie.