Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:00

Dood neervallen na een vaccinatie en daarbij een datum koppelen vindt ik heel erg lijken op een datum gokken wanneer de wereld eindigt.

En dan elke keer opnieuw een datum gokken is niet heel geloofwaardig :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:01

bigone schreef:
Cowboy55 schreef:
Wat is de nieuwe datum waarop ik dood ga omvallen? Ik wil een beetje op een handige plek zitten als het gebeurt……

Zal even zoeken, veranderd met de dag.

Is wel belangrijk. Met mij sterven miljoenen. Dan moeten de niet gevaccineerden al die lijken opruimen (tenzij ze willen sterven agv miljoenen decomposterende lijken). Dan wil ik liever dood omvallen op de begane grond om het wat makkelijker te maken voor ze. Trekt de lijkenlucht ook wat sneller uit het huis.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:02

bigone schreef:
loriene schreef:

Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!

Wanneer mensen uit de bovenstaande categorie met jodensterren op gaan lopen, dreigen met het Neurenberg tribunaal en terzijde ook nog even zeggen dat we (gevaccineerden) twee weken geleden allemaal dood neer zouden vallen (nieuwe datum is alweer geprikt) dan behoor je imo tot de categorie wappie en die moeten we in hun waarde laten??
Er is een verschil tussen niet vaccineren en je zo goed mogelijk aan de regels houden en bovenstaande idioten.

Daar kan ik het als meelezer helemaal mee eens zijn. Ik probeer het woord wappies overigens niet te vaak gebruiken, maar ik vind het behoorlijk respectloos als ik inderdaad mensen zie verwijzen naar de 2e WO of iets dergelijks.
Ik heb een vriendschap verbroken omdat diegene de mensen die wel in corona geloofde allemaal oerdomme mensen vond, en dat hij teleurgesteld in ons was want hij had verwacht dat ie vrienden had die toch wel wat slimmer waren dan dat. Dan denk ik ook, joejoe, fijn leven verder, dikke doei. Dat vind ik respectloos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:07

En toch, als ik de laatste pagina’s lees, is het voor een aantal mensen zeer belangrijk om “iedereen” die zich niet laat vaccineren, om te praten op een toon die regelmatig zeer denigrerend is… waarom is dat?
Ik heb niemand hier iets over joden sterren zien schrijven.. maar t wordt er wel bijgehaald ..?

En fitzroy.. “een wappie met een griepje”, lees het anders zelf even terug…?

Ik heb in mijn omgeving ook mensen die willen wachten met t vaccin, en die hebben niks met jodensterren of achterlijke rappers.. het ene heeft niet automatisch met t ander van doen hoor ..

Daphara

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:30

Ik schrik ook van de reacties richting de niet gevaccineerden, volgens mij is er echt wel een verschil tussen niet-gevaccineerd en wappie.

Ik denk dat een deel van de reacties hier ook beter past in het wel/niet vaccineren topic.

Vooralsnog is iedereen vrij om de keuze te maken om wel of niet te vaccineren en het is niet aan de rest om dan met een veroordelend vingertje te wijzen.

Eerst kreeg iedereen met andere ideeën over de maatregelen de schuld van de maatregelen, immers als je er tegen was, dan was je ook schuldig aan elke nieuwe golf en maatregelen tot gevolg. Nu krijgen de niet-gevaccineerden de schuld van de volgende golf al bij voorbaat in de schoenen geschoven.

Kom op mensen, waarom moet er altijd een schuldige zijn en waarom moeten wij ons beter over onszelf voelen door lekker met een beschuldigende vinger naar een ander te wijzen?

Corona is er nou eenmaal en voor wie dat kiest, is er een vaccin beschikbaar. Je laten vaccineren maakt je niet ineens een beter mens, je niet laten vaccineren maakt je niet ineens een wappie of een slecht mens.

Kunnen we elkaar niet een heel klein beetje in de waarde laten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:50

Er word elke keer regelmatig onderscheid gemaakt tussen extreme antivaxxers en mensen die nu nog niet willen vaccineren maar misschien in de toekomst wel of niet. Dat is aan hun. Wanneer jullie willen dat dat er als disclaimer elke keer bijgezet word, prima.
Ik word wel zat van het feit dat het gevaccineerden elke keer de bal toegespeeld krijgen over polarisatie van de maatschappij. Wanneer je in geval van bvb Engel, Baudet, Artsencollectief en een stuk of wat andere groeperingen allerlei leugens de wereld in slingert dan vind ik dat levensgevaarlijk en dat mag, nee moet ontkracht worden.
Daar kun je het dan niet mee eens zijn maar wanneer je het over polarisatie hebt en andere zaken zou ik mijn pijlen eerst eens richten op de groepen die dit heel doelbewust doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 13:58

Cer schreef:
En fitzroy.. “een wappie met een griepje”, lees het anders zelf even terug…?

Wat wil je daar nu mee zeggen, Cer? Wappies zien corona toch als een griepje? Voorbeelden te over, ik wil ze wel quoten, als je erop staat… daar is niets denigrerends aan, ik quote hun denkwijze.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:06

bigone schreef:
Er word elke keer regelmatig onderscheid gemaakt tussen extreme antivaxxers en mensen die nu nog niet willen vaccineren maar misschien in de toekomst wel. Wanneer jullie willen dat dat er als disclaimer elke keer bijgezet word, prima.
Ik word wel zat van het feit dat het gevaccineerden elke keer de bal toegespeeld krijgen over polarisatie van de maatschappij. Wanneer je in geval van bvb Engel, Baudet, Artsencollectief en een stuk of wat andere groeperingen allerlei leugens de wereld in slingert dan vind ik dat levensgevaarlijk en dat mag, nee moet ontkracht worden.
Daar kun je het dan niet mee eens zijn maar wanneer je het over polarisatie hebt en andere zaken zou ik mijn pijlen eerst eens richten op de groepen die dit heel doelbewust doen.

Eens dat daar de focus moet liggen, maar op de laatste paar pagina’s in dit topic ligt daar de focus niet en wordt regelmatig alle niet-gevaccineerden over één kam geschoren.
De leugens ontkrachten is imo heel wat anders dan niet-gevaccineerden veroordelen.

Ik vind opmerkingen als “1 op 160 (*overledenen) noem ik nog altijd verwaarloosbaar” vind ik ook tenenkrommend. Alsof een leven verwaarloosbaar is en we niet met z’n allen een verantwoordelijkheid hebben om elk leven te beschermen. Ook ik vind het tenenkrommend dat sommigen liever vrijheid (van maatregelen) hebben en het totaal niet lijkt te interesseren dat de prijs voor hun vrijheid mogelijk het leven van iemand anders is. Immers is dat leven en hun eventuele dood in hun ogen verwaarloosbaar.

Baudet heeft vorig jaar gezegd dat hij 1 miljoen Corona doden een acceptabele prijs vond voor onze vrijheid. Als je dan een Baudet aanhanger bent en gelooft in zijn visie, dan kan ik inderdaad inkomen dat je het huidige aantal Corona doden “verwaarloosbaar” vind, immers hebben we de 1 miljoen nog lange niet gehaald.

Daar zou de discussie hier in het topic over moeten gaan imo. De wel of niet vaccineren discussie staat daar los van, tenzij er onwaarheden over het vaccin verspreid worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:10

Fitzroy, in jouw bericht stel je dat iedere ongevaccineerde in het zh een wappie is, zo staat het er gewoon.. in dat bericht is dat wat je schrijft …

Citaat:
Zodat degene die gevaccineerd is en van zijn paard gelazerd voorrang krijgt op een wappie met corona (dat immers maar een griepje is).
of wilde je mensen eerst een vragen lijst laten invullen?

En de laatste paar pagina’s is het vnl een stuk of 4 a 5 mensen “tegen” de username met die nummers … moet dat uitgespeld worden?

En zelfs als meerdere mensen dat dan aangeven is het volgens diezelfde mensen nóg niet waar. Dus al die andere mensen lezen verkeerd of begrijpen het niet… nou, dat is zelfreflectie ten top hoor :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:20

Cer schreef:
Niet gevaccineerd = wappie .. is dat hoe t tegenwoordig gaat??

Ik vind sommige gevaccineerden wel ineens een heel groot ego krijgen hoor. Die missie drang .. getver …

Er zijn genoeg mensen die niet gevaccineerd zijn. Er is al vaker aangehaald dat er mensen zijn die op basis van berekening er op gokken dat Corona bij hun niet al te veel invloed zal hebben of eerst af willen wachten hoe het vaccin bij anderen valt en zich verder zeker voorzichtig opstellen. Daarnaast heb je de wappies, niet vaccineren want volgens Willem en Thierry ga je daar dood aan, het is maar een griepje of snotneus en ze demonstreren, knuffelen zoenen er rustig op los. Houden zich aan geen enkele maatregel. En dat zijn de wappies waar elke keer naar gerefereerd word. Dat iedereen die niet vaccineert zich blijkbaar aangesproken voelt ligt eerder aan onzorgvuldig lezen dan aan de post van sommigen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:25

Dat laatste dus, bigone.
Cer, je leest echt verkeerd. Ik heb het over wappies, niet over niet-gevaccineerden. Leg me geen dingen in de mond die er niet staan.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 19:25

Daphara, (en anderen) ik snap dat mijn 1:160 'verwaarloosbaar' opmerking niet netjes/empathisch was, daarvoor mijn excuses.

Die 1:160 vind IK zo'n kleine kans dat het voor MIJ te weinig is om er 'bang' voor te zijn, zo bedoelde ik het.

Overigens, nu 'iedereen' die wil, gevaccineerd is, zou die kans berekening toch nog kleiner gaan worden, want door de vaccinatie zouden overlijdens moeten terug lopen.. dus die 1:160 is op dit moment misschien realistischer voorgesteld als 1:1000 zegmaar.

Ik ben oprecht van mening dat er nu moet worden gekeken naar doorgaan, niet stil staan. Vaccinaties zitten erin, we moeten weer kunnen, immers, in principe zou 70% van Nederland nu niet meer op de IC kunnen belanden, door de vaccinatie, en die overige 30% zal heus niet binnen 2 weken allemaal de IC nodig hebben, want vóór de vaccinaties was dat ook niet nodig.

Het gaat bij mij nog altijd om werk, leven, door de codes die NL elke keer toebedeelt krijgt,(vanuit het buiteland gezien) maatregelen bij de grenzen etc, is het hier nog altijd zwaar voor ondernemers. Tel daarbij op dat we een super slechte zomer hebben, en tel uit je winst- niet dus.. en voor velen is er geen financiele steun meer, de vorige zijn soms nog niet eens uit betaald, of, om vage redenen, weer terug geroepen / stop gezet..

Daarom virus waanzin : een zeilwedstrijd mag niet doorgaan, waar normaal een handje vol mensen op af komt, die stil staan/zitten kunnen, maar een F1, of voetbal wedstrijden, gaan wel door.. waar zit die rechte lijn en eerlijk delen dan, want ik zie het al 1.5 jaar niet..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:36

De 1 op 160 is de kans dat je overlijdt als je als ongevaccineerde de ziekte krijgt. De kans om de ziekte te krijgen is door vaccinatie weliswaar omlaag gegaan. En het risico om te overlijden is als je gevaccineerd bent zo goed als verdwenen. Maar als je niet gevaccineerd bent en je krijgt corona, dan blijft die kans gewoon 1 op 160. Die gaat echt niet spontaan omlaag omdat anderen zich hebben laten vaccineren.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 21:46

Karl66 schreef:
De 1 op 160 is de kans dat je overlijdt als je als ongevaccineerde de ziekte krijgt. De kans om de ziekte te krijgen is door vaccinatie weliswaar omlaag gegaan. En het risico om te overlijden is als je gevaccineerd bent zo goed als verdwenen. Maar als je niet gevaccineerd bent en je krijgt corona, dan blijft die kans gewoon 1 op 160. Die gaat echt niet spontaan omlaag omdat anderen zich hebben laten vaccineren.

Dit is waar ik mijn 1:160 op baseerde, positief getesten, ruim genomen, niets over gevaccineerden?

bigone schreef:
Even voor alle duidelijkheid, 17 miljoen zou opgaan wanneer we allemaal Corona hebben gehad.
Officieel zijn er 2 miljoen positief geteste mensen, eerste golf werd zeer weinig getest dus laten we het verdubbelen.
4 miljoen positief getest en 25000 overleden ( de waarschijnlijke heb ik er nog afgehaald) . Dan is de uitkomst dus dat 1 op de 160 positief geteste mensen het niet overleefd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:57

En aangezien de meeste positief geteste mensen ongevaccineerd/ niet volledig gevaccineerd zijn (omdat je risico groter is op besmetting zonder vaccin, maar ook omdat de vaccins gewoon nog maar net aanwezig zijn), maar niet allemaal, zal het cijfer eerder ets negatief uitpakken voor iemand die niet gevaccineerd is dan positief.
Het is natuurlijk jezelf voor de gek houden dat je als ongevaccineerde minder kans op overlijden na besmetting hebt omdat de cijfers gunstiger worden door mensen die gevaccineerd zijn.

Dat is denken dat je niet kan sterven aan een kogel zonder kogelvrij vest, omdat 100% met kogelvrij vest het overleefde :+

Je kans op besmetting neemt af doordat de mensen om je geen minder makkelijk besmet raken (graag gedaan :) ), maar àls je besmet bent is je risico nog steeds 1:160. Of waarschijnlijk nog ietsjes ongunstiger.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 22:05

Gisteren riep iemand 0,7%. Dat is 1:143 (ongeveer, accuraat op 1 tiende), dus 1:142,9.

Als contrast: de kans op de hoofdprijs in de Staatsloterij is 1:5.000.000. Dus als je wel meedoet in de Staatsloterij maar niet vaccineert dan maak je een interessante keuze :+

Terzijde: De kans dat Alanis Morissette in COVID tijden gelijk heeft is dan overigens 1:714.500.000. Los van leeftijd :+

An old man turned 98
He won the lottery and died the next day

Isn’t it ironic?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 22:46

secricible schreef:
En aangezien de meeste positief geteste mensen ongevaccineerd/ niet volledig gevaccineerd zijn (omdat je risico groter is op besmetting zonder vaccin, maar ook omdat de vaccins gewoon nog maar net aanwezig zijn), maar niet allemaal, zal het cijfer eerder ets negatief uitpakken voor iemand die niet gevaccineerd is dan positief.
Het is natuurlijk jezelf voor de gek houden dat je als ongevaccineerde minder kans op overlijden na besmetting hebt omdat de cijfers gunstiger worden door mensen die gevaccineerd zijn.

Dat is denken dat je niet kan sterven aan een kogel zonder kogelvrij vest, omdat 100% met kogelvrij vest het overleefde :+

Je kans op besmetting neemt af doordat de mensen om je geen minder makkelijk besmet raken (graag gedaan :) ), maar àls je besmet bent is je risico nog steeds 1:160. Of waarschijnlijk nog ietsjes ongunstiger.

Weet niet of je deze op mij bedoelt, maar dat zeg ik nergens, alleen maar dat de druk op de zorg nu een stuk minder hoog is, met nog maar 30% vd mensen die IC zouden kunnen krijgen (ivm 70% gevaccineerd), en daarvan 1:160 die komt te overlijden.
Of zie ik dat nu verkeerd? Iets met slaap en geen rekenwonder :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 22:58

Met de hoge besmettingsdruk is 30% echt nog genoeg om het hele zorgsysteem te overspoelen. Van die 30% komt 5% op de IC.
Als elke ongevaccineerde covid krijgt (die kans is reeel met het Rgetal van de delta), belanden er alsnog dus 100.000/200.000 mensen op de IC. Dat wil je niet in een keer. Dus moet er iig weer ingezet worden op flatten de curve, of verhoog de vaccinatiegraad.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:09

Dimphyl schreef:
Karl66 schreef:

Dit is waar ik mijn 1:160 op baseerde, positief getesten, ruim genomen, niets over gevaccineerden?

bigone schreef:
Even voor alle duidelijkheid, 17 miljoen zou opgaan wanneer we allemaal Corona hebben gehad.
Officieel zijn er 2 miljoen positief geteste mensen, eerste golf werd zeer weinig getest dus laten we het verdubbelen.
4 miljoen positief getest en 25000 overleden ( de waarschijnlijke heb ik er nog afgehaald) . Dan is de uitkomst dus dat 1 op de 160 positief geteste mensen het niet overleefd.

Begrijp ik goed dat jij gelooft dat jouw kans om als ongevaccineerde het virus te overleven groter is geworden omdat anderen zich hebben laten vaccineren?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 23:52

Karl666, nee dat zie je verkeerd. Mijn kans om het virus te overleven is nog steeds 98,..% , de kans dat de zorg overspoeld/overbelast raakt, die is (als het goed is) kleiner door de gevaccineerden.

Ik zag deze net, hypothetisch als de pest natuurlijk, maar wel in lijn met wat ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 00:03

Dit is, wanneer jij jongere bent misschien wel accuraat. Alleen, bij de groep 45 tot 60 blijven de vaccinaties ook te laag en zij komen misschien wel op de ic.
Vervelende is dat jongeren die niet gevaccineerd zijn een grotere kans hebben om Corona te krijgen en laten die toch vaak ook ouders in die bovenstaande leeftijdscategorie hebben. Dan is 1+1 toch 2 en kans dat er nog meer dan genoeg in een ziekenhuisbed terecht komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 00:32

bigone schreef:
Dit is, wanneer jij jongere bent misschien wel accuraat. Alleen, bij de groep 45 tot 60 blijven de vaccinaties ook te laag en zij komen misschien wel op de ic.
Vervelende is dat jongeren die niet gevaccineerd zijn een grotere kans hebben om Corona te krijgen en laten die toch vaak ook ouders in die bovenstaande leeftijdscategorie hebben. Dan is 1+1 toch 2 en kans dat er nog meer dan genoeg in een ziekenhuisbed terecht komen.

Hier wordt overigens long COVID ook buiten beschouwing gelaten, terwijl je daar ook mogelijk fysio (en dus kosten) voor moet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 01:40

loriene schreef:
Electra63 schreef:
Iedereen die in mijn omgeving zich niet heeft laten vaccineren, deelt wel allerlei info en berichtjes op SM van Engel, Jensen, Tisjeboy of Baudet. In mijn ogen, ben je dan wel een wappie. ;)
Ze klagen wel het meest over de beperkingen en houden zich niet altijd aan de adviezen.

Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!

IK vind mensen die zich laten leiden door Engel, Jensen of Baudet enz. een wappie.
Zij zijn niet deskundig op het gebied van de zorg en roepen onzin als je DNA wordt geïnfecteerd of geactiveerd.
We zouden massaal doodgaan op 11 augustus. Pizzagate enz. Vergelijkingen met WOII enz.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 06:30

Daphara schreef:
Ik schrik ook van de reacties richting de niet gevaccineerden, volgens mij is er echt wel een verschil tussen niet-gevaccineerd en wappie.

Ik denk dat een deel van de reacties hier ook beter past in het wel/niet vaccineren topic.

Vooralsnog is iedereen vrij om de keuze te maken om wel of niet te vaccineren en het is niet aan de rest om dan met een veroordelend vingertje te wijzen.

Eerst kreeg iedereen met andere ideeën over de maatregelen de schuld van de maatregelen, immers als je er tegen was, dan was je ook schuldig aan elke nieuwe golf en maatregelen tot gevolg. Nu krijgen de niet-gevaccineerden de schuld van de volgende golf al bij voorbaat in de schoenen geschoven.

Kom op mensen, waarom moet er altijd een schuldige zijn en waarom moeten wij ons beter over onszelf voelen door lekker met een beschuldigende vinger naar een ander te wijzen?

Corona is er nou eenmaal en voor wie dat kiest, is er een vaccin beschikbaar. Je laten vaccineren maakt je niet ineens een beter mens, je niet laten vaccineren maakt je niet ineens een wappie of een slecht mens.

Kunnen we elkaar niet een heel klein beetje in de waarde laten?

Amen. Ik vind dat iedereen een mens is. Als ik iedereen moet ver- en beoordelen die anders in het leven staat dan ik....

Ik reageer nauwelijks meer in dit soort topics, inderdaad vanwege de toon richting andersdenkenden en het feit dat er alleen anders gedacht mag worden als dat aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Daphara, mooie post dit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:40

IMANDRA schreef:
bigone schreef:

Hier wordt overigens long COVID ook buiten beschouwing gelaten, terwijl je daar ook mogelijk fysio (en dus kosten) voor moet doen.

En draait danwel de werkgever danwel de verzekering danwel de overheid op voor de periode dat je er arbeidsongeschikt door bent. Zelfs als je slechts 1 maand ziek bent, is dat een schadepost van minimaal 1600 euro als je fulltime werkt. Vertraging op je studie is minder makkelijk meetbaar, maar wel degelijk ook kostbaar. Het grootste probleem zit hem uiteraard niet in de groep die 1 maand ziek is, wat nu eenmaal wel eens voor komt, hoewel normaal niet zo vaak/bij zoveel personeel, maar in de groep die langer dan 6 maanden arbeidsongeschikt is een nauwelijks verder lijkt te herstellen. Dat lijkt nu minimaal 1% van de besmettingen te zijn en nauwelijks onderscheid tussen jong en oud te maken (kinderen tot 18 jaar lijken er zelfs gevoeliger voor te zijn). Zelfs op puur die 1% en 6 maanden minimumloon komt neer op 1% van 9600 euro is 96 euro vaccineren. Is er nog niet 1 medisch onderzoek geweest, laat staan een behandeling, en dus het laagst mogelijke fulltime loon.

Er is overigens een verschuiving te zien bij de nieuwere varianten, jongeren worden steeds minder gespaard. Dus of de 0.05% van de besmettingen beland in het ziekenhuis tot nog steeds klopt tot 30 jaar met de delta-variant moeten we nog zien.