En dan elke keer opnieuw een datum gokken is niet heel geloofwaardig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Cowboy55 schreef:Wat is de nieuwe datum waarop ik dood ga omvallen? Ik wil een beetje op een handige plek zitten als het gebeurt……
Zal even zoeken, veranderd met de dag.
bigone schreef:loriene schreef:
Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!
Wanneer mensen uit de bovenstaande categorie met jodensterren op gaan lopen, dreigen met het Neurenberg tribunaal en terzijde ook nog even zeggen dat we (gevaccineerden) twee weken geleden allemaal dood neer zouden vallen (nieuwe datum is alweer geprikt) dan behoor je imo tot de categorie wappie en die moeten we in hun waarde laten??
Er is een verschil tussen niet vaccineren en je zo goed mogelijk aan de regels houden en bovenstaande idioten.
bigone schreef:Er word elke keer regelmatig onderscheid gemaakt tussen extreme antivaxxers en mensen die nu nog niet willen vaccineren maar misschien in de toekomst wel. Wanneer jullie willen dat dat er als disclaimer elke keer bijgezet word, prima.
Ik word wel zat van het feit dat het gevaccineerden elke keer de bal toegespeeld krijgen over polarisatie van de maatschappij. Wanneer je in geval van bvb Engel, Baudet, Artsencollectief en een stuk of wat andere groeperingen allerlei leugens de wereld in slingert dan vind ik dat levensgevaarlijk en dat mag, nee moet ontkracht worden.
Daar kun je het dan niet mee eens zijn maar wanneer je het over polarisatie hebt en andere zaken zou ik mijn pijlen eerst eens richten op de groepen die dit heel doelbewust doen.
of wilde je mensen eerst een vragen lijst laten invullen?Citaat:Zodat degene die gevaccineerd is en van zijn paard gelazerd voorrang krijgt op een wappie met corona (dat immers maar een griepje is).
Cer schreef:Niet gevaccineerd = wappie .. is dat hoe t tegenwoordig gaat??
Ik vind sommige gevaccineerden wel ineens een heel groot ego krijgen hoor. Die missie drang .. getver …
Karl66 schreef:De 1 op 160 is de kans dat je overlijdt als je als ongevaccineerde de ziekte krijgt. De kans om de ziekte te krijgen is door vaccinatie weliswaar omlaag gegaan. En het risico om te overlijden is als je gevaccineerd bent zo goed als verdwenen. Maar als je niet gevaccineerd bent en je krijgt corona, dan blijft die kans gewoon 1 op 160. Die gaat echt niet spontaan omlaag omdat anderen zich hebben laten vaccineren.
bigone schreef:Even voor alle duidelijkheid, 17 miljoen zou opgaan wanneer we allemaal Corona hebben gehad.
Officieel zijn er 2 miljoen positief geteste mensen, eerste golf werd zeer weinig getest dus laten we het verdubbelen.
4 miljoen positief getest en 25000 overleden ( de waarschijnlijke heb ik er nog afgehaald) . Dan is de uitkomst dus dat 1 op de 160 positief geteste mensen het niet overleefd.
secricible schreef:En aangezien de meeste positief geteste mensen ongevaccineerd/ niet volledig gevaccineerd zijn (omdat je risico groter is op besmetting zonder vaccin, maar ook omdat de vaccins gewoon nog maar net aanwezig zijn), maar niet allemaal, zal het cijfer eerder ets negatief uitpakken voor iemand die niet gevaccineerd is dan positief.
Het is natuurlijk jezelf voor de gek houden dat je als ongevaccineerde minder kans op overlijden na besmetting hebt omdat de cijfers gunstiger worden door mensen die gevaccineerd zijn.
Dat is denken dat je niet kan sterven aan een kogel zonder kogelvrij vest, omdat 100% met kogelvrij vest het overleefde
Je kans op besmetting neemt af doordat de mensen om je geen minder makkelijk besmet raken (graag gedaan), maar àls je besmet bent is je risico nog steeds 1:160. Of waarschijnlijk nog ietsjes ongunstiger.
Dimphyl schreef:Karl66 schreef:De 1 op 160 is de kans dat je overlijdt als je als ongevaccineerde de ziekte krijgt. De kans om de ziekte te krijgen is door vaccinatie weliswaar omlaag gegaan. En het risico om te overlijden is als je gevaccineerd bent zo goed als verdwenen. Maar als je niet gevaccineerd bent en je krijgt corona, dan blijft die kans gewoon 1 op 160. Die gaat echt niet spontaan omlaag omdat anderen zich hebben laten vaccineren.
Dit is waar ik mijn 1:160 op baseerde, positief getesten, ruim genomen, niets over gevaccineerden?bigone schreef:Even voor alle duidelijkheid, 17 miljoen zou opgaan wanneer we allemaal Corona hebben gehad.
Officieel zijn er 2 miljoen positief geteste mensen, eerste golf werd zeer weinig getest dus laten we het verdubbelen.
4 miljoen positief getest en 25000 overleden ( de waarschijnlijke heb ik er nog afgehaald) . Dan is de uitkomst dus dat 1 op de 160 positief geteste mensen het niet overleefd.
bigone schreef:Dit is, wanneer jij jongere bent misschien wel accuraat. Alleen, bij de groep 45 tot 60 blijven de vaccinaties ook te laag en zij komen misschien wel op de ic.
Vervelende is dat jongeren die niet gevaccineerd zijn een grotere kans hebben om Corona te krijgen en laten die toch vaak ook ouders in die bovenstaande leeftijdscategorie hebben. Dan is 1+1 toch 2 en kans dat er nog meer dan genoeg in een ziekenhuisbed terecht komen.
loriene schreef:Electra63 schreef:Iedereen die in mijn omgeving zich niet heeft laten vaccineren, deelt wel allerlei info en berichtjes op SM van Engel, Jensen, Tisjeboy of Baudet. In mijn ogen, ben je dan wel een wappie.![]()
Ze klagen wel het meest over de beperkingen en houden zich niet altijd aan de adviezen.
Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!
Daphara schreef:Ik schrik ook van de reacties richting de niet gevaccineerden, volgens mij is er echt wel een verschil tussen niet-gevaccineerd en wappie.
Ik denk dat een deel van de reacties hier ook beter past in het wel/niet vaccineren topic.
Vooralsnog is iedereen vrij om de keuze te maken om wel of niet te vaccineren en het is niet aan de rest om dan met een veroordelend vingertje te wijzen.
Eerst kreeg iedereen met andere ideeën over de maatregelen de schuld van de maatregelen, immers als je er tegen was, dan was je ook schuldig aan elke nieuwe golf en maatregelen tot gevolg. Nu krijgen de niet-gevaccineerden de schuld van de volgende golf al bij voorbaat in de schoenen geschoven.
Kom op mensen, waarom moet er altijd een schuldige zijn en waarom moeten wij ons beter over onszelf voelen door lekker met een beschuldigende vinger naar een ander te wijzen?
Corona is er nou eenmaal en voor wie dat kiest, is er een vaccin beschikbaar. Je laten vaccineren maakt je niet ineens een beter mens, je niet laten vaccineren maakt je niet ineens een wappie of een slecht mens.
Kunnen we elkaar niet een heel klein beetje in de waarde laten?
IMANDRA schreef:bigone schreef:Dit is, wanneer jij jongere bent misschien wel accuraat. Alleen, bij de groep 45 tot 60 blijven de vaccinaties ook te laag en zij komen misschien wel op de ic.
Vervelende is dat jongeren die niet gevaccineerd zijn een grotere kans hebben om Corona te krijgen en laten die toch vaak ook ouders in die bovenstaande leeftijdscategorie hebben. Dan is 1+1 toch 2 en kans dat er nog meer dan genoeg in een ziekenhuisbed terecht komen.
Hier wordt overigens long COVID ook buiten beschouwing gelaten, terwijl je daar ook mogelijk fysio (en dus kosten) voor moet doen.