Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:03

Super balen van je allergie Butterfly -O-

Mijn eten ziet er nooit zo spectaculair uit :') . Gelukkig smaakt het vaak wel goed :')

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:44

Dat ontbijt ziet er heerlijk uit <3

Heftig butterfly, fijn dat je verder geholpen word. Heel veel succes in je traject :)

Maandag kan ik in het ziekenhuis terrecht, ik hoop dat ik geholpen kan worden. Zowel met het afvallen als de vele lichamelijke klachten. :)
Ik heb mijn jonkie opgegeven voor een les eind september, zo als mijn moeder weer heerlijk tactisch zei: ja dan heb je een extra stok achter de deur om af te vallen. Waarop ik begon te huilen en ze toen zei maar zo bedoel ik het niet. Nee maar hoe dan? Je ziet toch hoe moeilijk ik het er mee heb :+
Mijn les is grondwerk dus dat is sws een super leuk vooruitzicht :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:51

Balen van de allergie @Butterfly, wel fijn dat ze nu verder gaan kijken hoe je geholpen kunt worden in dit proces. Blijkbaar lukt het niet met dingen die tot nu toe geprobeerd zijn. Tijd voor een volgende stap.

@Tirzasarah fijn dat je maandag in het ziekenhuis terecht kunt. Vooral die vele lichamelijke klachten zouden heel nodig opgelost moeten worden natuurlijk, dan komt waarschijnlijk dat afvallen daarna ook makkelijker op gang. Ik duim voor een positieve uitkomst. Balen van de opmerking van je moeder, soms kunnen dat soort kleine opmerkingen even zo hard binnenkomen -O-

Hier leek het gisteren beter te gaan, maar 's middags toch weer heftige buikpijn en een aanval van misselijkheid. Uiteindelijk contact gehad met de huisarts, die heeft me medicijnen voorgeschreven om de misselijkheid te onderdrukken en de maag wat harder te laten werken. Gisteravond nog wel iets kunnen eten (een banaan en wat yoghurt), maar niks echt substantieels.

Vanochtend weer die medicijnen genomen en wat lichts gegeten. Hopelijk geen aanvallen van buikpijn en misselijkheid meer en dan ook echt herstellen na een week ellende :(:) ben er wel echt klaar mee nu. En ben ook echt wel veel afvallen. Daardoor zwakjes, dat is zwaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:11

Ah oliebol zeg! Balen dat je weer zo misselijk was :(:) .

Goed dat je maandag een afspraak hebt Tirza! Ben benieuwd wat er uit komt. En wat een leuk vooruitzicht met je grondwerk les *\o/* .

Mijn ontbijt zag er niet uit, maar was heerlijk.
Kwark met diepvries blauwe bessen en aardbeien en wat havermout. Zit ik ool super lang van vol. Vanavond lekker weer Mona uitlaten

Afbeelding
M’n favoriete wandelmaatje <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:00

Heftig traject Butterfly, maar wel een goed vooruitzicht denk ik.

Ik heb zowaar op de terugweg van de auto inleveren weer eens hard gelopen. Ging lekker, wel warm.

Nu lekker aan een lunch met optimel Moccachino (lekker <3) fruit, en muesli zonder toegevoegde suikers. Tot nu toe weet ik me nog te redden met de challenge :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:23

Spannend butterfly zo'n traject en wat jammer dat je zo reageerde op die medicatie. Maar even buiten de allergische reactie om werkte t dus wel, daar was ik wel benieuwd naar.

Lekker wandelen Esther, leuke foto <3

Dag 1 is goed gegaan, nog wel wat teveel koolhydraten, maar met een totaal van 1460 calorieen ben ik voor een 1e dag wel tevreden. Dag 2 ook vol goed moed begonnen :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:43

Fijn dat dag 1 goed gegaan is @miccamaaike en zet hem op voor de volgende :)

Ik zit aan een lichtbruin boterhammetje met een beetje vruchtenjam. Hopelijk brengt dat mijn maag niet al te veel van slag en kan ik misschien straks nog wel eentje eten. Zou wel welkom zijn na de afgelopen dagen op bijna niets te hebben doorgebracht |o

Ik was vanochtend lichter op de weegschaal dan 13 jaar geleden (voordat ik een relatie en een kind kreeg) 8)7 Ik ben denk zelfs het lichtst sinds m'n pubertijd momenteel. En dat is niet perse iets om te vieren... Maar vol goede moed gaan we er weer tegenaan, aansterken in plaats van afvallen dan maar.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:10

@Micca, 1460 klinkt als heel weinig, dat is mijn BMR… :o maar heb geen idee hoe lang je bent natuurlijk, ik heb daar wel weer voordeel van… hoe bereken je dat met hoeveel koolhydraten je dan binnen hebt gehad? Ik ben echt te lui voor dat soort dingen eerlijk gezegd..

@ Esther, leuke foto weer! Ik laat me vervoeren vanavond: lekker buitenritje gepland!

@ Musli, jeetje wat een ellende! Is dit wel een buik griepje? Hopelijk knap je nu echt snel op….
@ Gaucho, respect voor je hardlopen met alles rond de verhuizing ook nog! Heb als ontbijt een poging gedaan om ook zo’n mooi bordje te maken maar ondanks dat t erg lekker was zag t er niet uit; heb van 1 ei, 1 hele rijpe banaan en 40 gr havermout een pannenkoek gebakken en er Voorde kleur wat bosbessen overheen gedaan…
@ butterfly: wat naadje zeg…. -O- want het hielp dus wel, die medicijnen…hopelijk nu in het ziekenhuis een goed traject in en goede hulp…
@ Tirza…. :(:) voor die opmerking…je kan dit en laat je niet uit t veld slaan!

Ik heb m’n struisvogel kop uit t zand getrokken en ben op de weegschaal gaan staan…moest m serieus eerst afstoffen… :+ en het is idd niet fraai, ben in die paar maanden toch 3 kilo aangekomen…ik weet dat t niet megaveel is, maar zit er toch echt minder goed door in m’n vel, dus wil toch met name een fitter gevoel krijgen….ik hoop dat ik met t huidige stramien weer stabiliseer en een beetje afval, anders moet ik tzt strenger aan de bak qua eten…

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:12

3 kg valt heel erg mee! Kop op!

Ik mijd m'n weegschaal mega, maar weet wel heel erg zeker dat het meer is dan 3 kg bij mij. Ellende. Ik wou dat ik een stukje langer was dan had ik een perfect gewicht. :Y)
-moppert ze live vanaf Foxy-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:21

Hier ook meer dan 3 kg ben ik bang. Weegschaal al ingepakt :') nog gezond BMI maar voel me er zelf vooral minder fit bij en merk dat ik weer meer pijntjes krijg. Lekker aan de bak dus

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:22

Pallatin schreef:
@Micca, 1460 klinkt als heel weinig, dat is mijn BMR… :o maar heb geen idee hoe lang je bent natuurlijk, ik heb daar wel weer voordeel van… hoe bereken je dat met hoeveel koolhydraten je dan binnen hebt gehad? Ik ben echt te lui voor dat soort dingen eerlijk gezegd..

Lifesum! Echt, ideaal. Je scant en het ding telt automatisch de koolhydraten, vetten en eiwitten (en daarmee je kcal) voor je op.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:50

Goeie vraag @Pallatin, geen idee of het nog onder buikgriep geschaard kan worden.
Maar het maakt me nu eigenlijk ook geen donder uit, als het maar blijft doorzetten dat herstel.
Net nog een broodje gegeten en so far gaat het nog goed _/-\o_

Eindelijk weer een beetje substantiële voedingstoffen vandaag binnen om de dag door te komen:
- Banaan
- Ontbijtkoekreep
- Bakje Skyr (150gr)
- 2 lichtbruine boterhammen met vruchtenjam

Hopelijk straks gewoon een kleine portie avondeten met wat kip en rijst.
Aansterken de komende dagen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:13

Wat een handige tip die Lifesum!!

Edit: wel een vraagje. Als er bijvoorbeeld staat "gebakken ei" gaan ze er dan vanuit dat de boter daar al bij staat of moet je die los invoeren?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:30

MuSLi schreef:
Goeie vraag @Pallatin, geen idee of het nog onder buikgriep geschaard kan worden.
Maar het maakt me nu eigenlijk ook geen donder uit, als het maar blijft doorzetten dat herstel.

Eindelijk weer een beetje substantiële voedingstoffen vandaag binnen om de dag door te komen:
- Banaan
- Ontbijtkoekreep
- Bakje Skyr (150gr)

Geen idee of het in jou geval kan maar een kennis heeft jaren terug een enorme afval poging gedaan. Die overigens heel goed gelukt was, plots kreeg die enorme maagklachten en werd ook erg ziek. Blijkt dus dat als je vrij veel en relatief korte tijd afval je maagzuur gaat over produceren, om die reden kan je dan niks meer binnen houden. Hij heeft toen een tijdje heel veel klachten gehouden. Ik wil je absoluut niets aanpraten of weet ik het maar misschien wel even goed om in de gaten te houden. Je lever met dit weer veel vocht in dus let goed op uitdroging. Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:40

Roosch schreef:

Edit: wel een vraagje. Als er bijvoorbeeld staat "gebakken ei" gaan ze er dan vanuit dat de boter daar al bij staat of moet je die los invoeren?

Eigenlijk geen idee, maar zag wel dat een gebakken ei meer calorieën bevat dan een gekookt ei van het zelfde gewicht.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:02

tirzasarah10 schreef:
MuSLi schreef:

- Banaan
- Ontbijtkoekreep
- Bakje Skyr (150gr)

Geen idee of het in jou geval kan maar een kennis heeft jaren terug een enorme afval poging gedaan. Die overigens heel goed gelukt was, plots kreeg die enorme maagklachten en werd ook erg ziek. Blijkt dus dat als je vrij veel en relatief korte tijd afval je maagzuur gaat over produceren, om die reden kan je dan niks meer binnen houden. Hij heeft toen een tijdje heel veel klachten gehouden. Ik wil je absoluut niets aanpraten of weet ik het maar misschien wel even goed om in de gaten te houden. Je lever met dit weer veel vocht in dus let goed op uitdroging. Ik hoop dat je snel weer opknapt!

Ik ben al bijna een jaar op hetzelfde gewicht, dus ik denk dat dat voor mij niet echt opgaat ;)
Dan had ik het wel al veel eerder moeten hebben. Maar thanks voor de tip, het had gekund.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:11

Sharani schreef:
Roosch schreef:

Eigenlijk geen idee, maar zag wel dat een gebakken ei meer calorieën bevat dan een gekookt ei van het zelfde gewicht.

Ik voer gebakken ei in en dan geen boter meer.
Gebruik zelf ook al jaren Lifesum. Ideaal

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:30

Ik zit even te stoeien, reuze handige app. Zelfs Samsung Health eraan gekoppeld. :j

Gebruikte altijd de Eetmeter, maar dit is toch wel erg vriendelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:48

Ik ben echt onwijs fan van lifesum, bij de betaalde versie kun je ook zelf instellen hoeveel je waarvan wil binnen krijgen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:31

Ik heb een tijdje de betaalde versie gehad zodat ik mijn fitbit ook kon koppelen.
Nu een jaar gewoon weer de gratis versie maar m'n fitbit is nog steeds gekoppeld gelukkig :))
Op zich mis ik de opties die je bij de betaalde versie had niet echt, alleen dat ik mijn kcal doel niet kan instellen. Hij geeft automatisch 1560 kcal aan.

Edit: even geklooid en nu wel mn doel aan kunnen passen naar 1720 kcal :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:11

Ik gebruik food, dat is vergelijkbaar, maar sowieso betaald. Ik heb via sportschool toegang. Eerder ook weleens lifesum gebruikt en vond ik ook fijn.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:20

Ben best wel trots op mezelf want kwam er vanmorgen achter dat ik precies 20 weken bezig ben om af te vallen en dat ik nu 17 kg kwijt ben. De -20 die ik zei dat ik sowieso wilde afvallen komt in de buurt *\o/*. Voor het mooie zou er dan nog 3 tot 5 kg af mogen en zoals het nu gaat, probeer ik dat zeker. Voor mij helpt bijhouden in de app echt heel goed, dat geeft me echt inzicht, waardoor het volhouden makkelijker is.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 15-06-22 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:21

Wat een mooi resultaat zeg! Heel netjes!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:40

Top Sharani *\o/*

Ik merk weer heel goed dat in mijn hoofd geldt stress = eten. Maar goed dat ik de suikervrij challenge doe deze week, nu is het wel veel maar wel redelijk gezond.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:55

Hier is niet eens zo zeer stress = eten maar stress = niet op m'n eten en bewegen letten = heel doffe ellende.

Ik vind het wel erg zonde dat ik na 2 dagen braaf zijn niet 3 kledingmaten afgeslankt ben. :+