Benzz schreef:1150 IC bedden in Nederland ipv 200. En dan hebben we het calamiteitenhospitaal nog niet geopend.
Sommigen willen ook graag paniek zaaien volgens mij...........
Waarvan gemiddeld al 70 % bezet is. Daarnaast 200 isolatie ic kamers .
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Benzz schreef:1150 IC bedden in Nederland ipv 200. En dan hebben we het calamiteitenhospitaal nog niet geopend.
Sommigen willen ook graag paniek zaaien volgens mij...........
Dat stond een week geleden inclusief bron in dit topic
kamsel schreef:7 per 100.000 is geen 200 hoor Sizzle..
Volgens de NOS heeft Nederland 1150 IC bedden. 7 per 100.000 zou ongeveer 1200 zijn.
Zoals al eerder gezegd is een relatief hoog percentage positief geteste mensen werkzaam in de zorg. Dat is een groep waarin veel getest is de afgelopen week.
Joman schreef:Shiloh schreef:Die cijfers zijn er inderdaad (nog) niet (waarschijnlijk omdat de aantallen te laag zijn om er statistische conclusies uit te trekken). Maar ik acht die kans aardig groot...
Er zijn gewoon heel duidelijk gedefinieerde risicogroepen. Val je daar niet onder hoef je je doorgaans geen zorgen voor je eigen gezondheid te maken. (Maar nog wel een maatschappelijke verantwoordelijkheid). Uitzonderingen op de regel heb je altijd.
Ja dat klopt. Maar ik zou het toch wel interessant vinden om dat uiteindelijk ook te weten te komen. Heb zelf astma en het is me niet duidelijk in hoeverre dat een risico vormt. De woh spreekt op de website van wel namelijk.
Electra63 schreef:moonfish13 schreef:Hier is een grote AH, maar het valt me mee.
Aardappelen grote zakken zijn op, maar er staan pallets met houdbare zaken midden in de winkel nu ipv in de vakken.
Rijst, soep, bloem, dat soort zaken.
Hier zie je wel dat men goed boodschappen doet maar niet dat ik zeg sjonge het is hysterisch.
Iedereen doet gewoon zijn ding.
Ik zag wel een fietser en een wandelaar gaan met keukenrol/wc papier.
Hier overigens een buurman werkzaam in de luchtvaart, piloten krijgen dus als eerste salaris zegt hij. Beste vakbond..
Lijkt me eerlijker om de mensen zonder flinke buffer eerst te betalen maargoed.
Tuurlijk als je tot je nek in de schulden zit snap ik dat piloten ook salaris nodig hebben.
Maar ik hoop toch dat de schoonmakers bijvoorbeeld voor gaan, met veel minder salaris..
Een (normaal) bedrijf betaalt in één keer alle salarissen uit, ongeacht de functie. Er wordt geen onderscheid gemaakt bij een betaling naar functie.
Waarschijnlijk heeft hij het over deeltijd-WW aanvragen (tijdelijk) in geval van (financiële)crisis?
HopeMyDay schreef:Ik snap nog steeds niet dat de scholen open blijven.. Als er 800+ mensen besmet zijn dan ga je toch geen scholen met 2000+ mensen open houden?
Shiloh schreef:Joman schreef:
Ja dat klopt. Maar ik zou het toch wel interessant vinden om dat uiteindelijk ook te weten te komen. Heb zelf astma en het is me niet duidelijk in hoeverre dat een risico vormt. De woh spreekt op de website van wel namelijk.
In die link die gedeeld werd van worldometer zou dat vallen onder “chronic respiratory disease”, maar dat is natuurlijk alle chronische ademhalingsproblemen op de grote hoop.
Ik denk zelf, van wat ik tot nog toe heb gelezen over coronavirus, maar ook van wat ik weet vanuit mijn studie “immunologie”, is dat astma op zichzelf niet direct een risico vormt om serieus ziek te worden, maar dat als je eenmaal serieus ziek bent, het je herstel/overleving wel flink kan belemmeren omdat kortademigheid zo’n groot symptoom is.
Maar goed, ik kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen of zo. Het is meer een onderbuik gevoel op basis van mijn kennis.
Maar op zich snap ik je wens naar meer duidelijkheid hoe verschillende categorieën elkaar beïnvloeden wel. Mijn tante en vader hebben zowel diabetes als hart en vaat ziekten en zijn 60+. Dus ik zou ook wel willen weten of en hoe diefactoren elkaar eventueel verzwaren.
Ladybird schreef:Ik was net nog even bij de AH
[ [url=m/Q8y8a7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6znPgE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qa2h0y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZUouoC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/INDq5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wistaire schreef:Ladybird schreef:Ik was net nog even bij de AH
[ [url=m/Q8y8a7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6znPgE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Qa2h0y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZUouoC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/INDq5L.jpg]Afbeelding[/url] ]