3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:17

Ja, was echt lachen! Vooral omdat ze ook een filmpje hadden gemaakt en ik als een soort eppo probeer mee te doen, wat niet helemaal lukt _O-

Ohh zo herkenbaar Dilan! Ik heb dat ook altijd, van die vooroordelen. Doe je wel voorzichtig?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:04

1000 kcal lijkt me wat veel met jou postuur maanlicht. Zou eerder uitgaan van 500 :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:11

Maanlicht schreef:
Ja, was echt lachen! Vooral omdat ze ook een filmpje hadden gemaakt en ik als een soort eppo probeer mee te doen, wat niet helemaal lukt _O-

Ohh zo herkenbaar Dilan! Ik heb dat ook altijd, van die vooroordelen. Doe je wel voorzichtig?

Haha ja hoor, voorzichtig doe ik wel, maar ik deins ook niet terug als er een container gelost moet worden (tot 1200 dozen die tot 15 kg kunnen wegen).

In het begin werd ik wel verbaasd aangekeken. Nu al bijna niet meer :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:01

Yonker schreef:
1000 kcal lijkt me wat veel met jou postuur maanlicht. Zou eerder uitgaan van 500 :)

Ik denk zelf iets er tussenin eigenlijk. Je bent een uur lang aan het knallen, zondr stilstaan en zonder pauze. Was helemaal gesloopt, terwijl ik met hardlopen ook zo 400 calorieen verbrand en daar heb ik minder moeite mee dan hiermee. Maar zeker weten doe je het niet natuurlijk! Ik vond het al heerlijk dat ik erna zonder schuldgevoel een flinke pan-tosti met een beetje roomboter kon eten.

Ik ben wel heel enthousiast geworden, dus wil dit zeker vaker gaan doen, misschien zelfs wel vast 1 á 2 keer in de week. Even kijken hoe of wat. Zit nu natuurlijk in Hilversum, maar ze doen het in Amersfoort ook. Ligt er maar net aan wat ik met m’n relatie ga doen, haha..

Lijstje voor vandaag (wat laag in calorieen, want morgen sushi eten, echt mega veel zin in):
L: flinke kom wortel-gembersoep, twee stuks knäckebröd met pikante hummus en tuinkers
T: nog twee knäckebröd met Slankie smeerkaas en tuinkers
A: frittata met veel groente, glas rode wijn

Aantal vegetariërs hier, dus ik eet opeens een stuk minder vlees.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:04

Maanlicht, dat lijkt me echt verschrikkelijk om te doen :')

Dilan, mooi begin weer! Je kan beter rustig opbouwen en uiteindelijk bij je doel komen dan hard van start gaan en dan geblesseerd raken.

Kiwi, weinig andere tips. Ik drink zelf heel veel thee en begin als lunch met skyr met extra eiwit. Daar kan ik heel lang mee doen.

Gisteravond lekker paaseitjes gegeten en paar olijven gehad. Vanmorgen stukje slagroomgebak op het werk ivm livegang van een nieuw product op het werk.
Maar wil toch m’n kcal omhoog schroeven, zit op mijn streefgewicht van 65 kg en wil nu richten op spieropbouw. Dus meer kcal en veel eiwitten gaan eten. Wel erg spannend, gaat even een zoektocht worden.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:47

linoleum schreef:
Britt, heb je de OP doorgenomen? Het maakt niet uit of je 1, 3 of 10 maaltijden op een dag eet. Als je maar minder kcal eet dan je verbrand en meer dan je BMR.
Als je een tijdje niet kunt eten, omdat je die uren werkt, eet dan van te voren een maaltijd die langdurig vult. Oftewel, neem eiwitten en wat vetten. Daar zit je langer van vol.

Ja had hem ff doorgenomen, waarschijnlijk er net overheen gelezen :')

Zelf vind ik dat indd erg lastig, ook om alles bij te houden. ik ben zon muts die daar de tijd niet voor neemt om even goed te kijken wat er nou allemaal in zit (ookal kost het maar n minuut)

Vandaag:

O: Shake van Herbalife.
T: Mandarijn en eierkoek.
L: Panini met kip en kaas en chili-saus.
T: Mandarijn
A: andijvie stampot.

Vandaag was ik naar school, dus dan vind ik het makkelijker om geregeld wat te eten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:50

Lekker bezig dames!

Ik post even wat minder op dit moment. Erg druk, en daarnaast een relatief ongezonde week door verjaardagen, etentjes etc.

Gelukkig wel lekker aan het sporten ter compensatie hihi.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:29

Ik ben de dag begonnen met een Valentijnstompouce van het werk :') vanavond nog verjaardag, dus nog meer gebak. Het is maar zo.

Planning
T: tompouce
L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocolade
A: curry van kipfiler en sperziebonen en rijst
T: stukje gebak, paar hapjes

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:39

Mijn dag, ik ga dus wel uiteten met Valentijnsdag haha.

O: banaan 86
L: vega burger 144 kcal + groentebroodje 150 kcal + champignons 20 kcal + wat mayolijn en curry 55 (totaal: 369 kcal)
T: Calvé reep (186 kcal) + beker chocomelk (+- 180 kcal) na sporten
A: uit eten bij ingeburgerd (vega burger met friet) (1000 kcal gok ik)

Kom ik op 1821 uit.

B: hele dag bankhangen en vanmiddag 1 uur sporten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:52

Oehhh tompouce <3

Ik ben aan het werk, goed voor mn ritme. Ga sinds deze week weer op de fiets, maar merk dat ik dan toch snel wat slapjes word zonder ontbijt, dus denk dat ik dat maar weer gewoon thuis ga doen ipv op mn werk.
Vanavond is mn man laat thuis, normaal zou dat een excuus zijn voor een hele simpele (en vaak niet zo gezonde) maaltijd (snackbar ofzo O:) ), omdat ik ook laat thuis ben en dan nog koken met hongerige en moeie kinderen om me heen niet bepaald mijn hobby is. Maar gisteren me ertoe gezet alvast pastasaus te maken, hoef ik vanavond alleen ff pasta te koken en de saus op te warmen. Goed bezig, al zeg ik het zelf :D

O (laat): skyr aardbeien met muesli
L: kom uiensoep, salade met tomaat, komkommer en feta
T: sinaasappel, handje walnoten
A: volkoren penne met verse tomatensaus met veeeeel groenten
T: ik denk een gekookt eitje

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:18

Laura, ik zeg ook dat je goed bezig bent!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:50

Ik vond net een foto terug van 4 jaar geleden... nu heb ik nog meer motivatie om terug te gaan naar 73 kilo i.p.v. 90. (Nu 86)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:00

Lekker bezig Laura!

MarlindeRooz: Goede motivatie is dat he? Dat was bij mij ook zo :j

Veel plezier iedereen die iets leuks gaat doen vandaag :)

Lijstje voor vandaag:
O: Alpro yoghurt blauwe bes
T: cappuccino
L: 2 boterhammen met kalkoenfilet en hüttenkäse, 2 boterhammen met pindakaas
T: cappuccino en puntje taart (collega is jarig)
A: uit eten (Italiaans), ik denk pasta :j

B: 20 min fietsen (retour werk) en na het eten een rondje over het strand wandelen denk ik: 45 min?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:03

Ik kom hier ook weer even om het hoekje kijken. Heb twee weken ofzo even een beetje moeite gehad, eten ging niet goed en daarom ook niet wezen sporten. Deze week weer rustig opgepakt en ik ben gelukkig niet aangekomen dus dat scheelt. Heb geprobeerd een beetje intuitief te eten en dat is blijkbaar gelukt voor op gewicht blijven, maar niet afvallen :') Nu dus weer ff netjes afwegen en tellen.

O: Lindahls vanille kwark met een heel klein beetje aardbei-kokosnoot granola (240)
L: Een cream cheese bagel en een grote ijskoffie van Starbucks en straks 2 gekookte eieren (593)
A: Udon noodles met gehakt en paksoi en een sausje van pindakaas en ketjap (1022) (whoops)
Daarmee zit ik op 1855 ofzo dus misschien pak ik vanavond nog een stokbroodje met wat roomkaas. Mn avondeten is.. Ja... He.. M'n vriend wou dit heel graag eten en ik ga er maar ff braaf in mee :') De starbucks bagel was ook een behoorlijke oopsie, zat in de auto terug naar Amsterdam en kreeg ineens echt hele erge honger. Wist dat ik langs een burger king zou komen dus ben er bij starbucks maar ff af gegaan voor koffie en toen toch gezwicht voor een bagel. Hij was thank god maar 215 calorieen, wat me verbaasde want meestal zijn dat soort dingen bommetjes. Ergens ook weer niet goed dat ik het weet want nou ga ik elke keer dat ik langs starbucks rij zo'n fiets bagel halen. Maar goed.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:45

Zwicht ik net voor een paaseitje, is het met koffievulling :r Wordt onmiddellijk afgestraft dus :')

Oehh jouw avondeten klinkt wel lekker Emma!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:57

Bahhh Laura _O- Gelijk afgestraft ja haha.

Klinkt wel lekker jou dag Emma, en jou avond eten ook :9

Ik had gezegd actiever mee te posten en het weer op te pakken. Ik denk wel dat, dat moet gaan lukken :)

O: skyr met muesli
L: 3 vk boterhammen, kipfilet, kaas/mosterd en 2 crackers, sandwichspread/philadelpia
T: banaan
A: iets bestellen, nog geen idee wat. En wijn, want valentijnsdag en gezelligheid enzo :=

Dussss niet een hele slechte dag voor mij eigenlijk. Ligt er beetje aan hoe vanavond verloopt.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:22

Wauw wat is iedereen goed bezig.

Ik zit alleen maar op de bank aan mijn huiswerk, kijk af en toe bij mn paard die stalrust heeft en af en doe een ronde met dr buiten lopen.

mijn lijstje:

O: 3 crackers met kaas en komkommer en een Caramel latte macchiato.
T: banaan met een glas water
L: Griekse yoghurt met mango en thee
T: eierkoek en thee
A: weet ik nog niet.

vanavond ga ik met vriendinnen poolen en een grote kans dat we daarna gaan zondigen in de Mac Donalds :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:24

Yonker, op Valentijnsdag gelden kcal niet hè. Net als december kcal :j

Britt, veel plezier vanavond!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:26

thanks! komt vast goed.! de reep chocola die ik net gekregen heb, heb ik heel snel in een la gestopt.. anders was die al op :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:28

linoleum schreef:
Yonker, op Valentijnsdag gelden kcal niet hè. Net als december kcal :j

Britt, veel plezier vanavond!

Hahaha en met carnaval ook niet toch?? En op vakantie niet. Zo is er altijd wel een smoes <<)

Maar je hebt gelijk _O- Mijn vriend kennende heeft die wel nog chocola meegenomen voor vanavond om mij te paaien. Ik heb voor hem dus ook wat lekkers gekocht maar dat lust ik zelf niet dus dat scheelt weer voor mij lijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:29

Ik ben heel benieuwd waar mijn vriend mee op de proppen komt. Het kan zomaar zijn dat hij straks met bloemen en een kadootje voor de deur staat, maar het kan ook zijn dat hij thuis op de bank ploft met een 'ohja valentijnsdag'. Ik probeer me op het laatste voor te bereiden zodat ik in ieder geval niet teleurgesteld ben :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:34

Laura82 schreef:
Zwicht ik net voor een paaseitje, is het met koffievulling :r Wordt onmiddellijk afgestraft dus :')

Oehh jouw avondeten klinkt wel lekker Emma!

Aah das een beetje jammer als je er niet van houd :=

Ik zou er dan juist nog een willen :')

Maar ik zwicht voor bijna alles waar chocolade in verwerkt is. Behalve sinaasappelwinegums met choco van Lonka

Ben wel eens gestraft hoor. Was in een verkleedwinkel, lagen bonbons op de toonbank om te 'proeven'. En ik kon mijn tengels er natuurlijk niet vanaf houden, dus stop dat ding in mijn mond. Is het een fopbonbon met een soort sambal-tomaat vulling ofzo :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:37

Bij sinaasappelwinegums met choco krijg ik letterlijk kippenvel. :=

Ik heb thuis gewerkt van 11 tot net aan een stuk door haha. En vanmorgen rustig aan gedaan. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 16:59

Och Valentijnsdag. Wij zitten nu beiden in zo'n mindset van 'kunnen toch niks betalen dus doen ff niks' :)) Suuuuper romantisch, kuchkuch.

Helpt ook niet dat het solliciteren voor geen ene bal gaat en ik er letterlijk niks aan kan veranderen (profiel = uniek en super interessant maar nergens plek voor deze functie) en ik morgen dus nog reactie krijg van een van de bedrijven, dus ben ook nog super gestresst ook.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:09

Emmaa_ schreef:
Ik ben heel benieuwd waar mijn vriend mee op de proppen komt. Het kan zomaar zijn dat hij straks met bloemen en een kadootje voor de deur staat, maar het kan ook zijn dat hij thuis op de bank ploft met een 'ohja valentijnsdag'. Ik probeer me op het laatste voor te bereiden zodat ik in ieder geval niet teleurgesteld ben :')

Kan je idd maar beter doen dan := Doe ik ook wel maar toch hoop ik stiekem wel op wat liefs _O-