[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:17

Dat het na maanden rustig zijn ineens onrustig kan worden ken ik helaas wel. Bij mij ging het 6 maanden goed, toen sieraad gewisseld, en 2 maanden later was het zo dik dat ik er 2x een langer staafje in heb moeten laten zetten. Bij mij was de oplossing geduld. Staan geloof ik nog wel foto's van in dit topic.

Belangrijkste is dat je qua staafje ruimte hebt voor eventuele zwelling, maar té lang kan ook niet comfortabel zijn. Ik heb geloof ik wel 4 of 5 verschillende lengtes gehad. En verder doorgaan met de routine. Schoon houden, niet zwemmen, niet erop slapen, etc.

lletam

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:36

Wat balen zeg... Kan me ook voorstellen dat je na een x aantal maanden toch iets minder voorzichtig bent, er toch een keer aan blijft hangen of zoiets. Hopelijk knapt het snel weer op!
Hier zijn we de eerste weken rustig doorgekomen (flat en daith). Een goed begin is het halve werk (hoop ik!)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:14

Ik heb laatst na ruim 13 maanden mijn conch sieraad voor een langer en simpeler labretje veranderd. Nu is mijn conch EIN-DE-LIJK rustig aan het worden. Maar mijn forward helix is drama.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:28

Ik heb mijn helix nu iets meer dan een jaar en die is ook continue aan het klooien. Steeds als ik denk dat het de goede kant op gaat, gaat die weer irriteren. In het begin ook moeten wisselen van staafje. Kan niet wachten tot die geheeld is :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:59

Ik heb ze alle 3 na 2 jaar ellende eruit gerukt en mezelf plechtig beloofd die marteling nooit maar aan te gaan :')

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:15

ik ben al anderhalf jaar aan het rommelen met mijn Daith. Ik overweeg om hem eruit te halen.
iedere keer gaat het een hele tijd goed, en dan ineens is hij weer dik en spuit het pus eruit.
Nu komt het doordat ik er op gelegen heb vorige week. Soms is de aanleiding ervoor onbekend.
En maak hem trouw elke dag 2x per dag schoon
Maar als ik lees dat anderen ook zo lang rommelen met hun piercings, lucht het ergens een beetje op. Het ligt dus niet aan mij :(:)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:45

Daiths staan erom bekend dat ze lang kunnen blijven etteren.. ik heb die van mij nu een jaar en het is niet pijnlijk, maar hij ettert ook regelmatig nog steeds en soms is het ineens weer wat gevoelig.

Ik weet niet of ik het hier had geplaatst maar ik heb een paar maanden terug mijn conch eruit gehaald, die had zoveel moeite met genezen en bleef pijnlijk… een week na het zetten is mijn oor klem komen te zitten en het is eigenlijk daarna nooit meer goed gekomen.

Mijn oor voelde daardoor niet echt af dus ik deed vaak een neppe conch ring erin, maar ik heb net mijn chain voor mijn helix binnen en nu is het plaatje voor mij wel compleet! *\o/*

Afbeelding (beetje rood nog van het verwisselen)

Voor het beeld een foto mét nep-conch, maar die ga ik niet meer gebruiken want ik vind het zonder nep-conch dus mooier:

Afbeelding

En voor het beeld; de andere kant die al een tijdje af is :D

Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 18:48

Wauw, dat staat echt supermooi! Die neppe vind ik idd niet passen, het is echt prachtig zo!

Maar dit laat je dus in neem ik aan? Ook als je slaapt?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 19:15

Ja, maar ik slaap nog altijd op een piercing pillow :) dus nooit helemaal plat. Daarvoor zijn sommige nog niet genoeg genezen (de meest gevoelige blijft mijn mid helix maar die is ook het nieuwst). De enige die echt helemaal 100% genezen is, is mijn tragus

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 03:46

Emita schreef:
Daiths staan erom bekend dat ze lang kunnen blijven etteren.. ik heb die van mij nu een jaar en het is niet pijnlijk, maar hij ettert ook regelmatig nog steeds en soms is het ineens weer wat gevoelig.

Ik weet niet of ik het hier had geplaatst maar ik heb een paar maanden terug mijn conch eruit gehaald, die had zoveel moeite met genezen en bleef pijnlijk… een week na het zetten is mijn oor klem komen te zitten en het is eigenlijk daarna nooit meer goed gekomen.

Mijn oor voelde daardoor niet echt af dus ik deed vaak een neppe conch ring erin, maar ik heb net mijn chain voor mijn helix binnen en nu is het plaatje voor mij wel compleet! *\o/*

[ Afbeelding ] (beetje rood nog van het verwisselen)

Voor het beeld een foto mét nep-conch, maar die ga ik niet meer gebruiken want ik vind het zonder nep-conch dus mooier:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Welk sieraad draag je in je mid helix?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:37

Ik vind hem met nep conch dus wel helemaal af!

Die hidden helix is ook gaaf! Dat wilde ik ook, maar ik heb al genoeg gedoe met de fowward helix en conch :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:44

Heel gaaf indd! Ik zou ook wel zo'n hidden helix willen maar mijn 2 andere helixen die zijn echt vreselijk qua genezing. Bij mn bovenste helix heb ik nu voor en achter een bultje. Hopelijk gaat het weg met zoutoplossing. Mn stagiaire op mn werk zei sterilon (heeft een nieuwe naam) maar overal lees ik dat je dit niet moet gaan gebruiken.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:44

Cadaz schreef:
Emita schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Welk sieraad draag je in je mid helix?

Dat is deze!
https://www.deardiarytattoo.com/nl/curv ... 34850.html

Mijn daith en hidden helix komen ook van Dear Diary :)

@Peerlie thanks! Ik vind het met conch te druk denk ik :') dus ik heb er vrede mee dat ik het gaatje dicht heb laten groeien :D

@xxxmh ik ben ook nog steeds aan het zeezouten hoor. Ellende. Genezings proces blijft toch echt een pain in the ass }:0

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:02

Wat een prachtige combinaties zo zeg <3
Vind hem met de nep conch ook net iets meer af maar dat is t voordeel van die nepringen, kan je altijd nog doen als je wilt afwisselen :D

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:33

Sterkte allemaal met de genezing!
Zijn er ook mensen die wel probleemloos binnen een jaar genezen? Moed zakt me wel een beetje in de schoenen als ik dit zo lees hihi

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:51

Mijn conch is tot nu toe zo ontzettend makkelijk, geen gedoe mee. Tragus was beide ook heel vlot en geen gedoe mee. Dus t kan wel. Helix is gewoon een klojo

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:21

Emita schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel mooi zeg! Die mid helix vind ik ook erg gaaf <3

voor mijn duit is de beslissing wel gemaakt. Hij gaat eruit. Ik hoop dat hij in de komende dagen rustig wordt, want ben bang dat hij anders dichtgroeit met de ontsteking er nog in.
Vind het jammer, want ik vind het nog steeds een hele mooie piercing.
Maar iedere keer dat etteren... daar ben ik wel klaar mee.
bovendien wil ik s'nachts weer oordopjes in kunnen doen tegen het gesnurk van manlief

in oktober ergens kijken voor een helix/mid helix

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:20

lletam schreef:
Zijn er ook mensen die wel probleemloos binnen een jaar genezen? Moed zakt me wel een beetje in de schoenen als ik dit zo lees hihi

Enige die bij mij probleemloos genas is de daith. Helix, conch, tragus, zelfs 2de en 3de gaatjes allemaal gedoe mee. Ik slaap al twee jaar met een piercingkussen :')

Tragus is nu, eenmaal genezen, wel echt compleet pijnloos en speelt nooit meer op.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:20

Mondy schreef:
Mijn conch is tot nu toe zo ontzettend makkelijk, geen gedoe mee. Tragus was beide ook heel vlot en geen gedoe mee. Dus t kan wel. Helix is gewoon een klojo

Er is dus hoop haha! Mijn tragus is ook probleemloos genezen denk nog geen jaar geduurd. M'n daith heb ik ook wel vertrouwen in alleen die flat... Puur om de plaats is die gewoon lastig, je stoot m veel sneller aan met aankleden,bril op- en afdoen, haren, slapen. Waar begint een mens aan haha

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:21

Solleke_Noah schreef:
lletam schreef:

Enige die bij mij probleemloos genas is de daith. Helix, conch, tragus, zelfs 2de en 3de gaatjes allemaal gedoe mee. Ik slaap al twee jaar met een piercingkussen :')

Tragus is nu, eenmaal genezen, wel echt compleet pijnloos en speelt nooit meer op.

Poeh ik denk dat ik dan al had opgegeven hoor. Maar je houdt vol dus toch de moeite waard?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 12:33

Ik vind oorpiercings ook zooo rot qua genezing… mijne hebben gemiddeld ook wel 1,5-2 jaar nodig voor dat ze braaf zijn.

Op het moment heb ik een tragus, conch, flat en een rook. Nu zou ik dus heel graag een daith hebben maar toch weer bang voor de genezing.
Een helix heb ik ook gehad maar die is er helaas helemaal uitgezworen maar dat vond ik ook echt de meest vreselijke qua genezing.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 13:10

Tragus is hier probleemloos genezen. Paar weken al geen gedoe meer en na een paar maanden voel ik 'm ook niet meer met oordopjes enzo.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:05

Ik heb tot nu toe alleen de helix die een bitch is op en af. De daith had ff in t begin wat moeite maar daarna ook nooit meer. De rest echt perfect, ook de tunnels nooit last.
Een flat lijkt me ook nog mega vet maar twijfel of dat niet te druk gaat worden. Is vooral omdat ik echt een paar hele toffe piercings heb gezien die voor mijn conch te groot zijn denk ik.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 16:45

lletam schreef:
Poeh ik denk dat ik dan al had opgegeven hoor. Maar je houdt vol dus toch de moeite waard?

Ik vind van wel! De genezing is echt niet fijn maar ik ga toch altijd overstag voor een nieuwe :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 18:19

Afbeelding

Heb 2 nieuwe daith sieraden besteld die eindelijk binnen zijn. En wauw wat zijn ze mooi <3 heb elke keer tzelfde sieraad in gehad in alle 3 de kleuren dus wilde nu eens wat anders.

En in de helix een ringetje met een recht stukje ipv rond