Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Ik eet ook graag snack a jacks als tussendoortje, stilt de trek goed tegen weinig kcal. Boeit me eerlijk gezegd niet zo wat erin zit dan, als t werkt, dan werkt t
The_Cat schreef:Goh, als je er geen effect van ondervind is het goeddan kan je ze inderdaad eten. Maar het is ook hetgene dat bv in chips zit waardoor je vaak 'nooit maar eentje' kan nemen. Maar als je zelf dat effect niet ondervindt, ze zitten inderdaad laag in kcal
Je kan bv kwark eten als tussendoortje, door de eiwitten zou het ervoor moeten zorgen dat je normaal niet genoeg honger zou moeten krijgen meteen. Ik eet momenteel noten, een handje zorgt er ook voor dat je trek in iets ook gestild wordt. Maar met een handje zit je ook al snel boven de 100kcal.
Je kan misschien kijken of je in de buurt een natuurwinkel/bio winkel hebt. Ik heb eens een muffin gekregen van een natuurwinkel hier in de buurt. Het leek op een muffin, maar het was eigenlijk allemaal verschillende soorten granen met cacao nibs tussen. Ik vond het eigenlijk niet te eten, maar het was met zoveel granen dat het wel leek alsof je een hele maaltijd op had
_Priscilla schreef:Laura82 schreef:Ik eet ook graag snack a jacks als tussendoortje, stilt de trek goed tegen weinig kcal. Boeit me eerlijk gezegd niet zo wat erin zit dan, als t werkt, dan werkt t
Mij lijkt het toch zeker wel relevant wat erin zit. Het draait niet alleen maar om hoeveel kcal maar ook om de ''goede'' kcal. Je kan beter een bord met groenten en rijst eten dan een snicker, maar het zijn evenveel kcal ( als voorbeeld).
Niet dat ik nu zeg dat je geen snack a jacks moet eten hoor haha, gewoon lekker doen als jij je daar goed bij voelt![]()
Maar ik persoonlijk ben niet alleen bezig met hoeveel kcal maar ook of het ''gezonde'' kcal zijn
Citaat:E621 en overgewicht
In light producten wordt weinig suiker toegevoegd. Om die smaak toch te krijgen, wordt er vaak E621 toegevoegd. E621 werkt lustopwekkend en verslavend. Het zorgt ervoor dat onze hormoonhuishouding verstoord raakt. We krijgen er honger van. Hierdoor wordt er meer gegeten. Vaak zijn dit calorierijke voedingsmiddelen. E621 wordt daarom ook vaak in verband gebracht met overgewicht en diabetes. Je herkent het vast wel, dat je een zak chips het liefst in één keer leeg eet. Dat is de werking van E621. Aangezien je meer eet, koop je meer. En dat vindt de voedingsindustrie helemaal niet erg natuurlijk. Wanneer je wilt afvallen, is het dus handig om te weten dat je de light producten beter kunt laten staan, vanwege de E621 stoffen.
secricible schreef:bron? Alleen al de manier waarop het geschreven is spreekt van stemmingmakerij.
Nogmaals: als jij je chips met een glas cola in de blender gooit eet je er vast geen zak van leeg. Ondanks dat er nog steeds E621 in zit.
Overeten doen we omdat we het te lekker vinden om datgene je mond te steken. Niet van de stofjes die er in zitten.
secricible schreef:Ehm nee, het overeten/bodemdrang bij bijvoorbeeld chips komt door de verhoudingen tussen zout, vet, koolhydraten en het mondgevoel (kraken). Bij M&M's komt het ook door vet/koolhydraten, deels mondgevoel en deels de verschillende kleurtjes (die lichaam denkt variatie te krijgen, je eet minder van alleen bruine M&M's)
Gooi je zak chips maar eens in een blender, dan heb je er ineens veel minder zin in en hoef je geen volle zak. Overeten is echt veel en veel complexer dan alleen 1 stofje dat wordt toegevoegd.
secricible schreef:bron? Alleen al de manier waarop het geschreven is spreekt van stemmingmakerij.
Nogmaals: als jij je chips met een glas cola in de blender gooit eet je er vast geen zak van leeg. Ondanks dat er nog steeds E621 in zit.
Overeten doen we omdat we het te lekker vinden om datgene je mond te steken. Niet van de stofjes die er in zitten.
finnens schreef:Zo raar. Durfde niet op de weegschaal vanochtend omdat ik een behoorlijk slecht weekend had. Dus vol angst kijk ik, halve kg erafTerwijl ik vorige week stil stond na een goeie week.
Mijn lijstje gisteren, om een beeld te geven hoe erg
O: crackers met roomkaas
L: big Mac, kip nuggets, Chili Chicken
A: hamburger en cheeseburger
T: paar wijntjes en nog wat redbull
Heeeeeeel vreemd. Misschien komt er nog wat bij?