Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:33

O: 2 volkorenboterham met kipfilet, 1 droog kapje
L: halve maaltijdsalade Marrokaanse kip van Ah (zonder de kip want die zat bij de andere helft van gisteren en zonder dressing). Blikje tonijn op water en 140 gr kleine doperwtjes erbij gedaan.
T: ik denk niks, zit heeel vol nu
A: sushi of eten bij vrienden

B: fietsen (20 km) en paard actief rijden, ze moet weer even flink aan het werk na een weekje kalmpjes aan :D

Iriscope

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:44

Ik heb ook 2 dagen aardig gezondigd en sta nu echt op het punt om te zeggen " fiets it" en terug te gaan naar eten waar ik zin in heb.
Heb even geen motivatie en dat terwijl het hier nu juist warm is en het bikiniweer om de hoek staat.
Zou ook al 2 dagen gaan sporten maar er kwam steeds wat tussen dus dat helpt ook niet.
Vriend rent zondag halve marathon, zonder er ook maar voor getraind te hebben. Niet normaal hoor.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:44

Komt wel goed Iris, soms is het beter gewoon even iets te eten wat je lekker vindt dan je zo te focussen ( motivatieverlies / schransen etc)

Ik heb als lunch zo veldsla, tonijn, tomaat, paprika en ei.
Avond eten nog geen idee.

Beweging de BBG (Ik kan morgen echt niet meer lopen ben ik bang)

Morgenavond lekker uit eten, zondag nog even verzinnen als het goed weer is een sportief dagje.
Maandag detox! *\o/*

Is het gek als ik daar naar uit kijk? :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 12:48

Nee hoor! Succes ermee alvast! :)

Hier eindelijk weer eens een redelijk dagje, het wil momenteel niet lukken en ik ben er ontzettend zat van :=

O: honey rings met melk
L: 50 gram witte kaas en een halve komkommer en crackers
T: stukje chocola en perzikstukjes
A: op m'n werk
B: 3 of 5 uur horeca werk

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:52

Is gelukkig niet te merken :')

Sharon als je er klaar mee ben moet je gewoon even stoppen.
Afvallen blabla etc allemaal hartstikke leuk maar je moet je wel gelukkig voelen en ik heb het idee dat je dat nu niet bent, mede door andere redenen. Maar focus je even op wat anders en leg de lat niet zo hoog voor jezelf. Je bent al goed op weg en de winter komt er aan :brr: (zie dat even als iets postiefs, dikke truien etc ;) )

Loslaten, genieten en als je er weer klaar voor bent (lees: zin/tijd motivatie voor kan maken) ga je er weer voor.
Mitch vindt je zo toch ook perfect :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:43

Eens met Gribaldi! En in mijn ervaring is het daarna, als je wil, ook weer makkelijker op te pakken, als je een tijdje niet zo streng bent geweest.

Kan iemand mijn collega die 'op dieet is' even vertellen dat je niet afvalt als je elke dag 'als snack' zo'n 30 broodstengels wegwerkt? :') En dat het ook nog eens ziek irritant is, dat gekraak de hele tijd naast me :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:00

Haha Jierga! Moet je eigenlijk eens uitrekenen hoeveel kcal dat zijn xD

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:43

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het vinden van motivatie :)
Ik ben gestart met medicijnen en ik zit veel beter in mijn vel, maar ik ben bang dat ik snel zal aankomen. Om deze reden wil ik eigenlijk weer iets meer op mijn eten gaan letten en wat meer sporten.. Maar hoe bouw ik dit op? En waar in godsnaam haal ik de echte motivatie vandaan? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:48

Komt wel goed Iris, denk dat iedereen die momenten wel heeft. Helaas is het niet altijd makkelijk... :(:)
Lijstje van vandaag, veel gegeten, ,maar niet heel verkeerd volgens mij. Helaas wel weinig beweging...

O: 1 waldkorncracker met casselerrib, beschuitje met pindakaas en beschuitje met smeerkaas.
T: yoghurt met aardbeien uit de blender
L: 2 boterhammen met casselerrib, krentenbol
T: ananasstukjes (moeders zette een schaal op tafel, moeilijk weerstaan :') )
A: kip met wokgroenten
B: paar kilometer gelopen door de stad, avond werken.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:53

Hier ook mindere motivatie... Zeg maar gerust helemaal weg.... Gisteren bijvoorbeeld hele beker ben en jerry's op. En vandaag weer 2 dikke snickers... Ben wel ongesteld da scheelt ook

Maandag maar weer is mn best doen.

Als ik het kan, kunnen jullie et helemaal!

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:20

Ik volg dit topic nog steeds! Nog steeds goed bezig, vind het alleen te veel moeite (ahum, lui) om lijstjes te plaatsen :')

Wat is volgens jullie beter eigenlijk? Veel snoepen op 1 dag of over de gehele week af en toe een snoepje of wat ongezonds?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:57

Ik probeer het 'snoepen' (nouja, eerder ongezondere avondeten) vooral op zaterdag te doen. Dan is het bij ons frietdag en ik vind dat je best een keer per week wat minder op je eten mag letten, zo denken meerdere hier denk ik?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:04

Ja ik neem wel heel af en toen 1 snoepje maar kan dat wel goed onder controle houden zonder gelijk de hele zak te eten.
Bij mij is het zondigen maar dat ik gezond eten heb maar dat ik er teveel van eet.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:38

Ik zondig 1 keer per week, af en toe 2 keer :o verder snoep ik dan doordeweeks niet. Moet zeggen dat ik verleidingen de laatste tijd heel makkelijk kan weerstaan. Gister bood een vriendin een kaasbroodje aan, kon ik zonder moeite weigeren terwijl ik het wel heel lekker vindt, vandaag bood weer een vriendin een handje red band aan, maar ook geweigerd. Ik denk dat het ook echt ligt aan hoe graag je het wilt :P

Ik heb ook mijn slechte dagen hoor... Dat ik alles eet wat los en vast zit haha maar af volgensmij heeft iedereen die ook wel hier.

Daniellniewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:39

Ik heb ook 1x in de week een cheatday. Ik mag op die dag van mezelf echt alles eten wat ik maar wil, na die dag ben ik dan vaak zo misselijk dat ik weer een hele week gezond kan en vooral ook wil eten :Y) Werkt heel goed voor mij, want zo herinner ik me er elke week aan wat een troep al dat fastfood eigenlijk is. Zonder cheatday zou ik namelijk oooontzettend gaan verlangen naar al dat spul en het sowieso niet volhouden :o

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:49

O: ei-banaan pannekoekjes (waarvan de helft weggegooid want het was zwart) en bakje kwark
T: -
L: 4 Crackers met kaas, 2 appelstroop en 1 chocopasta. 1 bolletje met chocopasta :o
T: stroopwafel
A: simpele hamburger en bakje champignons, toetje
T:?

B: paardrijden

Had vanmiddag even zwak moment met lunch maar daarna lekker gaan paardrijden en toen ging het wel weer

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:17

(O.a. voor Eight, en twee keer een Sharon:) Eventjes wat virtuele motivatie voor iedereen! Kop op, jullie kunnen het! Mocht je het even echt hele, hele, helemaal zat zijn -- misschien dan een ideetje om een weekje te stabiliseren? Dus niet ongelimiteerd alles schranzen wat er maar los en vast zit, maar gewoon jezelf wat meer toestaan dan normaal en het binnen de perken houden. Zo voorkom je onnodig aankomen en krijg je daarna misschien weer wat meer energie om er vol voor te gaan. :D

@lyanne_sanne: Ik kom nog maar net binnenvallen, mag ik vragen wat voor eetschema jij probeert te hanteren? Van iets meer groente ga je je denk ik ook wel fitter voelen!

@Danielliewo: Top dat dit voor jou werkt!

@Linsey1998: Knap de verleidingen weerstaan, merk je al dat het makkelijker gaat dan eerst? :)

@Iriscope: Wat jij kan, kan ik dus niet.. Vandaar dat ik zulke dingen gewoon niet in huis moet halen.

@Jiske: Ziet er inderdaad goed uit! Ga zo door. :)

Voor mij is het aftellen wanneer ik echt ga beginnen.. Had verwacht dat ik nog even afscheid zou willen nemen van ongezond voedsel, maar dat valt gelukkig mee. :))

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:41

LaraLise schreef:
@lyanne_sanne: Ik kom nog maar net binnenvallen, mag ik vragen wat voor eetschema jij probeert te hanteren? Van iets meer groente ga je je denk ik ook wel fitter voelen!

Tuurlijk mag je dat vragen :P
Ik ben het hele jaar al steeds opnieuw aan het proberen gezond te eten maar steeds faal ik. Ik heb heel vaak een eetbui waarbij ik heel veel suikers eet. Ik merk ook elke keer als ik "opnieuw" begin met gezond ik echt moet afkicken.
Je hebt gelijk wat betreft meer groente. Dat is ook zeker het plan! Voor nu wil ik er in ieder geval voor zorgen dat ik die eetbuien niet (dagelijks) meer krijg en dat gaat deze week wel weer lekker!

Maar meer groente gaat er zeker komen! Normaal eet ik ook meer fruit op een dag maar dat heb ik vandaag nog niet gegeten. Beetje rare dag vandaag. Misschien vanavond na werk nog wat fruit

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:44

OMG YANOU
Die Risotto is echt veel en veel en veel te lekker!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:10

Iriscope schreef:
OMG YANOU
Die Risotto is echt veel en veel en veel te lekker!

Nu ben ik benieuwd... Recept!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:16

Ik ben ook benieuwd! :))

M lijstje van vandaag;
L: 450gr Skyr & Questbar
T: pakje crackers met gerookte zalm erop
A: Broodje, hamburger, half plakje kaas, ui en beetje yofresh, en nog wat tomaat en komkommer erbij :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:33

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:05

LaraLise schreef:
@Linsey1998: Knap de verleidingen weerstaan, merk je al dat het makkelijker gaat dan eerst? :)

Voor mij is het aftellen wanneer ik echt ga beginnen.. Had verwacht dat ik nog even afscheid zou willen nemen van ongezond voedsel, maar dat valt gelukkig mee. :))

Ja dit gaat een stuk makkelijk! Eerst had ik bijna dagelijks eetbuien, maar die zijn gelukkig verdwenen, eten weigeren van andere mensen gaat nu ook makkelijk :)

Jij succes alvast!

Mijn lijstje gister:
O: 300 ml magere yoghurt, 25 gram superfood muesli, flesje yakult.
T: appel, pakje melba toastjes
T: 2 droge crackers
L: 5 crackers met kipfilet, 2 losse plakjes kipfilet
T: 2 plakjes kipfilet
A: 200 gram kipfilet gebakken, 3 crackers met kipfilet, 200 ml magere vanille yoghurt
T: zakje body en fit proteïne chips.

B: 50 min wandelen, 20 min stalwerkzaamheden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:09

Eet je nog steeds zo weinig groenten en fruit? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:12

Ik vind je lijstjes ook echt een beetje vreemd te noemen Linsey :o