[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:44

Wow Madeira! :wow: Petje af zeg!

Waaaaaarom ben ik nou maar 1.68... ik ben nu nog steeds net een proppie met dat gewicht :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:45

Naoom_ schreef:
Nu motiveert het me alleen maar meer, want ik ben zelf 1.80 lang en wil ook naar de 80/85 kilo ongeveer. :j
Gelukkig compenseert mijn lengte mijn gewicht en valt het niet zo op dat ik wat steviger ben.

Precies mijn doel! :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:08

Madeira _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:12

Ik ben dan 1,75 en nu 80,5. Ik wil sowieso rond de 75 wegen. Het liefst wil ik rond de 73/74 wegen (dus net onder de 75) bij mijn diëtiste, maar ik ben thuis altijd zo'n 2,5 kg lichter op de weegschaal (dan weeg ik mij ook 's morgens, zonder kleren enz).

Bedankt voor de lieve complimenten <3 geeft mij weer motivatie om door te gaan :D

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:52

_PassoaJus schreef:
HorsesWoman: Vergeet ook niet dat je aan het ''uitdijen'' bent he! Ik ben rond die leeftijd ook gaan groeien. Ben je toevallig ook net aan de pil gegaan? Ik vind, net wat de dames hierboven mij zeggen, je avond eten ook erg veel en je ontbijt als lunch mager! Tevens vind ik je tussendoortjes ook vrij veel; yoghurt, vleesvervanger én fruit. Mag ik vragen hoe lang je bent en wat je gewicht is? :) Ik zou je lijstje iets aanpassen:

O: Stuk fruit met schaaltje yoghurt
T: Stuk fruit
L: 2 (Of 3?) boterhammen
T: Yoghurt
A: Iets minderen, verder gewoon goed dacht ik zo!

Als je naar school gaat, hoeveel KM fiets je dan of ga je met de bus of ander vervoermiddel?

Ik heb s'ochtends inderdaad minder honger dan s'avonds, en vooral rond 4 uur krijg ik echt een dipje.
Ik ben ongeveer 1.74 en ik weeg nu rond de 65 kilo, maar ik woog een tijd geleden 58 kilo
en daar voelde ik me gewoon zo veel beter bij, nu heb ik constant het gevoel alsof er iets in de weg zit..

Ik ben inderdaad aan de pil, een behoorlijk zware. En ik heb gewoon echt erg veel honger,
de hele hele dag door, zelfs na mijn avond eten.. En ook niet gewoon een beetje honger,
mijn buik maakt dan de meest rare geluiden en het voelt ook bijna pijnlijk..
Ik zou inderdaad wat minder kunnen eten s'avonds, en ik probeer sowieso groenten het
grootste deel van mijn bord te laten zijn.

Bedankt voor jullie tip's, ik ga binnenkort maar weer eventjes naar de diëtiste,
al hoop ik dat ze me wilt helpen wat kwijt te raken, want officieel is mijn gewicht gewoon goed,
alleen ik voel me er niet goed bij.

Mijn tussendoortje van trouwens een sinaasappel om half 3, en een uur voor het avond eten
een halve vleesvervanger omdat ik zo veel honger had. Mijn halve bakje yoghurt verplaats ik
naar vanavond als ik dan nog honger heb..

@cindytjuh. Wauw 6 dagen per week sporten, dat is echt super knap!

Dan zou het inderdaad wel goed gaan om meer te gaan eten ja,
alleen helaas is dit op dit moment niet mogelijk voor mij.
Ben ontzettend snel moe, en na een dag school lig ik om 10 uur helemaal uitgeput op bed.. :(
En daardoor hou ik natuurlijk ook weinig tijd over, want ik ben rond 4 uur thuis,
moet dan eten koken ect. dan eten, en daarna naar mijn paard, nog eventjes
naar mijn huiswerk kijken en mijn bed in, anders kom ik er de volgende dag niet meer uit.

Erg bedankt voor alle tip's, ga er zeker wat mee doen!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:55

Wendy1978 schreef:
Oh das wel echt balen zeg, die 7 kg ;(
Hopelijk kan een dietiste je op weg helpen :j

Denk dat ik daar ook maar is heen ga
nadat ik klaar ben met shaken...
Gaat op zich nog best redelijk
maar wil dit niet eeuwig blijven doen :n

Eet nu 2x per week al 3 crackers met smeerkaas als lunch
om zo geleidelijk weer op te bouwen
maar weet niet zo goed hoe ik strakkies weer echt strak een ontbijt en lunch planning moet gaan doen...
Wellicht kan een dietiste me daar in helpen :j

Ja best wel ja, was eindelijk blij met mijn lichaam.

Drink je op dit moment alleen maar shakes?
Zorgt dat dan niet dat je echt snel gaat schommelen??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:03

Madeira :oo *\o/* _O_

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:34

HorsesWoman schreef:
Ja best wel ja, was eindelijk blij met mijn lichaam.

Drink je op dit moment alleen maar shakes?
Zorgt dat dan niet dat je echt snel gaat schommelen??

:n ik heb in de ochtend een shake
in de middag een reep en in de avond mijn diner

Verder niets (ook niet tussendoor of stiekum)

Enige wat wel mag als ik bij wijze van echt omval is een opkikkertje
of peen/komkommer/stuk paprika of tomaat

Qua drinken alleen water (Met of zonder bubbels) en thee (alleen groene thee of kruiden thee)

Daarom moet ik nu wel weer langzaam aan beetje gaan opbouwen
Dus heb in overleg met haar 2x in de week een (lunch) reep vervangen door 3 crackers met smeerkaas nu :))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:35

Wauw madeira, wat zie je er goed uit, top meid!

Ik heb dag 4 van de shred overleefd, de hele dag gewerkt in de winkel dus de hele dag flink gelopen/gerend, paard nog gereden en een uurtje met de hond gelopen, nu ben ik op :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:54

Madeira wat zie je er goed uit!!

Ik ben mijn motivatie helemaal kwijt..halve kilo aangekomen. Morgen toch maar beginnen met sporten en weer een poging doen tot gezond eten!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:55

Ik heb vandaag niet gesport, knieën doen nog een beetje zeer en ik had gewoon nergens zin in :/ met eten wel opgelet. :) Morgen weer er tegenaan!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:59

Wauw Madeira, echt petje af, wat zie jij er goed uit!!! _/-\o_

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:21

Hellooo !
Al een tijdje komen de kilo's er bij mij nogal makkelijk aan, ik moet maar naar iets kijken en het zit al op m'n heupen, jullie zullen het zeker herkennen!
Ik zoek nog wat 'steun en motivatie' om deze kilo's er terug af te krijgen!
Ben al een keer naar een diëtiste geweest maar die demotiveerde me meer dan wat anders. Ik heb gevoel dat ik het deze keer voor mezelf moet doen, op mijn eigen tempo.

Ik zou graag 10à 15 kilogram verliezen. Jullie hier heel belangrijke dingen waar ik zeker op moet letten?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:37

Knap Madeira! Zouden buikspier oefeningen niet kunnen helpen bij je overtollig vel, aangezien het niet om zo'n grote hoeveelheid gaat? Ik weet het niet hoor, maar wellicht is het iets. :)
Inepeet, je moet het altijd voor jezelf doen. Als je er zelf niet 100% achter staat gaat het hem niet worden ook eerst zelf alles op een rijtje zetten zodat je er voor kunt gaan anders gaat het niet.

Ik vind brandnetelthee erg lekker, de soep schijnt nog lekkerder te zijn maar die heb ik nog niet op. Ik bestel de producten bij mij op school daarvan weet ik zeker dat de kwaliteit goed en betrouwbaar is. Brandnetel pluk ik in het voorjaar zelf, maar 's winters bestel ik het als ik niet voldoende meer heb. De olie bestel ik ook.

De jeneverbesolie:
http://shop.silverlinde.com/products/pr ... solie.html
Het is best prijzig, maar het is het naar mijn mening wel waard. Je hebt het zo'n 2/3 weken nodig en dan 1 druppel per dag (1 druppel is 0.5mL)zeker niet meer het is een sterk goedje. ;)

De brandnetel:
http://shop.silverlinde.com/products/pr ... l-eko.html
Maar je kunt hem dus ook zelf plukken en drogen. Wel opletten dat je hem niet langs drukke wegen e.d. plukt ivm alle gassen die de plant dan opneemt.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 meergranen boterhammen met vegetarische paté.
T: Kop brandnetelthee
L: 2 meergranen boterhammen met vegetarische paté.
T: Pakje Lu crackers
A: Gebakken aardappels, snijbonen en een vleesvervanger, met als toetje 75mL chocolade vla
Fruit zit er helaas niet bij, had moeders niet meer in huis gehaald dus was er ook niet meer.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:25

Netjes je lijstje amy :) chocolade vla misschien vervangen door yoghurt?

Zoals ik al eerder zei, viel ik eigenlijk nauwelijks af. Vandaag dus echt heel duidelijk een dagboek bij gehouden. Wil iemand eens kijken of het zo goed is, en rond een uur of 4 kreeg ik bere honger. Heb mezelf weten te beheersen, maar dat was niet gemakkelijk.. Wat kan ik doen tegen die honger? Is net vlak voor etenstijd, dus dan ga je ook niet meer uitgebreid yoghurt zitten eten ofzo.

9:30 = 1 pompoenboterham, vruchtenhagel (hierna hardlopen, dus niet te zwaar ontbeten.)
12:30 = 3 pompoenboterhammen, 2 met kipfilet zuivelspread en komkommer/sla en 1 met een gekookt ei.
16:00 = pakje liga's, bakje druiven en 1 pakje droge toastjes
18:30 = mie met kip en wokgroente, 2 handjes kroepoek en zoetzure saus.

Beweging: 45 min hardlopen, 1 uur intensief paardrijden

Ik had eventueel nog na het hardlopen een tussendoortje kunnen nemen, maar na het sporten heb ik eigenlijk nooit honger. Pas tegen de lunch kreeg ik weer honger. Om 4 uur ging ik bijna van mijn graatje, en nu lig ik in bed met honger :+ dus ga snel slapen! :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:56

Een opkikkertje tussendoor met cracker?
Of een stuk fruit?

Oh, ga is kijken naar die olie :))

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 05:47

Ik val maar niet af en sport me suf :(

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 06:56

Mijn motivatie is weer een beetje terug. Maandag een lang stuk hard gelopen en nog steeds veel spierpijn.
Ondanks dat ik bezig ben voel ik me wel continu "zwaar". Terwijl ik al 10 kg kwijt was. Ook merk ik dat ik steeds kritischer word, hebben jullie dat ook? Kijk steeds meer naar het ideaal beeld, zeker als ik die Hunkemuller reclame van Sylvie Meijs zie!

Over een uurtje komt mn zadelmaker voor een nieuw zadel voor mn pony! Im happyyyy. *\o/*

@Horseswomen, ik heb dit ook gehad. Ik zat wel op iets meer dan 500 call maar onder de 1000 call. Wat ik je kan adviseren is ga eerst een paar maanden "normaal" eten tot een call of 2200. Ook gewoon af en toe wat ongezonds. Zodra je lichaam hieraan gewend is kan je weer beginnen met afvallen.
@Dipstaartje, gefeliciteerd met je oma. Je blijft goed bezig zo te zien. Langzaam afvallen is de beste manier, top!
@PassoaJus, vervelend zeg dat gevoel. Wel fijn dat je buikgriep verdwenen is. Krijg je wel genoeg zoet/zout binnen?
@Madeira, ik vind het absoluut niet veel. Wel vind ik het veel koolhydraten maar dat is ieder voor zich.
En wow wat een verschil met eerst, mn mond valt echt open!
@Tarzan, wow wat goed zeg.. Dat jij nog op je benen staat, haha! :=

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:10

N0a schreef:
Beweging: 45 min hardlopen, 1 uur intensief paardrijden

Ik had eventueel nog na het hardlopen een tussendoortje kunnen nemen, maar na het sporten heb ik eigenlijk nooit honger. Pas tegen de lunch kreeg ik weer honger. Om 4 uur ging ik bijna van mijn graatje, en nu lig ik in bed met honger :+ dus ga snel slapen! :')

Ik neem na het hardlopen altijd een 1/2 liter water met een beetje appelsap erin (mag van de dietiste en het voelt veel beter als wanneer ik het niet deed) Ik heb na het sporten ook nooit honger, maar die appelsapmix drink je makkelijk weg en geeft je lichaam toch een beetje koolhydraten die het dan nodig heeft...

Als je honger hebt tussen je maaltijden in zou ik of indd een tussendoortje nemen of (wat ik doe) je hoofdmaaltijden vergroten, dat je lichaam aangeeft dat het honger heeft moet je in mijn ogen niet negeren, want dan is de kans op snaaien later heel erg groot. Ik eet bij elke maaltijd wat groente, vult heel erg en is ook nog eens vol vocht, vitaminen, mineralen en vezels...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:12

Noa, Liga is niet zo gezond, een pakje crackers is lege voeding, vruchtenhagel is puur suiker, druiven is een fruit vol met suiker, kroepoek is erg vet. Wokken met een sausje zou ik persoonlijk ook niet doen.
Ik denk dat je nog aardig wat zou kunnen verbeteren in je voeding. Ik vraag mij ook af of je wel genoeg eiwitten en vezels binnen krijgt O:)

Wat betreft loshangend vel, het enige dat helpt is een elastische huid en afvallen icm krachttraining.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:17

Ik vraag me ook altijd af waarom iedereen denkt dat kale crackers zo gezond zijn? Kun je beter een flink met groente etc belegde boterham nemen!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:19

Indd denice, dat hoor je vaak, ach droog koekje (of in dit geval crackers) niks mis mee, kan nooit veel kwaad... maar waarom niet iets eten waar vocht, mineralen, vitaminen, vezels enz inzitten waar je lichaam iets mee kan...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:21

Bedankt voor de lieve reacties meiden <3

Amtj, nee helaas helpt dat niet.. ik denk wel dat sporten (wat ik ook veel doe) wel ‘iets’ tegen zou gaan, maar vel kun je niet weg sporten zeg maar.. Ik ben natuurlijk ook wel veel kwijt, scheelt ook wel denk ik zo.. het is ook niet heel erg wat ik heb, mensen zien het zo niet zelfs niet als ik een bikini zou dragen :) gelukkig..

Ik mis een beetje je fruit Amtj :), verder net lijstje!

N0a, probeer anders is iets meer te ontbijten, 1 boterham is ook wel erg weinig.. en dan zou ik als tussendoortje fruit + magere yoghurt/kwark doen, dat vult enorm :)

:(:) voor Denice, wat vervelend! Wat eet je zoal? Misschien krijg je net te weinig binnen?

Ik eet best veel koolhydraten inderdaad, ik eet eigenlijk 6 boterhammen (wat ik soms vervang door iets anders) met gezond beleg, 1x mager zuivel (wel echt een schaaltje vol), 2x fruit, 1 bord warm eten en eventueel tussendoor nog wat groente (tomaat, komkommer, paprika, wortel). Gaat wel heel goed zo, heb soms even wat honger, maar merk wel dat dit een lijstje is van mijn diëtiste dat ik goed kan volhouden :)!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:50

de chocolade vla na het avondeten wil ik vervangen door een stuk fruit, maar dat was helaas niet in huis. Vandaag gelukkig wel weer dus de eerste appel zit er al weer in. Yoghurt lust ik niet.
Madeira: Het belangrijkste is dat je er zelf niet mee zit, als het voor jou vervelend is zou ik zeker kijken wat de mogelijkheden zijn om het te corrigeren als je helemaal op je streefgewicht zit.
Winner91: Nu noem je iemand op ook hahaha volgens mij wil iedereen wel zo'n figuur als Sylvie! Ik koop altijd wel haar lijn bij de hm zou dat al schelen? :D haha
n0a: Ik zou inderdaad kijken of je nog een tussendoortje kunt nemen, stuk fruit bijv. Als je hierna nog veel honger hebt wil het weleens helpen om water te drinken, hierdoor krijg je ook een wat voller gevoel en hou je het iig vol tot het avond eten. :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: cornflakes, druppel jeneverbesolie
T: appel en brandnetelthee
L: 3 meergranenboterhammen met sandwichspread
T: 1/2 gele paprika in reepjes
A: Gebakken aardappelen, witlof met paneermeel, een vleesvervanger en als toetje een banaan.
Beweging: 20 min fietsen, 3 uur werken (werk op de broodafdeling van de AH, dus daar ben je continue aan het lopen/sjouwen), 30 min wandelen

Ik nu 2 dagen echt serieus bezig, daarvoor al wel wat opletten ed maar moet zeggen dat ik mezelf al slanker voel. Nog niet afgevallen, maar merk al wel dat mijn lichaam aan het veranderen is en dat zo snel al! Moet zeggen dat ik mezelf nu al fijner voel, dat motiveert enorm!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:58

Amytj schreef:
Madeira: Het belangrijkste is dat je er zelf niet mee zit, als het voor jou vervelend is zou ik zeker kijken wat de mogelijkheden zijn om het te corrigeren als je helemaal op je streefgewicht zit.

Ik denk dat dit het ook een beetje is, ik zit nog niet op streefgewicht. Wil daar natuurlijk eerst heen werken :)

Ik weet nog steeds niet mijn streefgewicht, ik wil heel graag rond de 70 wegen maar het is zo vaak tegen mij gezegd ''dat haal je nooit'' dat ik meestal maar tegen mensen zeg dat ik tevreden ben met rond de 75 (zou ik nog zo'n 5,5 kg kwijt moeten) maar ben nu wel weer echt goed/serieus bezig dus ben benieuwd tot waar ik kom :)