[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:53

Hahaha _O- Mocht je mentale steun hebben of je vriend niet 100% vertrouwen met bleek wil ik ook wel die kant op komen, vind het echt fantastisch leuk om anderen hun haar te verven :D

Zou het met 40 vol iig niet te lang laten zitten, max een half uurtje en anders verspreiden over meerdere sessies en ondertussen goed verzorgen. Anders zou ik veel te bang zijn voor een gebeuren met afbreken haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:01

Ja dat afbreekdrama van mij staat nog te vers in mijn geheugen gegrift. Ook zo stom, ik heb een aantal andere kappers gesproken daarna en die vonden het allemaal heel apart dat mijn volledige haar iedere 2 maanden werd ontkleurd ipv alleen de uitgroei.

En kom van de zomer maar een keer langs als ik het voor Lowlands ga verven, ik wil iets aparts maar ik weet nog niet wat :')

Mijn haar is heilig voor mijn vriendje, hij is degene die het wast en borstelt. Ik ben benieuwd hoe het verloopt :') Mijn toner is binnen dus ik denk dat het na het weekend gaat gebeuren.

edit: Ik heb een andere foto geplaatst, eentje die meer mijn haar laat zien zoals het nu is. Al 6 maanden niet geknipt, jeej. Ook dat mag [naam] doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:03

Haha helemaal goed. Ik ga denk ik binnenkort voor een pastel paars ofzo, als ik het gele eruit heb gekregen :+

En wat ideaal zeg.. Die heb ik nog niet gevonden. Jongen die ik nu date heeft langer haar dan ik (instant minderwaardigheidscomplex)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:08

Ik ben [naam]'s eerste vriendinnetje met krullen, ik vind het heerlijk als er aan gefriemeld wordt en hij houdt van friemelen :') Hij heeft ook langer haar dan ik, van dat dikke donkerbruine mooie haar. Andrélon reclame alles. Check je inbox :D

Ik wil het voor Lowlands in verschillende kleurtes. Pastelroze met paars oid.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:50

Mijn vriendje heeft meestal ook langer haar dan ik. Ik zie een patroon in dit topic! :D

Ik vind het ook heerlijk om iemands haar te verven!!

Emma pastel paars lila lijkt me echt geweldig bij je!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:59

lieveli schreef:
Emma, ik wil een Emma doen. Wil je mij nog een keer vertellen waar het bij jou precies fout is gegaan? Ik wil gewoon heel graag weer blond maar ik heb even geen 200 euro op mijn rekening. En de vorige keer is het onwijs afgebroken omdat de kapper de onderkant maar bleef ontkleuren, terwijl ik alleen mijn uitgroei bij wilde laten werken.

Ik heb een kapstervriendinnetje mij Manic Panic Flashlightening aan laten smeren, 40 volume. Iemand ervaring mee?

Ik ben geen Emma, maar wel recent van oranje naar wit/grijs gegaan. Ik zou in ieder geval zeker geen 12% gebruiken.

Ikzelf doe sinds een tijdje het volgende.
De avond voor het bleken was ik mijn haren, doe er kokosolie in en ga daarmee naar bed. Volgende morgen laat ik de overgebleven kokosolie gewoon in mijn haren zitten en zet daarover een mengsel van bleekpoeder en 6%. Doordat de olie in je haar in getrokken, beschadigd het veel minder.

Mocht het naar mijn idee nog te rood zijn, dan zet ik er nogmaals een mengsel op en ondanks dat is mijn haar totaal niet achter gegaan in conditie, in vergelijking met toen ik het vorig jaar bleekte zonder de kokosolie.
Ik laat het trouwens gemiddeld 3 kwartier zitten, uit mijn hoofd is na die tijd de bleek ook uitgewerkt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:57

Oh ik heb echt een anti tegen kokosolie, ik vind het zo hipster en 'in' en fashionable :') Ik ga lekker voor de 12%, als ik de interwebs mag geloven gaat het heel snel, vandaar de flash lightning op het pak := Kappersvriendinnetje zei max een uurtje laten zitten.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:14

Als het 'hipster' is, is het toch juist niet 'in en fashionable'? :')
En als het echt werkt en goed is voor je haar, waarom zou je het daarom dan niet gebruiken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:29

Er zijn andere opties. Ik vind het vies, vet en mn krullen worden er slap van.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:03

Dat is wel zo, ik gebruik het ook alleen als mn haar ontembaar is en het 'zwaarder' moet worden zodat het niet alle kanten op staat :) (even offtopic, leuke blogs schrijf je!)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:11

Tip: bij het kruidvat is de shampoo van Schwarzkopf in de aanbieding- 4 flessen voor 6 eurie. (normaal iets van 2,50 per fles!) Ik heb altijd hun 'professionele' shampoo van de groothandel en ben daar erg blij mee, hopelijk is de normale van de drogist ook fijn. Ik heb de repair & care mee gepakt.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:13

Hipsters zijn stiekem wel 'in'. De hipsters breiden zich met de dag uit. :P

Een blog schrijven is tegenwoordig ook in en fashionable, dus Lievili: je bent hipster, in en fashionable. haha

Bij mij werkt kokos ook voor geen hol. 2 jaar terug geprobeerd en hielp nergens voor. Deed niks. Is per persoon ook weer verschillend denk

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:17

Ik heb kokosolie voor in de keuken, maar dat spul kan dus ook in je haar? :') Al heb ik niet echt behoefte aan nog zwaarder haar.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:31

Ik doe gewoon die kookvariant in m'n haar :+ kokosolie is kokosolie. Ruikt alleen niet zo lekker, vind het ook een vies werkje. Ik heb super stijl haar dus geen last van dat het slap wordt, dat is het namelijk al. Ik gebruik het in ieder geval niet meer om mee te koken. Zo'n typische hipster-misconceptie (hoewel ik dit soort gedrag eerder onder de yuppies zou rekenen) is dat het goed voor je zou zijn, maar het is dus zo ongeveer het meest verzadigde vet wat er is. Hier in de natuurwinkel verkopen ze het in groene potjes met 'bio omg zo gezond wauw omega 6 vetzuren yeah' teksten erop en dan kost het 6 euro, maar het zit ondertussen ook gewoon in de euroshopper koekjes.

Ik ga binnenkort ook weer een haarprojectje starten..
In januari dit laten doen:

Afbeelding

nu ziet het er zo uit:

Afbeelding

Ik kreeg het er niet allemaal op, maar de puntjes zijn licht groen/gelig.
Vraag me niet hoe die kleur zo lang is blijven zitten, ik snap er zelf ook vrij weinig van. Hoewel ik daar aan de ene kant niet ongelukkig mee ben, vind ik het nou inmiddels toch wel tijd om er wat aan te gaan doen, dus ik ga weer aan de ontkleur en dan zilvershampoo om het echt goed licht te maken, in de hoop dat ik dan wat pastel kleurtjes er in kan doen. Weet nog niet precies wat.. ik zit te denken aan soort van psychedelische zeemeerminnen look, met gekke kleuren die eigenlijk niet goed samen gaan, groen en paars met oudroze plukken ofzo. Maar moet er nog even goed over na denken, want het moet er dan natuurlijk niet écht uitzien alsof het totaal niet kan :+ Ik wil op een zo mild mogelijke manier te werk gaan omdat mijn haar echt fiets is, en ben bang dat peroxide de doodsteek gaat zijn. Iemand tips??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:42

You had me at 'psychedelisch'. :D

Mijn ex heeft een natuurvoedingswinkel, ik had van die emmers kokosolie in huis, alles kokosolie, alles superfoods. Dus ik hoef het gewoon niet meer, blegh.

In mijn keuken staat alleen wat mijn moeder ook heeft, goede ouderwetse gewone dingen :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:23

Oef ik ben heel benieuwd hoe je haar het overleefd met 12%. Anders is het dadelijk echt een Emma haha.

Ik ga zometeen ook weer eens aan de slag, lila wordt het dit keer ipv grijs.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:31

mirriejj schreef:
Oef ik ben heel benieuwd hoe je haar het overleefd met 12%. Anders is het dadelijk echt een Emma haha.

Ik ga zometeen ook weer eens aan de slag, lila wordt het dit keer ipv grijs.

Heb je een foto van je voor-na oranje/wit?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:33

Bestw bokkers graag wil ik jullie advies. Ik wil namelijk graag al heel lang blonde plukjes in mijn haar en mijn pony. Nu wil ik weten zou dit mijn staan en is het bij mijn pony dan ook te zien de plukjes? Hierbij een foto van mijn haar:
Afbeelding

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:40

Aahh bambolina ik heb echt een kleurencombi in gedachten maar kan de foto niet meer vinden! Denk dat jij dat ook wel leuk gaat vinden!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:54

Zou persoonlijk dan eerder voor iets lichter bruin gaan nardxash, net iets subtieler. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:56

Bambolina schreef:
Ik doe gewoon die kookvariant in m'n haar :+ kokosolie is kokosolie. Ruikt alleen niet zo lekker, vind het ook een vies werkje. Ik heb super stijl haar dus geen last van dat het slap wordt, dat is het namelijk al. Ik gebruik het in ieder geval niet meer om mee te koken. Zo'n typische hipster-misconceptie (hoewel ik dit soort gedrag eerder onder de yuppies zou rekenen) is dat het goed voor je zou zijn, maar het is dus zo ongeveer het meest verzadigde vet wat er is. Hier in de natuurwinkel verkopen ze het in groene potjes met 'bio omg zo gezond wauw omega 6 vetzuren yeah' teksten erop en dan kost het 6 euro, maar het zit ondertussen ook gewoon in de euroshopper koekjes.

Ik ga binnenkort ook weer een haarprojectje starten..
In januari dit laten doen:

[ Afbeelding ]

nu ziet het er zo uit:

[ [url=m/1cchHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg het er niet allemaal op, maar de puntjes zijn licht groen/gelig.
Vraag me niet hoe die kleur zo lang is blijven zitten, ik snap er zelf ook vrij weinig van. Hoewel ik daar aan de ene kant niet ongelukkig mee ben, vind ik het nou inmiddels toch wel tijd om er wat aan te gaan doen, dus ik ga weer aan de ontkleur en dan zilvershampoo om het echt goed licht te maken, in de hoop dat ik dan wat pastel kleurtjes er in kan doen. Weet nog niet precies wat.. ik zit te denken aan soort van psychedelische zeemeerminnen look, met gekke kleuren die eigenlijk niet goed samen gaan, groen en paars met oudroze plukken ofzo. Maar moet er nog even goed over na denken, want het moet er dan natuurlijk niet écht uitzien alsof het totaal niet kan :+ Ik wil op een zo mild mogelijke manier te werk gaan omdat mijn haar echt fiets is, en ben bang dat peroxide de doodsteek gaat zijn. Iemand tips??

Kruidvat Color remover erin mikken?

En dan grijs verven van match je met Sugar {:} #fashion

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:58

OOOO nee dit!!!

Afbeelding

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:46

Heeft iemand hier ervaring met het spoelen van je haar met appelazijn?
Ik kom dit hier en daar tegen op internet en zit er aan te denken dit ook te proberen. Ik kom alleen verschillende manieren tegen (voor het wassen, voor de conditioner, na conditioner en dan uitspoelen, na conditioner en niet uitspoelen) dat ik niet meer weet wát ik nou precies moet proberen. Blijft die geur niet hangen als je het uitspoelt? En heeft het wel nut als je het voor het wassen/conditioner doet?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:50

Mijn haar gaat weer paars :D Heb mijn vakantiewerk gemaild of het mocht en het was toegestaan zo lang het niet te extreem was.. het gaat heel donker dus ik vind het wel subtiel :P En anders gaat het in een knot, muts op en klaar.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:58

Laurie schreef:
Zou persoonlijk dan eerder voor iets lichter bruin gaan nardxash, net iets subtieler. :)

Dank je wel ik ga even kijken en overleggen met de kapper