[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:36

tja zal wat persoonsgebonden zijn, ken ook iemand die wat MAP-verschijnselen kreeg als ze er 2 ineens nam...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:52

Ik heb een keer eerder 2 gehad. Raakte in de war met de dagen en de volgorde. Toen niks aan de hand dus neem er nu ook maar gewoon twee...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:35

Hoi allemaal. Ik wou eerder een schaduwaccount aanvragen, maar voor mijn soort vraag wordt dit niet toegestaan...

Kennen jullie nog fora waar ik mijn vraag omtrent de weg naar zwangerschap, ontpillen etc, kan stellen?

Of een ervaringsdeskundige waar ik naartoe kan pb'en? Wil het graag heel discreet houden, aangezien ik wel wat mensen op bokt ken, en geen zin heb in speculaties... maar zit toch met een hoop vragen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:50

Viva misschien? Hier zijn ook bij huiskamertipics

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:05

Ik wil me liever niet op teveel fora aanmelden, teveel rompslomp en paswoorden te onthouden ;-)

Als er iemand zich geroepen voelt en wel wat kennis heeft van zaken, mag die mij zeker een pb'tje sturen

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:07

Net naar de HA geweest.. Uitgehoord en besloten inwendig onderzoek te doen.
Toen hij dat deed werd het gelijk puur bloed en nu nog steeds nu ik thuis ben.

Aangezien ik vaak ontstekingen heb en vaak AB krijg, heeft hij me voor maandagochtend een afspraak gemaakt bij de gyneacoloog om een echo te maken of het iets kan zijn.
Misschien is het wel niks, maar ben blij dat ze even verder kijken

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:25

Aylel Er zitten hier volgens mij genoeg mensen die hier ervaring mee hebben! Even afwachten wie reageert! Zelf helaas niet..

DanielleB hmm vervelend.. is het ook pijnlijk geweest? Misschien is er een cyste oid die in de weg zit? Is er gekeken met een speculum?

Hier gister controle echo gehad voor mn mirena spiraal. Deze zat gelukkig nog goed. Heb toch wel 2/3 weken buikpijn gehad.. en vooral steeds aan 1 kant. Niet gebloed eigenlijk dus dat is wel fijn! Mag er nu vanuit gaan dat het niet meer mis kan gaan en hij betrouwbaar is!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:51

Was niet heel prettig inderdaad, wel pijnlijk maar was vol te houden.

Ik denk het wel, heeft niet gezegd wat hij er in deed, maar was soort van klem.

Ik ben benieuwd maandag. Maar niet te veel dingen in mijn hoofd halen, misschien is het niks of ligt het uiteindelijk aan de pil inderdaad.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:00

Hoe lang bleven jullie bloeden na het zetten van de mirena?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:48

UhNee schreef:

Tot nu toe al vijf weken lang met enkele dagen iets minder maar begint nu weer en bijna altijd nog krampen...

Volgens mij per persoon erg verschillend

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:20

Ik kom met de deur in huis vallen..
Hi allemaal.

Ik ben inmiddels 31 jr... door jarenlange problemen met mijn voortplantingsgestel is door mijn behandelend arts besloten dat ik de pil moet doorslikken tot aan een doorbraakbloeding. En jaarlijkse controle.
Dit is altijd prima gegaan. Echter... november 2016. Ik heb zelf een stopweek ingelast (in overleg met de gyn)
Bloeding kwam niet. Met spoed opgenomen op dr SEH wegens een acute blinde darm ontsteking.
Na 2 dagen opname (operatie was niet mogelijk) heeft de SEH arts er een andere gyn bijgehaald wegens de uitblijvende bloeding.
Echo enz gehad. Was allemaal zeer rustig en het eitje kwam eraan zei de gyn.
Die bloeding heb ik dus nooit gehad. Huisarts gesproken en ik moest me niet druk maken. Kon door de stress komen.

Pil doorgeslikt, leventje opgepakt.
Van de week naar de huisarts geweest. De kinderwens komt keihard om de hoek kijken zeg maar.
Door hartmedicijngebruik heb ik eerst met de arts overlegd. Naja, dat is allemaal stof die ik jullie zal besparen.

Maandag gestopt met de pil.
Maar ik heb weer geen bloeding. Ik moet woensdag naar de huisarts.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb dit nooit gehad. Altijd op de doorbraak gewacht. Maar als ik zelf stopte kwam hij altijd.... ben echt vetbaasd...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:37

Hallo,
Ik ga het toch maar even hier navragen, want ik ben heel onzeker hierin. Ik slik de pil al zo'n 2,5 jaar en ik heb nooit geen onregelmatige bloeding gehad. Alleen toen ik bij het doorslikken van drie strips 1 pil was vergeten, maar dat was best logisch. Nu bloed ik sinds gisteren een heel klein beetje bruin bloed, het is dus niet mijn ongesteldheid. Ik heb ook geen buikkramp erbij zoals gebruikelijk. Ik ben de eerste pil van de tweede week vergeten en slik morgen mijn laatste pil. Ik had de dag voor de vergeten pil nog seks en daarna pas dinsdag de 14de weer. Is dit een te vroeg begonnen menstruatie of zou ik toch dwars door de pil heen zwanger kunnen zijn? Mijn hoofd blijft maar malen nu, maar ik moet tot woensdag wachten op mijn menstruatie. Morgen is de eerste dag van mijn stopweek en mijn menstruatie schoof elke maand een dag op toen ik begon met de pil slikken tot ie stabiel begon op woensdag.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:46

Lijkt me heel sterk en zeldzaam dat je zwanger bent hoor. Zou me er absoluut niet druk om maken en mooi wachten tot je ongesteldheid.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:01

Vumana89 het kan zeker half jaar (soms zelfs wrl een jaar) duren voordat je weer normaal menstrueert na pil gebruik

Fennadev: het is idd zeldzaam dat je toch zwanger wordt door de pil heen. Als jij pil 8 vergeten bent en voor rest goed geslikt hebt, Dan is die risico ook niet groter dan normaal

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:11

ik bloedde helemaal niet na het zetten van mirena! Heel eventjes maar dat stopte met een half uur... toen alleen bij mijn volgende menstruatie iets maar verder niks.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:20

Hi gianti, ik ben het... lieffiefi.
Ja ik weet het. Maar ik ben niet gestopt he... zit in mijn pauze week.
Mijn lijf moet denk ik een nieuwe balans vinden...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:40

Meer mensen die 1 a 2 dagen voor de menstruatie wel overal om kan huilen.
En lekker slim :P kijk ik nu achtste groepers huilen niet, en gelijk aan het begin moest ik al huilen, en daarna dacht ik hmm ff womanlog checken en idd verwacht over 2 dagen haha

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:59

Ja hoor, heb ik ook last van. Niet altijd. Voel me elke maand anders. Het is toch wat!!!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:48

Eloya schreef:
Meer mensen die 1 a 2 dagen voor de menstruatie wel overal om kan huilen.
En lekker slim :P kijk ik nu achtste groepers huilen niet, en gelijk aan het begin moest ik al huilen, en daarna dacht ik hmm ff womanlog checken en idd verwacht over 2 dagen haha

Jaaa ik! Om werkelijk ALLES, baby's die geboren worden met trotse mama's doen het hem vooral. En puppy's en kittens enzo :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:20

UhNee schreef:

Niet, de dag zelf wat getinte afscheiding bij schoonvegen.

Vumana89 schreef:
Ik kom met de deur in huis vallen..
Hi allemaal.

Ik ben inmiddels 31 jr... door jarenlange problemen met mijn voortplantingsgestel is door mijn behandelend arts besloten dat ik de pil moet doorslikken tot aan een doorbraakbloeding. En jaarlijkse controle.
Dit is altijd prima gegaan. Echter... november 2016. Ik heb zelf een stopweek ingelast (in overleg met de gyn)
Bloeding kwam niet. Met spoed opgenomen op dr SEH wegens een acute blinde darm ontsteking.
Na 2 dagen opname (operatie was niet mogelijk) heeft de SEH arts er een andere gyn bijgehaald wegens de uitblijvende bloeding.
Echo enz gehad. Was allemaal zeer rustig en het eitje kwam eraan zei de gyn.
Die bloeding heb ik dus nooit gehad. Huisarts gesproken en ik moest me niet druk maken. Kon door de stress komen.

Pil doorgeslikt, leventje opgepakt.
Van de week naar de huisarts geweest. De kinderwens komt keihard om de hoek kijken zeg maar.
Door hartmedicijngebruik heb ik eerst met de arts overlegd. Naja, dat is allemaal stof die ik jullie zal besparen.

Maandag gestopt met de pil.
Maar ik heb weer geen bloeding. Ik moet woensdag naar de huisarts.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb dit nooit gehad. Altijd op de doorbraak gewacht. Maar als ik zelf stopte kwam hij altijd.... ben echt vetbaasd...

Als je langdurig de pil hebt doorgeslikt, dan is je baarmoederslijmvlies nagenoeg inactief. Ik had door jarenlang pilgebruik met 3-4 stopweken per jaar alleen wat spotting tijdens een stopweek. Dus zou me bij de eerste stopweek absoluut geen zorgen maken

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:32

Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest.

Er is een kweek + uitstrijkje genomen en met een echo gekeken. Eierstokken en baarmoeder liken prima.
Wel was het slijmvlies wat buiten de baarmoedermond als ik het zo goed zeg, dat gebeurde wel vaker bij vrouwen die de pil slikken (ik neem aan dat ze endometrioses bedoelt? )
Daardoor begin ik dus ook snel te bloeden tijdens gemeenschap of een onderzoek.

8 maart moet ik terug voor een colposcopie en nemen ze misschien hapjes.
2 weken later voor controle en dan kijken hoe of wat.

Ook nog een doorverwijzing voor fysio voor bekkenbodemtraining.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:56

los slijmvlies buiten de baarmoedermond, of slijm buiten de baarmoedermond, of vast baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder mond.

de pil slikken is geen oorzaak van endomitriose.. slijm buiten de baarmoedermond, is net zoals tieners die nog niet ongesteld zijn maar het er wel aan zit te komen, afscheiding.. Los slijmvlies/baarmoederslijmvlies, betekent dus dat er gewoon al wel wat afstoting is van het baarmoeder slijmvlies, maar dat je alleen nog geen bloeding hebt, of hebt opgemerkt..

vast baarmoederslijmvlies (dus niet gewoon slijmvlies) buiten de baarmoeder, zou een endometriose haard kunnen betekenen, maar dan gaan ze daar ook gelijk op verder als je een kinderwens hebt en je cyclus lijkt niet op gang te komen.

.. echoe heeft blijkbaar geen cystes of chocoladecystes gegeven (was bij mij ook niet het geval).. Bij endo zit de eerste aanwijzing vaak al in de baarmoeder en eierstokken in de vorm van chocoladecysten (cysten gevuld met bloed), soms zien ze ook al endo haarden.

kweek en uitstrijkje is om te kijken voor afwijkende cellen.. colposcopie wordt meestal uitgevoerd om te bekijken wat de cellen rond de baarmoeder mond zijn, bij gevonden afwijkingen bij een uitstrijkje. Zodat ze kunnen bekijken wat voor cellen dit precies zijn.. over het algemeen is dat geen methode om endomitriose vast te stellen.. dat traject is echo> inwendige echo>kijkoperatie.

het kan natuurlijk zijn dat er een endo haardje zit bij het baarmoederslijmvlies, maar dat zou geen invloed hebben op de kinderwens (tenzij er meer endo aanwezig is, maar dan heb je weinig aan die colposcopie want die zou alleen kunnen bevestigen dat dat specifieke plekje een endohaardje is, vandaar dat men al direct voor een kijkoperatie gaat, zodat de hele buikholte onderzocht wordt op endo haarden).

ik zou gewoon nog even doorvragen bij de gynocoloog wat ze precies aangetroffen hebben en wat ze onderzoeken bij de colposcopie. Maar ik denk an sich dat je je niet heel druk hoeft te maken, anders zouden ze wel direct andere stappen hebben genomen denk ik? ik hoop voor je dat je meer informatie hebt na de colposcopie :(:)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:07

Oei... tsja... welke dat het nou was... Het was in ieder geval iets waardoor ik bij gemeenschap dus snel last van bloedingen kon krijgen en daardoor dus ook gelijk begin te bloeden wanneer ze een eendenbek gebruiken.

Baarmoeder en eierstokken zelf zagen er goed uit.

Ja het hoeft misschien helemaal niet iets ergs te zijn hoor. Ze zei misschien als we met de pil stoppen, ook een groot deel van de klachten al kunnen verdwijnen, maar dat hoor ik dus in maart allemaal wel.

Met colposcopie wou ze inderdaad kijken hoe de cellen er uit zagen en eventueel een hapjes te nemen.
Ik weet ook niet of het iets is hoor, misschien valt het reuze mee.

Maar ik wil wel graag van mijn klachten af (hele dag maandverband moeten dragen en 's ochtends naar de wc rennen omdat ik anders heel veel slijm verlies)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:11

als het geen afwijkende cellen zijn, dan kunnen ze het misschien simpelweg gewoon wegschroeien.. dat zou wel fijn zijn.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:43

ik ben benieuwd :) In ieder geval dat ik serieus wordt genomen en dat ze alles gewoon uitsluiten en kijken hoe mijn klachten vermindert kunnen worden