Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:04

Hahaha ja Scott accepteert mijn tempo. :')
Of tenminste dat denk ik want hij is niet zo spraakzaam.

Ik heb net interval gelopen 10 min in, 10x 1 min 4:50 met 1 minuut rust, en 6 min uit.
Die rust heb ik gewandeld want was nog niet wakker en slecht geslapen haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 11:02

Germie ik heb vijf weken vrij, de laatste week werk ik weer. Dan hebben de kinderen nog vrij en zijn wij aan het voorbereiden/vergaderen, enz.

Een stille kracht die Scott.
Mooie intervaltraining hoor.

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 10:38

Ik ben net terug van een duurloop met tempoblokken.
Ging echt soepel, bijna te makkelijk. :+

Het was om en om 5 km duurlooptempo, 5 km HM tempo.
Omdat ik dus niet goed kan kauwen/slikken tijdens die tempoblokken, had ik gelletjes van Upfront mee. Die vallen tot nu toe goed op mn maag en krijg ik ook zonder kokhalzen weg. Dus inmiddels een doosje besteld, zodat ik niet steeds losse hoef te kopen.

Afijn, mijn training:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als beloning ook nog een PR op de halve :D
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 11:58

Wauw lekker gelopen zeg! En nog een PR ook!
Die gelletjes van Upfront vind ik ook wel fijn. Ik ben Maurten fan maar voor de smaak afwisseling pak ik wel eens Upfront tussendoor.

Ik heb net 10 km gelopen met tempo blokken.
10 min in, 6x 4 min 5:40 (werd 5:30) en 3 min rust, en 15 min uit.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:12

Een pr in een training. Wow.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:04

germie schreef:
Een pr in een training. Wow.

Ik loop alleen maar pr's in een training. Ik snap je punt niet?

Sherivey, wow. Dat is echt een hele mooie loop!

En Samantha, die van jou ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:16

Samantha, lekker het tempo erin :D

Germie, ja, ik ben met de tijd weer een stukje sneller geworden.
Ooit (voor mn crash van een paard) heb ik een vlottere tijd op de halve gelopen, maar die staat enkel in Strava geregistreerd omdat ik mn Garmin toen nog niet had. :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:27

Ik heb bijna al m’n pr-en in training gelopen hoor, behalve halve en hele marathon geloof ik.

Ik ben brak nu zeg. Ik heb vannacht maar 4u geslapen, zit echt in te storten. Maar moet paard nog doen en pakjes ophalen in ander dorp, dus maar even gauw doen nu, einde middag dan maar dutje doen

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 14:25

Wel zinvol om te doen zo'n loopanalyse Samantha, Suliko had inderdaad fijne tips daarna. Als ik veel blijft lopen ga ik het ook overwegen.
En je hebt weer lekker gefietst, dat tempo komt wel (als je dat sneller wilt teminste), ook hier een kwestie van volhouden om regelmatig te gaan.

Fijn dat je hond weer opgeknapt is Lisitano, maar je hebt er dus 3?
Ons oudje (bijna 15) werd gisteravond niet goed. Medicatie wat opgehoogd ( hij krijgt milde epilepsie aanvallen sinds vorig jaar) en gauw wat metacam erin, toen deed hij het daarna gelukkig weer.

Gaat lekker Goof, ook ik verwacht dat je veel sneller onder de 6 gaat komen op de 10km

Wat een leuk verjaardagsidee hebben jullie ieris en Ninus, mooi doel voor volgend jaar ook!
Ik blijf het maar absurde afstanden vinden, haha.

Zo te horen toch een fijne training gehad bij de loopgroep Germie. Denk als je op de fiets erheen gaat dat je dan meer energie overhoudt voor de training zelf, dan gaan de intervallen waarschijnlijk wat makkelijker? Zo denk ik dan hè.
Maar langer (meer km) lopen is in mijn beleving niet altijd beter.

Welkom Aight, goed bezig!

Als dit makkelijk voelt dan ben je duidelijk sterker aan het worden Sherivey! Gefeliciteerd met je PR.
Ik snap de opmerking van Germie wel, ik loop ook altijd het snelst op een wedstrijd of evenement, blijkbaar ga ik dan door de flow daar tóch net een tikkie harder en ik wil me niet laten kennen dan. Als ik alleen loop heb ik toch vaak dat vervelende stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik er vandaag toch echt geen puf voor heb.
Ben zo blij dat ik nu een tijdje samen met mijn zoon kan lopen, die loopt ook niet graag alleen. Na de zomer hoopt hij naar zijn eigen huis te verhuizen, dan moeten we halverwege afstand maar 1x in de week wat af gaan spreken denk ik.

Vanochtend ook weer samen gelopen. Afgelopen week verder overgeslagen had toch iets last van mijn hoofd en blijk toch nog een rib gescheurd te hebben (maar deze zit stevig tussen de spieren dus relatief weinig last van).
Lekker gelopen, vond het wel erg benauwd, heb veel gezweet ook. Intervallen waren nu een minuut langer maar voelden makkelijker dus dat was echt fijn.

Afbeelding

Lactaat drempel ook weer wat hoger nu, dus de loopconditie wordt heel rustig aan iets beter. Nog steeds zonder (loop :+ )blessures, heel blij mee.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 23:13

*piept heel voorzichtig na maanden weer om het hoekje*

Na maanden niet gelopen te hebben ben ik deze week heel voorzichtig weer begonnen. Mijn situatie is nog ongewijzigd maar ben wel blij dat wat lopen weer tot de mogelijkheden behoort! Dus ik hoop weer mee te lezen en mee te kletsen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:51

Knappe Manu. <3 Fijn dat ie weer opgeknapt is.
Hoe ging de La Chouffe vandaag, Lisitano?

Goed bezig, Aight! Het begin is er!

Mooie afstand gefietst, Tiggs! Is het een mooie omgeving om te fietsen bij jou?
Ik heb in 2023 een trail met een gevoelstemperatuur van rond de 30 graden gelopen. Van te voren waren we via mail geïnformeerd over hoe om te gaan met de temperatuur. Zelf ook rustiger aan gedaan dan anders en extra drinken mee ondanks dat het 15 km was.

Mooie foto’s van het Bergerbos, SV. Fijn dat je zo genoten hebt!
Leuk dat je de Montferland halve marathon met vrienden gaat lopen.
Lekker, eindelijk vakantie!

Klinkt heel interessant, die loopanalyse, Samantha! Ben benieuwd wat eruit komt qua advies en zo.
Mooie intervaltraining zo op de 10 km!

Top van je PR, Goof! *\o/*
Ik moet de eerste kilometers vaak ook even op gang komen. Met een wat langere afstand gaan de eerste 5 á 6 km meestal niet zo lekker, pas daarna kan ik wat lekkerder lopen.

Wat gave (verjaardags)plannen, Ieris!

Fanatiek getraind, Germie! Ben je ook weer voor een bepaalde afstand of evenement aan het trainen?

Hmm, balen dat je bittergarnituur zo slecht viel, Leonie. Hoe was het bij de fysio?

Wat super dat je training zo lekker ging, Sherivey! En ook alweer een PR in de pocket!

Agos, wat sneu voor je oudje, Busymissy. Gaat het inmiddels weer beter met ‘m?
Ook al zo’n mooie intervaltraining, goed bezig!

Hé Lugh, welkom terug! :D Fijn dat je weer bent begonnen.

Gisteren de Vechtdaltrail gelopen. Helaas zonder diegene van Facebook, die werd van de week ziek en kon echt niet lopen. Echt superjammer want ik had echt zin om met haar te lopen. Maar we hebben afgesproken om contact te houden dus wie weet krijgen we een herkansing ooit!
Ik wist dat twee bekenden deze trail ook zouden lopen dus ik heb contact opgenomen. Dus gisterochtend vroeg naar een carpool gereden en met z’n drieën naar Ommen gereden. Voelde me ‘s ochtends eerst best belabberd dus zonder verwachtingen gestart.
Bij de start was het nog best fris maar eenmaal in het bos was het toch best wel warm. Na de eerste verzorgingspost op 9 km werd het wat koeler. Ik heb heerlijk gelopen! Ik had verwacht dat ik mijn conditie alweer aardig kwijt zou zijn maar dat viel me reuze mee. Kon lekker door blijven lopen. Ik heb genoten, het weer was goed en het was super georganiseerd!
Alleen had m’n horloge kuren met de hartslagmeting op de pols. := Ik had de navigatie lopen en op een gegeven moment wilde ik kijken wat mijn hartslag was, gaf ie 180 bpm aan! :wow: Maar zo voelde het helemaal niet. Schrok wel even. Horloge af gedaan en droog gemaakt. Toen gaf ie een tijdje niets aan en later was het wel weer goed. Gekke Garmin. :+

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:01

Ziet er goed uit, was het een leuke trail??

Ik had een loopje van 40 minuten op 6.45 staan en heb net een rondje van 40 min op 6.44 gelopen. 97% slagingspercentage haha.
Anyway, rondje bos, was lekker. Het had flink geregend en ik ging tussen de buien door en vond het erg benauwd helaas.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:17

Toppie gelopen! Het is hier ook vrij benauwd.

Ja, het was een mooie trail. Had wel het idee dat ze de routes compleet omgegooid hadden. Ik heb in 2022 en 2023 de 15 km van deze trail gelopen en ik kan me herinneren dat daar een stukje met hoogtemeters in zat. Dat hadden we nu helemaal niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:53

Puera, gave trail!
Ik merk die hartslag soms ook niet zo idd

Goof, strak gelopen! :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:59

Pubers, mooie trail!

Goof, netjes!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:03

Wat leuk die trail Puera, goed gedaan!

Welkom terug Lugh!

O jeetje Busy toch wat meer last van de val, sterkte!
En lekker gelopen!

Lekker Goof!

Ik heb ook net gelopen, Garmin suggestie van 35 min op 6:25. Maar heb veel sneller gelopen oeps.
En tussen de buien lopen kan ik niet want had een enorme hoosbui haha, tot m’n onderbroek doorweekt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 12:40

Grrrr.. heel verhaal getypt en foetsie..
doe even de korte versie!

Jammer dat jullie toch niet samen hebben kunnen lopen Puera! Garmin is indd van het padje.
Mijn vriend heeft heel bewust de Enduro 3 gekocht vanwege batterijduur.. nu is die na een update ineens van 36 naar 31 dagen gegaan..
Garmin vindt dat heel normaal. Hij baalt enorm want dan had hij net zo goed voor de Fenix kunnen gaan.. -O-

Lekker gelopen Goof!
Regent het bij jullie al zo hard Samantha? Hier in Limburg komen we niet verder dan wat miezel..

Lisitano, heel veel plezier bij de La Chouffe trail! Hopelijk kun je aan de finish genieten van een heerlijk biertje!

Welkom terug Lugh! Ik ga jouw naar wel afkorten hoor!

Ik heb vanmorgen ook gelopen.. ging voor geen meter! Kwam er niet lekker in.. uiteindelijk afgekort en op net geen 10 uitgekomen..
het is wat het is! Dinsdag nieuwe poging..

Wel weer een ijsvogeltje gespot! Zelfde plek als vorig keer. Blijft magisch! <3

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:48

Ja hier regent het flink, overal ook enorme plassen dus m’n schoenen waren ook doorweekt haha.
Het blijft nu ook gewoon regenen, niet normaal dat verschil met een paar dagen geleden.

Toch lekkere afstand als je er niet lekker in komt Namiro!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 13:58

Busymissy wat heftig dat je toch nog een rib had gescheurd. Heb je er veel pijn aan nog met hardlopen? Mooi om te merken dat je conditie vooruit gaat!

Lugh, welcome back!

Puera mooie trail heb je gelopen! Garmin heeft af en toe van die kuren, heel irritant.

Goof het was zeker benauwd, goed gelopen.

Samantha lekker zo'n hoosbui :+.

Namiro een ijsvogel spotten is zo'n cadeau, geweldig! En toch mooi wat kms gelopen.

Ik heb vanmorgen de n70 gelopen met mijn vriend. Was er een wieleromloop op een deel van de route. Weg afgesloten. Dus we moesten een stukje improviseren. Daarna nog vol gelopen tot 15km. Ik had echt heel veel last van het benauwde weer, er zat geen droge draad meer aan mijn lijf en het regende niet eens. Ik zweette meer dan eergisteren toen ik een uur in 25 graden in de volle zon liep.
Onderweg nog even met een koe geknuffeld.
15km - 510hm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:24

Volgens mij zit ik wel goed in de karma van bijleesposts, dus ik haak hier weer aan.
Zag in ieder geval een mooie PR in een training bij Sherivey en Aight die voor het eerst lange stukken achter elkaar heeft gelopen!
Mooie trail Puera, goed gedaan, hopelijk een herkansing op samen lopen.

Mijn linkervoet heeft even heel stom gedaan nadat ik 22 juni 31 km had gerend. Of nou ja, die 30 km was het probleem waarschijnlijk niet, wel op blote voeten over glibberige stenen de rijn in gaan en erna nog 1,5 km rennen. Daar is er ergens te veel druk op een pees komen te staan, de peroneus.
Met rennen de dagen erna werd het flink erger en kreeg ik wel een beetje paniek. Erop staan deed al pijn. Traplopen gek genoeg niet, dus ik ben vorige week vrijdag flink gaan klimmen omdat rennen niet ging. In totaal in ruim 1 uur 14 routes geklommen tot ik bij elke centimeter omhoog de verzuring voelde. :') wel met pauzes tussendoor, was in totaal 4 uur in de klimhal.

Toen op zaterdag gevrijwilligd bij de Brabantse Ultra trail, dat was echt heel erg leuk! Mega lange dag, werd om 04:30 thuis opgepikt en was pas om 00:00 weer terug. Maar er werd heel goed voor mij gezorgd door Trail Events en het was ontzettend gezellig. Begonnen met startnummers uitdelen en daarna op drie verzorgingsposten gestaan. Je maakt echt wat mee op zo’n dag, het was natuurlijk warm, dus ook goed op de renners en cutoff tijden letten. Een keer een vrouw tegemoet gerend die er wel heel lang over deed, die trof ik 2,5 km van de vp af op een campingstoel met haar eigen supportteam. _O- Heel fijn natuurlijk, maar ik hield ook rekening met een hitteberoerte en handig is het niet. Zij was ver voorbij de cutoff tijd, dus gezegd dat ze van ons geen support meer kan verwachten, maar dat ze prima door mag gaan en als haar support team iets nodig heeft ze bij ons langs kunnen komen. Heb 2 van haar flesjes meegenomen om te vullen en met een zakje aan snacks achtergelaten, want wij moesten door!
Toen watertonnen gevuld bij het startpunt, bus volgeladen en opeens wilde de bus niet starten, probleem met de startmotor. Supersnel geschakeld en alle kratten en watertonnen overgesjouwd naar een camperbus van een andere vrijwilliger. Uiteindelijk deed de bus het wel en zijn we met beide richting de post gegaan om daar alles weer over te zetten. Bij onze laatste verzorgingspost ook nog van alles naar het extra waterpunt toegebracht die we hadden toegevoegd vanwege de warmte.
Het is ook bijzonder wat je voor de renners gaat betekenen, vooral bij zo’n ultra met 50, 75 en 100 afstanden zie je veel lopers op meerdere momenten terug en je helpt ze er soms echt een beetje doorheen. Een Slowaakse meid zei bij onze laatste verzorgingspost dat ze wist dat ze moest eten, maar echt niet meer na kon denken, dus toen ben ik van alles op gaan noemen wat ze zonder nadenken heeft opgegeten. Heb ook enorm veel boullion uitgedeeld (wat ik lauw maakte), veel renners waren skeptisch, maar bij latere VP’s wilde ze het weer. Toch wel lekker dat zout bij warm weer en als afwisseling van alle zoetigheid. :D
Zeker voor herhaling vatbaar zo’n dag.

Ik was die dag ook continu op mijn voeten en twee keer een stukje gerend, naar die vrouw en later van vp5 naar 7, terwijl mijn ploeg met de bus ging. Dat is ook het leuke, je staat tussen allemaal (ultra) renners te werken die elkaar hun momentje gunnen om even te rennen. En het ging goed met mijn voet. Voelde hem wel iets bij de 2e run, maar het werd erna niet erger. :D
Afbeelding

De dag erna durfde ik het rennen eindelijk weer goed aan.
Afbeelding

Afgelopen maandag ging ik met mijn ‘theekransloopje’-vriendin haar eerste 20km rennen :D Had een leuke ronde over de Utrechtse Heuvelrug en langs de Leersumse Plassen getekend. Lekker ontspannen en steady gelopen, 2x langs een waterpunt waar we dankbaar ons hoofd onder gestopt hebben.
Na 18 km speelde mijn voet weer wat op, maar erna ging het weer beter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen dinsdag niet gerend, wel een uur krachttraining gedaan.

Woensdagochtend weer 11 km gerend, wat vlotter. Dit is een rondje met 2 grote bruggen waarbij ik versnel brug op, toch een soort mini heuveltraining. Dit was die mega warme dag waarbij het ook in de nacht niet was afgekoeld, dat was goed afzien, ik was echt doorweekt. := Geen last van mijn voet!
Afbeelding

Donderdagochtend theekransloopje fartlekstijl, om en om intervallen bedacht met sprintjes, tempoblokken en een stijl viaduct op en af rennen, superleuk! Ook hierbij geen last van mijn voet.
Afbeelding

Donderdagavond vertrok ik naar de Belgische Eifel met de mensen waarmee ik in april ook in de Vogezen was, voor wat leuke heuveltraining. Dat deel ik wel in een andere post, anders wordt deze zo lang. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 14:53

Sulikoooo ik heb je gemist in dit topic, fijn dat je er weer bent en gelukkig dat het goed gaat met je voet. Wat een belevenis dat vrijwilligen! Ik krijg helemaal zin om dat ook eens te doen na je verhaal.
Benieuwd naar je verhaal van België, op insta heb ik natuurlijk al het een en ander gezien :P.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 19:52

Wat superleuk Suliko!! Heel leuk verslag ook! Dat zou ik ook wel eens willen doen :j

Gelukkig geen langdurige blessure aan je voet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 20:51

Samantha fijn dat Scott niet klaagt over het tempo :+
En lekkere interval zo. Waar gaat de reis naartoe voor zoonlief?

Sherivey gewoon soepel een PR lopen. Lekker hoor :D
Mooie plaatjes ook weer. Heerlijk

Aiii BusyMissy doe maar voorzichtig hoor. Je hebt echt en flinke klap gemaakt!
Wel weer fijn stukje gelopen.
En ik herken me in jou verhaal over pr's lopen. Ik ben op wedstrijden ook altijd NET iets fanatieker en mentaal bereid om dieper te gaan. Zeker als ik weet dat ik op podium loop wil ik niet ingehaald worden :Y) .

Welkom terug Lughnassadh. Pas maar goed op jezelf.

Puera Ah wat jammer dat die van Fb uiteindelijk zelf niet kon lopen. Maar fijn dat je toch een mooie trail hebt kunnen lopen. De plaatjes zien er tof uit! Wel apart dat je garmin zo van de wap ging en daarna toch wel weer mee wilde...

wauw Goof 97% is mij nog nooit gelukt hoor hahaha. Misschien ben ik er te eigenwijs voor :+ . Maar lekker gedaan!

Namiro die dagen zitten er helaas ook bij. Je bent iig gegaan :o

Sv je was vlakbij aan het lopen! En die koe, jij bent niet bang! Als ie zijn hoofd beweegt, brrr. Ik ben niet bang van dieren maar met een boerenzoon als man die heel zijn leven met koeien heeft gewerkt, wel wat afschrikt door zijn verhalen. En prachtige route is dat he?! Jammer dat er een stuk was afgezet. Ik wil hem ook zeker nog een keer gaan lopen!

Suliko het is jou en je karme vergeven hoor.
Wat een tof verslag van het vrijwilligers werk! Zo klinkt het idd wel heel erg leuk om eens te doen.
Fijn dat je voet mee lijkt te vallen. En weer mooie stukken gelopen hoor <3 . lekker bezig!
Benieuwd naar je verslag van de Ardennen. De foto's op insta waren veel belovend.

Na mijn debakel donderdag avond van het bittergarnituur vrijdag ochtend fysio geweest. Dit doe ik altijd ter onderhoud voor mijn bekken en rug dus verder niet heel spannend.
Daarna nog 1,5 uur kracht gedaan in de avond.
Zaterdag training gegeven en mijn gemak gehouden want ik had leuke plannen voor zondag.

Vandaag samen met gids Iris op pad geweest in Mook en Groesbeek. Ik heb daar 7 jaar lang iedere zomer paardgereden dus voor mij enorme nostalgie en ik herkende nog best wat plekjes en paadjes. Het was weer heel gezellig en deze keer kon ik gewoon lekker mee lopen. We zijn tot op het bot nat geworden maar dat mocht de pret verder niet drukken.
Foto's maken tijdens het rennen in de regen komt je foto's niet ten goede overigens. Maar toch een kleine indruk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit kasteel bijna aan het einde van onze route was roze (zie je niet echt op de foto) was echt heel tof!
Afbeelding
En wat data. Niet zo veel hoogtemeters als vorige keer maar we gingen voor de mooie paadjes <3
Afbeelding
Mooie hartslag zo:
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 21:59

Goed gelopen en gezellig zo samen! Apart gebouw hè, het is een hotel toch dacht ik? Ik zie bekende paadjes op de foto's. Daar langs dat beekje is altijd prachtig.
Ik heb de n70 nu een paar keer gelopen, maar eigenlijk vinden wij hem allebei te druk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 22:37

Mooie aquatraining, Samantha. :)) Niks aan dat je geen droge draad meer aan had, gelukkig is het niet zo koud.

Wat balen dat die batterijduur van je vriend z’n Enduro ineens zoveel korter is, Namiro. Niet elke update is een verbetering bij Garmin. :n
Jammer dat je er niet lekker kon lopen, toch een mooie afstand! IJsvogeltjes zijn zo mooi! <3

Wat een prachtige omgeving, SV! Koeien zijn leuk! <3

Ik dacht even dat je een flinke blessure te pakken had, Suliko. :=Gelukkig viel het mee. Fijn dat je weer lekker aan het lopen bent.
Wat leuk dat je bij de Brabantse Ultra Trail geholpen hebt! Klinkt als een intensieve maar hele leuke dag.
Ben benieuwd naar je verslag van de Eifel.

Ook al zo natgeregend, Leonie en Ieris. := Wat leuk dat jullie samen gelopen hebben! Ook al zo’n mooie omgeving.