Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:46

Zo, hier vandaag voor het eerst een Run-Bike -Run gedaan en het is me toch wel zwaar gevallen. Het zou de laatste triathlon van het jaar zijn voor me, maar door blauwalg werd het 750 meter zwemmen vervangen door een extra 3k hardlopen. Met de achillespees issues waar ik last van heb niet ideaal. Redelijk de eerste 3k doorgekomen en sneller dan borig jaar het fietsonderdeel, maar bij het laatste hardloop onderdeel echt veel last van mijn benen en helaas een stukje trager dan ik had willen zijn. Maar all in all, uitgelooen en de finish gehaald dus niet echt ontevreden. En doorat ik in mijn leeftijdsklasse een van de weinige was die van de 4 wedstrijden uit het klassement er genoeg gedaan had om in de overall stand opgenomen te worden ben ik 3e geklasserd daar en krijg ik nog een prijs. Geen idee wat het gaat zijn maar zo zie je maar dat deelnemen alleen al kan lonen ook als je niet per se competatief bent vs de rest van het veld...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:31

Goed gedaan!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:40

Leuk dat jullie (deels) samen hebben kunnen lopen @SV, @Ninus en @Ieris :) netjes gedaan hoor. Flinke afstand hebben jullie afgelegd.

Goed gedaan @IMAY. Het is ook nogal wat extra dan 3km, als je zwemmen verwacht...

Morgen zijn de voorspellingen wel bijgesteld zie ik. Het wordt slechts 20 graden en in de ochtend is er eerst regen. Ben benieuwd wat we krijgen rond 10:00u ;)

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:38

Afbeelding
[/img]
Respect voor de trailruuners!
Gister onwijs genoten tijdens de Dam tot Dam by Night!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:43

Wat leuk Ninus, SV en Ieris. En volgens mij hebben jullie het gezellig gehad. Echt leuk om te lezen.

IMAY heel goed gedaan. Doe wel voorzichtig.

JudenJul ik zie maar één foto. Maar die is wel heel leuk met die rokjes. Goed gedaan ook.

Ik zit klaar in mijn hardloop kleding. Maar het regend sinds gister avond. Niet voorspeld. Opzich lekker. Maar het regend hard dus ik wacht even en dan hoop ik droog te vertrekken. Als ik eenmaal loop dan vind ik regen wel lekker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 10:52

Wat een leuke outfits judenjul! Doen mensen dat vaker bij die run?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:01

Supervixen schreef:
Wat een leuke outfits judenjul! Doen mensen dat vaker bij die run?

Ja heel leuk!

Voor de lopers, succes vandaag! Hier is het heerlijk weer om te hardlopen, net in de miezer de hond uitgelaten. Maar is vast niet helemaal representatief, gisteren was het hier ook een stukje koeler.

Ben weer fris en fruitig opgestaan, wonderbaarlijk hoe snel het lichaam kan herstellen. Voor het eerst sinds 2 weken weer paardgereden, weer wat andere spieren aan het werk gezet :+

Ik ga eens even kijken hoe ik mijn planning qua hardlopen rond krijg deze week, zit twee dagen in Den Haag, hoopte daar ook te lopen, maar het is hard werken zag ik op de agenda, er blijft weinig tijd over helaas.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:14

Kassencross 2023 in the pocket! Samen met mijn man de 7,5km afgelegd. Ging lekker en het weer was top met de miezer _/-\o_ *\o/* voor mijn man de eerste keer 7,5km en die heeft dat ook zeker op een heel mooi tempo gedaan :j

Afbeelding

Toch leuk om zo te zien, de route dwars door de kassen en over de tuinderijen :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 17-09-23 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:23

Musli gefeliciteerd _/-\o_

Ik ben geweest 8km.
Had wat langer gewacht omdat ik een croissant met salami naar binnen had zitten werken. En helaas resulteerde dat ik kramp. Maar besloot daar niet mee te blijven lopen dus heb in de bosjes gezeten. En toen was het ook klaar. Verder wel heerlijk gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet precies waar ik de bosjes opzocht _O-
Afbeelding

Mijn conditie lijkt beetje bij beetje gelukkig terug te komen.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:09

Wat leuk MuSLi! Liep je vorig jaar ook, toch? Stoer van je man! Echt een leuk evenement :j

Oh jakkie, salami voor het hardlopen := Dat zou bij mij ook niet goed gaan geloof ik :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:59

Nouja ik had om 07:30 ontbeten en om 11:00 ging ik lopen. Dus had geen problemen verwacht. Maargoed dat is dus toch niet slim haha. Gelukkig heeft niemand het gezien _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:08

Ninus schreef:
Wat leuk MuSLi! Liep je vorig jaar ook, toch? Stoer van je man! Echt een leuk evenement :j

Oh jakkie, salami voor het hardlopen := Dat zou bij mij ook niet goed gaan geloof ik :D

Vorig jaar liep ik ook mee inderdaad. De dag erna testte ik positief op corona :')

Net nog een half uurtje duurloop eraan geplakt. Want in mijn schema stond vandaag 1:15u duurloop. Afgerond dus, fijn!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:03

Goed gelopen BeFunny en Musli!

Fijn dat je je fris en fruitig voelt ninus! Ik slaap meestal slecht na zo'n lange loop. Vannacht ook, dus ik voel me wel echt moe vandaag.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:25

Dat heb ik ook hoor, schrik van de stress die Garmin laat zien in zo'n nacht. Maar ik kon vanochtend rustig aan doen en heb een heerlijke hangdag :z :Z

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:30

Mijn nachten zijn altijd redelijk

Dit is een nacht dat ik nog aardig heb geslapen.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:10

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo in heb verdiept, maar mijn stressgetal laat altijd de hoogste pieken zien in mijn slaap. Blijkbaar heb ik veel te verwerken :+ Ik heb weinig slaap nodig en ik ben een slechte slaper, daar heb ik redelijk mijn weg in gevonden, maar ik weet niet of ik een 75 scoor :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:34

Wat een leuke foto's en verslagen weer van de afgelopen loopjes van iedereen.

Hoe doe je dat, weinig slaag nodig hebben Ninus, wil ik ook.. maar heb echt wel 8 uur nodig. Anders vind mijn vriend mij niet meer zo lief :Y)

Wel een beetje bij kunnen komen vandaag SV?

Gezelig dat je samen kon lopen Musli, is het niet erg benauwd in die kassen?

Oei, vervelend BeFunny, gelukkig had je bosjes in het bereik. Fijn dat je daarna weer fijn hebt kunnen lopen.

Haha, Judenjul, dat ziet er gezellig uit. Hadden jullie het wel droog gehouden?

Gefeliciteerd met je 3e plaatst Imay, heb je goed gedaan!

Volgend jaar wil ik ook de steamtrail doen, foto's zien er prachtig uit. Gelukkig is je man wel met je mee terug gekomen Ninus, haha...

Hier vandaag in Willemstad de 10 km gelopen, had weinig gelopen laatste tijd en vooral veel aan het "kwakkelen" met mijn gezondheid dus had niet perse een doel, onder de 55 minuten zou mooi zijn. Dat heb ik ook gedaan dus ben erg tevreden. Weer een leuke medaille erbij, en een goed gevoel. Kijken of ik in oktober weer onder de 50 minuten kan lopen. Zag net dat ik met deze tijd 17e geworden ben van de 93 vrouwen, dat voelt dan wel lekker, soms heb ik het idee dat ik echt langzaam ben. Niet dat het erg is, maar voor mezelf wel een fijne bevestiging dat ik leuk mee loop 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komende weken wil ik de duurlopen weer op gaan schroeven zodat ik eind van het jaar zelf ergens die marathon afstand kan lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:53

Suusje alsnog een hele mooie tijd op de 10km zeg! En die medailles van de vestinglopen zijn wel echt prachtig.

Vandaag wel een beetje bijgekomen, straks maar vroeg het bed in.
Ik had vroeger meer slaap nodig, nu kom ik prima de dag door met 7.5 uur aan slaap. Vaak ga ik er ook nog twee keer per nacht uit om te plassen.
De 8 uur haal ik eigenlijk alleen in vakanties af en toe nu. Bij minder dan 7 uur aan slaap voel ik me wel echt moe.

Komend weekend of het weekend erna doe ik mijn langste duurloop voor de indian summer ultra. Eens kijken of ik de 42km eruit kan persen.
Ik heb alleen nog steeds een pijntje in mijn voet van gisteren. Vorige week ook al wat last van, dus even voorzichtig aan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:24

Het was inderdaad wel benauwd in de kassen @Suusje. Maar het zijn maar kleine stukjes dat je daar echt bent. En zodra je dan buiten komt, heerlijk :')

Netjes hoor, jouw tijd op de 10km! En inderdaad mooie medailles van de Vestinglopen. Leuke verzameling. @Sherivey heeft ze vorig jaar allemaal verzameld toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:30

Ik lees nog steeds mee, maar voornamelijk op mijn telefoon en dan gaat het echt te snel om overal op te reageren.
Zag mooie lopen weer, leuk zo'n kassenloop. En een aangepaste triatlon en een loop in rokjes. Flinke afstanden gelopen ook door sommigen, tof!

Ik had anderhalve week niet gelopen ivm een zeer pijnlijke slijmbeursontsteking in mijn schouder, maar zat vanmorgen, net als Befunny, al vroeg klaar om te gaan hardlopen. Het werd uiteindelijk half 1 pas droog :')
Heb een heerlijke 7 km door het bos gelopen, het was 1 grote, natte bende, maar ik heb ervan genoten!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:41

SV, leuke foto's van gister!
Ja was erg gezellig! Ik vond vooral de extra lus echt prachtig, de rest was ook leuk omdat het voor mij een thuiswedstrijd was.
Heb echt fijn gelopen, voelde me vandaag wel wat stijf in de benen, maar verder wel ok!

Ninus, dat is wel fijn zeg dat je zo goed herstelt bent!
Ik vond dat je het super gedaan hebt, met de warmte en de heuvels.
Was erg gezellig met jullie er bij!

Suusje, wow echt een mooie prestatie, mag je zeker trots op zijn!
Je gaat echt goed, dat komt denk ik ook omdat jou basis conditie wel behoorlijk goed is, doordat je wel elke week je sport school training blijft doen!

Imay, mooi zeg een 3e plek! Gefeliciteerd!
Lijkt me ook zwaar zeg als dat zwemmen ineens niet doorgaat.

Musli, wat leuk die kassenrun!
En super van je man dat hij het gewoon volgehouden heeft! Toppers zijn jullie!

Be funny, vervelend dat je misselijk werd
Fijn dat het verder wel goed ging!

Judenjul, echt leuke pakjes! En nog bijpassende schoenen ook, leuk gedaan zeg. Ik ben gek op koeien!
Hebben jullie dat zelf gemaakt?

Ik slaap ook het liefst 8 uur of langer, en zonder horloge, dat ligt niet zo fijn vind ik.
Het liefst lees ik voor het slapen een goed boek, dan worden mijn ogen zo moe, dat ik al bijna weg val.
Vandaag ook rustig aan gedaan, we hadden een lunch en rondleiding in een voedselbos, echt heerlijk, en heel interessant!

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:55

Kramp is heel vervelend, verder iedereen lekker gelopen.
Afgelopen voorjaar deden we mee aan de Beemster Erfgoed Marathon. Daar is het wel gebruikelijk. Twee weken geleden bij de pre run op de Zaanse Schans ook weer uitgedost. Daar vielen we zo op dat we een prijs wonnen. Gratis deelname aan de pre run van Egmond. Ben er niet uit of dat een prijs of straf is. Bij de DtD by night zie je vooral verlichte tutu's.
Inmiddels worden we herkent. Tijd om underkoever te gaan!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:50

Goed gedaan Suusje! Mooie tijd :))
En mijn man kwam inderdaad wel weer terug hoor :+: :D

Fijn dat je weer hebt kunnen lopen Goof!

Balen van je voet SV. Wij gaan over 2 weken nog een lange duurloop op Ameland doen als laatste voorbereiding. Aankomend weekend lopen we rond de 18km.

Ik weet niet hoe betrouwbaar een horloge alles meet 's nachts. Het aantal uur slaap klopt bij mij nooit, maar ik denk dat mijn wakker zijn niet geregistreerd wordt omdat mijn hartslag eigenlijk in rust altijd laat is? Want meestal zegt Garmin dat ik maar 1 minuut wakker ben geweest, dat zou mooi zijn, maar is in de praktijk toch echt anders :D

Fijn dat je nergens last van hebt Iris! Het valt mij ook reuze mee, dus ik ga eind van de middag lopen :j

Balen van je voet SV, hoop dat het wat wegtrekt, zeurende pijntjes kunnen irritant zijn.

Ik liet zaterdagavond een lege fles op mijn voet vallen :roll: ik kon mijn Ariats gisteren wel gewoon aan zonder pijn, dus ga er vanuit dat het met hardloopschoenen ook gaat straks :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:43

BeFunny schreef:
Mijn nachten zijn altijd redelijk

Dit is een nacht dat ik nog aardig heb geslapen.

[ [url=m/j2JEVg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat niet gewoon te kort volgens GArmin? Ik haal bij 7 uur altijd een goed, onder de 7 uur krijg ik die melding zoals jij hebt en nader ik de 8 uur, dan zit het op uitstekend.

Ik scoor wel vaak een goed op slaap, maar dan is de 'body batterij' niet opgeladen, maar bijvoorbeeld maar 50%. Hoe dat dan weer kan weet ik niet. Maar vanmorgen zat ik op 94 ineens.

Stress weet ik niet hoe Garmin dat berekent, ik heb van afgelopen nacht geen hoog gehad, wel 2 minuten matig. De rest was of laag of rust.

Hier zou ik vanavond 'tempo' moeten doen volgens Garmin. Ik weet niet of ik dat kan, want als ik eenmaal in een bepaald tempo loop, dan kan ik eigenlijk niet meer versnellen. Maar ik denk dat ik het ga proberen, de training moet een uur duren, dus dat is ook wat ik maximaal wil trainen.

Die medailles van de vestingloop zijn wel mooi zeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:50

Die paarse stukjes daar ben ik wakker. Het donker blauwe is diepe slaap, licht blauw is lichte slaap.
Dus in die 6 uur nog wat ben ik ook best wat wakker. En dat is een redelijk goede nacht.