Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:23

Lyme heeft niets met zwak immuunsysteem te maken en Lyme is een bacterie, geen virus. Heel erg k*t voor iemand die chronisch Lyme heeft maar juist dan zou ik een vaccin wel degelijk overwegen in overleg met je huisarts. Juist bij een zwakker immuunsysteem kan het van groot belang zijn, misschien word juist je immuunsysteem wel aangezwengeld en kan het een positieve invloed op je algehele welzijn hebben.
Wat betreft kanker, er is nooit aangetoond dat een sterk immuunsysteem kanker kan of zal voorkomen, helaas niet. Maar eigen keuze Gohya, baseer het aub niet op verkeerde info .

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:49

Jongens, dit lijkt me echt een weloverwogen keuze... laat iemand doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:51

gohya schreef:
@pien omdat het niet is getest op mensen met Lyme, en die hebben zoals je wel weet,een zwak immuumsysteem.Ik weet dat mijn immuumsysteen zwak is,als het niet eens kankercellen kan aanvallen en doden dan kan het ook geen corona virussen aanvallen en doden.

Mijn man heeft een auto-immuunziekte en neemt elk jaar gewoon de griepprik juist om ziek worden door een virus te voorkomen.
Het vaccin is juist bedoeld voor de risicogroep (mensen met een slechter immuunsysteem) en daarom wordt deze groep sneller geënt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:54

Klopt sureido, ik heb er goed over nagedacht.
@ Brainless, maar niet élk mens/lichaam is het zelfde. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:56

Klopt (gedeeltelijk), maar juist een vaccin is een "beetje" van de ziekte waardoor je immuunsysteem wordt geprikkeld om antistoffen tegen corona aan te maken zonder het risico die je zou hebben als je het echte virus krijgt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:48

Da's zeker waar. Toch zit er tussen mensen (en aandoeningen) nog wel verschil. Ik krijg 2 soorten immunotherapie waarvan ze nog niet precies weten hoe het vaccin daar op reageert.

Trouwens: the duck is in the oven!
Brief staat in de app en afspraak is dus definitief voor 2e pinksterdag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:56

Fijn Oscar!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:03

Fijn Oscar!

In Emmen wilde de ggd de vaccinatie niet in het gele boekje zetten, had hem wel mee.
Eind volgende maand moet ik nog een afspraak maken met thuisvaccinatie voor wat andere spuiten, misschien willen zij de corona vaccinaties wel erbij schrijven.
En anders maar goed het papiertje van de ggd bewaren bij het gele boekje. Die heb ik toch 9 vd 10 keer nodig bij het reizen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:10

Ik vind het toch bewonderenswaardig hoe deze vaccinatiecampagne is opgezet. En ondanks wat kinderziekten (om in jargon te blijven) ;) in relatief korte tijd. Wat een organisatie, logistiek, accomodatie, mankracht.. Echt goed. Ik was in Zwolle. Supergoed aangegeven al direct na de snelweg. Meer dan genoeg parkeerruimte, bijzonder vriendelijke medewerkers. Die zelfs even hun mondkapje naar beneden schoven toen ik aangaf afhankelijk te zijn van liplezen. Echt dikke pluim.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:16

Oscar schreef:
Da's zeker waar. Toch zit er tussen mensen (en aandoeningen) nog wel verschil. Ik krijg 2 soorten immunotherapie waarvan ze nog niet precies weten hoe het vaccin daar op reageert.

Trouwens: the duck is in the oven!
Brief staat in de app en afspraak is dus definitief voor 2e pinksterdag.

Doet me denken aan dat liedje... op een mooie pinksterdag
Gefeliciteerd

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:41

rockwitch schreef:
Ik had van de week wel iemand die kwam prikken en van zijn werkgever (politie) de brief mee had.

Wij zien inderdaad in de computer of iemand vanwege beroep, leeftijd, chronische ziekte de afspraak heeft.

Zie je ook details of alleen bijvoorbeeld 'medisch risicogroep'?
Puur interesse hoor! Maakt mij niet uit wat er staat, als ik dat ding maar krijg. Hoop wel dat ik er weinig last van heb, want heb het die dagen nogal druk op mijn werk. Maar ik wil het niet uitstellen.

ingedebruijn schreef:
Vallen jullie allemaal in de kwetsbare groep of zijn we inmiddels ook jongeren aan het vaccineren?

Hier geen griepprik, maar 'behandeling met immuunsuppressiva leidend tot verminderde weerstand tegen luchtweginfecties'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:25

Tof Oscar.

Ik mag geënt worden want 55+ is hier al eventjes ad beurt. Dus leeftijd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:46

Wat fijn dat degene uit de risico groep nu toch een brief hebben gehad en wat ik vorige week al schreef klopt ook nog. Uiteindelijk zijn er alsnog eerder aan de beurt doordat er snel plek is.

Pien gefeliciteerd! Heerlijk voor jullie dat je straks weer je kinderen en kleinkinderen in je armen kan sluiten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:14

Dank jullie wel allemaal. Hier lekker geslapen. Beetje stijve arm dat is alles.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:15

Goedemorgen
Voor mij ook niet meer dan een beetje een beurs gevoel in de arm, alsof er een blauwe plek zit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:23

Alleen arm hier ook. Ben wel een paar keer wakker geweest door die arm.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:26

Is het misschien een idee om de klachten na vaccinatie (of niet) te bespreken in het gevaccineerden op bokt topic en hier het laatste nieuws te blijven delen? Nu zijn er volgens mij 2-3 topics waar dit besproken wordt en vond juist zo fijn aan dit topic dat er een overzichtelijke plek met het laatste nieuws over het vaccin was, maar nu is het meer ook een ervaringen topic geworden :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:31

Is er eigenlijk al iets bekend over CureVac ?
Ik dacht dat die ook al een tijdje op de desk bij het EMA lagen ...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:33

sureido schreef:
Is het misschien een idee om de klachten na vaccinatie (of niet) te bespreken in het gevaccineerden op bokt topic en hier het laatste nieuws te blijven delen? Nu zijn er volgens mij 2-3 topics waar dit besproken wordt en vond juist zo fijn aan dit topic dat er een overzichtelijke plek met het laatste nieuws over het vaccin was, maar nu is het meer ook een ervaringen topic geworden :o

Ja, dat zou ik ook fijn vinden want ik voel mij een beetje de vreemde eend in de bijt zonder vaccin en bijwerkingen ( of geen bijwerkingen ). :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:37

Haha ja same, ik moet nog super lang wachten erop en daarom maakt het mij eigenlijk vrij weinig uit of iemand geen of wel klachten heeft, dus ik scroll hier nu eigenlijk snel doorheen. Maar zo mis ik misschien wel of een nieuwe leeftijdsgroep mag bellen of inderdaad iets nieuws wordt goedgekeurd :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:47

sureido schreef:

Ja goed dat je het zegt, ik haal soms al die topics door elkaar :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:50

Dat begrijp ik helemaal, er zijn er zoveel! Dankjewel :D

Hopelijk over een aantal maanden dat alle die topics doodgebloeid zijn.

Ik vraag me eigenlijk af wat jullie van dat prullenbakvaccin vinden. Ik had liever gezien dat de huisartsen gewoon zelf selecteren, bijvoorbeeld die jongens van 21 die in die rij vooraan gingen omdat ze in het systeem waren gekomen, dan denk ik er zijn nog genoeg mensen die het meer nodig hebben..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:52

Van die prullenbak vaccins vind ik niet zoveel eigenlijk, als dat ze maar niet in de prullenbak belanden, dat vind ik echt zo zonde! Moet echt niet kunnen.
Maar wie hem dan uiteindelijk heeft lijkt me ook moeilijk te bepalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:59

sureido schreef:

Raar, want dit topic gaat over het corona vaccin, en volgens mij als je gevaccineerd bent hoort dus erbij hoe dat verlopen is.
GEzien een aantal positieve beamende reacties hierboven wordt je mening gedeeld.

Maar ik, ga echt niet naar een ander topic voor mijn ervaringen, want dat vind ik te vermoeiend en ik voel me hier thuis, dus ik wens iedereen het beste in de hoop dat jullie zo spoedig mogelijk gevaccineerd zijn en worden. En zonder rancune hoor :evaw: We komen elkaar vast weer in een ander topic tegen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:24

Hahaha, vandaag komt de derde uitnodiging voor het Corona vaccin binnen voor mijn vrouw. Eerst met AZ eind februari, toen met Moderna in maart en nu met Pfizer. Nu mag ik haar ook een vaccin weigeraar noemen :D gelukkig zit de tweede Moderna er al een paar dagen in.