Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 01:14

Code zwart heeft niks met ouderen of kwetsbaren te maken.

Code zwart is een scenario wat kan ontstaan in de ziekenhuizen als er meer patiënten op de ic liggen of willen komen te liggen dan dat er plek is. Dit betekend dus dat als jij bijv opgenomen wordt met corona, maar tegelijkertijd er iemand binnenkomt die ook corona heeft er gekozen moet worden tussen jou of de andere persoon. Oftewel in de ergste gevallen dat ze jou niet gaan helpen omdat je bijv een jaar ouder bent. Maar kijk hier gaan dan ook mensen last van krijgen met bijv een hartaanval of infarct waarbij er dan gekozen moet gaan worden. En dat zou een vreselijke catastrofe zijn.

Het is zou in en in triest als iemand met een hartaanval niet geholpen kan worden door volle ic's? Of na een erge inwendige bloeding niet geholpen kan worden? Zou betekenen met code zwart dat er veel onnodige doden gaan vallen. En ja dan krijg je ook jonge mensen die niet geholpen kunnen worden met andere aandoeningen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 02:47

JanineVV je zegt ik lees mee maar volgens mij heb je de laatste 10 pagina's niet gelezen, of niet begrepen. De kloof die ontstaat komt doordat veel niet gevaccineerden met verkeerd geïnterpreteerde informatie komen. Als je niet begrijpt wat code zwart is of denkt dat alleen zwakke ouderen in het ziekenhuis terecht komen met corona dan heb je toch echt een heleboel info gemist. Als je niet begrijpt wat het belang is van vaccineren en zegt dat je leest dat de vaccins niet goed werken dan heb je veel verkeerd geïnterpreteerd of niet goed gelezen. Dat is ook wat mij best wel stoort, de argumenten die gebaseerd zijn op verkeerd geïnterpreteerde informatie. ​

De vergelijking met obesitas en roken vind ik overigens echt niet kunnen. Twee prikken halen is heel wat anders dan een complete leefstijl veranderen. Als je je leefstijl kon veranderen door twee prikken te halen en je doet dat niet dan is het een vergelijk, nu niet.

Besef trouwens ook dat een corona patiënt op de IC ontzettend intensief is om te verzorgen, intensiever dan de meeste andere patiënten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 06:45

Cowboy55 schreef:
Dimphyl schreef:
Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker. *D
*overigens een ontzettend smakeloze opmerking van je, bah.

Je bent grappig. Je verwijt mij dat ik zeg dat het verdwijnen en ongevaccineerden leidt tot opschoning van de nationale genenpool en verklaart in dezelfde zin dat de ongevaccineerden geschikter zijn voor die job. Haalt je gefingeerde ‘bah’ een beetje veel onderuit.

Dat ik je opmerking naar vind wil niet zeggen dat ik mijn visie erop niet kan geven, toch?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-21 06:47

bigone schreef:
Dimphyl schreef:
Cowboy, er zijn overal in het land feesten, illegale grote feesten met 100+ man zijn de afgelopen tijd geen uitzondering hoor. En wat gebeurd er met de cijfers.. niks..
Opschonen van de genepoel misschien beter andersom doen, de mensen die niet gevaccineerd zijn, en ook nog eens geen corona krijgen / geen ic daarvoor nodig hebben, zijn dan toch een stuk sterker. *D
*overigens een ontzettend smakeloze opmerking van je, bah.

Bigone, 1 op 160 noem ik nog altijd verwaarloosbaar. Maar 24000 overleden is nog altijd het totaal op onze 17milj inwoners, zo besmettelijk is het dus he, dat er nog altijd meer NL'ers het niet hebben gehad dan wel.. 4 miljoen max (eh, is dit totaal mensen of totaal testen, aangezien sommigen al wekelijks getest worden)

Doet niks op welke cijfers? Dagelijks gemiddeld 2500 officieel positief. En daar kun je er rustig nog 2500 bij op tellen want het vervelende is dat de mensen die naar die illegale fantastische feesten gaan echt niet gaan testen met een snot neus. Die snot dus is niet erg, wel dat ze iemand in hun omgeving aan steken of zelfs de week erop naar het volgende illegale geest gaan met hun snotneus.
4 miljoen mensen die Corona hebben gehad. En niet 4 miljoen getesten maar wat een zeer empathische opmerking , 1 op de 160 verwaarloosbaar. Je zou je diep moeten schamen voor deze opmerking. Met al die mede bokkers die een vader moeder schoonvader schoonmoeder broer zus vriend vriendin verloren hebben? Hoe kun je zoiets schrijven, dat je het denkt is tot daar aan toe maar echt :r

Cijfers die niet oplopen, bedoel ik de ziekenhuizen/IC mee, niet geteste mensen.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 07:47

De kloof tussen wel niet vaccineren is best groot en wel gevaccineerden vinden het best belangrijk dat hun mening gedeeld wordt.. althans, dat is wat ik de laatste paar pagina’s lees :j
Waarbij het niet eens om echte mis informatie gaat, maar om punt komma’s, woorden, zinnetjes … maar goed, een ieder moet doen wat ie niet laten kan :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 08:19

Ik begrijp het stukje wel over het feit dat ze mensen willen helpen die dat nodig hebben, maar dat was in begin van Corona net zo.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:30

Ik ben het met secricible eens, dat als er code zwart zou komen, men kijkt of iemand al dan niet gevaccineerd is. Zodat degene die gevaccineerd is en van zijn paard gelazerd voorrang krijgt op een wappie met corona (dat immers maar een griepje is).
Maar ik denk helaas niet dat dat gaat gebeuren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:33

Fitzroy schreef:
Ik ben het met secricible eens, dat als er code zwart zou komen, men kijkt of iemand al dan niet gevaccineerd is. Zodat degene die gevaccineerd is en van zijn paard gelazerd voorrang krijgt op een wappie met corona (dat immers maar een griepje is).

Generaliseren heb je in ieder geval bijzonder goed onder de knie *\o/*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:35

Niet gevaccineerd = wappie .. is dat hoe t tegenwoordig gaat??

Ik vind sommige gevaccineerden wel ineens een heel groot ego krijgen hoor. Die missie drang .. getver …

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:40

Fitzroy schreef:

Uhmm... Wie op een paard stapt neemt ook vrijwillig risico.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:03

@99enzovoort: En waar slaat dat op? Ik geef gewoon mijn mening. En die staat hierboven.

Ik zeg nergens dat alle niet gevaccineerden wappies zijn? Dat is wat er nu van gemaakt wordt. Maar inderdaad zal het lastig te controleren zijn of iemand corona als een griepje ziet of om medische redenen niet ingeënt is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:29

Fitzroy schreef:
@99enzovoort: En waar slaat dat op? Ik geef gewoon mijn mening. En die staat hierboven.

Ik zeg nergens dat alle niet gevaccineerden wappies zijn? Dat is wat er nu van gemaakt wordt. Maar inderdaad zal het lastig te controleren zijn of iemand corona als een griepje ziet of om medische redenen niet ingeënt is.

Ah, dus je gaat ook nog navragen waarom ze niet gevaccineerd zijn. Als dan blijkt dat ze wappie zijn (aan welke criteria moet je dan voldoen?) dan krijgen ze geen plek. Ik snap m

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:50

Janinevv schreef:
Nu is er een vrij “kleine” groep en ik denk vooral jongeren die zich niet willen vaccineren. En nu zou deze kleine groep opeens te groot zijn?

Ik denk dat deze zin de crux van het probleem is. De praktijk is dat een te grote groep nog niet gevaccineerd is en dat die over alle leeftijdsgroepen verdeeld zijn.

Nieuwere varianten, zoals het Delta-variant, worden steeds besmettelijker. Als die grotere besmettelijkheid gekoppeld is aan een lager gezondheidsrisico, dan hoeft dat geen probleem te zijn, maar dat is nog niet het geval. Maar door die hogere besmettelijkheid heb je ook een hogere vaccinatiegraad nodig om het reproductiegetal onder controle te houden.

Ik denk dat er drie scenario's mogelijk zijn:

Als eerste, we doen niks, we zien wel wat er in het najaar gaat gebeuren en als de zorg het niet redt, dan hebben de patiënten en de zorgmedewerkers pech gehad.
Als tweede, we doen niks, als in het najaar de boel weer uit de hand dreigt te lopen, dan gaan we weer in lockdown, blijven de kinderen weer thuis van school, gaan we weer bedrijven sluiten etc.
Als derde, we blijven als een gek vaccineren, zorgen er zo voor dat we de reproductie onder controle houden en we zowel ze zorg als de maatschappij uit de problemen houden.

Ik zou willen dat we voor scenario drie kiezen, maar ik ben bang dat scenario twee het meest waarschijnlijk is. En dan kunnen mensen daar wel moe van zijn, maar als de ziekenhuizen uit dreigen te puilen, dan kiest de grote, zwijgende meerderheid echt wel voor optie twee en niet voor één.

En om het nog "mooier" te maken, Nederland is onderdeel van een veel grotere wereld, waarin het virus vaak nog veel slechter onder controle is. Dus dit zullen we de komende jaren blijven houden, tot we wereldwijd het virus onder controle hebben. En ja dat zal in combinatie met booster vaccinaties zijn, alleen al om nieuwe varianten onder controle te blijven houden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 10:58

Wow wat een wending zeg in dit topic
Ik verbaas me er echt over hoe sommige gevaccineerden praten
Ik heb de prikken ook genomen maar denk totaal niet op deze manier
Echt dit is gewoon vergelijkbaar met al wat niet in hun straatje past zorg ontzeggen ..zoals hier "zogezegd " sarcastisch gezegd werd zorg ontzeggen , zodra je niet meer werkt en de maatschappij geld kost spuitje geven , laten we alle crminelen ook meteen een spuitje geven scheelt ook weer
Bah :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 11:30

Dat niet meer nuttig en dan een spuitje geven was zeer sarcastisch bedoeld maar dat valt blijkbaar niet op.

Iedereen in ons land heeft recht op zorg, verzekerd onverzekerd geprikt of niet geprikt. Alleen gaat het wel knellen wanneer de ziekenhuizen nog steeds teveel Corona patiënten hebben.
Dan word reguliere zorg weer het kind van de rekening en krijg je nog steeds uitstel.
Ipv een nieuwe heup na drie maanden word het gewoon een jaar later.
Mensen die geopereerd moeten worden en immobiel zijn door rotte knieën /heupen enz hebben heel veel pijn en dat moet dan nog maar een jaartje volgehouden worden. Dat is negatiever voor je gezondheid dan die prik halen en er daarmee voor te zorgen dat ook inderdaad iedereen geholpen kan worden.
Meer ic bedden is niet de oplossing , op korte termijn ook niet realiseerbaar aangezien de opleiding bijna vijf jaar duurt. Er is volgens Gommers meer instroom in de opleidingen maar er zullen er ook veel stoppen, waar we een jaar geleden klapten laten bepaalde mensen nu de zorg als een baksteen vallen. Stukje ikke ikke maatschappij die nu overduidelijk is geworden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:01

Fitzroy schreef:

Wat een bizarre stelling. Gaan we dat ook met andere ziektes doen? Oh u rookte, half jaar extra wachttijd,
oh, uw BMI is erg/te hoog, u wacht maar even.
Lees niet vaccineren is gelijk aan roken, ongezondere levensstijl.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:05

Cer schreef:

Ik vind sommige gevaccineerden wel ineens een heel groot ego krijgen hoor. Die missie drang .. getver …

'Die missie drang', ook terug te vinden in diverse fanatieke geloofsstromingen. Men lijkt zich verheven te voelen boven het 'volk' dat niet aan hun maatstaven voldoet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:31

Iedereen die in mijn omgeving zich niet heeft laten vaccineren, deelt wel allerlei info en berichtjes op SM van Engel, Jensen, Tisjeboy of Baudet. In mijn ogen, ben je dan wel een wappie. ;)
Ze klagen wel het meest over de beperkingen en houden zich niet altijd aan de adviezen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:35

Electra63 schreef:
Iedereen die in mijn omgeving zich niet heeft laten vaccineren, deelt wel allerlei info en berichtjes op SM van Engel, Jensen, Tisjeboy of Baudet. In mijn ogen, ben je dan wel een wappie. ;)
Ze klagen wel het meest over de beperkingen en houden zich niet altijd aan de adviezen.

Je hebt een nieuwe omgeving nodig! _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:38

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:

Je hebt een nieuwe omgeving nodig! _O-

Op 2 na, zijn het allemaal kennissen, geen vrienden.
Dinsdag naar de kapper, dat is een uber-wappie. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:38

CharleyT schreef:
Cer schreef:

'Die missie drang', ook terug te vinden in diverse fanatieke geloofsstromingen. Men lijkt zich verheven te voelen boven het 'volk' dat niet aan hun maatstaven voldoet.

Dat geldt voor beide groepen als het over Corona gaat, toch?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:44

Electra63 schreef:

Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:49

loriene schreef:
Electra63 schreef:

Laat iedereen in zijn waarde.
Wie bepaalt wanneer iemand een wappie is? Slaat toch nergens op!
En het zijn nog altijd adviezen,Je bent niets verplicht!

Wanneer mensen uit de bovenstaande categorie met jodensterren op gaan lopen, dreigen met het Neurenberg tribunaal en terzijde ook nog even zeggen dat we (gevaccineerden) twee weken geleden allemaal dood neer zouden vallen (nieuwe datum is alweer geprikt) dan behoor je imo tot de categorie wappie en die moeten we in hun waarde laten??
Er is een verschil tussen niet vaccineren en je zo goed mogelijk aan de regels houden en bovenstaande idioten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:52

Wat is de nieuwe datum waarop ik dood ga omvallen? Ik wil een beetje op een handige plek zitten als het gebeurt……

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 12:55

Cowboy55 schreef:
Wat is de nieuwe datum waarop ik dood ga omvallen? Ik wil een beetje op een handige plek zitten als het gebeurt……

Zal even zoeken, veranderd met de dag.