Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:59

Ik vind echt alles lekker. Dat heeft voor en nadelen :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:27

Ja, het is gewoon knap lastig, ik heb nooit groenten leren eten als klein kind en nu ik volwassen ben heb ik daar de grootste moeite mee.

In theorie weet ik wat ik allemaal moet doen om weer op de juiste weg te komen. De praktijk.. ik zit nog in de "het is niet eerlijk dat anderen alles kunnen vreten wat ze willen en ik niet boehoe" fase.

Maar goed. Ik ben vanaf vandaag weer begonnen met intermittent fasting voor zover dat met mijn schema de komende tijd kan, en Foxy (de crosstrainer) heeft vanochtend ook weer beweging gehad.

De fysio heeft me net gruwelijk hard onder handen genomen (alle stress gaat bij mij altijd in de nek en schouders zitten) dus hopelijk snel weer minder lichamelijk ongemak.

EmptyWords

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:13

Hallo, ik heb me ooit eens gemeld, maat teruggevallen tot stille meelezer. Ondertussen niet afgevallen ook.

We hebben een huis gekocht, met ruimte voor een eigen foxy, of een familielid hiervan. Ook willen we gaan voor gezinsuitbreiding nu er ruimte voor is. Dus het is voor iedereen beter als ik mijn eetgewoontes om gooi.

Afgelopen paar dagen 0.8 kg afgevallen, vooral vocht natuurlijk. De eerste 3 kilo zijn het probleem ook niet, maar de rest erna.
Ik hoop dat actief meekletsen hier mij ook gaat helpen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:29

Ik heb dit topic een jaar lang genegeerd, ik had er even geen energie voor. Het was een beetje moeizaam jaar qua gezondheid, helaas zitten er nu weer de nodige kilo's eraan dus een nog langere weg te gaan.

Ik ben vandaag weer met goede moed begonnen en so far so good...
Ik wil koolhydraatbeperkt eten, dat werkt voor mij het beste.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:32

Hoera, ik ben niet de enige die zich schoorvoetend weer komt melden. *\o/*

Emptywords, hier een linkje naar foxy: https://www.bol.com/nl/nl/p/crosstraine ... uctPageUrl

Die is d'r geld waard. :j als je het mij vraagt. Heb een vriendin toen ook aangestoken en die heeft er ook een gekocht. Ze heeft er in totaal 3 keer op gestaan geloof ik, nu staat ie weer te koop. :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:37

Roosch schreef:
Hoera, ik ben niet de enige die zich schoorvoetend weer komt melden. *\o/*

Emptywords, hier een linkje naar foxy: https://www.bol.com/nl/nl/p/crosstraine ... uctPageUrl

Die is d'r geld waard. :j als je het mij vraagt. Heb een vriendin toen ook aangestoken en die heeft er ook een gekocht. Ze heeft er in totaal 3 keer op gestaan geloof ik, nu staat ie weer te koop. :')

Ik laat mijn vriend er 1 uitzoeken. Dan betaalt hij ook :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:47

Op netflix staat een serie [un]well, onderandere over vasten en intermittent fasting. Super interessant

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:35

@ Kosseh, heel herkenbaar….ik heb precies hetzelfde; ik vind het ook lastig om hier actief te posten als het allemaal niet zo lekker loopt… ik kan het qua posts hier dan ook niet allemaal bijhouden :o
@ Musli, gelukkig voel je je weer wat beter en heb je straks lekker vakantie…eerst maar even goed bijkomen want zo te lezen had je t flink te pakken.

@ snippergroen; goed bezig zeg en wat een mooi compliment!! Zie je vrouwen meer struggelen dan mannen in de sportschool?
@ Gaucho, sterkte met de verhuizing! Kan me voorstellen dat t nu een onrustig gevoel kan geven dat je niet je ritme en goede vaste gewoontes qua eten kan volgen, maar jij kan volgens mij heel goed de knop weer omzetten als je weer gesetteld bent…. :j

@ beterschap Sharani!

Ik probeer langzaam te ont-struisvogelen….ik heb het erg zwaar qua werkdruk de laatste maanden en merk gewoon dat ik die stress daarvan weg-eet, maar het gevolg is dat ik baal van mezelf omdat ik ‘slechte’ eetkeuzes maak en m’n lijf alleen maar vermoeider wordt…en ik naast het paardrijden amper fut heb om nog extra te bewegen…. Alle etentjes, verjaardagen en werkborrels hielpen ook niet natuurlijk… :')
Ik ben nu al blij als ik gewone maaltijden eet en kleine porties lekkers in plaats hele bakken ijs, zakken chips en hele repen chocola… -O-
Dat is de laatste dagen gelukt en eigenlijk vind ik het niet goed genoeg, zo stom!! Zeg nu echt tegen mezelf: een dag goed bewogen en een handje nootjes en een stuk chocola is een goed genoeg… :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:26

Moeilijk is dat dan he, heel herkenbaar.

Ik ben de restjes uit mijn diepvries aan het opmaken :

Afbeelding
Daar had prima ketchup bijgepast, maar ketchup is dus suiker aan toegevoegd -O- heb de ketchup dus maar gelaten.

Aardbeien met kwark toe maakte alles goed.

Netjes gegeten en heel veel ingepakt vandaag, ik ben blij met mezelf.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:31

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:42

Kijk, die gaat op mijn lijstje voor het nieuwe huis :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:10

Bordje boordevol goeds zo te zien! Maak je die groene groente’rijst’ zelf? Mijn avondeten bestond uit volkoren wraps gevuld met, kipfilet, prei, ui, paprika en mais. Kruiden erdoor en beetje tomatensaus, wraps tot pakketjes vouwen en wat geraspte kaas erover en kwartiertje in de oven…. :9 zit ik meteen goed aan m’n portie groente. En er is er 1 over, dus heb morgen ook een warme lunch met alvast wat groentes…
Ik kom niet eens in de buurt van jouw kekke bordjes, maar ach, verschil moet er wezen… :D Helpt ook niet dat manlief echt een AVG type is, dus zaken als vegetarisch of groenterijst hoef ik bij hem niet aan te komen, maar: we koken niet uit zakjes en pakjes of kant en klaar..brrrr! We gaan wel veel te graag uit eten, dat dan weer wel…

Wat een goede tip Roosch, smaakt ie ook een beetje goed?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:13

Ja, wat ik kan herinneren vind ik hem lekker! Zal hem morgen eens testen bij een eitje om te zien of mijn geheugen me niet in de steek laat.

Die bordjes van gaucho zijn altijd zo mooi om naar te kijken! :))

Zo te horen zitten jullie allemaal weer/nog steeds op het goede spoor. Toppers.

Ik heb morgen de wekker eerder gezet om te gaan Foxyen. Kijken of me dat lukt. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:15

Oeh lekker ook :j mijn vriend eet nog minder aardappels dan ik :')

Ik ben restjes diepvries aan het opmaken, dus was lekker makkelijk alleen opwarmen
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:29

Roosch schreef:
Ja, wat ik kan herinneren vind ik hem lekker! Zal hem morgen eens testen bij een eitje om te zien of mijn geheugen me niet in de steek laat.

Die bordjes van gaucho zijn altijd zo mooi om naar te kijken! :))

Zo te horen zitten jullie allemaal weer/nog steeds op het goede spoor. Toppers.

Ik heb morgen de wekker eerder gezet om te gaan Foxyen. Kijken of me dat lukt. :+

Dat is Bunzlau castle en daar is een speciaal topic over:

[HTT] Bunzlau Castle : servies, wie heeft het nog meer?!

Ik spaar het ook en eten is echt lekkerder van een bunzlau bord! Maar echt niet goed voor de portemonnee, het is behoorlijk prijzig servies om te sparen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:37

Ik bedoelde de creaties, maar het servies zelf is ook wel mooi. :D :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:41

Ik vind het zelf ook fijner eten van een leuk bordje :o maar het servies van mijn vriend is wat dat betreft ook erg leuk, mijn ontbijt vanochtend :D
Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:58

Gaucho, wanneer ga je alles bundelen? *D
Genoeg afnemers hier haha.

Hallooo oude vertrouwde meelezers! Ik woon naast jullie onder een steen :)F

Ik heb een poosje Saxenda gehad dus, maar moest stoppen vanwege een allergische reactie. Nu doorverwezen naar het ziekenhuis, naar het obesitascentrum. En dat moet ff landen... aan de ene kant heel fijn om serieus genomen te worden, aan de andere kant vind ik het wel heftig om te beseffen dat ik dus in die doelgroep val.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:00

Vlindertje!! <3

Goede stap denk ik!! Met welk doel? Een maagverkleining?

Wat balen van de allergie. :\

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 22:09

Roosch schreef:
Vlindertje!! <3

Goede stap denk ik!! Met welk doel? Een maagverkleining?

Wat balen van de allergie. :

Jep! In ieder geval het traject voor een ingreep, ik geloof dat in overleg dan wordt besloten welke als je alles hebt doorlopen en in aanmerking komt.

Ow en hooiiii Roos *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:10

Dat is wel een spannende stap!! Dapper van je!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:19

Hee welkom terug allemaal *\o/* ! Ik leef ook nog steeds.
Slow and steady. Laatst zei iemand wel dat ik minder buik had (wel wat subtieler :') ), dus dat was leuk!
Ik meet me met m’n klim gordel, en die kan steeds strakker *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:45

Butterfly: Wat vervelend van de allergische reactie! En kan me goed voorstellen dat het heftig is als je het traject voor een maag verkleining in gaat. Succes!

Roosch: ik ben ook altijd zo jaloers op die prachtige bordjes eten van Gaucho. Bij mij ziet het er in een ovenschaal of salade schaal nog wel mooi uit. Maar eer het op de borden ligt is mijn mooie gerecht compleet gecrasht.

En wat grappig dat je crosstrainer een naam heeft, als het helpt om hem vaker te gebruiken moet ik de mijne ook maar een naam geven. _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:04

Butterfly schreef:
Gaucho, wanneer ga je alles bundelen? *D
Genoeg afnemers hier haha.

Hallooo oude vertrouwde meelezers! Ik woon naast jullie onder een steen :)F

Ik heb een poosje Saxenda gehad dus, maar moest stoppen vanwege een allergische reactie. Nu doorverwezen naar het ziekenhuis, naar het obesitascentrum. En dat moet ff landen... aan de ene kant heel fijn om serieus genomen te worden, aan de andere kant vind ik het wel heftig om te beseffen dat ik dus in die doelgroep val.

Dan kun je er ook echt niet onderuit.

Heeft saxenda wel iets gedaan, of heb je het niet lang kunnen gebruiken?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 23:13

Aahh wat lief meiden, thanks! En zoo grappig, alle 'oude' mensjes zijn er gewoon nog :D

EmptyWords schreef:
Dan kun je er ook echt niet onderuit.

Heeft saxenda wel iets gedaan, of heb je het niet lang kunnen gebruiken?

Waar onderuit?
Ja, Saxenda hielp op zich wel. Heb het een maand gebruikt ongeveer, net door de opbouwfase heen. Maar blijkbaar bouwde die allergie mee op -O- toch 4,5kg in een maandje eraf.

Sharani, dat is precies hoe het ons eten ook vergaat :')