Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 14:34

Is er hier iemand die ervaring heeft met de lakjes van By Djess? Zij hebben een HEMA-vrije collectie waar ik benieuwd naar ben.

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:56

Iemand idee wat ik fout doe? Mijn topcoat word gelijk dof als ik de plaklaag verwijder... Het is de perfect glosscoat van Florence, dus wel een goed merk. Langer uitharden maakt geen verschil...

Slmt9

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:05

Is het niet een matte topcoat?

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:46

Nee
Het zijn meer doffe plekken die erop komen. Niet egaal dof zegmaar.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:06

Pepperrr schreef:
Iemand idee wat ik fout doe? Mijn topcoat word gelijk dof als ik de plaklaag verwijder... Het is de perfect glosscoat van Florence, dus wel een goed merk. Langer uitharden maakt geen verschil...

https://florencebeautyandnails.nl/produ ... oat-10-ml/
Volgens de website heeft hij dus geen plaklaag.
Niet meer poetsen na het uitharden dus

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:22

Wist ik niet! Hij lijkt altijd heel erg sticky als hij uit de lamp komt...

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:16

Is hij dan wel voldoende uitgehard?

Ik heb dit weekend shoptegoed gewonnen bij Tanya Savchenko **\O/** was echt zo’n leuke verrassing.
Ben heel benieuwd naar de spulletjes die ik besteld heb.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:25

Britt schreef:
Is hij dan wel voldoende uitgehard?

Ik heb dit weekend shoptegoed gewonnen bij Tanya Savchenko **\O/** was echt zo’n leuke verrassing.
Ben heel benieuwd naar de spulletjes die ik besteld heb.


Ik dacht al dat ik jouw naam voorbij zag komen. :D Ben heel benieuwd wat je van de producten vindt, wat heb je allemaal besteld?

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 08:59

Britt schreef:
Is hij dan wel voldoende uitgehard?

Ik heb dit weekend shoptegoed gewonnen bij Tanya Savchenko **\O/** was echt zo’n leuke verrassing.
Ben heel benieuwd naar de spulletjes die ik besteld heb.


Al hou ik hem 10 minuten in de lamp komt ie er nog sticky uit. Heb hem wel 2e hands. Dus misschien is ie gewoon heel oud en hard ie daardoor niet goed genoeg uit?

Scheelt dat ie bijna op is dus even op zoek naar een nieuwe topcoat:')

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:15

Dat is dan wel gek ja Pepperrr :=

Heb jij ervaring met hun gels Wijs?

Heb een flesje T-gel, een flesje builder gel, een carbide 2way bit, een cameralens en een flesje base coat besteld. Heb het pas gisteravond kunnen doorgeven omdat ik gisteren naar een begrafenis was, maar normaal verzenden ze altijd heel snel, dus met wat geluk komt het morgen al binnen :D

TessaxQuincy

Berichten: 1051
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:15

Hoi!

Ik gebruik al een paar jaar pink gellac, maar bij mij is het binnen een week er al af aangezien het erg snel los gaat.

Nu kwam ik dit tegen: https://www.doonails.nl/products/dipping-kit Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft? Met die site of het product zelf.

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:36

Oh ziet er goed uit in de link hierboven! Ben benieuwd als iemand er ervaring mee heeft

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:40

Afgezien dat me nogsteeds niet duidelijk is wat het is of hoe je het moet aanbrengen, zou ik daar niet bestellen.
'maar 2€nogiets per manicure'
Een gewone gellak set is vele malen goedkoper dan dit.
+ Het feit dat ze heel veel spaties missen stoort mij ontiegelijk.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:51

Pepperrr schreef:
Britt schreef:
Is hij dan wel voldoende uitgehard?

Ik heb dit weekend shoptegoed gewonnen bij Tanya Savchenko **\O/** was echt zo’n leuke verrassing.
Ben heel benieuwd naar de spulletjes die ik besteld heb.


Al hou ik hem 10 minuten in de lamp komt ie er nog sticky uit. Heb hem wel 2e hands. Dus misschien is ie gewoon heel oud en hard ie daardoor niet goed genoeg uit?

Scheelt dat ie bijna op is dus even op zoek naar een nieuwe topcoat:')

Ben bang dat hij dan inderdaad al te oud is. Sowieso hou ik er niet van om lak tweedehands over te nemen, omdat je niet weet hoe iemand ermee om is gegaan qua hygiëne. Voor hetzelfde geld heeft iemand er een keer iemands teennagels met een niet opvallende schimmel gelakt.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:59

Britt, nee geen ervaring mee maar ben wel benieuwd, het schijnen uitstekende producten te zijn!

Hoe dat dipping powder systeem werkt, staat op een van de foto's:

Afbeelding

Ze hebben zichzelf wel hoog in het vaandel als je naar deze tabel kijkt:

Afbeelding

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan denk... De enige stap die je hiermee overslaat is het lakken van kleur (en het opbouwen van de nagel, maar dat wordt ook met normale gellak wel vaker niet gedaan), maar voor de rest is het hiermee ook belangrijk om de base en top correct aan te brengen. Met de base komt het denk ik zelfs nog nauwer, omdat het poeder alleen pakt daar waar de base zit, anders krijg je natuurlijk kale plekjes.

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:26

Néonail is - zoals ik het in de bijsluiter lees - ook niet HEMA-vrij...

Afbeelding

Voor wie het interessant vindt:
Er is een zeer uitgebreide lijst met cosmetica (Shop Like You Give A Damn - De Nederlandse Dierproefvrije & Vegan Cosmeticalijst) dat alles wat met China te maken heeft (al is het cosmetica of grondstoffen daar kopen of cosmetica daar naar toe verhandelen), dat er dan voor 99,9% sprake is van dierproeven. Dit omdat het in China verplicht is om dierproeven te doen op alles wat voor de mens gemaakt wordt op dat gebied. Op sommige verpakkingen staat P.R.C. vermeld als productieland (People's Republic of China).

Voor nagellak is er ook een lijst gemaakt op de site https://thegreenguide.nl/dierproefvrije-nagellak/
Daarbij moet vermeld worden: Een nagellak kan vrij zijn van dierlijke ingrediënten en het vegan logo bevatten, echter deze kan nog wel getest zijn op dieren, zoals ratten en konijnen. Bij de dieren wordt vooral getest op allergieën door de nagellak op de huid te smeren. Voor vegan & dierproefvrije nagellak kun je deze merken gebruiken: Catrice, Etos, Essence, Faby, Hema, Herôme Take Away nailpolish, Kruidvat High Gloss nagellak, Lauren B Beauty.

Voor specifiek UV Gel Polish ben ik (nog) niets tegengekomen in de vorm van een lijst. Zolang je de term 'Cruelty Free' op het flesje hebt staan, dan weet je vrijwel zeker dat het niet op dieren getest is.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:37

Maar wat heeft Néonail te maken met dit systeem? En wat heeft HEMA te maken met vegan/dierproefvrij? Of bedoel je dat niet zo? :D

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:40

Wijslander schreef:
Britt, nee geen ervaring mee maar ben wel benieuwd, het schijnen uitstekende producten te zijn!

Hoe dat dipping powder systeem werkt, staat op een van de foto's:

[ [url=m/eaJu5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben zichzelf wel hoog in het vaandel als je naar deze tabel kijkt:

[ [url=m/N9OVwM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan denk... De enige stap die je hiermee overslaat is het lakken van kleur (en het opbouwen van de nagel, maar dat wordt ook met normale gellak wel vaker niet gedaan), maar voor de rest is het hiermee ook belangrijk om de base en top correct aan te brengen. Met de base komt het denk ik zelfs nog nauwer, omdat het poeder alleen pakt daar waar de base zit, anders krijg je natuurlijk kale plekjes.

Dat lijstje is bullshit btw.
Bij gel, acryl en shellac staat dat het de nagel niet zou verstevigen

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:41

Afbeelding

:3

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:50

Wijslander schreef:
Maar wat heeft Néonail te maken met dit systeem? En wat heeft HEMA te maken met vegan/dierproefvrij? Of bedoel je dat niet zo? :D

Lekker duidelijk van me... not. :D Ik dacht ineens aan dat flesje Néonail van mijn schoondochter door het berichtje van Emoreoa en gelijk aan al die andere informatie.

Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:45

fleurtjeuh schreef:
Dat lijstje is bullshit btw.

Inderdaad!

Shenavallie, ah vandaar. :D

Balou_k wat is er met je nagelriemen gebeurd? :oo misschien lijkt het op de foto erger dan het is, maar bij je vijsvinger lijkt er een hele hap uit te zijn? En bij je andere vingers ziet het er ook heel rood/bloederig uit... Het kleurtje is wel leuk.

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:11

O sorry, (waarom zeg ik sorry?) :+

Al sinds ik een jaar of 7 ben pruts ik erg veel aan mijn vingers. Soms is dat erger dan andere keren. Ik pulk/krab aan mijn vingers, de huis rondom mijn nagels en ook nagel riemen. :o

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:19

Balou_k schreef:
O sorry, (waarom zeg ik sorry?) :+

Al sinds ik een jaar of 7 ben pruts ik erg veel aan mijn vingers. Soms is dat erger dan andere keren. Ik pulk/krab aan mijn vingers, de huis rondom mijn nagels en ook nagel riemen. :o

Dat herken ik wel. Ik ben ook zo'n pulker

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 08:14

Ik heb gisteren mn nagels ook weer gedaan.
Erg leuk om te zien dat een andere onderkleur de flaky van neonail er weer totaal anders uit laat zien.
Zal straks even een foto maken.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:05

Nou in heb ook een setje van Pink gellac besteld. Na jaren acryl en dat prutsmuts met gebroken nagels en alles, ga ik kijken of dit bevalt. Het word steeds duurder en kost een hoop tijd ook :=