3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:45

Maanlicht: Wat leuk, lekker uit eten met je broertje! En lijkt me heerlijk, een broertje die barrista is :D

Lekkere lijstjes allemaal hoor.

Laura: vervelend zeg. Heeft ze een oorontsteking? :(:)

Vwb valentijnsdag: mijn man verrast mij altijd op die dag. Hij haalt me altijd op van werk met een bos bloemen (de receptioniste weet dat inmiddels ook, haha) en daarna neemt hij me mee iets leuks doen/uit eten of naar huis en dan kookt hij een 4 gangen menu. Ik mag nooit van te voren weten wat/waar. :D Ik begrijp wel dat mensen het onzin/commercieel gedoe vinden, maar ik vind het echt super leuk. Ben ook een hopeloze romantische doos wat dat betreft haha.
Cadeautjes doen we niet. Soms iets kleins (een boek of chocola ofzo).

Ons avond eten vandaag verandert: geen vis met groenten maar een verse grote Ciabatta met olijfolie, zout, plankje met worst, olijven en kaas. <3

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:48

Wat leuk Frummels, doe mij zo’n man!

Het is zeker commerciele onzin, maar inderdaad wat Marlinde zegt: een mooie reden om uit eten te gaan. Ik heb net nog een saucijzenbroodje gehaald op station. Had het zo koud en was zo hongerig, en het paste nog binnen mijn kcal. Hij was mega lekker, echt net afgebakken en nog heel warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:09

Mijn vriend en ik zijn niet hele sappy romantische mensen maar ik vind het heel leuk om hem te verrassen. Heb nu een afdruk van de sterrenhemel boven Amsterdam tijdens onze eerste date laten printen, is vandaag binnen gekomen <3 Uit eten komt deze week super slecht uit maar we gaan 1 maart eten bij Jaimie van Heije in Oudekerk aan de Amstel, dat is ons 'valentijns' ding dit jaar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:14

Frummels ja ze heeft inderdaad een oorontsteking. Nu een kuurtje, hopelijk is het snel over. Ah wauw dat klinkt wel heel fijn wat je man doet! Op die manier vind ik het nog wel leuk :))
Mijn man verrast me met enige regelmaat, vind dat altijd super leuk.

Ahh Em, dat is ook een leuk idee, zo'n sterrenhemel!

Oeh saucijzenbroodje <3

Hier is mn hele dag dus anders geworden. Helemaal gesloopt, manlief pikte dat op en bood aan een stoommaaltijd mee te nemen.
O: skyr vanille met frambozen en muesli
T: nog een paar verse frambozen
L1: tonijn met tomaat en komkommer, klein beetje slasaus
L2: roerei met champignons en bleekselderij
T: rijstwafel met kaas
A: stoommaaltijd tagliatelle met zalm en roomsaus, salade
T: denk nog een smart bar

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:16

Emmaa_ schreef:
Mijn vriend en ik zijn niet hele sappy romantische mensen maar ik vind het heel leuk om hem te verrassen. Heb nu een afdruk van de sterrenhemel boven Amsterdam tijdens onze eerste date laten printen, is vandaag binnen gekomen <3 Uit eten komt deze week super slecht uit maar we gaan 1 maart eten bij Jaimie van Heije in Oudekerk aan de Amstel, dat is ons 'valentijns' ding dit jaar.

Oeh zo een van The Night Sky oid? :D

Reageer vanavond even op de rest :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:19

Ik heb vandaag pasta gemaakt terwijl ik geen pasta lust en tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad nog steeds echt geen pasta lust :') maar het ziet er zo lekker uit..

Woensdagavond proefles bij sportschool hier. Is een women only, maar gelieerd aan een sportschool hier heel erg gericht op bodybuilding en sterkste man/vrouw competities. Dus wel lekker fanatiek.

T: 1 Oreo cookie in chocola
L: klein glas jus d’orange, bruin bolletje kaas, skyr met muesli en whey crispy
T: appel, 3 rijstwafels met chocolade
A: klein beetje ravioli met pesto, paar blokjes kaas
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
Totaal 1.716 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:40

Linoleum, :')

Toch wel leuke plannen voor valentijn die hier voorbij komen :j

Mijn vriend heeft gisteren als brunch pannekoeken gebakken. Geen valentijn, maar levert natuurlijk wel een zeer blij vriendinnetje op <3

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout/brinta mix met eiwitpoeder, lijnzaad, amandeldrink em frambozen
T: alpro go on met kersen
L: homemade maaltijdsalade
T: appel en banaan
A: boerenkoolstamppot met vegan worst
T: smoothie van blauwe bessen, banaan, eiwitpoeder en amandeldrink. :9

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:35

Gisteren echt niet ok gegeten. Zelfs de dag afgesloten in de frituur. Het was wel heel lekker :D

Vandaag ook niet zo een goede dag.
O: yoghurt met muesli
M: salade met pasta, kip en dressing
T: stukje cake
A: gevulde paprika quinoa
T: 2 mini paaseitjes

Vandaag wel de moed gevonden om bij de dokter te gaan. Ben helemaal op. Fysiek en psychisch. Dokter heeft me tot eind van deze maand thuis gezet. Nu ook een tuut in de oren van de stress.

Normaal vind ik het heel erg om ziek te zijn. Nu niet. Alles geregeld en mails gestuurd zodanig dat de studenten verder kunnen. Ik voel mij echt op. Rust is het enige wat ik nog wil.

Hopelijk kan ik mij terug herpakken met mijn eten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:38

Goed plan om even een time out te nemen. Stress kan een hoop met je doen, zowel lichamelijk als mentaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:24

Eulogy schreef:
Emmaa_ schreef:

Oeh zo een van The Night Sky oid? :D

Reageer vanavond even op de rest :=

Jaaaa! Vroeg me al af wie ik nou kende die dat ook had gedaan maar jij was het _O-

linoleum schreef:
Woensdagavond proefles bij sportschool hier. Is een women only, maar gelieerd aan een sportschool hier heel erg gericht op bodybuilding en sterkste man/vrouw competities. Dus wel lekker fanatiek.

Ik sport ook bij een ladies only en vind dat echt super fijn :j De sfeer is imo ook gewoon leuker ofzo.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:30

Zo, vandaag aan het werk, dat helpt wel om het ritme erin te houden.

O (laat): skyr met frambozen en muesli
L: salade met tomaat, komkommer, bosui en feta, kom maissoep
T: 2 mandarijnen, 5 walnoten
A: boerenkoolstamppot met klein stukje worst en flinke eetlepel piccalilly
T: smart bar

B: sporten is gisteren niet gelukt, dus hopelijk vandaag dan. Zo niet ga ik in ieder geval een eind wandelen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:48

Valentijn... ik heb een lief kaartje gekocht maar meneer is wat van plan want ik vroeg of we elkaar zien donderdag en ik had geen keus want het was de 14de. Maar ik denk dat wij gewoon op de bank ploffen met lekkere hapjes. Als ik me tenminste beter voel... voel me nog steeds niet top en heb buikpijn.... gisteren niet zoveel gegeten. Wel goed voor de lijn maar iets minder voor mezelf :+
Vraag me ook af of het niet stiekem door wat stress komt privé..... gaat niet zo lekker. Ik hoop wel echt het eten weer goed op te pakken. Heb vanochtend weer op de weegschaal gestaan en de schade valt opzich wel mee. Heb weer zin om er tegen aan te gaan :)

Sorry voor ego, heb globaal bijgelezen.

Ladies only lijkt mij eigenlijk juist wel chill in een sportschool. Dinsdag is eigenlijk altijd mijn sportavond... maar ik heb echt geen zin om dat vanavond te gan doen met die buikpijn....

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:57

Ladies only lijkt me in dit geval wel fijn, want de gemixte versie hiervan lopen wel echt de typische bodybuilders en brede mannen. Qua sportdoel voel ik me daar toch minder prettig tussen.
Andere sportschool is gemengd, maar meer gericht op fysio achtergrond en sporten vanuit gezondheid. Daar is doelgroep anders, dus ook andere sfeer denk ik. Daarom ook beide even langs en proberen.

Laura, lekker boerenkool stamppot <3

Yonker, rustig aan doen en misschien helpt op je eten letten wel om beetje grip te krijgen ook.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:26

ik kom me ook even melden!

ik ben best veel bezig met sporten en dat werpt zijn vruchten al af, zo stom als ik was ben ik niet mijn voeding gaan aanpassen. Aangezien ik toch nog niet helemaal zelfverzekerd in mijn lichaam zit (mag overigens eigenlijk helemaal niet klagen maar toch zit dat knopje er.)

Waar ik zelf bang voor ben is dat ik te weinig ga eten of niet. ik heb er een handje van om soms te vergeet te eten.. ik ontbijt wel altijd, maar dan ben ik zo lekker bezig en dan vergeet ik een tussendoortje en lunch te eten.
ook ben ik een echte zoetekauw en ik wil dus opzoek gaan naar lekkere tussendoortjes wat wel zoet smaakt maar laag in suikers zit als je snapt wat ik bedoel.

Zijn er hier meer mensen die in de gehandicapten zorg werken en geen pauzes hebben? ik merk dat al ben ik op het werk dat ik zo druk bezig ben dat ik vergeet te eten, hoe kan ik dat het beste aanpakken ?

wat ik tot nu toe vandaag gegeten heb:
O: 2 volkoren broodjes met kaas en komkommer
T:- ivm het sporten
L: Bakje yoghurt met banaan

ik weet dat het tussendoortjes niet nemen slecht is, en dat de rest wel goed is. maar doordat ik zo zoekende ben en van lekkere dingen hou ga ik ook snaaien. vind het best lastig om er echt aan te beginnen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:38

Je kan best tussendoortjes overslaan als je zonder kan hoor! Ze kunnen voordelig zijn maar als je ze niet nodig hebt is het niet erg om ze niet te nemen. Zou wel zorgen dat je genoeg binnenkrijgt: natuurlijk staat je avondeten er nog niet bij maar dit klinkt best mager! Hou je je kcal bij? In de OP staat een link en uitleg over hoe je je kcal kan berekenen :).

En ik zou niet per se laag in suiker gaan zitten, nergens voor nodig. Gewoon kijken welke tussendoortjes jij lekker vindt en welke in je dag passen. Eierkoek, fruit, etc kan je bijv prima als tussendoortje nemen. Ik pak zelf altijd muesli repen van de ah (70kcal). De fruit versie is vast wat zoeter!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:40

Britt, heb je de OP doorgenomen? Het maakt niet uit of je 1, 3 of 10 maaltijden op een dag eet. Als je maar minder kcal eet dan je verbrand en meer dan je BMR.
Als je een tijdje niet kunt eten, omdat je die uren werkt, eet dan van te voren een maaltijd die langdurig vult. Oftewel, neem eiwitten en wat vetten. Daar zit je langer van vol.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 17:55

linoleum schreef:
Britt, heb je de OP doorgenomen? Het maakt niet uit of je 1, 3 of 10 maaltijden op een dag eet. Als je maar minder kcal eet dan je verbrand en meer dan je BMR.
Als je een tijdje niet kunt eten, omdat je die uren werkt, eet dan van te voren een maaltijd die langdurig vult. Oftewel, neem eiwitten en wat vetten. Daar zit je langer van vol.

Dit inderdaad!

Mijn lijstje vandaag:

M: Tortilla met guacamole, kipfilet, kaas en bacon uit de pan
A: Italiaanse Tomatensoep met Turks brood
T: Skyr met Kellogg & hagelslag

Beetje afhankelijk van hoeveel brood ik pak, neem ik 's avonds nog iets na of niet. Straks even kijken!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 18:58

Lekker lijstje Imandra!

Ik ga zo voor het eerst kangoo jumpen. Het schijnt dat je met een uurtje zo 1000 calorieen verbrandt, dus daar heb ik wel oren naar natuurlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:09

Wat is kangoo-jumpen? Het klinkt wel leuk in ieder geval :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Orangefit maaltijdshake
T: alpro go on met kersen
L: maaltijdsalade
T: banaan, appel
A: restje stamppot met sateschnitzel
T: 2 rijstwafels met quorn slices en 1 met appelstroop

B: na maanden een lichte blessure te hebben gehad, voor de zoveelste keer het hardlopen proberen op te pakken. Echt een beginnersschema gepakt voor 5 KM, moet deze week 3x een rondje van 2,2 km lopen.

Apart om zo te trainen. Merk wel dat ik al heel lang niet getraind heb, maar vorig jaar liep ik 1 a 2x per maand een halve marathon afstand en tussendoor wekelijks 10-15 km

Dus dit voelt wel ff heel kort :')
Maar heb pijnvrij kunnen rennen en hoop dit zo te houden door langzaam op te bouwen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:24

Je kunt beter kort rennen zonder pijn, dan lang met! Goede eerste stap zo. Ik ben tijdens mijn revalidatie ook begonnen met max 2 km, en dat was zelfs een interval.

Kangoo jumpen is dansen met springschoenen aan. Het zijn eigenlijk een skischoenen, maar dan met een soort bounce veer eronder. Best wel zwaar daardoor dus. En dan doe je daar een workout mee, vaak een dans cheografie.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 19:35

Oh dat klinkt zeker leuk! En origineel :D

En idd, zolang het pijnvrij is, ben ik blij. Voor mn hardlooppauze had ik zelfs tijdens korte afstanden (< 5km) al pijn die bleef dagenlang aanhouden. Dus de lol ging er wel af zo

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:05

Vandaag en gisteren weer goed bezig geweest :)
Merk alleen dat ik erg veel moeite heb met het invullen van lijstjes.. Daardoor een beetje op de gok alles doe, maar het voelt op dit moment redelijk goed.

Ga vanaf vandaag weer proberen om vast vooruit weer te plannen met eten, dat hielp me toch wel goed.

*sorry einde egopost*

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:33

Zie een hoop leuke valentijnsplannen langs komen :) Mijn vriend is er niet, dus geen Valentijn voor mij.

Hoe was het kangoojumpen Maanlicht?

Hebben jullie tips om een hongergevoel tegen te gaan? Ik probeer bijvoorbeeld eiwitrijke producten te eten en veel te drinken in de hoop langer een vol gevoel te hebben, maar helaas komt de trek toch snel weer, waardoor ik ga snaaien.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:06

Was mega leuk! En ik snap wel waarom je er zoveel calorieen mee verbrandt.. :+

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:37

Wat fijn dat het leuk was. Ga je dit vaker doen? :)

Vanochtend wakker geworden met een linkerbeen dat enigszins stijf/pijnlijk was. Maar dat kan ook door de belasting op mn werk komen.

Werk in een distributiecentrum en heb er een beetje mijn missie van gemaakt om de vooroordelen over vrouwen weg te vagen. Dus al het til-werk wat mannen ook doen, wil ik ook doen. :+