Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:37

Oh pfff Memuska, hopelijk snel een oplossing voor je hoofdpijn seg!! Van de trap donderen en hoofdpijn en toch nog gaan lopen, chapeau!

Supervixen, wat ben je goed bezig met fietsen en lopen seg! Veel succes en plezier zondag alvast! Zijn je asicsspullen al aangekomen?

Druif ook goed bezig seg, je zit bijna aan de 10km! Lukt het zo zonder schema?

Phoe Morris, een uur op de crosstrainer op zolder, is dat niet saai?

Mandyy het was inderdaad heel benauwend heel vorige week vond ik ook! Maar deze week wordt het nog warmer, probeer je loopjes goed in te plannen, dat je niet in de hitte moet lopen. Dat wordt hier ook regelmatig vroeg opstaan denk ik, 's ochtends hardlopen, 's avonds paardrijden.

Dilan, wat jammer, je was net zo goed aan het opbouwen en leek er zo'n plezier in te hebben! Maar je kan natuurlijk niet alles tegelijk doen.

Neverland, 10 km in de pocket, goed zo!! Welk schema volg je nu weer? Evy?
Ja ik let op m'n hartslag!

Puera, klinkt inderdaad grappig, die zombieapp, denk dat ik die ook eens voor het plezier ga installeren. Hier gisterenavond toch nog een goede bui, blij dat ons hooi nog niet gemaaid is. Hopelijk bij jou niet te veel geregend?

Nozidia, wat super dat je je zo goed voelt in de atletiekvereniging! En je gaat als een speer, goed bezig! Veel plezier in Friesland!

Palmera, wat mooi toch! En wat cool dat je een ultratrailer als trainer hebt, veel succes en plezier ermee!

Hier loopt alles zijn gangetje. De voorbije week gewoon m'n schema gevolgd en bijgevolg 80 km gelopen op 1 week en gisteren 30 km op 1 dag, dus 2 records voor mij!

Nyaleti

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:56

Ik wou dat ik hier fanatiek mee kon praten maar helaas kan ik maar 500m rennen :+ ik wil het wel graag gaan opbouwen, als het lukt vind ik hardlopen heeeerlijk!
Ik krijg helaas snel last van m'n knieën. Ook door te lang lopen soms al dus weet ik dat het erg rustig moet opbouwen. Ik zit bij de fysio dus vraag het daar volgende keer ook maar misschien hebben jullie tips; ik zoek iets van een brace / simpele versteviging die ik alleen voor het rennen zou gebruiken. Iemand een idee welke fijn zijn of waar ik moet zoeken? :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:04

casperzazoe schreef:
Ik wou dat ik hier fanatiek mee kon praten maar helaas kan ik maar 500m rennen :+ ik wil het wel graag gaan opbouwen, als het lukt vind ik hardlopen heeeerlijk!
Ik krijg helaas snel last van m'n knieën. Ook door te lang lopen soms al dus weet ik dat het erg rustig moet opbouwen. Ik zit bij de fysio dus vraag het daar volgende keer ook maar misschien hebben jullie tips; ik zoek iets van een brace / simpele versteviging die ik alleen voor het rennen zou gebruiken. Iemand een idee welke fijn zijn of waar ik moet zoeken? :)

Echt alleen met je fysio overleggen, hoor! Een foute brace richt schade aan, hoe simpel hij ook lijkt. :)

Memuska, ik heb jaren migraine gehad. Na mijn emigratie 10 jaar terug nog maar 3 aanvallen ofzo gehad. Duidelijk gevalletje van stress, denk ik.
Maar heel vervelend als je het zo hebt. :(:)

Katharina: tot nu toe is zijn trainingsplan, vind ik, slappe hap. Maar hij zal er vast een reden voor hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:46

Katharinaa, nee mijn asics spullen zijn er nog niet, er waren een paar dingen niet meer op voorraad. Vrijdag heb ik daar wat anders voor in de plaats gekozen en vandaag is dat pas doorgegeven aan asics.
Ik hoop zelf dat het eind van deze week binnenkomt.
Ondanks mijn werk kom ik nog aardig toe aan fietsen en lopen, afgelopen week 100km gefietst en 55km hardgelopen. Dik tevreden.
Jij bent ook lekker bezig met 80km in een week, top hoor!

Memuska wat vervelend van je hoofdpijn! Is het iets om een eliminatiedieet te proberen?

Casperzazoe, misschien zo'n soort band van hansaplast ofzo eromheen, wat extra steun geeft?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:52

Katharinaaa, ik kijk een serie Suits, en die vind ik erg leuk om te kijken. Een uur is zo voorbij. Maar, er zijn leukere dingen te bedenken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:22

Ik gooi er nog eens eentje in de groep:

Ik doe dus trails, ik neem geem zware lunches mee voor onderweg.
Ik heb een rugzakje waarin mijn waterzak past, een kleine tube zonnecrème, een lipbalsem met factor, pakje zakdoekjes, eventueel een kledingstuk en mijn energiereepjes, want die snaai ik bij bergen weg tijdens het lopen.

Nu heb ik verzonnen dat ik die ook zelf kan maken, en dat gaat me best goed af.
En nu komt het: thuis mik ik ze in een plastic bakje in de koelkast. Maar onderweg? In de folie of een plastic zakje vind ik zonde, al die plastic zooi. Een bakje wil ik niet want heeft toch nooit de goede vorm en is te groot/zwaar.

Bestaan er herbruik zakjes? Of zoiets? Van siliconen? Of weet ik veel wat? En waar is dat te koop? Hema, blokker, etc?

Dan kan ik juli bezoekers uit NL dat mee laten nemen. :+

Thanx!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:24

Palmera schreef:
Ik gooi er nog eens eentje in de groep:

Ik doe dus trails, ik neem geem zware lunches mee voor onderweg.
Ik heb een rugzakje waarin mijn waterzak past, een kleine tube zonnecrème, een lipbalsem met factor, pakje zakdoekjes, eventueel een kledingstuk en mijn energiereepjes, want die snaai ik bij bergen weg tijdens het lopen.

Nu heb ik verzonnen dat ik die ook zelf kan maken, en dat gaat me best goed af.
En nu komt het: thuis mik ik ze in een plastic bakje in de koelkast. Maar onderweg? In de folie of een plastic zakje vind ik zonde, al die plastic zooi. Een bakje wil ik niet want heeft toch nooit de goede vorm en is te groot/zwaar.

Bestaan er herbruik zakjes? Of zoiets? Van siliconen? Of weet ik veel wat? En waar is dat te koop? Hema, blokker, etc?

Dan kan ik juli bezoekers uit NL dat mee laten nemen. :+

Thanx!

Ik heb geen idee hoe 'sticky' jouw energiereepjes zijn (goed idee trouwens om ze zelf te maken!), maar misschien kun je ze in ijsvormpjes hard laten worden en dan van het stokje eten?

Edit: er bestaan trouwens ook een soort wasbare doekjes waarin je brood e.d. mee kan nemen. Deze gebruik ik zelf altijd voor lunch naar mijn werk. Ik heb de mijne van boc 'n roll, ook gemakkelijk te bestellen via internet. Misschien kun je ze daarin doen?

Weer wat toegevoegd :Y) Je hebt er ook kleine zakjes van: https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... je-18-x-18

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:42

@ casperzazoe: ik sluit me aan bij het "overleg met de fysio"-advies! Braces doen soms meer kwaad dan goed, dus daar zou ik zelf niet mee gaan klooien.
Vervelend die knie(ën), ken er helaas alles van, al komt het bij mij uit m'n heup...

@ Palmera: mooi, ik kom dus die kant uit dan hé. Toevallig ergens een hutje met een paar hectare grond te koop? :+
Ja, 't is heel vervelend, al heb ik het niet heel erg hoor! Gewoon hoofdpijn, wat wegdraaien, zwarte vlekken en misselijk, maar allemaal doenbaar.
Ik heb overigens géén idee qua verpakkingen. Ik zou ff bij nonkel Ali kijken :+

@ SV: ik ga even kijken of ik een duidelijke tendens zie in het dagboekje, en anders zal het idd zoiets worden. Koffie testte ik al, maar ook zonder koffie had ik hoofdpijn. Oef. :+
Weer goed bezig jij hé!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:31

Ja, Oedi, geniaal! Zoiets dus. Ik heb het doorgegeven aan de heren, die beloven wat mee te nemen.

Ik bestel liever niet op Ali o.i.d, dan kan ik net xo goed wegwerpzakjes gebruiken, gezien de energie die dat verbruikt om hier te komen. :+

Voor de beeldvorming: Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:44

Inwikkelen in bakpapier? Smelt het echt weg? Want anders dan misschien je recept aanpassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:52

Zie dat ik op precies het juiste moment het topic in val...

Palmera, wat is je recept? Die zien er echt TE lekker uit gewoon..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:10

Gimme_Joy schreef:
Inwikkelen in bakpapier? Smelt het echt weg? Want anders dan misschien je recept aanpassen?

Nee, het smelt niet. Maar om het nou los in mijn rugzak te gooien.... :+
En ik wil uit milieu oogpunt gewoon geen wegwerp toestanden, vandaar dus zo'n zakje.

Recept? Simpel. De basis is gofio, een soort meel, en honing.
Dat kun je samen kneden tot een prachtige niet te hard, niet te zacht massa.

En doe erin waar je zin in hebt: gemalen noten, dadels, kokosrasp, pitten, zaden, cacao, gedroogd fruit, etcetera. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:32

Palmera schreef:
Ja, Oedi, geniaal! Zoiets dus. Ik heb het doorgegeven aan de heren, die beloven wat mee te nemen.

Ik bestel liever niet op Ali o.i.d, dan kan ik net xo goed wegwerpzakjes gebruiken, gezien de energie die dat verbruikt om hier te komen. :+

Voor de beeldvorming: [ [url=m/VnweJa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stasher bags! https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... snack-size

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 23:38

Wat een mooie foto's Palmera!

Sterkte met de hoofdpijn Memuska. Ik heb jarenlang last van migraine gehad, totdat ik kinderen kreeg..Maar Of dat nou persé een aanrader is haha. Ik heb nu nog sporadisch migraine.

Ik ben druk met werk en sport. Dus hier minder actief. Loop nog gewoon 3x per week 2*10k en 1*6k. En daarbij ben ik ook weer actief in de sportschool, 3x pwk of nou ja buiten de sportschool;) Lekker weer in hrt gebruikelijke ritme iig.

Succes met lopen deze week. Misschien zet ik de wekker wel een uur eerder en loop ik van 5 tot 6, dan douchen en naar kantoor. In de hitte vindt ik echt niet fijn..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:12

Jeuj!!! POST!!!!

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb 'm overigens in stukken gelopen hoor ;-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:04

Mooi!

Ik heb net gewoon een pr gelopen op de 10km *\o/*
Totaal niet verwacht! En dat met 29 graden!
49.22, heel blij mee. Eindelijk onder de 50 minuten.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:13

Wauw!!! Super gedaan, proficiat!!!!

Extra knap met die warmte idd! Ik doe het je iig niet na.
Was het gepland of was het een "toevallig" PR?

Ik heb morgen interval staan en ik ga maar om 6u weg denk ik.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:21

:wow: Ik blijf het geloof ik elke week zeggen SV maar jij bent zo lekker bezig!

Hier staat het hardlopen even op een wat lager pitje. Wij zijn de afgelopen week wezen hiken/backpacken in the middle of nowhere en dat was echt fantastisch! Nu wel een paar blaren rijker op m'n tenen dus even m'n voeten laten herstellen voordat ik weer de hardloopschoenen aan trek :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:40

Memuska het was niet gepland hoor, toeval. Het ging gewoon lekker, dus ik dacht ik knal even door.

Piekosjj dat lijkt me zo geweldig! Zie je dan ook nog wilde dieren of zijn die daar niet?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:34

Gimme_Joy schreef:

Daar dacht ik ook aan: bakpapier of de papieren zakken van de groenteboer.

Vanavond de warmte maar eens proberen te trotseren, anders loop ik 'nooit' meer met de loopgroep mee :o .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:39

Supervixen schreef:
Mooi!

Ik heb net gewoon een pr gelopen op de 10km *\o/*
Totaal niet verwacht! En dat met 29 graden!
49.22, heel blij mee. Eindelijk onder de 50 minuten.

Wauw netjes!

Ik ga vanavond weer maar heb besloten heel rustig te doen. Beter iets dan niets. :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:42

Mooie medaille, Memuska!

Gaaf, Piekosjj! In eigen land wezen hiken?

Knap met deze hitte een PR lopen, SV! +:)+

Mooie omgeving, Palmera!

In plaats van hardlopen gaan we donderdag suppen met de collega’s. Er gaat ineens een hele groep mee. Ben benieuwd, wordt vast leuk.

Mijn harde leren is niet voor niets geweest. Mijn examen van afgelopen vrijdag heb ik gehaald. :D
Nu nog even doorbikkelen tot de 10e, dan heb ik mijn laatste examen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:46

Proficiat Puera!!! Nog even volhouden, kom op hé!!!

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:40

Lekker veel kilometers weer gelopen Katharinaa! :D

Proficiat Puera!! :D Lekker bezig.

En nog even een applausje voor SV: Lekker bezig joh, je gaat echt als een speer! *\o/* *\o/*

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik ga naar Tijnje in Friesland. :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:38

Jep we zijn in eigen land gebleven. Ultra blij nu natuurlijk dat we in Zweden wonen :D We zijn 400 km naar het noorden gereisd, maar het voelde meer als Canada zo ontzettend prachtig was het. Bergmeren, steile kliffen en watervallen. Echt fantastisch!

Ik ga morgenochtend een rondje doen. Vandaag hele dag achter de computer zitten werken en krijg daar echt zo'n bleh hoofd van. Trap er elke keer weer in 8)7