Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:24

Nog een super net lijstje geworden Cheetahfan voor zo'n festival dag +:)+

Maanlicht; toch fijn om te zien dat je al zover bent gekomen :)

Ik zal zo mijn lijstje ook even plaatsen. Vandaag de hele dag gewerkt ( op een stal) en loop daar gemiddeld 25 km op een dag, en dan het mesten en al het andere werk er nog bij. Zal wel aardig wat verbrand hebben.

geerte

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:31

Ik heb vandaag echt een rot dag gehad, totaal geen eetlust ik heb het echt naar binnen moeten proppen.

O: chocolademelk mager
L: cracker met Gelderse worst.
A: moet nog en ik zie er kei tegen op.

B: een uur gezwommen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:43

Cheetahfan schreef:
Geerte: Oooh, die krijtjes zijn goddelijk! :9 Mm, ik ben echt een koukleum dus kan niet echt goed beoordelen. Weet wel dat ik het steeds heel koud had toen ik echt te weinig at. ;)
Edit: Heb even je berichtjes teruggelezen. 8 kg in een maand is wel extreem veel! Je lijstje is ook wel mager, mag best wat bij hoor. :j Hoe lang ben je en hoeveel weeg je nu? Wat is je streef?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:06

Ik woog 93 en nu 84 kilo en voor streef heb ik niet echt een cijfer gewoon als ik mij weer wat fijner in mijn vel voel zitten. Ik denk dat dat rond de 70 zal zijn.

Ik weet dat ik meer moet eten, maar ik heb vaak zo weinig eetlust zoals vandaag dat het niet lukt. Of ik heb wel eetlust en dan eet ik verkeerde dingen en dan voel ik mij weer kei slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:13

Mijn lijstje van vandaag:

O: twee danerolle croissantjes met hagelslag, een gekookt ei
L: eiwitreep, kom bloemkoolsoep
T: groot bakje chips
A: 1 pitabroodje met 100 gram shoarma en een kop bloemkoolsoep

Zit nu op 1643 en denk dat ik het daar maar even bij laat vandaag, gister behoorlijk wat gegeten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:15

Lekker zo snel al Maanlicht, veel plezier alvast!
Klinkt niet slecht the_cat :9

Ik heb me gister nog redelijk ingehouden, zat helaas al heel snel vol :+
Lijstje vandaag:

O: 170 gram 0% vet Griekse yoghurt met 15 gram Whey en een banaan
L: 4 rijstwafels met leverpastei en nog een losse 5e rijstwafel
T: 200 gram wortels met 60 gram geroosterde tomaat humus, half hard broodje en 2 plakjes kipfilet
A: tonijnsteak ( <3 ) met salade van sla, tomaatjes, paprika, olijven, beetje olijfolie en balsamico
T: 1 stukje pure cote d'or

B: halfuur gewandeld, misschien straks nog een halfuur cardio in de sportschool

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:30

Bedankt voor de felicitaties! :D

Veel plezier Maanlicht, heerlijk!
Zo lekker al dat chocolade Ceetahfan <3
Tonijnsteak, daar smacht ik al zo lang naar alleen niemand lust tonijn thuis :(

Vandaag werd ik pas om 2 uur wakker dus geen ontbijt, alleen wel een slecht dagje kwa vetten.

M: twee bruine boterhammen met twee gekookte eieren
A: een klein beetje patat met mayonaise, een kroket, een kaassoufflé en nog kleine snackjes

B: paard longeren en wandelen
D: thee, water, Spa&Fruit light

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:56

oke het was goed begonnen met de pannenkoek, maar heb toch stiekem een taartje gegeten vandaag. oma was naar de bakker geweest en had een bananen taartje mee voor me :') en je zegt geen nee tegen oma :') sorry no sugar challange :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:58

Oma's wil is wet. :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:11

Inderdaad. En ik heb de hele week mooi de regels gevolgd, en vandaag ook, buiten dat bananentaartje. ik zal er niet van dood gaan, en eens iets lekkers mag wel eens :p

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:58

O, en nog een vraagje! Eerst toen ik MFP gebruikte, stond er elke keer als ik een nieuw voedingsmiddel wilde invoeren in een dag, een lijst met recente gebruikte voedingsmiddelen. Nu als ik iets nieuw invoer moet ik eerst echt intypen en zoeken... Volgens mij heb ik niets veranderd met instellingen ofzo. Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:09

Geen idee Cheetahfan! Heb ik nog nooit last van gehad, sorry.

Help m'n ouders gaan morgen weer naar huis en hebben daarom vandaag red velvet cake gekocht :') Er bestaat echt niks lekkerders.
Ik ga me toch inhouden denk ik.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:13

Cheetahfan schreef:
O, en nog een vraagje! Eerst toen ik MFP gebruikte, stond er elke keer als ik een nieuw voedingsmiddel wilde invoeren in een dag, een lijst met recente gebruikte voedingsmiddelen. Nu als ik iets nieuw invoer moet ik eerst echt intypen en zoeken... Volgens mij heb ik niets veranderd met instellingen ofzo. Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Hebben veel mensen last van na de laatste update. Even via de MFP site synchroniseren en dan de app verwijderen en opnieuw installeren. Ik had het ook en daarmee was het opgelost *\o/*

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:25

Mijn lijstje:
O: Smoothie met soyamelk, spinazie, halve banaan, blauwe bessen, ananas , spirulina en maca poeder.
T: Appel
L: Twee rijstwafels
T: Notenreep
A: Rijst met boontjes en zelfgemaakte pindasaus en 2 bonen ballen.
T: Sapje en een paar cherry tomaatjes

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:01

Mijn lijstje vandaag:

O: Overnight oats met thee
T: Kiwi
L: Salade
T: Appel
A: Kipfilet met groentjes

S: Paardrijden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:53

Mooie lijstjes!
Mijn lijstje van gisteren was ook best prima, maar weet die niet precies meer. Wel 's avonds lekker 5 uur gecarnavald, dus ben nu ook niet zo helder :') Maar deze week ga ik eventjes iets rustiger aan doen. Even wat minder opletten en wat meer genieten, dan kan ik daarna weer fanatiek door. Ik heb nu ook vakantie, en met die carnaval is het lekker om niet na te denken.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:08

Black_Kelpie: Held! *\o/* Dankjewel, hij werkt weer!

O: 200 gram skyr, 2 el ah granola, rood fruit
T: appel
L: 200 gram magere kwark met een banaan
T: 2 rijstwafels met klein beetje suikervrije pindakaas
A: Sperziebonen, gegrilde kipfilet (zonder olie)
T: peer, halve smart bar

B: half uur krachttraining
D: Water, Thee, 2 cappuccino's met magere melk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:42

Note to self: Snack a jacks kopen...

O: Overnight oats, glas jus d'orange
T: Snelle Jelle Kruidkoek (snack a jacks zijn echt lekkerder)
L: Twee boterhammen met een restje boerenomelet van gisteren (gewoon zo'n pakje zeg maar)
T: 2 Orri Mandarijnen
A: ?????? Groot vraagteken, restje soep van gisteren, vlees, aardappelen, groente en wat griekse yoghurt met een drupje vla.

B: Straks een lunchloopje, als het droog blijft... En vanavond paard longeren en boxen uitmesten. Als ik nog wat tijd heb, zal ik ook nog even hoepelen denk ik, want dat is misschien wel fijn voor m'n rug. (vorige week hard op het ijs geland, dat voel ik nog wel een beetje)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:47

@Janine, waarom zou je dat doen? (dit is niet aanvallend bedoeld) :p maar als ik zo kijk naar wat er in zit, is het toch niet echt een 'nuttig' tussendoortje. Er zit qua voedingsstoffen niet veel in, en er zit E621 in, wat ook eigenlijk helemaal niet echt gezond is, en wat je meer doet eten dan je eigenlijk nodig hebt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:52

De planning voor vandaag is dit:
O: 100 gr optimel yoghurt met paar walnoten
T: banaan
T2: smart bar coconut
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en beetje mosterd
T:?
A: halve kipschnitzel, doperwten, 3 kleine aardappelen

B: sportschool

Of alles zo loopt als gepland is een beetje de vraag, mn dochter is ziek dus als ze liever iets anders wil eten dan switchen we. En sportschool lukt alleen als mn man op tijd thuis is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:55

The_Cat schreef:
@Janine, waarom zou je dat doen? (dit is niet aanvallend bedoeld) :p maar als ik zo kijk naar wat er in zit, is het toch niet echt een 'nuttig' tussendoortje. Er zit qua voedingsstoffen niet veel in, en er zit E621 in, wat ook eigenlijk helemaal niet echt gezond is, en wat je meer doet eten dan je eigenlijk nodig hebt

Omdat ik wel graag iets in mijn maag wil hebben, en ik snack a jacks echt een lekker tussendoortje vind...

Maar ben ff gaan Googlen, hoewel ik geen honger hou bij het eten van die dingen. En ik kan 4 van die dingen eten tegen één kruidkoek :oo Dat is in mijn geval vaak 's ochtends 2 en 's middags 2.

In ieder geval... die kruidkoek vind ik niets, omdat ik daar nog veel meer trek van krijg (ik gok door de suikers die je dan in één keer heel veel binnen krijgt). Maar moest toch iets mee om niet om te vallen...

Wat zijn andere lekkere tussendoortjes die wel goed vullen en niet dit spul bevatten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:57

Ik eet ook graag snack a jacks als tussendoortje, stilt de trek goed tegen weinig kcal. Boeit me eerlijk gezegd niet zo wat erin zit dan, als t werkt, dan werkt t :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:03

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:

Omdat ik wel graag iets in mijn maag wil hebben, en ik snack a jacks echt een lekker tussendoortje vind...

Maar ben ff gaan Googlen, hoewel ik geen honger hou bij het eten van die dingen. En ik kan 4 van die dingen eten tegen één kruidkoek :oo Dat is in mijn geval vaak 's ochtends 2 en 's middags 2.

In ieder geval... die kruidkoek vind ik niets, omdat ik daar nog veel meer trek van krijg (ik gok door de suikers die je dan in één keer heel veel binnen krijgt). Maar moest toch iets mee om niet om te vallen...

Wat zijn andere lekkere tussendoortjes die wel goed vullen en niet dit spul bevatten?

Goh, als je er geen effect van ondervind is het goed :) dan kan je ze inderdaad eten. Maar het is ook hetgene dat bv in chips zit waardoor je vaak 'nooit maar eentje' kan nemen. Maar als je zelf dat effect niet ondervindt, ze zitten inderdaad laag in kcal :)

Je kan bv kwark eten als tussendoortje, door de eiwitten zou het ervoor moeten zorgen dat je normaal niet genoeg honger zou moeten krijgen meteen. Ik eet momenteel noten, een handje zorgt er ook voor dat je trek in iets ook gestild wordt. Maar met een handje zit je ook al snel boven de 100kcal.

Je kan misschien kijken of je in de buurt een natuurwinkel/bio winkel hebt. Ik heb eens een muffin gekregen van een natuurwinkel hier in de buurt. Het leek op een muffin, maar het was eigenlijk allemaal verschillende soorten granen met cacao nibs tussen. Ik vond het eigenlijk niet te eten, maar het was met zoveel granen dat het wel leek alsof je een hele maaltijd op had :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:08

Of koop normale rijstwafels en doe er gezond beleg op! (appelstroop, kipfilet, avocado etc)
Ik hoor altijd dat rijstwafels loze kcal zijn, maar ik vind ze af en toe ook wel een handig tussendoortje als ik iets te kauwen wil hebben. :))

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:11

Ik hou er echt niet van :') ik vind die dingen ongelooflijk stinken haha :') Maar het is wel een goed idee cheetahfan :) zelf nog iets smeren op de rijstwafels is volgens mij nog het beste. Die van zonnatura zouden een vd betere moeten zijn, zonder teveel brol erbij in