Het lijkt me zo makkelijk om even snel een tinted moisturizer te smeren en dan gelijk afpoederen en klaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Nelleke_ schreef:Misschien is dit een hele domme vraag maar zijn er mensen met ervaring met tinted moisturizer? Ik heb nogal regelmatig een vroege dienst (lees: 04.00 gaat de wekker) en ik wil zoveel mogelijk tijd besparen op m'n make-up routine. Nu heb ik best een goede huid en vraag ik me af of ik in plaats van dagcreme (+wachten tot het een beetje intrekt) en foundation alleen een tinted moisturizer kan gebruiken. Of moet er onder een tinted moisturizer ook een dagcreme en is het grootste verschil met foundation eigenlijk alleen de dekking? Ik wil mijn huid wel goed verzorgen.
Het lijkt me zo makkelijk om even snel een tinted moisturizer te smeren en dan gelijk afpoederen en klaar.De Clinique BB cream die ik heb is daar bijvoorbeeld echt niet geschikt voor. Die is te 'droog' om ook echt als huidverzorging te dienen.
DnT schreef:Ik zou een tinted moisturizer echt nooit alleen smeren.
Daar is hij echt niet verzorgend genoeg voor vind ik.
Gebruik hem alleen voor een wat lichtere dekking.
Laura Mercier heeft een hele fijne
Kyrseltje schreef:Hier ook een foundationvraagje. Ik heb een hele droge huid en foundations accentueert dat alleen maar. Nu heb ik een extreem hydraterende crème gevonden die dat al enigszins oplost maar toch vind ik dat foundation altijd zo nep oogt bij mij. Dus ik ga zo maar eens bij douglas kijken of ze me daar kunnen helpen maar hebben jullie nog tips voor foudnations of goed dekkende bb crèmes tot ongeveer 30€?
Ik heb nu de bb crème van garnier maar vind die toch niet echt dekkend genoeg en als foundation rimmel match perfection.
Jans schreef:Heeft er hier iemand Which Witch van MAC?
Ik ga denk ik deze maand de Guerlain Highlighter halen
DnT schreef:Ik heb ook een hele droge huid en het heeft even geduurd voor ik een fijne foundation gevonden had die mijn droge velletjes niet accentueerde.
Helaas zijn de foundations die ik fijn vind wel allemaal boven de €30.
Mijn favorieten zijn MAC mineralize moisture, Lancome Teint Idole en Hourglass Illusion hyaluronic skin tint.
Ik heb nog als extra fijne bijkomstigheid dat ik neutraal of roze ben van ondertoon en heel licht.
Meeste drugstore foundations zijn te donker of te geel voor mij.
Heb al heel veel fijne reviews gelezen over de foundation stick van Bobbi Brown, maar helaas heeft dat merk alleen maar foundations met een gele ondertoon
De Healthy Mix vond ik mwah, nog steeds hier en daar wat velletjes.
De Healthy Mix Serum is stukken fijner, maar hier niet te krijgen.
En ook bij Bourjois had ik het kleurprobleem.
Ik hoop dus voor jou dat je een gele ondertoon hebt, maakt het allemaal net wat makkelijker
_Friemel schreef:Beste zonde om dan nu 55,00 uit te geven toch, kan je dan beter lipsticks van kopen
Ik wil ook zoveel en vind zoveel mooi maar als je het niet gebruikt is het gewoon dood en dood zonde, wacht dan tot je weer vol in de make-up gaatzo heb ik nooit foundation gebruikt, t lag ook absoluut niet in m'n make-up kist zelfs niet om te proberen
Kyrseltje schreef:Pfoe kleur ondertoon vind ik heel lastig. Ik denk dat ik naar een gele ondertoon neig maar eigenlijk nooit echt goed naar gekeken. Nog handige trucs daarvoor behalve de warme/koele kleur doek bij je gezicht te houden?![]()
De merken die je noemt dnt zal ik iig onthouden!
Friemel het zijn voornamelijk plekjes inderdaad maar als het echt erg is, is het mijn hele voorhoofd. Maar ik kan het aardig oplossen met de crème die ik heb (zal zo even kijken welke) maar toch oogt het nep