[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:30

Welkom nieuwelingen :)

Amytj schreef:
Goed zo Mootje en Zilfstar, fijn dat je ook zo realistisch kunt zijn Zilstar dat voorkomt zoveel frustratie!

Ik ga vandaag beginnen met de essentiële olie jeneverbes, deze helpt met afslakken (ik studeer natuurgeneeskunde vandaar dat ik probeer veel natuurlijke dingen te zoeken die mij helpen in mijn proces). Voor de mensen die willen weten wat het nou precies doet: In je darmen zitten allerlei inkepingen, de darmvlokken. De etensresten die niet goed verteert kunnen worden ,omdat ze eigenlijk ook helemaal niet goed voor ons zijn en niet lichaamseigen, blijven hierin achterhangen. Hierdoor lopen je darmvlokken als het ware vol en kunnen je darmen het chemische verteringsproces niet meer verder zetten. Hierdoor vermindert de spijsvertering en zijn er dus belangrijke voedingsstoffen die je niet op kunt nemen. Jeneverbes zorgt ervoor dat de vlokken als het ware geleegd worden, alle reststoffen worden afgevoerd en zo kunnen je darmen weer optimaal functioneren! Het lijkt mij wel heel goed om af te vallen, want als het niet optimaal kan functioneren, kan ik ook niet verwachten dat ik optimaal afval!
Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het gaat en wat mijn bevinden hierbij zijn.
Als er mensen zijn die dit ook interessant vinden om te doen, let dan wel echt goed op welke olie je koopt. Goede olie is duur, als de olie niet van de goede kwaliteit is (en geloof me er zijn en veel meer van slechte als van goede kwaliteit en het is dan ook lastig te vinden als leek) zal de werking ook nihil zijn.
Verder drink ik elke dag een kop brandnetelthee en dan niet die van zonnatura (de brandnetel is zo bewerkt dat het zijn werking niet meer doet), maar gewoon verse brandnetel die ik zelf doe drogen. Brandnetel zorgt dat het vocht goed afgedreven wordt en voorkomt dus dat je het vasthoud (hier heb ik altijd erg veel last van). Sinds ik elke dag een kop brandnetelthee drink is het weg! :)

Dit klinkt wel echt interessant van die olie

welke olie gebruik jij er voor??

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:36

Hallo allemaal, ik had een vraagje en omdat jullie allemaal je goed verdiept hebben in afvallen ect, dacht ik ik vraag het hier. :)

Ik ben namelijk een beetje bang dat ik mijn lichaam een beetje heb "verpest".
Ongeveer vier jaar geleden ben ik een periode ontzettend weinig gaan eten,
en dan heb ik het over hooguit 500 calorieën per dag.
En sinds dien heb ik echt het gevoel alsof ik nooit meer normaal kan gaan eten,
nu nemen de meeste mensen mij niet zo serieus als ik dat zeg, maar de weegschaal liegt niet.

Ik eet nu elke dag tussen de 1500 en de 1800 calorieën, en dan ook echt alleen maar
goede dingen zoals fruit, volkoren producten, magere yoghurt, en hooguit droge crackers als de
rest van de familie chips eet. Maar ik kom gewoon aan hier van..
Ik wou graag alles een beetje los kunnen laten en weer wat mee gaan eten,
maar nu ik weer gewoon brood eet ( met light jam, en zulke producten ),
fruit eet, en gewoon normaal avond eet, en verder nog wat kleine maar gezonde dingen,
ben ik gewoon 7 kilo aangekomen, en daar ben ik totaal niet blij mee..

Maar ik vraag me nu dus af, hoe kan het dat ik hier van aan kom??
Ik ben 17 jaar, ga hele dagen naar school en daarna naar mijn pony,
ik wandel regelmatig en doe vaak ook nog buik-arm-been spier oefeningen,
en in mijn ogen is dit alles wat ik kan doen met mijn energie..

Vandaag ben ik weer begonnen met wat strenger voor mezelf te zijn qua eten,
en dit is mijn eet patroon vandaag;

O; half plakje ontbijten koek
bakje magere yoghurt

T; appel en twee kopjes koffie met alleen halfvolle melk

M; boterham met light jam

T; sinaasappel
halve vleesvervanger ( met 5gr. vet, en die met 15gr vet. )
klein bakje magere yoghurt
thee met een zoetje

A; 3 opscheplepels zilvervlies rijst
2 opschep lepels boontjes
4 opschep lepels spinazie
heel klein beetje komkommer salade
kruiden ( gewoon poeder)

T; klein bakje magere yoghurt
paar kopjes thee.

Maar nu kom ik uit op;
calorieën; 1300
koolhydraten; 170
vet; 20
vezels; 20

Maar dit is dus niet veel minder dan dat ik normaal eet,
en met wat ik eerst at kwam ik dus behoorlijk aan,
dus denken jullie dat het gaat lukken om die 7 kilo er weer af te krijgen als ik een voedingspatroon zoals hier boven aan houd? Of zou ik hier helemaal niet aan moeten beginnen en naar de huisarts moeten gaan??

Ik laat me trouwens wel een gaan s'avonds als de hele familie lekker aan het koekjes eten en
chips eten is, maar bij mij is laten gaan een extra boterham, appel en yoghurt...

Bedankt voor het lezen!

lies_sparkle

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:40

Je zegt zelf al dat je heel hard was afgevallen.
Je lichaam is daardoor helemaal in de stres geraakt en slaat nu alles wat je eet direct op om zo'n grote klap weer tegen te gaan.
Een dietiste kan je hier het beste mee helpen. Wij kunnen je niet helpen vanaf een computer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:12

Ik zou ook naar een dietiste gaan via de HA. Dit wordt voor 3 uur vergoedt via de basisverzekering :)
Ik vind zowel je ontbijt als lunch wat karig. Ik zou zelf proberen niet het avondeten als grootste maaltijd te hebben. 3 opscheplepels rijst is best veel. Volgens de dietiste waar ik ben geweest kun je het beste of 75 gram pasta of 40 gram rijst eten. 40 gram rijst is echt drie keer niets.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:20

zo vandaag stond de weegschaal gewoon op 75,5
dus er gaat zachtjes wat af

bij de thee een stroopwafel op vandaag
was bij mijn oma tje van 92

en als ontbijt heb ik gewoon een shake op
en tussen de middag een broodje met worst

vanavond eten we bloemkool.
morgen ochtend weer naar de sport school en vandaag bijna een uur gefietst half uurtje heen naar oma en half uur terug

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:25

HorsesWoman: Vergeet ook niet dat je aan het ''uitdijen'' bent he! Ik ben rond die leeftijd ook gaan groeien. Ben je toevallig ook net aan de pil gegaan? Ik vind, net wat de dames hierboven mij zeggen, je avond eten ook erg veel en je ontbijt als lunch mager! Tevens vind ik je tussendoortjes ook vrij veel; yoghurt, vleesvervanger én fruit. Mag ik vragen hoe lang je bent en wat je gewicht is? :) Ik zou je lijstje iets aanpassen:

O: Stuk fruit met schaaltje yoghurt
T: Stuk fruit
L: 2 (Of 3?) boterhammen
T: Yoghurt
A: Iets minderen, verder gewoon goed dacht ik zo!

Als je naar school gaat, hoeveel KM fiets je dan of ga je met de bus of ander vervoermiddel?

Hier de draad weer opgepakt. Buikgriep is weg gelukkig! :D Alleen heb ik sinds gisteren een heel naar gevoel in m'n hoofd. Beetje tegen het flauwvallen aan soms... Bepaalde gekke druk. Ik weet ook niet echt hoe ik het moet omschrijven. Zou het komen omdat ik sinds vrijdag avond bijna niets heb gegeten?

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:32

HorsesWoman, ik sluit me aan bij wat er gezegd is. Je kunt beter stevig ontbijten dan veel tussendoortjes eten, ik merk aan mezelf dat als ik goed ontbijt ik over het algemeen minder trek heb overdag.

_PassoaJus: Ik heb ook laatst buikgriep gehad, echt heel naar al dat spugen! Een week erna nog een beetje moe/energieloos en vage hoofdpijn. Kan dus goed zijn dat je je nog niet echt fit voelt. :j

Mijn lijstje van vandaag, baal ervan dat we ander brood hadden, waar ik dus minder vol van zit.
O: Allbran met melk en een glaasje sap.
T: 2 plakjes magere ontbijtkoek met klein beetje boter erop.
L: 3 boterhammen met leverworst.
T: Stukje stokbrood met een plakje ham.
A: Wordt bami met kip stukjes.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:45

Horseswoman, ik vind inderdaad ook dat je te weinig eet.. ik zou zeker contact opnemen met de diëtiste, want je bent ook nog erg jong.. Hoe zwaar ben je/hoe lang ben je eigenlijk? :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:45

Horsewomen, ik sluit me bij de eerdere berichtjes aan, ik denk indd ook dat te weinig eten je lichaam in de spaarstand heeft doen komen en dat het nu lastig is om af te vallen, omdat je lichaam alles wilt vasthouden.
Wat je nu eet vind ik ook vrij weinig vooral ontbijt en lunch, ontbijt is juist het belangrijkste maal van de dag (in de zin dat je ermee opstart en invloed heeft op de rest van je dag)
Ik denk dat naar de dietiste gaan een goede optie is (indd eventueel doorverwezen vanuit de huisarts)
Ik heb ongeveer 3,5 jaar aangeklommeld met mn gewicht, heel erg veel geschommeld en vanaf januari naar de dietiste gegaan en nu gaat het goed en geleidelijk (wat Mootje aangeeft, je krijg dan de hoeveelheden die voor jou van toepassing zijn op jou gewicht, geslacht en bewegingspatroon)
Heel veel succes!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:55

Oh das wel echt balen zeg, die 7 kg ;(
Hopelijk kan een dietiste je op weg helpen :j

Denk dat ik daar ook maar is heen ga
nadat ik klaar ben met shaken...
Gaat op zich nog best redelijk
maar wil dit niet eeuwig blijven doen :n

Eet nu 2x per week al 3 crackers met smeerkaas als lunch
om zo geleidelijk weer op te bouwen
maar weet niet zo goed hoe ik strakkies weer echt strak een ontbijt en lunch planning moet gaan doen...
Wellicht kan een dietiste me daar in helpen :j

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:04

Mandy517 schreef:
Hallo nieuwelingen :D

Hier vanmorgen toch weer 100 gram eraf :) én 1 centimeter bij taille, borsten en bovenbeen eraf :) Die heupen werken nog niet echt mee -:(-

Insanity vind ik persoonlijk niks.. Als je al enige conditie hebt (die jij zo te zien al wel hebt Naoom_), dan vind ik wel dat je daar aan kunt beginnen.
Je ziet mensen in de filmpjes al neervallen.. ik denk niet dat ik dat aan kan :)

Zo heel veel conditie heb ik ook niet hoor, maar ik ga het wel proberen. Als je ze ziet neervallen lijkt me niet echt lekkere motivatie :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:16

Oke meiden. Mag ik mijn dagmenu voor vandaag is plaatsen?

O: 3 bruine boterhammen, 2x dun laagje halvarine, 1x vruchtenhagel (+ kale boterham dus boven op) 1x sandwichspread
T: 1 peer
L: 3 bruine boterhammen, 2x dun laagje halvarine, 1x pindakaas (+ kale boterham er boven op) 1x sandwichspread
T: 1 banaan, stukje komkommer
A: 1 bord warm eten (waarschijnlijk iets van rijst)
T: schaaltje magere kwark/yoghurt

Dit klinkt belachelijk veel als ik vergelijk met andere haha, maar ik val hier super mee af :) ik eet alleen 1 broodje meer (at altijd 's morgens 2) omdat ik het anders niet red en 's avonds erg veel trek krijg..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:21

Hoezo is dat belachelijk veel? Het enige verschil (als ik je even vergelijk met mijn eigen lijstje) is dat je 's ochtends 3 boterhammen eet. Maar als het voor jou goed werkt is het echt super. :j
Ik merk juist dat ik sinds ik Allbran met melk neem 's ochtends minder trek heb daarna, normaal at ik altijd 2 boterhammen en had ik weer heel erg trek om half 10.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:23

Ziet er goed uit hoor Madeira, eventueel iets meer groente toevoegen (weet niet hoeveel je eet bij de rijst.) dus bijvoorbeeld op brood een stuk komkommer of wat sla etc. :)
Hier gaat het echt lekker vandaag, in de supermarkt hadden ze net de appelflappen klaar en moest een paar keer langs de gangpaden des doods :+ maar netjes aan mijn lijstje gehouden en dat is alweer een hele overwinning! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:27

Bedankt voor de tips :D heb net een lekker stuk komkommer gehad, en ik moet zeggen mam maakt altijd veel verse groente klaar bij het avond eten, lekker!

Ik had trouwens een foto van mijn nieuwe anky shirt geplaatst op fb, want dit is mijn verjaardagscadeautje en wilde ik graag delen :D krijg ik allemaal lieve reacties dat ik er zo slank uit zie, hihi :D

Dit is mijn foto...

Afbeelding

(En zo was ik eerst: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMYNHNFU.jpg maar deze foto kennen jullie inmiddels wel haha :P)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:29

Wauw, ik vind het zo knap van je! Je ziet er super uit. :)) Dat is voor mij echt een motivatie om door te gaan :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:30

Dankje N0a <3

Foto is een beetje groot trouwens, sorry haha :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:32

Beetje een rare vraag, maar heb jij geen last van overtollig vel? :o En dat bedoel ik niet vervelend.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:33

@horsewoman: Ik ben na mijn zwangerschap 40 kg afgevallen mede door shakes, dit is dus ook een dag van zo'n 500 cal.
Nu ik bijna op mijn streefgewicht ben ik (zo'n 2 maanden geleden) weer langzaam aan begonnen met normaal eten, hiernaast ben ik als een bezetene gaan sporten (lees 6 dagen in de week krachtraining en cardio) Eerst kwam ik ongeveer 3 kilo aan maar gestaag gaat het nu naar beneden. Ik zit nu tussen de 1300 en 1500 cal op een dag en dit is nog steeds veel te weinig voor de hoeveelheid beweging die ik heb.
Nu ik dus weer ga zakken in gewicht voer ik mijn cal weer op en zo ga ik door tot ik op de hoeveelheid zit die ik daadwerkelijk moet hebben.

Jouw lichaam moet uit de spaarstand, wil je dit zonder aankomen moet je langzaam je cal opschroeven.
Wat ook wel eens wil helpen is 1 dag in de week meer cal eten dan je normaal doet, dit om je lijf te laten schrikken en aan het werk te houden. Doe dit dan wel met gezond eten waar je lijf wat aan heeft.

(Ik ben geen dieetiste of dergelijke maar dit is mijn persoonlijke ervaring!)

*Kruip weer in mee lees modus O:)*

Oh ja, petje af voor jullie allemaal (nu ik toch klets moet ik dat zeker even zeggen :j )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:34

N0a schreef:
Beetje een rare vraag, maar heb jij geen last van overtollig vel? :o En dat bedoel ik niet vervelend.

Ja een klein beetje wel. Niet echt overdreven veel, ik geloof ook niet dat iemand het zou zien met kleding aan (hoop ik toch echt haha).

Beetje bij mijn bovenbenen/onderbuik, maar het is niet zo dat het echt veel is, een heel klein beetje ... ik denk niet eens dat ze het weg kunnen halen zeg maar..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:34

Wauw, wat een verschil, je ziet er nu echt heel goed uit! Ben zelfs een beetje jaloers. Maar des te meer motivatie voor mij dat je dus echt veel slanker kan worden. :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:36

Madeira_ schreef:
N0a schreef:

Ja een klein beetje wel. Niet echt overdreven veel, ik geloof ook niet dat iemand het zou zien met kleding aan (hoop ik toch echt haha).

Beetje bij mijn bovenbenen/onderbuik, maar het is niet zo dat het echt veel is, een heel klein beetje ... ik denk niet eens dat ze het weg kunnen halen zeg maar..

Oke, ik ben daar namelijk best wel bang voor := Ik mag al heel blij zijn als ik zo slank wordt als jou, pfoe!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:39

N0a schreef:
Oke, ik ben daar namelijk best wel bang voor := Ik mag al heel blij zijn als ik zo slank wordt als jou, pfoe!

Vergis je niet hoor :D ik ben 1,75 lang maar nog steeds 80,5 :o! Hihi

Dankje <3. Ik zelf was er ook altijd bang voor, maar nu denk ik zo: huid kun je altijd weg laten halen mocht dit echt vervelend voor je zijn. Als je veel te zwaar bent, en je huid is 'gevuld' met vet, word je ook niet gelukkig van, als je overgewicht hebt is ongezond en alles doe je toch voor je gezondheid :)!

Je kan het hoor!! Jullie allemaal :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:41

Nu motiveert het me alleen maar meer, want ik ben zelf 1.80 lang en wil ook naar de 80/85 kilo ongeveer. :j
Gelukkig compenseert mijn lengte mijn gewicht en valt het niet zo op dat ik wat steviger ben.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:43

WAUW! Wat knap Madeira! Petje af! :))