[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Flower

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:56

Hebben jullie tips voor haarproducten beschermend tegen de zon, chloor en zeewater?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:02

Ik heb van de kruidvat een zonnebrand voor haar. Van het merk aveda heb ik een shampoo die chloor en zout verwijderd en een after sun masker voor mn haar.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:29

Welke schuifspeldjes werken volgens jullie het beste? Ik heb nu een aantal goedkope die al kapot gaan vóór ik ze überhaupt in mijn haar steek. := Om mijn haar toch vast te kunnen zetten wil ik een aantal goede speldjes. Op youtube zie je altijd meiden met de beste schuifspeldjes die hier niet te koop zijn, dat moeten wij hier in Nederland toch ook wel hebben?

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:55

eestheer schreef:
Hoihoi,

Ik heb sinds kort extensions. Nu heb ik uitgroei en wil ik graag mijn haar verven. Nu werd er tegen mij gezegd dat ik verf moest pakken zonder fruitzuren, want dit is slecht voor je waxjes..

Weten jullie een goed haarverfmerk waar geen fruitzuren inzitten?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:51

mlc schreef:
Welke schuifspeldjes werken volgens jullie het beste? Ik heb nu een aantal goedkope die al kapot gaan vóór ik ze überhaupt in mijn haar steek. := Om mijn haar toch vast te kunnen zetten wil ik een aantal goede speldjes. Op youtube zie je altijd meiden met de beste schuifspeldjes die hier niet te koop zijn, dat moeten wij hier in Nederland toch ook wel hebben?

Ik heb ze van de Kappersacademie in Amsterdam (anti-slip en in iedergeval in twee kleuren te krijgen).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:14

Ik vind de schuifjes van Zenner fijn :j Blijven echt goed zitten! Te koop bij kruidvat

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:41

Ik heb de schuifjes (bobbypins) van de Primark. Kosten geen drol en gaan lang mee :j

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:10

Leuk topic! Ik heb zelf heel lang haar en gebruik Bio-Silk voor mijn haren. Doe dit er altijd na het wassen in en ik gebruik Gliss Kur spray. Beiden gaan haarbreuk tegen. :)

Afbeelding

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:12

Watch_me: helpt het ook echt tegen haarbreuk? Mijn haar breekt echt ontzettend snel namelijk. Misschien is dat dan een overweging :j

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:16

Ja zeker! Vooral die spray staat er om bekend dat die haar breuk verminderd. Je kan het beste dan een tangle teezer met handvat gebruiken om je haar te borstelen. En niet borstelen zonder die spray.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:39

Ikke ben niet blij ... ik ben bij de kapper geweest na een tijdje te vechten met mijn haargroei ben drie keer geopereerd en de narcose zorgden ervoor dat mijn haar heel langzaam groeide. Ik wil het al zo lang.. ehrm borst lengte hebben ( geen idee hoe ik het anders kan brengen). Ik was er nog zo een 8 cm vanaf dus ging ervan uit dat ik het mischien dit jaar zou redden zelfs als ik nu de puntjes liet knippen. Dus ik naar de kapper ik zeg, haal er maar een cm af.

Dus ze gaat bezig en ik zit met haar te kletsen .. heeft ze er serieus gewoon 15 cm afgehaald ( zag ik pas toen ze achterkant liet zien).. ik zit dus nu met haar dat net over mijn schouders is in plaats van haar dat ietsjes boven mijn bh bandje uit zou komen met ongeveer 1 cm eraf. Dus ik schrok enorm en toen zij ze dat mijn haar droog was.. ja doohh mijn haar is onder dit paars roode geheel wit gebleekt ik was het aan het uitgroeien maar op mijn eigen tempo dus af en toe een stukje eraf .. niet ineens een heel stuk. Mijn klomp brak helemaal toen ze zij .. als je nou volgende keer weer zo een stuk eraf laat knippen heb je weer gezond haar... gelijk aangegeven dat er bij hun zeker geen volgende keer komt.

Tuurlijk wil ik gezond haar maar als ik dat in een sessie gewild had had ik wel gevraagd of ze me kaal konden scheren x0x

Met mn stomme kop wel gewoon betaald had ik eigenlijk moeten weigeren, ik ben meestal nogal impulsief met knippen etc heb het ook heel kort gehad maar wouw het zooo graag een keertje mooi lang.. nou dat gaat nu zeker twee jaar duren voor ik weer ongeveer op de lengte ben die ik had met tussen tijdige knip beurtjes..

Moraal.. volgende keer knip ik zelf wel met hulp van mams de puntjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:21

Ik knip mijn puntjes ook zelf en zelden. Hou mijn haar zo goed mogelijk bij en toen het nog lang was waren mijn punten echt top.. Vind het ook altijd echt belachelijk als ze er meer af knippen dan ik heb gevraagd, ben ook 1 keer heel boos geworden. Wou ik er ook 2 cm af hebben, dus dat tegen haar gezegd. Vervolgens was ze aan het knippen en zei ze dat het waarschijnlijk wel 3 cm zou worden, omdat er toch wel wat dode punten in zaten. Nou, prima, 3 cm overleef ik ook nog wel. Heeft ze er uiteindelijk ook echt een heel groot stuk af gehaald. Heb toen ook niet betaald, kan daar heel kwaad om worden. Volgens de manager die toen aanwezig was had ik toen ook wel gelijk dus heb toen ook nog een serum gratis gekregen als ik beloofde dat ik geen slechte reviews e.d zou plaatsen :=

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:26

Dames iemand hier tips?
Ik heb vrij snel last van een droge/schilferige hoofdhuid. Vaak gaat het een poosje goed met een shampoo en krijg ik er dan weer last van. Ik gebruik nu al een heeeele poos(denk al ruim een jaar) inecto pure coconut en dat ging goed, maar nu sinds een week is het weer raak en ik word er goed gek van :+

No poo/conditioner only wassen wordt hem niet, conditioner only heb ik een paar maanden geprobeerd maar daar werd het ontzettend vet van na een poosje. Daarnaast wil ik icm fanatiek sporten en een dikke bos haar gewoon fris haar hebben en daar hoort voor mij shampoo bij. Ik hoor veel goede verhalen over bijvoorbeeld de yes to shampoo, iemand daar ervaringen mee of andere aanraders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:27

Ik knip de puntjes gewoon zelf, weet ik zeker dat er niet teveel van afgaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:28

Jezzi schreef:
Dames iemand hier tips?
Ik heb vrij snel last van een droge/schilferige hoofdhuid. Vaak gaat het een poosje goed met een shampoo en krijg ik er dan weer last van. Ik gebruik nu al een heeeele poos(denk al ruim een jaar) inecto pure coconut en dat ging goed, maar nu sinds een week is het weer raak en ik word er goed gek van :+

No poo/conditioner only wassen wordt hem niet, conditioner only heb ik een paar maanden geprobeerd maar daar werd het ontzettend vet van na een poosje. Daarnaast wil ik icm fanatiek sporten en een dikke bos haar gewoon fris haar hebben en daar hoort voor mij shampoo bij. Ik hoor veel goede verhalen over bijvoorbeeld de yes to shampoo, iemand daar ervaringen mee of andere aanraders?

Heb je al eens een shampoo zonder chemicaliën (SLS/parfum) geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:30

Ik moet zeggen dat ik vaak met kapsters wel zoiets heb.... Waarom ga je er naartoe als ze een bepaald kapsel wat jij wilt niet kunnen knippen? Ik geef altijd van tevoren aan wat ik graag wil, en als ze dat niet kunnen ga ik naar de volgende :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:40

Tja ik baal ook enorm.. ik heb twee jaar terug extentions gehad zodat mijn haar rustig langer kon groeien, was echt niet goedkoop. Alle lengte die er in 2 jaar bijgekomen is.. is er nu zo in een keer afgeknipt.. ik heb het ook gehad met die kapsters, blijven alleen weinig salons over zo dus ik doe het voortaan ook weer zelf. Altijd problemen met kleur en knippen, de vorige keer nog vroeg ik om paarse verf dus zij wijst er eentje aan maar ik vond die er naast mooier kreeg ik een '' ik zou het niet paarser doen hoor !'' hallo ik ben toch de klant ? heeft ze uiteindelijk een mengeling gemaakt.. was ik rood.. en zij maar zaniken dat het zo prachtig stond.. daar gaat het niet om ging erom dat ik een andere kleur was.. ik vergelijk het met zwart of blond haar lol mischien extreem maar hup helemaal klaar mee kleurtjes haalde ik al bij kappers winkel en nu knippen gewoon geheel zelf pony deed ik toch al zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:43

ittheclown schreef:
Tja ik baal ook enorm.. ik heb twee jaar terug extentions gehad zodat mijn haar rustig langer kon groeien, was echt niet goedkoop. Alle lengte die er in 2 jaar bijgekomen is.. is er nu zo in een keer afgeknipt.. ik heb het ook gehad met die kapsters, blijven alleen weinig salons over zo dus ik doe het voortaan ook weer zelf. Altijd problemen met kleur en knippen, de vorige keer nog vroeg ik om paarse verf dus zij wijst er eentje aan maar ik vond die er naast mooier kreeg ik een '' ik zou het niet paarser doen hoor !'' hallo ik ben toch de klant ? heeft ze uiteindelijk een mengeling gemaakt.. was ik rood.. en zij maar zaniken dat het zo prachtig stond.. daar gaat het niet om ging erom dat ik een andere kleur was.. ik vergelijk het met zwart of blond haar lol mischien extreem maar hup helemaal klaar mee kleurtjes haalde ik al bij kappers winkel en nu knippen gewoon geheel zelf pony deed ik toch al zelf.

Inderdaad, het is tegenwoordig lastig iemand te vinden die doet wat jij vraagt i.p.v. doet wat ze zelf mooi vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:46

Ik snap met sommige dingen ook echt wel dat het onmogelijk is. Mijn haar was volledig beschadigd en ik wou eigenlijk naar witblond, kapster heeft me toen eerlijk verteld dat helemaal wit gewoon niet handig was met de conditie waar mijn haar in was. Ze is zo licht mogelijk gegaan met behulp van olaplex maar toen het weer begon te branden moest het er gewoon echt uit. Wou toen ook eigenlijk een zo koel mogelijke toner (richting grijs) maar toen heeft ze me ook eerlijk verteld dat dat gewoon niet ging pakken omdat mijn haar nog niet wit was.

Heb het nu uiteindelijk dmv een bleach wash zelf wel echt wit gekregen. Nog wat gelige stukjes maar paar keer met zilvershampoo en dat is eruit :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:50

Jezzi: ik gebruik nu argan olie voor mijn hoofdhuid, heb er ook last van helaas.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:59

En daarom ga ik al jaren maar dezelfde kapper, zelfs nu ik niet meer in de buurt woon. Zij knipt mijn haar precies zoals ik wil, en weet wat wel en niet kan :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:42

Emma, ik wil een Emma doen. Wil je mij nog een keer vertellen waar het bij jou precies fout is gegaan? Ik wil gewoon heel graag weer blond maar ik heb even geen 200 euro op mijn rekening. En de vorige keer is het onwijs afgebroken omdat de kapper de onderkant maar bleef ontkleuren, terwijl ik alleen mijn uitgroei bij wilde laten werken.

Ik heb een kapstervriendinnetje mij Manic Panic Flashlightening aan laten smeren, 40 volume. Iemand ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:46

lieveli schreef:
[naam], ik wil een [naam] doen. Wil je mij nog een keer vertellen waar het bij jou precies fout is gegaan? Ik wil gewoon heel graag weer blond maar ik heb even geen 200 euro op mijn rekening. En de vorige keer is het onwijs afgebroken omdat de kapper de onderkant maar bleef ontkleuren, terwijl ik alleen mijn uitgroei bij wilde laten werken.

Ik heb een kapstervriendinnetje mij Manic Panic Flashlightening aan laten smeren, 40 volume. Iemand ervaring mee?

Het enige wat er bij mij fout is gegaan is dat ik er een plastic zak om heb gewikkeld waardoor de warmte van mijn hoofdhuid geen kant meer op kon. Daardoor is het gaan broeien, knetteren en er technisch gezien gewoon af gebrand. Zo lang je geen plastic kap of whatever om je hoofd doet moet het goedkomen! Heb het van de week dus ook weer zelf gedaan en ging helemaal goed.

40 vol is 12% peroxide volgens mij. Weet niet wat voor haarkleur je nu hebt maar als je niet zwart met 100 lagen verf eronder bent zou ik minder doen. 12 kan wel, maar dan moet je het echt zeer regelmatig in de gaten houden omdat het super snel gaat!

Wat je kan doen is 40 vol een kwartiertje tot half uurtje laten zitten en dan gewoon uitspoelen, ongeacht de kleur. Zou het niet langer laten zitten iig. Kan je daarna altijd nog een bleach wash doen, dat is een stuk minder intensief voor je haar en het gaat ook veel langzamer. Dat is gewoon je haar natmaken, door je peroxide/bleekpoeder mengseltje een flinke klodder (meer dan je normaal gebruikt) shampoo gooien en dat op je natte haar smeren. Ik heb dat nu een kwartiertje gedaan met 30 vol (9%) en het is net genoeg gelift dat ik nu met zilvershampoo echt spierwit ben :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:50

Afbeelding

Het is dit. Niet bruin, niet blond, gewoon net niks. Er zit nog her en der rode verf in van 6 maanden geleden. Ik ga het gewoon proberen, als het mislukt ga ik heel hard huilen en mag mijn vriend de kapper betalen. Hij is degene die het gaat bleken :')
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 02-06-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt