[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:20

Ik heb helaas al wel jaren dat ik denk dat ik een beetje incontinent ben... Best wel frustrerend en schamend als je net in de 20 bent..(nu 27) Sinds een week veel slijmvorming ook als uitscheiding, moet de hele dag maandverband dragen anders is mijn hele onderbroek nat.

Helaas is er morgen geen vrouwelijke huisarts meer beschikbaar dus heb maar gezegd dat ik dan morgen maar gewoon naar een mannelijke ga. In het ziekenhuis heb ik ook wel meerdere mannelijke dokters om me heen gehad vanwege een onwijze ontsteking in mijn lies, waar ik ook geen ondergoed meer aan had dus ach, maar ff doorzetten!

Doktersassistente vond het maar dapper dat ik dat durfde haha.. Ac heb weinig keus want ik kan vandaag helaas echt niet. En de vrouwelijke gaat op vakantie, geen zin om hier nog weken mee te lopen :7

petitparis

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:29

Mijn nicht heeft na haar bevalling "een strikje" moeten laten plaatsen omdat ze ook bijhet minste en geringste urine verloor. En ik heb als puber bij de kiné oefeningen moeten doen omdat mijn blaas zo klein was dat ik elke 2u al vh ene been op het andere stond te wippen en bij pech ook al wat druppels verloor.
Dus voor dat deel is er in veel gevallen een oplossing.

De uitscheiding hoeft geen probleem te zijn. Ik heb het met periodes ook heel erg (kom wel toe met een inlegkruisje). Ik heb het toen het op een bepaald moment dikker werd laten controleren, maar er is niks gevonden dat abnormaal was. Nu sinds de Mirena is het ook slijmeriger, maar vermoed dat dit door de Mirena zelf komt.
Oh de druk in mijn buik is nu na 4weken weg en overgevoelige tepels ook. Vandaag wel lage rugpijn, toch "periode" gebonden of stress is nu afwachten.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:36

Ik ben benieuwd hoe of wat.. Ik hoop inderdaad dat er iets is waarmee het iets meer onder controle is. Als ik af en toe 1 druppeltje verlies vind ik niet zo erg, maar als ik bijvoorbeeld wakker word en ga zitten op bed, loopt het er slijm er al gewoon uit.

Schaam me er ook gewoon voor voor mijn "vriendje in spé", wil eigenlijk niet mijn hele leven met een inlegkruisje moeten lopen.

Ik slik trouwens al onwijs lang de pil, nu al denk ik 15 jaar (vanaf mijn 12e vanwege onwijze bloedingen die soms wel 3 weken aanhielden). Dus ik denk dat het niet verkeerd is om heen te gaan en even te horen hoe of wat.

Natuurlijk denk ik gelijk aan het ergste (soa, baarmoederhalskanker oid) wat total niet moet en waarschijnlijk helemaal niet hoeft

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:18

ik herken het wel een beetje, slikte ook al 16jaar de pil met ergens een stop van 4 maanden ofzo. Draag uit gewoonte een inlegkruisje overdag, omdat het soms lijkt dat het ook stress gebonden is. Hoe zenuwachtiger ik word hoe meer uitscheiding ik soms ook krijg, maar evengoed dagen dat het neit nodig zou zijn.
Als het al een geruststelling mag zijn, bij mij vonden ze geen afwijkende cellen bij een uitstrijkje nog infectie (SOA) op cultuur of in mijn bloed.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:43

uitslag van de prolactine binnen.. weer tegen verwachting in.. deze is normaal (waarom heb ik dan melkafscheiding zou je denken.. maar goed, blijkbaar niet verontrustend anders hadden ze wel een afspraak willen maken)..

nu eerst maar afwachten wat de nieuwe lucrine doet en even genieten van de rust voor zolang het duurt

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:07

Oh jeetje dat is ook vervelend. Komt zo iets veel voor?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:12

DanielleB schreef:
Oh jeetje dat is ook vervelend. Komt zo iets veel voor?

denk het niet, ik ken vrijwel niemand die eigenlijk altijd wel actieve melkklieren heeft zonder ooit zwanger te zijn geweest. ook de gyno vond het reden om gelijk bloed te laten prikken voor prolactine..
een verhoogde prolactine waarde (begint aan het einde van een zwangerschap te verhogen normaal) zorgt ervoor de melkklieren gaan produceren. verwachting was dus dat omdat er productie is (geen melkglazen vol hoor, maar ik kan wel een 'sproei' geven als ik mijn duim en wijsvinger op het tepelhof zet en zachtjes druk) er dus ook een verhoogd prolactine gehalte zou zijn..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:37

Iemand hier die aan de pil (Diane, Yasmin) is gegaan wegens last van acne?

Ik ben benieuwd hoelang het ongeveer duurt voordat je resultaten mag verwachten. Werkt het vrijwel direct en zie je dus binnen en paar weken verschil of moet ik rekenen op maanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:38

Ik ben niet aan de Diane of Yasmin gegaan maar gewoon aan de reguliere microgynon. Een van de redenen dat ik dat graag wou was dat ik erge last had van acne.. niet per se op mijn gezicht maar wel op mijn rug.

Omdat het gaat om hormonale balansen zou ik er vanuit gaan dat het maanden duurt voordat je iets merkt. Dan kan het ten eerste alleen maar meevallen, maar daarbuiten kan het ook heel goed zo lang duren voordat je merkt dat je acne minder begint te worden. Voor mij is het ook geen wondermiddel geweest, maar ik ken meiden waarbij het wel een verschil van dag en nacht gemaakt heeft.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:42

Ik zit ook aan de gewone microgynon. In mijn jeugd had ik ook onwijs last van Acne, vooral in mijn gezicht maar ik moet zeggen dat het nu goed gaat.... maar het kan zijn dat het niet aan de pil ligt maar gewoon aan dat ik volwassen ben geworden, durf het dus niet te zeggen of het door de pil komt of niet

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:43

Tijdens het slikken van Microgynon en Zoely had ik juist erge acne. Vandaar nu de overstap op de Yasmin.. Hopen dat het werkt want ben inmiddels 25 dus over jeugdpuistjes hebben we het niet meer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:44

vriendin heeft Diane genomen, weet alleen niet meer hoe snel ze er resultaat mee had voor haar acne, weet wel dat toen ze overschakelde op de generische/goedkopere variant, ze vrij snel terug acne kreeg en "last" van periodieke kwaaltjes. Toen we weer omschakelde was dit na 1 strip weer in orde.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:44

Jildau schreef:
Iemand hier die aan de pil (Diane, Yasmin) is gegaan wegens last van acne?

Ik ben benieuwd hoelang het ongeveer duurt voordat je resultaten mag verwachten. Werkt het vrijwel direct en zie je dus binnen en paar weken verschil of moet ik rekenen op maanden?

Ik heb de Yasmin geslikt, niet per se voor acne overigens. Maar qua huid zou ik hem bijna terug willen zo een mooi huidje kreeg ik ervan. Zag na een week of 3 echt al een heel duidelijk verschil maar eea zal per persoon ook verschillen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:07

Wel goed om te horen Mars! Ik gebruikte de Zoely en daar was ik helemaal tevreden over dus vind het eng om over te stappen.. Maar schaam me zo kapot voor al die onderhuidse bulten en puistjes en heb echt alles al geprobeerd. Laatste redmiddel dit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:08

Even een vraagje. Ik slik de pil al een aantal weken door (zit nu volgens mij in m'n 2e strip). En nu ben ik 'm vergeten mee te nemen waardoor ik de pil 1 avond niet kan slikken.

Betekent dit dat er niks aan de hand is en ik morgen gewoon twee pillen kan slikken en de strip af kan maken? (Of een stopweek inlassen, maar dat liever niet. Tenzij dit noodzakelijk is.)

Ik slik levonorgestrel.

Edit: mijn huisarts is dicht. Anders had ik die gebeld.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:16

Kaus schreef:
Even een vraagje. Ik slik de pil al een aantal weken door (zit nu volgens mij in m'n 2e strip). En nu ben ik 'm vergeten mee te nemen waardoor ik de pil 1 avond niet kan slikken.

Betekent dit dat er niks aan de hand is en ik morgen gewoon twee pillen kan slikken en de strip af kan maken? (Of een stopweek inlassen, maar dat liever niet. Tenzij dit noodzakelijk is.)

Ik slik levonorgestrel.

Edit: mijn huisarts is dicht. Anders had ik die gebeld.

Je kan doorslikken :) zorg wel dat je hierna minimaal 7 dagen slikt voor je stopweek houdt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:17

Top, dankjewel! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:35

vaak genoeg 1tje vergeten, nooit last mee gehad. 2 pillen ineens slikken zou zelfs niet nodig zijn.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:36

petitparis schreef:
vaak genoeg 1tje vergeten, nooit last mee gehad. 2 pillen ineens slikken zou zelfs niet nodig zijn.

In mijn bijsluiters staat altijd duidelijk dat als je er een bent vergeten je de vergeten alsnog in moet nemen, ookal neem je er dan twee tegelijk. Maar als er minder dan 12 uur tussen zit is er sowieso niets aan de hand ;).

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:40

Nee zit meer dan twaalf uur tussen want kan m morgenavond pas weer nemen. Maar eigenlijk heb ik dan nu een soort stopweek van 1 dag? Ik vergeet 'm verder ook nooit (vorige keer dat ik hier plaatste dacht ik m vergeten te zijn maar bleek niet zo te zijn) en slik 'm heel stipt dus hoop dat dat ook scheelt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:52

Als je er morgen gewoon 2 slikt is er voor zover ik weet niks aan de hand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:59

Ik heb geen ervaring met pil slikken melk geven of wat ook. Maar kan wel een mirena aanvulling informatie geven.

Vandaag bij de huisarts geweest (gynacoloog vond dat ik daar maar heen moest) ivm mijn mirena. Die zit er nu 5 jaar in en is dus theoretisch aan vervanging toe. Maar ik ben vol in de overgang en de vorige twee plaatsingen waren geen pretje en heeft de tweede keer ruim 2 uur geduurt omdat het ding steeds weer opnieuw verbouwd moest worden omdat het niet paste %) . Dus wilde ik overleggen wat te doen.

De huisarts twijfelde tussen nu weer een nieuwe en voor 5 jaar weer klaar zijn. Of deze laten zitten en over twee jaar opnieuw overleg. Schijnt dat ze tot een jaar of 7 hormonen afgeven al wordt dat wel steeds minder. Een mooie test dus om te kijken hoe ver ik ben met de overgang. En wat fijn is, ook zonder de werkzame hormonen is het een veilig voorbehoedsmiddel voor het geval je weet maar nooit. Omdat het dan werkt als een koperspiraaltje. Alleen langer dan 10 jaar mogen ze er niet inblijven omdat dan risico op ingroeien kan ontstaan.

Ik kan dus nog even vooruit met deze gelukkig. Geen uren lange marteling in het ziekenhuis en weken kramp daarna. *\o/*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:29

Floriske schreef:
petitparis schreef:

In mijn bijsluiters staat altijd duidelijk dat als je er een bent vergeten je de vergeten alsnog in moet nemen, ookal neem je er dan twee tegelijk. Maar als er minder dan 12 uur tussen zit is er sowieso niets aan de hand ;).

ik weet wat de bijsluiter zegt, maar dit is wat ik gehoord heb van meerdere HA en wat ik ook al heb ondervonden. Het heeft weinig zin om 2 pillen te nemen en een hogere hormoonpiek te hebben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:34

petitparis schreef:
Floriske schreef:

ik weet wat de bijsluiter zegt, maar dit is wat ik gehoord heb van meerdere HA en wat ik ook al heb ondervonden. Het heeft weinig zin om 2 pillen te nemen en een hogere hormoonpiek te hebben.

Same wat ik geleerd heb... weinig nut

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:16

Misschien niet qua anticonceptie werking, maar tegen doorbraakbloedingen werkt dat wel heb ik gemerkt, ik had iig minder spotting als ik er twee nam nadat ik er 1 was vergeten