Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:19

Man, kind en ik zijn een midweekje bij Landal in Brabant. Dus hier vanochtend lekker een rondje gedaan. 76km, veel mooie paadjes door het bos. Prima dus *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Net lekker met de kleine man in bad geweest en die gaat nu slapen. Kan mama even met de beentjes omhoog, lekker een boekje lezen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:04

Megamutsj schreef:
@zebrastreep oke, ga ik ook even snuffelen tussen de MTB kleding. Heb gisteren een leuk zomersetje gekocht van Rogelli via Dress2bike!

@T2T wat bedoel je met 8 speed op? Bedoel je de versnellingen? Er zitten 2 maal 8 versnellingen op. Zal ook wel wennen zijn voor mij want ben dat ook niet gewend!
Marktplaats had ik ook al gekeken maar daar staat helaas niet veel op, ik denk dat veel al verkocht is toen het zulk mooi weer was en iedereen opeens bedacht dat wielrennen toch wel heel leuk is. Ik was gisteren in de Decathlon wezen snuffelen en daar was geen enkele helm meer te vinden..

@minikatje wauw, 70 kilometer al! Hoelang heb je daar over gedaan? En hoe lang ben jij al aan het fietsen?

Bijna 3 uur over 76 km :+
Ben nu ong 3 a 4 weken aan het fietsen, maar kom van afstandslopen. Helaas heeft corona mijn longen gesloopt en fietsen is minder belastend maar wel energievretend genoeg.

Broekjes kun je nu scoren in de uitverkoop, futurum en rosebikes hebben nu goede merken in de aanbieding. Heb 2 shirtjes van marktplaats gehaald en dat is m'n startoutfitsamen met 2 broekjes van een goed merk (hoezee assos in de uitverkoop).
Volgende stap is nieuwe cassette en hybridepedalen, fiets nu nog met m'n barefootrunners.

Lekker Musli, ziet er mooi uit daar

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:16

MuSLi schreef:
Man, kind en ik zijn een midweekje bij Landal in Brabant. Dus hier vanochtend lekker een rondje gedaan. 76km, veel mooie paadjes door het bos. Prima dus *\o/*

[ [url=m/mrEM0F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8LOXWw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net lekker met de kleine man in bad geweest en die gaat nu slapen. Kan mama even met de beentjes omhoog, lekker een boekje lezen...

Ziet er heerlijk uit! Rij je enkel op asfalt met je fiets of ook op de minder harde paardjes? Kan dat overigens met elke racefiets of alleen MTB?
Ik woon in Soest en dat is een bosrijke omgeving, lijkt mij heerlijk om lekker door het bos te crossen!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:22

minikatje schreef:
Megamutsj schreef:
@zebrastreep oke, ga ik ook even snuffelen tussen de MTB kleding. Heb gisteren een leuk zomersetje gekocht van Rogelli via Dress2bike!

@T2T wat bedoel je met 8 speed op? Bedoel je de versnellingen? Er zitten 2 maal 8 versnellingen op. Zal ook wel wennen zijn voor mij want ben dat ook niet gewend!
Marktplaats had ik ook al gekeken maar daar staat helaas niet veel op, ik denk dat veel al verkocht is toen het zulk mooi weer was en iedereen opeens bedacht dat wielrennen toch wel heel leuk is. Ik was gisteren in de Decathlon wezen snuffelen en daar was geen enkele helm meer te vinden..

@minikatje wauw, 70 kilometer al! Hoelang heb je daar over gedaan? En hoe lang ben jij al aan het fietsen?

Bijna 3 uur over 76 km :+
Ben nu ong 3 a 4 weken aan het fietsen, maar kom van afstandslopen. Helaas heeft corona mijn longen gesloopt en fietsen is minder belastend maar wel energievretend genoeg.

Broekjes kun je nu scoren in de uitverkoop, futurum en rosebikes hebben nu goede merken in de aanbieding. Heb 2 shirtjes van marktplaats gehaald en dat is m'n startoutfitsamen met 2 broekjes van een goed merk (hoezee assos in de uitverkoop).
Volgende stap is nieuwe cassette en hybridepedalen, fiets nu nog met m'n barefootrunners.

Lekker Musli, ziet er mooi uit daar

Vooral lekker genieten van het fietsen! Ik kan ook niet wachten, vandaag mijn helm en mijn zomersetje binnen gekregen van Rogelli. Ik ga meteen even kijken op de sites die jou noemt, moet wel rap een wintersetje kopen aangezien we richting winter gaan :brr:

Maar heb je zelf corona gehad?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 05:41

minikatje schreef:
@T2T, jouw fiets heeft zo'n hoog kwijlgehalte voor mij, echt wauw.

Extra voor jou nog een foto ..voor vandaag staat een FTP test op
het programma .Dus gisteren binnen al alles klaar gezet .
Hoe lang ben je ziek geweest dan ?

Afbeelding

Een fijne korte vakantie MuSLI *\o/*
Geniet er lekker van .Het zijn iig weer mooi plaatjes , *-:)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:02

Time2Tri schreef:
minikatje schreef:
@T2T, jouw fiets heeft zo'n hoog kwijlgehalte voor mij, echt wauw.

Extra voor jou nog een foto ..voor vandaag staat een FTP test op
het programma .Dus gisteren binnen al alles klaar gezet .
Hoe lang ben je ziek geweest dan ?

[ [url=m/jzV3wu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een fijne korte vakantie MuSLI *\o/*
Geniet er lekker van .Het zijn iig weer mooi plaatjes , *-:)

Ik ben aan het kijken naar zo'n soort trainer voor de wintermaanden. Zet jij er een ander wiel/andere band op voor gebruik?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:57

IMAY1990 schreef:
Ik ben aan het kijken naar zo'n soort trainer voor de wintermaanden. Zet jij er een ander wiel/andere band op voor gebruik?

Ja . Normaal staat mijn Giant op de indoor trainer .
En daar zit een blauwe trainingsband van Tacx op .
Ik heb voor vandaag de fietsen gewisseld ivm de powermeter .

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:08

Gaat lekker hard zo met die pagina's. Nieuwe bokkers, nieuwe fietsen en leuke fietsavondturen. Heerlijk om mee te lezen! :)

Zelf heb ik afgelopen weekend meegedaan aan studentencup op het baantje van Axa Veenendaal. Studentencup is een reeks aan wedstrijden speciaal voor studenten en worden georganiseerd door de studentwielerverenigingen. Over het algemeen heb je drie categorieën: heren zonder licentie (KNWU basislid/funklasse), heren met licentie (amateurs en elite) en de dames (alles bij elkaar). Dit was mijn eerste echte wedstrijd waarbij ik lekker in het peloton kon meedoen en zelfs één keertje meegezeten in de aanval (was niet succesvol). In het begin werd er aardig hard gereden en kwam er uiteindelijk ook een kopgroep weg, maar mooi bij het peloton kunnen blijven. Doel behaald: namelijk uitrijden *\o/*

Ik ben die meid met de witte Liv fiets, rood/zwart pakje en blauwe-witte helm.
Afbeelding
Afbeelding

Van mijn vereniging deden er maar liefst 7 meiden mee aan de studentencup. Onze elite renster is zelfs ook op de derde plek geeindigt. Daarnaast was er ook nog een dames instapkoers, waar ook nog eens 4 meiden aan mee deden. Zowat alle vrouwen van de vereniging waren dus mee. Super leuk!
Afbeelding

minikatje

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:26

Ah daar is een Tacx, daar heb ik ook al eens opgezeten. Heb je er ook Swift bij?
Fiets blijft kwijl haha.
Hoeveel watt trap je gemiddeld?

Al met al ben ik een maand onder de pannen geweest maar nu pas weer beetje aan het herstellen. Combi corona en overbelast door werk :/

Stoer Susan! Vond je het nog spannend om zo dicht op elkaar te fietsen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:48

Vanmorgen een rondje gedaan. Het begint nu echt al weer frisser te worden. Mijn lijf moet daar toch wel weer aan wennen merk ik. Prestaties zijn soms iets minder. Ik heb de vaste route nu eens anders fietst dan normaal. Merkte dat je dan best een hele andere ervaring krijgt en weer andere stukken wat harder kan fietsen.

Nog veel eekhoorntjes gespot vindt dat ook zo leuk aan het fietsen om alle beestjes zo te zien scharrelen.

En nog even een foto gemaakt op de skatebaan vond die blauwe kleur zo mooi dacht ach een foto kan geen kwaad :')

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 05:49

minikatje schreef:
Ah daar is een Tacx, daar heb ik ook al eens opgezeten. Heb je er ook Swift bij?
Fiets blijft kwijl haha.

Ja , heb er ook Zwift bij :j
Mijn trainingen vanuit Trainingpeaks heb ik ook op Zwift .
Tja ..lastig te zeggen wat ik gemiddeld trap , in mijn trainingen
fiets ik nooit altijd maximaal , maar in verschillende Watt zones .
Bij intervaltrainingen ( a 3 min )train ik op ;VO2 max / Treshold
boven de 200 watt .
Mijn laatste FTP lag bij 173 , en gisteren heb ik een nieuwe FTP
test gedaan .Denk dat ik nu wel hoger uit kom .
Even afwachten tot mijn coach de gegevens heeft geanalyseerd .

Blauwe lijn is wattage , rood hartslag .
Inclusief warming-up , FTP test en cooldown .

@Susan ; Gave actie foto,s *\o/* . Stoer hoor +:)+
Leuk dat het zo,n actieve vereniging is .

Afbeelding

@Zebrastreep ; foto,s gaan altijd :j

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:13

Megamutsj schreef:
Hebben jullie misschien wat tips and tricks voor mij? Ik ben online aan het snuffelen naar alvast alle benodigdheden zoals kleding en een helm. Hebben jullie wellicht een website waar ik kan snuffelen waar ik goede kledij kan vinden voor een schappelijk beginnersprijs?

Alvast ontzettend bedankt en ik hoop dat ik snel mijn avonturen met jullie kan delen!

Welkom! :D Leuk dat je het fietsen hebt ontdekt.

Ik denk (zoals iemand anders ook al zei) dat je met dat budget beter kan kijken naar een goede 2e hands.
Maat is inderdaad heel belangrijk. Remhendels/shifters kan je vaak bijstellen.
Kleding kan je het beste in de uitverkoop scoren, kijk eens op futurumshop, mantel etc. Shirts kan je ook prima bij de decatlon halen, broeken zou ik wel een betere kwaliteit van zoeken.

minikatje schreef:
Ik heb zelf een fiets geruild voor 2 massages, op mp staan ook veel beginnersfietsen voor een zacht prijsje.
Heb ook wel geluk dat vl een fanatiek fietser is (met fondo's in het buitenland), meeste vragen kan hij beantwoorden maar vrouwendingetjes blijven lastig :+
Zondag mooie tocht gereden richting Deventer en via de holterberg weer terug, m'n eerste tocht van boven de 70 :)

Goed bezig!! Altijd leuk van dat soort mijlpalen :D

MuSLi schreef:

[ [url=m/mrEM0F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8LOXWw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto's, heerlijk zo'n omgeving.

Susan88 schreef:
Gaat lekker hard zo met die pagina's. Nieuwe bokkers, nieuwe fietsen en leuke fietsavondturen. Heerlijk om mee te lezen! :)

Zelf heb ik afgelopen weekend meegedaan aan studentencup op het baantje van Axa Veenendaal. Studentencup is een reeks aan wedstrijden speciaal voor studenten en worden georganiseerd door de studentwielerverenigingen. Over het algemeen heb je drie categorieën: heren zonder licentie (KNWU basislid/funklasse), heren met licentie (amateurs en elite) en de dames (alles bij elkaar). Dit was mijn eerste echte wedstrijd waarbij ik lekker in het peloton kon meedoen en zelfs één keertje meegezeten in de aanval (was niet succesvol). In het begin werd er aardig hard gereden en kwam er uiteindelijk ook een kopgroep weg, maar mooi bij het peloton kunnen blijven. Doel behaald: namelijk uitrijden *\o/*

Ik ben die meid met de witte Liv fiets, rood/zwart pakje en blauwe-witte helm.
[ [url=m/aO66w0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gCsR0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van mijn vereniging deden er maar liefst 7 meiden mee aan de studentencup. Onze elite renster is zelfs ook op de derde plek geeindigt. Daarnaast was er ook nog een dames instapkoers, waar ook nog eens 4 meiden aan mee deden. Zowat alle vrouwen van de vereniging waren dus mee. Super leuk!
[ [url=m/ypjia0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaa, wat leuk dat je een koersje hebt gereden *\o/* Leuk he :D :D :D

Time2Tri schreef:
minikatje schreef:
Fiets blijft kwijl haha.

Ja , heb er ook Zwift bij :j
Mijn trainingen vanuit Trainingpeaks heb ik ook op Zwift .
Tja ..lastig te zeggen wat ik gemiddeld trap , in mijn trainingen
fiets ik nooit altijd maximaal , maar in verschillende Watt zones .
Bij intervaltrainingen ( a 3 min )train ik op ;VO2 max / Treshold
boven de 200 watt .
Mijn laatste FTP lag bij 173 , en gisteren heb ik een nieuwe FTP
test gedaan .Denk dat ik nu wel hoger uit kom .
Even afwachten tot mijn coach de gegevens heeft geanalyseerd .

Blauwe lijn is wattage , rood hartslag .
Inclusief warming-up , FTP test en cooldown .

[ [url=m/SpaH3v.png]Afbeelding[/url] ]

Haha T2T, zooo moeilijk is het niet om je FTP te berekenen :Y) Gewoon het FTP blok selecteren en kijken naar het gemiddelde wattage en daar de berekening op loslaten (=95%).
Maar lekker bezig hoor!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:45

Lauraennala schreef:
Haha T2T, zooo moeilijk is het niet om je FTP te berekenen :Y) Gewoon het FTP blok selecteren en kijken naar het gemiddelde wattage en daar de berekening op loslaten (=95%).

Dat weet ik , maar aangezien ik met een personal coach werk , heeft hij de data geanalyseerd en vergeleken met de vorige test om vervolgens de FTP door te geven .
Gebaseerd op eerdere trainingen kan hij ook zien of ik wel diep genoeg ben gegaan .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:04

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:07

Ik hou echt van tijdritten, ze zijn atijd spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:52

Wat een heerlijke foto, Laura! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:00

@ Laura ; Ik volg de tour niet zo :o
Af en toe zie ik een glimp op tv als ik aan het zappen ben .
Van de tijdrit heb ik gisteren wel een paar renners gezien . :j

Mijn FTP is in ieder geval nu hoger , maar had zelf ook niet
anders verwacht .
En ik kwam inderdaad op het zelfde resultaat als mijn coach
uit .Hij zag wel dat het afzien was :=
Nou moet ik zeggen dat ik een FTP test binnen doen zwaarder
vind dan buiten .
Vandaag ook een mooie duurtraining met verschillende blokjes
op het programma , aansluitend een korte run .
Maar eerst lekker rustig wakker worden en ontbijten ...en de
was weg vouwen -O-

Mooie actie , hoop dat het bij de wielrenners aangekomen is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:43

Ah ik lees nu net het artikel. Goed initiatief, zeg!

Wat een heerlijk weer, he. Fris windje wel, je merkt inderdaad dat het wat herfstig wordt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:27

Wat een leuke foto,s en mooie prestaties. Ik heb vandaag ook weer lekker een rondje gemaakt, 32 km maar die zadelpijn is echt killing. Ga toch kijken naar een ander zadel zoals jullie adviseerden, en inderdaad een betere broek. Zijn er ook merken die echt goed zijn?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:04

Ik vind rogelli en Castelli erg fijn :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:18

Hier absoluut Gonso, Castelli vind ik persoonlijk te dun. Wel het derde broekje na lang zoeken. Ga even kijken of ik nog een korte in de uitverkoop kan scoren!

Misschien wel handig, waar krijg je precies pijn? Mag ook in pb.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:34

Mooi dat je coach tevreden was T2T!

Dank Culaccino :D

Pauline, ik draag zelf graag Alé, Castelli, Etxeondo & Sportful.

Wat een heerlijk weer was het vandaag! Ik was bijtijds klaar, dus nog net voor het donker een mooi rondje kunnen doen. Heerlijk <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:44

Ik heb een heerlijke maandagrit gereden , vindt het erg fijn om de week te beginnen op de fiets.

Vandaag had ik een rondje sleeën ingepland. Ik wist dat er een paar moeilijke onderdelen in de track waren verwerkt dus ik was wel benieuwd.

Ik moet als eerste zeggen dat alles top was aangegeven! Ze hadden voor de mtb'ers een aparte parkeerplaats direct naast de track. Ik was wel iets verkeerd gefietst. De route bestond uit de rode driehoek met rondjes en uiteraard kwam ik eerst alleen langs zwarte. Toch maar terug voordat ik de verbindingsroute pak die wel heel lang is. Na eventjes zoeken ergens op de juiste route uitgekomen. Begon gelijk best met wat klimmen. Leuk gebruik gemaakt van de hoogteverschillen. Zodra je ergens omhoog ging , kon je er daarna vanuit gaan dat er een leuke daling zat.

De rest van de route was niet heel spannend , maar er zaten echt leuke dingen in. Kombochten die elkaar in een snel tempo opvolgen en de boomstronken waren ook leuk gebruikt ( mijn rug is minder blij). Je kon op veel plekken aardig het tempo erin halen. Ook heb ik mijn eerste echte 'jump' kunnen doen. Het leek heel eng maar viel reuze mee.

Daarna op zoek naar de North Shore.... Op een element na niks kunnen vinden. Er stond wel een bordje dat het daar begon. Ik nog goed zoeken maar echt niks kunnen vinden terwijl mij dat juist zo leuk leek :( Nou ja volgende keer maar weer eens zoeken.

Einde van de route zat nog een flinke klim in die heel uitdagend was. Ook kon je daar nog van een houten gedeelte afspringen maar het zag er zo hoog uit + ik was alleen dus ik heb hem nu geskipt.

Al met al een leuke route en zeker voor herhaling vatbaar. De omgeving was echt prachtig! En dan inderdaad het weer was ook zo lekker. Maar een beetje regen mag er zeker wel gaan vallen. Wel extra genoten van het mooie weer omdat de temperaturen nu toch echt na morgen naar beneden gaan

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:16

Afbeelding
Ff egopost, vind m'n tompoes du moulinshirt te goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:43

Haha wauw :')